Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod Stanzki » 15 zář 2022, 09:24

Při prohlídce jsem si všiml, že tato nádobka je z půlky plná, na dotaz co to je, prodávající odpověděl, že ani neví, proto to řeším zde. Je to 2 roky starý pcx s nájezdem 6000 km, právě po druhé výměně oleje. Vypadá jako nový, start v pohodě, zvuk motoru taktéž, nic co by mi trhalo uši, přesto jsem opatrný a sháním informace kde se dá, nechtěl bych si naběhnout. Do motoru člověk nevidí a tak bych byl nerad, aby hned něco odešlo , jen co bych si to koupil. Takže doufám, že ta poloviční hladina v nádobce neznamená nějakou poruchu a brzkou investici.

-- 15 zář 2022, 09:34 --

Medvěd píše:Fotka nic moc, ale předpokládám, že odvětrávání klikové skříně. Alespoň my ho zhruba v těchto místech na SHčku máme. Jednou za čas (SHčko 6 tis. či dříve, podle stylu jízdy a množství deště) je nutno vypustit.

Jinak u SHčka nejde pouze o víceúčelovost, uživatelé na něj nedají dopustit z jiných důvodů. Zejména vetší kola (míň to drncá), lepší ochrana proti větru/dešti, styl posezu, a v neposlední řadě vzhled. Tudíž ty první dva důvody jsou také splněny :wink:

Jak jsem už psal výše, každý to, co se mu líbí :D


A jak se to vypustí? Nevšiml jsem si detailně, z čeho to přímo vede, jen že to tam je někde u air boxu. Majitel ani nevěděl , co to je a nač slouží.
Když byla nádobka z půlky plná a to vezměs žlutohnědé kapaliny, signalizuje to možnost nějaké závady motoru? Nechci dát za skútr dost peněz a pak na něj v garáži jen smutně koukat. Hlavně chlápek tvrdil, že je skútr jeho ženy, jezdila jen asi 20 km za rodinou a to za sucha a tepla, sem tam po městě do práce. Skútr je 2 roky starý, 6 tisíc najeto, v létě výměna oleje, již jen u prodejce a ne v autorizovaném servisu, protože již těsně po záruce.
Stanzki

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 24 čer 2022, 12:31

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod Dano » 15 zář 2022, 09:58

ak jazdila len za sucha a tepla,nemalo by tam byť nič-je možné,že sa tam dostala voda pri umývaní vapkou,alebo ju chytil dážď-to sa ťažko zistí ...
tú hadičku dáš jednoducho dole,je tam len obyčajná závlačka-vyleješ,vyčistiš a dáš späť-nájazd 6000 km je nič,to je akurát dobre zabehnutý motor,PCX pokial viem netrpí na spotrebu oleja,je to mimoriadne spolahlivý stroj
Dano

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 397
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod Stanzki » 15 zář 2022, 10:41

Takže měl bych se obávat nějakých příznaků závady motoru, kvůli naplnění této nádobky jakoby olejem?
Netuším, jak se to tam vezme za jízdy při suchu a teplu, ale dobře to vypadá, když to prodejce napíše, že to není jeté za mokra. Jak jsem však pochopil, paní majitelka je na skútru ďábel, toužící po velké motorce, takže otázka jestli tomu nedávala kouř.
Stanzki

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 10
Registrován: 24 čer 2022, 12:31

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod Medvěd » 15 zář 2022, 13:48

Nemyslím si. Moja je taky skútrová dračice. Jezdí po hlavní silnici, a kolikrát, aby držela tempo, celá 25 km trasa plný plyn, a na závěr po městě ostrý rozjezdy. Motor by měl být stejný. Skútr jsme kupovali s najetými 3.000, teď má 22.000, a žádný problém. Aneb, jak říkával jeden můj kolega, motor se musí točit :wink:

Taky je otázka, nakolik je tvrzení "nikdy nejel v dešti" relevantní. U skútru to možný je, zejména pokud se na něm denně nedojíždělo. Ale.

V návodu vysloveně zmiňují častou jízdu na plný plyn. Což není nic proti ničemu, pokud se skútr správně zajel, je plný plyn od toho, aby se využíval. A pokud skutečně ani nevědí, že se to má hlídat, což znamená, že to zatím zřejmě nevylívali, je to skutečně provozní množství. Alespoň na na našem SHčku a předtím na Maxíkovi. Ale je taky fakt, že moja jezdí od brzkého jara do hlubokého podzimu, a na déšť moc nehledí.

Samozřejmě kupuješ ojeté vozidlo, u něhož nelze zaručit nic, zejména kilometry. Dokonce se najdou vykukové, kteří je stáčejí před technickými.... Takže ani technická nic neřeší. O servisní knížce ani nemluvě. Aneb, "je to málo jetý, po starým doktorovi z Německa, který s tím jezdil jenom jednou za měsíc pět kilometrů na hřbitov" :lol: Důležitý je pocit z prodejce při osobním jednání, a celkový stav vozidla. Loni jsme takto kupovali pro děcka CBF 125, od motorkářský rodiny, všichni ji přišli vyprovodit, i slza ukápla. Najeto 6.000 km, super stav. Ale stejně nemáš jistotu.
Uživatelský avatar
Medvěd

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 58
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod smates » 15 zář 2022, 17:51

Mam Yamaha X-City 125 r.v.2011-je to stejny motor jako X-Max a zadny olej nezere.
Yamaha Aerox/Slušně vytuněnej --- Yamaha X-City 125
smates

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Usti n.Labem
Skútr / moto: Yamaha X-City 125

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod Dano » 15 zář 2022, 21:16

X max 2011 je starý,dobrý motor-nemá nič spoločné z moderným,extrémne vymakaným motorom rady Blue Core-ktorý je tak dobrý,že má minimálne vnútorné trenie,preto má aj fajn spotrebu paliva-len škoda že to prehnali až tak,že papká olej
Dano

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 397
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Výběr 125ccm skútru - obecné téma

Příspěvekod smates » 15 zář 2022, 21:54

Pokud je to vlastnost a ne nejaka zavada tak by me to netrapilo.Koupil bych 5L.oleje a dolejval.
Yamaha Aerox/Slušně vytuněnej --- Yamaha X-City 125
smates

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Usti n.Labem
Skútr / moto: Yamaha X-City 125

Předchozí

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků