Výběr maxi skútru - obecné téma

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod CHB » 02 čer 2020, 15:01

já se nadchl pro Integru - 17" kola, DCT převodovka, (variátor bych nechtěl) 40kW při příjemné spotřebě -
Dal jsem na recenze a pořídil ji - jsem plně spokojený, je to motorka podvozkem ale skutr oplastováním, netáhne/neprší na mne, výkon na silnici je dostatečný, automat se plně stará, ale současně mi dovolí si zablbnout pokud je chuť. Do terénu to pochopitelně není - ale pokud silnice nepřipomíná moc terén, tak podvozku není co vytknout.
dvě nevýhody ale má, sedlo je fakt nepohodlné / počítat s výměnou
a moc jich na trhu není - při touze po určité barvě asi budeš čekat.

vlastně ještě jednu nevýhodu proti "motorce" to má - někteří "motorkáři" tě nebudou zdravit :-)
CHB

50+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 56
Registrován: 02 srp 2019, 16:46
Skútr / moto: Honda Integra

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod puffybodie » 02 čer 2020, 15:03

MaxC píše:Netušíte proč je takový rozdíl mezi Burgmanem 650 a T-Maxem 530? Burgman z roku 2017 s malým nájezdem za 186000 Kč a loňský T-Max (ještě trochu odřený) za 265000 Kč. V cenách nových skútrů je rozdíl ještě o dost větší 254000/334000, to je opravdu Yamaha o tolik lepší značka?


Protoze toho s tim "malym" najezdem brzo ceka servis za cca 50 tis. :mrgreen:
Uživatelský avatar
puffybodie

100+
 
Reputace: 16
Příspěvky: 147
Registrován: 16 črc 2015, 06:13
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Yamaha XVZ 1300 RSV

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 02 čer 2020, 15:19

MaxC píše:Netušíte proč je takový rozdíl mezi Burgmanem 650 a T-Maxem 530? Burgman z roku 2017 s malým nájezdem za 186000 Kč a loňský T-Max (ještě trochu odřený) za 265000 Kč. V cenách nových skútrů je rozdíl ještě o dost větší 254000/334000, to je opravdu Yamaha o tolik lepší značka?


Burman je 20 roku stary skutr (mirne s nadsazkou). Kdyz odmyslime design, tak proste Burgman zaspal dobu. Z modernosti nenabizi nic, doslova nic. Ten je i za tech 250 drahy. Byl to vzdy super cestovni parnik, ale je rok 2020 a preci jen nejake novoty ve vybave by se hodily. Tmax si drzi krok i losnky model pred soucasnym nabizel spoustu modernich veci uz jen to ospravedlnuje ten cenovy rozdil. Tu nejde o nejakou formalni kvalitu, tak zakladni bude dost podobna, ale Tmax toho nabizi vyrazne vice. A ono srovnatavt Tmaxe DX za 330 s burgmanem je jak srovnat plne vybavene auto se zakladnim modelem.

-- 02 čer 2020, 14:21 --

CHB píše:já se nadchl pro Integru - 17" kola, DCT převodovka, (variátor bych nechtěl) 40kW při příjemné spotřebě -
Dal jsem na recenze a pořídil ji - jsem plně spokojený, je to motorka podvozkem ale skutr oplastováním, netáhne/neprší na mne, výkon na silnici je dostatečný, automat se plně stará, ale současně mi dovolí si zablbnout pokud je chuť. Do terénu to pochopitelně není - ale pokud silnice nepřipomíná moc terén, tak podvozku není co vytknout.
dvě nevýhody ale má, sedlo je fakt nepohodlné / počítat s výměnou
a moc jich na trhu není - při touze po určité barvě asi budeš čekat.

vlastně ještě jednu nevýhodu proti "motorce" to má - někteří "motorkáři" tě nebudou zdravit :-)


Za mne je zase integra ten nejzbytecnejsi stroj co existuje. Nema vyhody ani motorky a ani skutru, naopak ma nevyhody obou koncepci. Ja vzdy fandil majitelum Integry a vzdy premyslel co je duvod to koupit. Cena to neni. Prakticnost to neni. Na cestovani to neni. Do mesta uz to taky vylozene neni. Stoji to jako Hondi motorky s DCT apod...
nicmene gratulace a at spokojene pribyvaji kilometry
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1019
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod mirsil » 02 čer 2020, 21:28

T-max a B650 nelze takto příliš srovnávat, protože to jsou, co do pojetí, naprosto odlišné stroje. Pokud chci komfortní, pohodlný, mohutný skútr s maximálním úložným prostorem a ochranou pro klidné cestování ve dvou a ležérně čopráckým posezem, skútr, který se charakterem spíše blíží ke Goldwingu, tedy kabrioletu na dvou kolech, než ke sportovním mašinám, nemá mi T-max co nabídnout. Proto také B650 míří spíš na starší, pohodové a motorkářsky “vyřáděné" ročníky (viz nejaktivnější uživatelé na BurgmanUSA) nebo jednoduše na klidné, kochací pohodáře. Přestože výroba B650 letos kvůli emisním normám končí, za dvacet let si tento legendární průkopník pojmu "maxiskútr“ našel cestu do garáží obrovské bandy příznivců tohoto způsobu motorkaření. Myšlenky, že je to prakticky dvacet let starý, nemoderní stroj po první jízdě rychle přejdou, pokud ovšem do kokpitu usedne vzorek té správné cílové skupiny. Jsem desátým rokem velmi šťastným majitelem a neměnil bych .
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1828
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 03 čer 2020, 14:35

Ja ti nevim... ja osobne hledal skutr cestak a B650 byl samo ve vyberu. Byl tam i T-max a byl tam i C650 GT... od Burgmana jsem cekal "kreslo" na dalky, ale to se kupodivu nedostavilo. Kdyz pominu to, ze jsem na tom nedokazal najit vhodnou pozici, protoze riditka jsou v divnem trojuhelniku vuci sedlu a poloze nohou (ale to je dano mou postavou), tak jsem pri jizde zadne "kreslo" nepotkal. kdyz to srovnam s Tmaxem, tak funkcnost a komfort podvozku byl hodne podonby. Ono to bylo jakoby plavne, ale zaroven trrde, takze se to tak houpalo jako stare francouzske auta, ale zaroven to bouchalo pri prejezdu pricnych nerovnosti.
Zaroven jsem nepoznal ani nejake super komfortni sedadlo, nebo treba i super ochranu pred vetrem, spise bych rekl ze pro nohy to bylo horsi nez na Tmaxu. Ten je celkove sportovneji zamerney a naladen, ale rekl bych, ze mu lepe funguje podvozek.

Dle meho B650 zije posledni dobou ze sve historie, ale vuci vsem mu ujel vlak a to i v tech vlastnostech, ve kterych dominoval. Ano jedine hrejici je cena, ktera je na opravdoveho maxika dobra. Tamx je drazsi, ale nabidne vice, lepsi vybavu, dynamiku, podvozkove podobny komfort a lepsi ochranu na nohy apod. Ano, pak je tu BMW, ale to je za dardu, navic se ceka na novou generaci letos, takze uvidime s cim prijdou, ale pokud doplni mobilitu, moderni prvky apod. tak to muze byt spica, ale taky za 400 no... ne za 260.

Ale jinak je to fajn stroj no.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1019
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod MaxC » 03 čer 2020, 15:49

Díky všem za názory, zatím se kloním na stranu Burgmana, kterého jsem chtěl původně. Mám vyhlédnutého tohoto: https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 43326.html
Sice jsem chtěl jinou barvu, ale ono už moc není z čeho vybírat, vše ostatní je prodané. A v Německu jsou dražší. Na druhém místě mám toto:
https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 02798.html
Oba už jsou na inzerci delší dobu, tak třeba tam bude nějaký zádrhel.
Zde zmiňovaná Integra se mi nelíbí.
MaxC

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 07 kvě 2020, 09:38

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 03 čer 2020, 19:59

Skoda po tebe. Jelikoz DX tmaxy se jeste v lednu vyprodávaly nove za 280tis.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1019
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod JardaB » 07 čer 2020, 16:49

Poměrně podrobný a věcný test čtyř skútrů 300 ccm ... HondaForza, Sym CruiSym, Kymco Downtown a Yamaha Xmax ... vhodnost město-silnice, posez, plexi, spotřeba, brzdy, podvozek, motor, kufr, cena, atd ...

https://www.youtube.com/watch?v=y7F_ipGFoCo
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 07 čer 2020, 19:00

A jak sviti v noci tam je taky?
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1019
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod josuk » 07 čer 2020, 21:01

..pěkný test, ;-) avšak kdo jako já neumí španělsky tomu asi ani automaticky přeložené titulky nepomohou..

