Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod sollik » 30 bře 2009, 18:41

Ahoj.
Založil jsem toto téma, abysme zde zjistitli, jak jsou na to vlastně skůtry čínské výroby. Spousta lidí hází výrobky z číny, thaywanu atd. do jednoho pytle s tím, že je to shit (a sami na takovém skutru v životě neseděli - ale "jedna paní povídala"). Na druhopu stranu v prodejně prodavač vychválí stroj natolik, že člověk odchází s myšlenkou, proč je značkový Italský nebo Japonský skůtr víc než 2x tak drahý, když ten z číny je lepší???
Proto bych rád poprosil majitele čínských skůtrů, aby sem napsali svoje vlastní zkušenosti, jaký model mají, kolik km už najeli, jaké je potkaly závady (prosím popravdě), jak jsou spokojeni atd.
Odpůrci čínských skůtrů nepiště sem prosím své výkřiky o kvalitě, zpracování atd. Jde mi o seriozní téma, kde budou přispívat především majitelé motocyklů z číny, nebo lidé, kteří mají s těmito skůtry vlastní zkušenosti. Předem moc díky.


Edit: upravil jsem nazev tematu, snad to nekteri pochopi(Rady)
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 986
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod kluk » 30 bře 2009, 19:43

Mám už čtvrtý rok Yuki Smile. Není to čistokrevný skútr, ale je to "made in china". Najeto mám něco přes 12 000 km. Při koupi jsem věděl, do čeho jdu a že za cenu cca 30 000 Kč nemůžu chtít prvotřídní kvalitu. Jediná větší závada byl velice hnusný zvuk, který se začal ozývat z motoru po nastartování (tehdy bylo na tachometru asi 11 000 km). Jelikož mám slabé nervy, dal jsem motorku do servisu, kde rozebrali motor a nic zásadního nenašli, jen lehce opotřebovaná ložiska na klice, která vyměnili. Do teď jede bez problému. Příčinu opotřebených ložisek vidím v mizerném předprodejním servisu, kdy po příjezdu z obchodu domů jsem zjistil, že v motoru téměř není olej... Za hlavní nedostatek, co se kvality týče, považuji křehké plasty a nekvalitní gumové díly, což ale zatím nemělo na funkci motorky vliv, jedná se spíš o kosmetické nedostatky. Když to shrnu, tak Yuki Smile je dobrá motorka s velkou užitnou hodnotou a nízkými provozními náklady. Ještě mi na ní vadí, že motor nemá rád nízké teploty (pod 3 stupně Celsia). Nevím ale, jestli to je jen vrtoch mého exempláře, nebo to trápí i ostatní majitele tohoto stroje. Každopádně si brousím zuby na Hondu Innovu, která je velice podobná, ale modernější a hlavně má vstřikování.
kluk

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 30 bře 2009, 19:25
Skútr / moto: Honda ANF 125i Innova

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod starpor » 30 bře 2009, 19:49

Dobrý nápad založit tuto diskuzi.Vlastním od podzimu SYM 250 GTi a jsem s ním zatím opravdu spokojený.Mám najeto zatím málo (byla nemoc) a to 1750 km. V sobotu se chystám do Poděbrad a tak to začnu zajíždět. Není to přímo Čína ale je to výrobek z Tchajvanu. Na motorkářích byl loni test kde se o SYMu vyjadřili velice pozitivně.Nejsem žádný příznivec velkých rychlostí (od toho máme auto s manželkou za volantem) ale mám vyzkoušenou 130 což si myslím že je na dvěstěpadesátku skutra dost.Pod sedlo se vejdou dvě helmy a chci si pořídit ještě kufr.Nechtěl jsem dovezený skutr u kterého není jasný počet km a jak je skutr zajetý.Chtěl jsem mít za své peníze něco se zárukou a prodejcem jsem byl ubezpečen o dostupném servisu přímo u něj.Proběhla již první výměna oleje po 1000 km což prý je brzo ale tak je to uvedeno v záručáku.Pokud budou nějaké závady, tak pokud poběží ještě tato diskuze všechno budu uvádět a snad mě někdo i poradí.
Uživatelský avatar
starpor

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 08 zář 2008, 22:30
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Skútr / moto: SYM 250 GTSi
Tuning / úpravy: Givi,plexi

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Mitja » 30 bře 2009, 20:03

CPI Popcorn 50, r.v. 2003, dvoutakt, výroba na Tchaj-wanu, zřejmě z čínských dílů.. do ČR ho v době koupě dovážela italská Cagiva. Dílenské zpracování není nijak hrozné, já osobně jsem s ním spokojen.. všechny zapojení řešeny pomocí konektorů, vše jde pěkně rozpojit. Už od novoty tam mám sundaný omezovač z variátoru, rovné koleno výfuku a větší trysku do karbece. Skůtr papá průměrně 2,75 litru na 100km, max. tachometrová rychlost 73 km/h na rovince. Naprosto spolehlivý, nikdy mě nikde nenchal.

Po 1,5 roce se vymlela hřídel v zadním kole, dělalo to čím dál víc takové divné zvuky ale jezdilo to normálně.. vyměněna servisem ještě v rámci záruky.
Po 4 letech odešel automatický sytič, namontován nový za 1000 kč.
Po 5 letech se roztrhl náhon tachometru, namontovám nový za 450 kč.
Pak ještě takové drobnosti, jakože za vlhka cvakalo relé blinkrů => zaizolováno a není problém. Za celou dobu mi praskla jen jedna žárovka, a to po 5ti letech v zadním světle. Ročně najedu cca 1000 km, ale letos chci jezdit zase více (placená praxe přes prázdniny 50 km od baráku,...).

Rozhodně s koupí tohoto skůtru maximální spokojenost :wink:
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod jel.en » 30 bře 2009, 20:16

Já mám Kentoya XOR125.Je na něm natočeno 14987km.Koupil sem ho v srpnu 2006.Jsem celkem spokojenej a hlavně trpělivej zákazník :oops: Do cca 5000km nebyly znatelný žádný závady.Potom se objevila trhlina ve vejfuku.Začal jsem to řešit s prodejcem přímo ve Veliké Vsi.Jednou mi vejfuk vyměnily u nich podruhé u mně doma.To už se vědělo že se jedná o konstrukční vadu a já si vymohl smluvně nárok na inovovaný typ výfuku.Káždopádně to dodavately trvalo téměř rok než jsem ho z nich dostal.Mezitím jsem dostudoval IWT a po konzultacích s našim EWT jsem s písemným svolením ředitele Kentoya přistoupil k opravám "svépomocí". Výsledek byl většinou přijatelnej co se po stránce svařečské týče.Bohužel konstrukční vada a teplotní roztažnost kovů pracují na všech moto stejně a tady byl kámen úrazu.Po výměně mám pokoj a znovu zdravé nervy.Další vady které jsem za životnost scoota zaznamenal:2x prasklá přední žárovka tlumeného světla,2x prasklá žárovka zadních bliken.Ve 12000km jsem za jízdy ulomil na dálnici cestou ze servisu ten aušusovej přepínač na blinkry a pak s palcem na něm ujel asi 7km k benzínce kde sem ho provizorně opravil izolepou.Dnes tam mám svépomocí upravenej přepínáč z roku 1970 made in CCCP (Moskvič) a funguje jedna báseň. Cca v 6500km se m cestou z práce přetrhnul řemen (asi ten úžasně obrovskej výkon :twisted: :lol: :lol: :lol: ).Od té doby tam mám neoriginální na Peugeot Speedfight 100. Nejvíc mně trápí stojánek. Ten se mi zlomil a tak jsem ho svařil plamenem, nechal otriskat,nalakovat a byl jako novej.Bohužel soudruzi v Rakousku nebo v Číně někde udělaly chybu a stojánek je ukotvenej za rám a opírá se o variátor :x Na stojánku je gumovej špalík a ten se časem vydře a ztratí. A to je pak ran :( jak to o sebe mlátí. No a já to ještě nevychytal :?: Ale já na to přijdu... :idea: :lol:
Jako každá čína se to klepe jak čerstvě vykoupanej ratlík a proto čas od času musim poutahovat šrouby.

Ještě nějaká data:
objem 124,6ccm
výkon 5,9kW/7500ot.
max.rychlost 95km/hod.

délka1280, šířka 702 výška 1085 rozvor 1280
hmotnost 105 kg celková 255kg
cena 44900Kč

stránky výrobce http://www.generic-motors.com

howk
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Kiwi » 30 bře 2009, 20:54

Já jel v životě na dvou čínskejch skůtrech. Na CPI Oliver 50ccm, ten byl docela ok, i když moc nejel ve dvou. Druhej scoot byl Yamasaki 125ccm, tak to byl totální střep, toho ať se každej vyvaruje. Při průjezdu zatáčkou se to celý kroutí, kotoučová brzda brzdí hůř než buben na mým stroji a na 125ccm to nemá výkon. Přístup prodejce katastrofální, vše na kamošsko bez papíru a nakonec se s ním kolega dohodl na odprodeji skůtra zpět prodejci, aby vůbec nějaký peníze viděl. Jinak během najetých 1500km na něm měnil plovák, budíky, oprava kotoučové brzdy a nakonec začlo házet kolo, což prodejce nechtěl uznat, že je to v normálu. Taky ho musel ho celýho podotahovat. Myslím, že to stačí, kdyby chtěl někdo podrobnosti, můžu se ještě kolegy zeptat. Jinak za kvalitní skůtr považuju ten, co bez problému najede 30tis.km. Což u japonců, italů není problém.
Nyní si koupil Hondu New Lead 110 a je neskutečně nadšenej. A má lepšího scoota než já, lump..
Naposledy upravil Kiwi dne 30 bře 2009, 22:44, celkově upraveno 1
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod ohka » 30 bře 2009, 21:05

Já si na mazlíka-Kentoyu zoom 4t 50 ccm- nemohu stěžovat. Motor docela šlape, na to, že je to jen padinka. Muchy jsem ze začátku postupně vychytala ale to už tak nějak člověk musí brát, že levný skútr nějaké ty mouchy bude mít. A ještě.. u čínských skútru je docela problém s nekvalitníma plastama a zpracováním. Ale když někdo nemá moc peněz a chce jezdit, tak je to také řešení....
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod vicena » 30 bře 2009, 22:16

Nedaleko od nás je prodejce Benshou nebo jak se to píše.
Měl jsem možnost se svézt na 125, varec tomu celkem táhne, nohama jsem se to pokoušel udržet, ale nešlo to.
Jak to jede a táhne na silnici nevím, coural jsem s tím jenom okolo baráku.
Nebral jsem to, za stejný šišky mám Piaggio-otázka zní je to dobře nebo špatně?
Kolega si neprozřetelně ve slabé chvilce koupil Betku.
Vypadá to jako Babeta, ale má to manuální kvalty a 4-takt 50ccm. Bylo to kdesi v supermarketu.
Plný elánu si myslel, že coby myslivec si dojede až k posedu. Ono je to docela tiché a lehoučké.
Po cestě tam potratil výfuck. :( O tichosti tedy nemohlo být řeči. Po cestě zpátky trousil spojovací materiál lučinami a ztemnělým borem. :D Když takto prověřil spolehlivost vehiklu, používal jej pouze k cestě do práce.
Tam také stojí odstavený a stojí a stojí a stojí. Tak pozor na to děvčata. :D
Zkusil jsem to, na to že je to 50-ka, tak to docela frčí, tedy ve srovnání se Simsonem a kozidechem.
Dostal jsem z toho 70 na rovině, pravděpodobně s nedovolenou podporou větru v zádech.
Motor je asi to jediné, co je na tom zatím bez problémů, to víte asi licence, ale zbytek spíše nic než moc.
Co se týče materiálu zbytku stroje, tak se nemohu ubránit dojmu, že soudruzi v Číně tam asi zapomněli dát železo. Dotahovat cokoli je zbytečné, neboť dojde ke stržení či ožvýknutí.
Kdo nevěří, tak tomu s ním domluvím koupi. :D
vicena

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 81
Registrován: 14 črc 2008, 23:57
Bydliště: Slavičín
Skútr / moto: piaggio x9-180 amalfi
Tuning / úpravy: na co?

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Kiwi » 30 bře 2009, 22:28

jak píše vicena: na tý Yamasaki byl rám asi z šufánkový oceli (šufánek=naběračka, pozn.autora pro českou větev) co to dělalo v zatáčce, to nedokážu popsat, celý se to jaksi zkroutilo....
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Tomulátor » 30 bře 2009, 22:38

Každej kdo byl na vojně musí vědět co to je šufánek i z český větve :D pač tam každá věc měla 10 názvů
SUZUKI Burgman 200 K8
Tydlifón: 604 401 940
Suzuki Burgman prodán, nahrazeno Honda CB500F 2016
Skútr Klubu Ústeckého Kraje www.skuk.cz
Uživatelský avatar
Tomulátor

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1150
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Žatec
Skútr / moto: Honda CB500F 2016

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Beechcraft » 16 dub 2009, 17:36

Takže já se připojuju. Mám to co vidíte u mýho nicku...dole je odkaz na obrázek.Stálo mě to hodně málo (Kentoya za tu cenu prodává padesátky, tohle je 125). Přemýšlel jsem předtím, jestli mám jít do ojetýho něčeho známýho (hodně se mi líbila Honda Lead), ale vůbec jsem nemohl sehnat nějakou normální. Viděl jsem tři a všechny byly po messengerech, což jsem odmítal. Jeden můj dobrej známej (zabývá se prodejem HD) mi doporučil tohleto:www.city-bike.cz a že když se rychle rozhodnu, budu to mít za hubičku. No, nakonec jsem se rozhodl.
Mám to už od loňskýho března a od tý doby na tom jezdím bez větších problémů. Samozřejmě že něco odpovídá ceně: určitě je to výkon, každá vytuněná upištěná padesátka řízená osmnáctiletým klukem jede líp... a je fakt, že zpracování taky není ideální,chce to vozit šroubovák na dotažení :D . Musím říct, že mi to jede 70 i do mírnýho kopce a po Praze se stejně skoro nikde ani víc jezdit nesmí,takže mě to až tolik nemrzí. Je fakt, že po jednom výletu s klukama tady z fóra jsem se rozhodl zavrhnout delší výlety mimo Prahu (i když o víkendu byla živohošť a poděbrady :D ). Trošku mi jich bylo líto, když jsem viděl ty krásný maxiskutry jak se za mnou táhnou. Ale po Praze je to výborný, když člověk má nároky odpovídající vydaný ceně, nemá myslím problém. Jednou jsem na tom měnil pojistku, a to je za rok a půl provozu na číňana slušný. Toť moje zkušenosti.

http://www.sukida.hu/content/view/15/34/
Beechcraft

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 67
Registrován: 24 bře 2008, 16:25
Bydliště: PRAHA
Skútr / moto: Sukida Commander - na Čínu dobrý:-)

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Kiwi » 16 dub 2009, 20:13

kolik jsi najel kilometrů? Já prodával pěknýho Leada :)
.....sovy nejsou, čím se zdají být.....

jsem momentálně ve skupině "untermensch" ......tzn bez scoota....
Kiwi

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1518
Registrován: 24 črc 2007, 19:51
Bydliště: Brno
Skútr / moto: v prenatálním stadiu :-(

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod kraken.99 » 16 dub 2009, 20:34

to beechcraft:říkal jsem po projíždce na slapy že mě derbina jezdila jestli ne líp tak minimálně stejně :D
ale hlavně že jsi spokojenej
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod Myschan » 16 dub 2009, 20:40

Známej číňana reklamoval tak dlouho, až dostal jinýho. Toho po záruce a opakovaných problémech rád prodal za 10. Nyní má SH 150 a chrochtá blahem a diví se takovým jevům, jako, že to nastartuje na první pokus atd. Jak ho potkám, vyzvím, co to bylo za konkrétní značku.
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1186
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda Forza 300 (2020)

Re: Čínské skůtry - jak to s nimi vlastně je?

Příspěvekod yRobin » 17 dub 2009, 00:06

To je dobře,že je tu konečně téma týkající se čínských skůtrů. Sám jsem si teď jednoho pořídil (cyborg eco 50) na dojíždění do práce. Původně to bylo jen 14 km,ale okolnosti se změnili,tak jezdím 40 km tam a 40 km zpět. Zatím jsem to jel 2x a taková hrůza to není. Mám najeto 450 km a jedinou závadou byl defekt zadního kola,cuž si myslím,že se může stát i u značkového skůtra. Kvalita plastů je opravdu nic moc,protože při dolévání benzínu z kanystru,jsem si polil plast kolem víčka nádrže a ono se to nějak zkroutilo. Při reklamaci u prodejce bylo opraveno. Rád se podělím o zkušenosti s ostatními.
Uživatelský avatar
yRobin

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 17
Registrován: 19 bře 2009, 02:51
Bydliště: Tovačov
Skútr / moto: BaotianCyborg Eco 50
Tuning / úpravy: válečky 5,5g,silnější kontrastní pružina,odstraněny restrikce

Další

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron