Yamaha X MAX 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod huskye » 23 čer 2021, 09:26

To zase já se rád pouštím do takových věcí sám :-D Už jsem si něco načetl, tak dám vědět výsledek :-D
huskye

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 09 čer 2021, 08:20
Skútr / moto: Yamaha X-Max 125ccm - r.v. 2011

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod convoy » 25 čer 2021, 15:14

huskye píše:Což polámaný neni, teda má pár prasklin, ale nic velkýho a to jsem zalepil epoxidovou pryskyřicí. Když to nelze koupit, tak čim to kdyžtak nalakovat?
Bojim se, aby lak hned nepopraskal. Jelikož jsou ty plasty docela dost pružný. Jednou jsem lakoval plastový blatníky na kolo a dlouho to nevydrželo...


lakování postup: sundat, odstranit případné nálepky, obrousit, zakytovat, obrousit, odmastit, stříknout základem na plasty a pak několik vrstev barvy a laku. Přesné postupy najdeš na netu včetně rad, jaké laky a příravky použít.
Já na tvém místě bych to vyčistil, odstranil staré nálepky, pokud jsou, a nechal udělat celopolep. Barvu, případně motiv či obrázek si můžeš vymyslet jakýkoli dle své fantazie
https://www.google.com/search?q=polepy+ ... irefox-b-d
nejhorší smrt je z vyděšení
Uživatelský avatar
convoy

25+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 49
Registrován: 04 říj 2010, 21:45
Bydliště: Velká Morava
Skútr / moto: Manet Korado, Yamaha xmax 125 2018

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod huskye » 30 čer 2021, 14:14

Což nad tim jsem přemýšlel. Ale vyjde to pomalu jak polep auta. Kamarád si auto už sám párkrát dělal, tak jsme laborovali nad tim, že to uděláme sami, ale má to tolik záhybů a zrad, že si to neumim uplně představit.
Děkuju za radu s tím lakem, ten základ na plasty mi byl jasnej, ale nevěděl jsem jestli na to pak přijde normální lak nebo ne. Zkusim to na jednom dílu, teď jsem vyřezával ten zadní kvuli nosiči na kufr, tak uvidim jak to vypadá :-) Zatim jsem lakoval jen kola, ale to dopadlo vždycky dobře, tak třeba zvládnu i plast.

No a když už píšu, mám ještě jeden trabl, při jízdě se mi občas rozsvítí kontrolka motoru. Na nic to nemá zřejmě vliv, ale trápí mě to. Olej, voda, žárovky, všecko je v pořádku. Dá se nějak doma zjistit kod chyby? V manuálu jsem nenašel, jak jej vyvolat a automaticky mi nic nevyskakuje.

Případně jestli to někdo řešil, nevíte kolik vyjde diagnostika a je tu na ostravsku někdo ověřený?

Díky :-)
huskye

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 09 čer 2021, 08:20
Skútr / moto: Yamaha X-Max 125ccm - r.v. 2011

Re: Yamaha X MAX 125

Příspěvekod webbot » 20 črc 2021, 21:53

Poslední dva roky jsem to tady moc neaktualizoval, skútr pořád mám, najeto cca 41000km.
Protože jsem si dodělal řidičák na plné A, budu skútr prodávat a tak dopisuji provedený servis.

38000km > výměna zadního brzdového kotouče + destičky, zadní tlumiče, baterka

39000km > neměl jsem v plánu skútr prodávat, takže jsem to vzal trochu "důkladně"
válec 180ccm Naraku + hlava Naraku Big Bore (větší ventily) + řídicí jednotka MALOSSI
vodní pumpa kompletní sada (minule jsem měl jen polosadu > samozřejmě zadní těsnění teklo)
startér, kontrastka + řemen, benzínové čerpadlo (jedna ze slabin X-maxe), všechny filtry

PS: válec 180ccm > cenově "úlet", ale protože jsem měl v plánu ještě několik let pojezdit (Ačko jsem dodělával pro cizinu, ale žena překvapivě povolila nový skútr, tak toho musím využít) tak jsem do toho šel.
Výsledek je to, co jsem od toho očekával > nejsem brzdou v táhlém kopci a mnohem lépe se předjíždí. Cílem nebylo zvýšení maximálky (válečky jsem nechal 9g) tachometrových 120-130 to jede, skútr je velmi, opravdu velmi živý. Palivovou mapu na řídící jednotce používám střední > nemá cenu to moc "honit" (motor to dá, dělal se i originál v 180ccm verzi pro Majesty). Původní válec vypadal jak nový, opotřebení nebylo měřitelné.

PS2: dnes jsem udělal STK, jediné plánovaná oprava je výměna předního brzdového kotouče, to ale vydrží až se sjedou destičky, tak se to udělá najednou

Historie (píšu spíše pro sebe > pro přehled co jsem dělal > možná to někomu pomůže):
10000km > Koupě
10200km > První dojmy I
10500km > První dojmy II
10700km > Plexi
12000km > Bězný servis, plexi, spojka + kontrastka, ventily, chladicí kapalina
14000km > Úprava plexi
18000km > Válečky, vodítka, řemen I
18000km > Válečky, vodítka, řemen II
19500km > MALOSSI TC UNIT O2 controller - lambda emulator
20000km > Přední vidlice, výfuk
24000km > Vodní pumpa I
24000km > Vodní pumpa II, ventily, filtry, spojka + kontrastka, válečky
24500km > Přední vidlice, zástěrka
32000km > Plexi, napínák rozvodového řetězu
37000km > Pouzdra uložení motoru
Samozřejmě výměna oleje, filtrů, pneu dle potřeby. Brzdové desky už jsem měnil taky, jen si nemůžu vzpomenout kdy :(
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 168
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: MBK Skycruiser 125 (MBK Skycruiser = X-Max)

Předchozí

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 4 návštevníků