Co mě docela štve, je nedostatek barev. Třeba xmax se letos prodává jen černý, nebo ještě černější (ten modrý nebo hnědý v čr asi nejsou, možná příští rok) a vůbec s těmi barvami je to i u dalších značek bída.. černou metalízu prostě nikdy neocením.. Takže mi i v tom testu jak tam krouží docela splývají..
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod Xaeroifbb » 19 srp 2020, 18:02

Zdravicko :) kedysi som jazdil na moto suzuki sv 650N, aktualne mam Sym jet 14 len na take dochadzanie do prace a do mesta teda okolo do 25km... ten asi asi necham ale premyslam nad nejakym maxikom okolo tych 20kw na sem tam dlhsi vylet kludne aj dovolenku. Najprv som mal v top rebricku Forza 300 (~6000€), Xmax 300 (~6000€), Cruisym 300 (~4700€), Joymax Z 300 (~4000€) , Downtown 350 (~5600€).
Najpreferovanejsie vlastnosti ktore chcem: 1. Pohodlie spolujazdca, 2. Batozinovy priestor, 3. Dojazd na nadrz, 4.Vsetko ostatne typu ochrana pred vetrom, vykon, cena, oladacie prvky... Mal by to byt skuter pre 2. a nosnost aj s batozinou 150kg+ (to asi splnaju vsetky?) Co som sa docital na roznych strankach hlavne priamo od uzivatelov tak co sa spotreby tyka: Forza 3,2l/100, Xmax 3,2l/100, Cruisym 3,4l/100, Joymax Z 3,4l/100, Downtown 3,6l/100. Viete niekto ake su litrazne velke podsedadlove priestory? nasiel som iba Forza 53,3l a Xmax 45l , ostatne som nenasiel. Cruisym a joymax Z by mal mat rovnako a vlastne do vsetkych hore spomenutych by sa mali zmestit 2 integraly, takze na tom az tak nezalezi, to len tak ci nahodou niekto nevie detaily. A teraz tie zasadnejsie otazky. Preco je taky priepastny rozdiel medzi Joymax Z vs Cruisym (700€) a preco je este vacsi cenovy rozdiel medzi cruisym vs downtown (900€) je mi jasne ze trosku silnejsi motor.. ja len ci tam nie je aj nieco "navyse" a ci za tie peniaze pocitim ten rozdiel.Ktory je podla vas v ramci pohodlia a dlhej trasy na tom najlepsie? Xmax 400 som nezaradil z dovodu uz vyssej ceny a vahy, Xciting 400 koli malemu podsedadlovemu priestoru, Burgman 400 mi uz pride trosku starsi a tazsi (ale stale ho tak uplne nezatracujem) a Kawasaki J300 - no je to asi len prezleceny downtown 300 ze ano? PS. Servisny interval na Honde sa mi paci ale neviem ci dam na maxikovi viac ako 5-6k km takze to bude asi bezpredmetne. Moja vyska/vaha 180/85, manzelkina vyska/vaha: 165/50. Za kazdu radu, nazor, vyjadrenie budem velmi vdacny, Ak vas napadne aj ina znacka kludne sem snou. Este raz velka vdaka.
Xaeroifbb

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 11 srp 2020, 20:34
Skútr / moto: Sym Jet 14

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod petr311 » 19 srp 2020, 18:59

Tak já mám reálnou sledovanou spotřebu na X-Max 300 2,9/100km, pro zajímavost na X-Max 400 mi to vychází na 3,6/100km, u obou strojů převážné jízdy ve dvou. Zavazadlový prostor pod sedlem je u obou modelů obří, bez problémů vlezou 2 velké výklopné helmy + ještě zbude místo na nějaké drobnosti. Velikost v litrech udává málokterý výrobce, spíše je to vyjímka. Já s mojí jsme velikost daného modelu porovnávali tím, že jsme zkoušeli vložit naše dvě poměrně velké výklopné helmy a ne každý skútr je pojme, takže to ti taky hodně napoví o velikosti kufru. :-)
Co se týče výběru z modelů, které jsi uvedl. Asi každý ti bude doporučovat tu svou značku nebo stroj, na kterém jezdí. Za mně jediné doporučení. Vezmi partnerku, objeďte všechny dostupné prodejny a kde to jen půjde, rozhodně si vyžádejte zkušební jízdu. Ale chce to alespoň tak na hoďku, abyste si opravdu ověřili, jak se vám na daném stroji jede. Alespoň já to s mojí takto praktikuji, prostě když se něco vybírá nové, tak prostudování dostupných recenzí a názorů je jedna věc, ale osobní zkušenost je k nezaplacení. Prostě vybrané stroje si vyzkoušejte a sami přijdete na to, který stroj vám bude nejlépe vyhovovat. Snad ještě jedna rada, pokud nejsi limitován penězi, tak se spíše ohlížej po nejvíce rozšířených značkách. Jo a ještě jedna věc může mít určitou váhu při výběru - dostupnost servisu, abys nemusel kvuli nějaké značce někam na servis třeba stovky km. Takže asi tak, přeji šťastný výběr.
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 - 7/2022 - YAMAHA X-MAX 400/37.000km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 1119
Registrován: 24 dub 2013, 21:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 19 srp 2020, 21:04

Proc sem si vybral forzu 300 a ne xmax

- vyrazne lepe sviti. S forzou se da v noci jezdit pomerne rychle. Sviti lip jak cokoli co jse doposud na svou kolech ridil
- stavitelne plexi je super
- realna horsi dynamika je minimani (testovani proti sobe)
- bezklicovy kufr
- sevisni interval je 12 a ne 6 tkm neusim 3x za rok do servisu
- nemusim jezdit do yamahy v brne

Jinak jezdim za skoro 4 litry ale to je tim ze s tim nejezdim jak s hnojem. Ale co to da. https://www.spritmonitor.de/en/detail/1135297.html

Co se mi libi na xmaxu
- design
- pod sedlo dam realne dve xl vyklopky do forzy ne
- na xmaxjde koupit tovarni drzak telefonu a navi na riditka i s usb

Spotreba xmaxu a forzy je jinak stejna navic bavime se o nepodstatnych rozdilech
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1019
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod icask2 » 19 srp 2020, 22:05

Tak co ti viem povedat ja. Ja som zastancom cestovnych maxikov. Forza, xmax to su podla mna mestske skutre. Drave kratsie vyssi posed. Z tebou menovanych maju Kawasaki, ano je do kymco 300, Downtown 350, xmax 300 motory naozaj takmer take ako uvadzaju. Ved na vykone je to vydiet. Ostatne su 274 ccm a honda najslabsia. Na mna moooc elektroni kych vychytavok. Mal som kymco downtown 125 identicke je 300 a teraz mam maxsym a mozem povedat, ze kymco ma kusok lepsie spracovanie. Do kawi a kymca sa zmesti jedna velka vyklapacka a jedna mensia prilba. 350 ma velmi slusny zatah a silny motor. Vseobecne maju sym aj kymco 5000km interval na servis. To sa da vydrzat. Servis je za slusny peniaz a co ma milo prekvapilo nahradne diely dosli vzdy do tyzdna. Aj plasty. Co sa tyka dedenia tak Kawa a Down su paradne hadam pre ladvinku lepsie nez sofera.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 62
Příspěvky: 605
Registrován: 14 črc 2018, 09:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod Xaeroifbb » 19 srp 2020, 22:23

prave servis mam na vsetky rovnako daleko preto mam aspon vacsi vyber. Kawa kedze to je down 300 uz vychadza na trosku viac € ale podla sedla a posedu by som tipoval zatial ze Cruisym je najpriestranejsi.. len vraj sym ma trosku horsie spracovanie.. ale nie na motore len plasty a detaily
Xaeroifbb

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 25
Registrován: 11 srp 2020, 20:34
Skútr / moto: Sym Jet 14

PředchozíDalší

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků