Dneska jsem měl konečně možnost krátce si projet X-adv, které mi bylo sympatické hned od uvedení na trh. Tehdy jsem na to koukal ještě trochu jinak a kombinace cestovního stroje s do jisté míry aktivním řízením a pohodlí skútru vč. malého úložného prostoru mě lákala. A teď jsem si to potvrdil. Je to velmi povedený stroj, který (pro mě) nepostrádá trochu toho charakteru (na rozdíl od sesterské Forzy 750). DCT absolutně v pohodě, dokonce mě překvapilo, že to neřadí tak jemně, jak jsem čekal, ale pěkně to sedne ke stylu jízdy (a nastavenému režimu). Co je pecka, jsou příplatkové stupačky, umožňující dát si nohy pod sebe a získat trochu aktivnější posez a víc citu na řízení (už chybí jenom nádrž mezi koleny). Co je naopak děsné, je plexi (ale s tím mám problém obecně, ideální je žádné
) a pak teda váha. Nechápu, co je na tom tak těžkého, vždyť to váží jak R1200GS s kardanem a celé se to skládá z plastíků, které se prohnou když na ně zatlačím prstem. Na jízdu je to v pohodě, ale při manipulaci na místě to prostě neodpovídá té hmotě, která nepůsobí nijak zvlášť masivně. Tohle, spolu s velmi pohodlnými, ale dost širokými řidítky, pro mě vylučuje tento stroj z role univerzálu s větším využitím ve městě. Bydlet někde na vsi, dojíždět do menšího města, nebo i do většího, ale v režimu zajet - odjet, tak je to ideální mix vlastností a podle mě namíchaný s citem i špetkou vášně. Třeba takový T-Max se tváří děsně sportovně, všichni si stěžují, že až moc, ale tak sexy, jako X-adv, podle mě není. Vzhledem k mým aktuálním touhám a potřebám to teď asi neklapne, ale jestli se v budoucnu něco změní, tak vím, že je to prima stroj a zatím pořád ještě dost výjimečný.