Olej pro 4T - výměna oleje

Diskuze o olejích. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod foky » 14 čer 2012, 12:24

Jasně, takže jde o to minimální a dočasné finanční uspokojení......

Protože když se kouknout na Janona, kterej jezdí celejch 105000km na (tuším) Castrol Power1 10W40 tak nevěřim, že je dneska člověk, kterej si myslí, že současné moto oleje od velkých výrobců jsou "nekvalitní".

Docela mě děsí představa, že bych si koupil moto a musel pak řešit takhle peníze ohledně všeho (olej 120,-/L vs. 200,-/L atd.).
Myšlenka, že si jdu koupit nejlevnější gumy, protože musím řešit peníze, mi přijde krajně sebevražedná.....
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Vratas » 14 čer 2012, 12:34

Hlavně nevěřte výrobcům motorů a motorek. Ty to vůbec nemaj ozkoušený, co je nejlepší za olej tam dát. To jsou totální diletanti, který to prostě vysoustružej, vyfrézujou, odlejou a jestli to pak chytne a jede na friťák olej z Lidlu tak to prostě uvedou do prodeje.

Takže koupit úplně rozdílnej olej, minimálně o dvě třídy. Možná bych uvažoval nad olejem do formule, abych měl tu jistotu



PS: je to tu úsměvné :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Vratas » 14 čer 2012, 12:42

Můžu se zeptat, co tě utvrzuje v tom, že auto olejem třeba více prospěješ motocyklu? Já teda nevim, ale proto se možná vyráběj olejej do různých pístových spalovacích motorů a je na nich právě pro jejich odlišnost napsáno auto, moto, atd.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod foky » 14 čer 2012, 12:47

Aha, takže jsme u toho, že si koupíš olej, tak abys "ušetřil" - hádám že v Innově/Phantomu je ho do 2L, ale zároveň jdeš a koupíš gumy slušné, odpovídající kladným referencím atd.

....právě jsme se ale dopracovali k závěru, že z finančního důvodu to neděláte (pokud neměníš olej 10x do roka) - přeci nekoupím v rámci úspor v krámě 5 rohlíků místo 10 protože nemám tak velkej hlad a zároveň si na ně koupím Camembert protože na něj mám chuť. Tohle rozhodně není to čemu se říká "musím řešit peníze".
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod foky » 14 čer 2012, 12:55

OK. Díky za názor k věci...........logiku v tom nevidím, ale respektuju to.....


Boboh....proč ty řešíš náhrady olejů do Aprilky? (budu se ptát postupně všech, kteří našli "lichejch" 30-40-50 tisíc na skútra a teďka řešej tyhle stokorunový úspory)
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod mickielli15 » 14 čer 2012, 13:12

Do auta dávám chlapi olej automobilový, splňující specifikace výrobce.
Do motorky motocyklový, nejlépe určený pro skůtry, splňující specifikace.
Do všeho kupuju to, co je do toho určený. Jakmile zjistím, co kam patří, koupím ten konkrétní výrobek za co nejvýhodnější cenu a je to. Jak prosté :)
.. jinak ty články pak pohledám, ale teď odjíždím (Bohužel autem :evil: ) na prodloužený víkend, takže už musím zaklapnout notebook. Mějte se a kdo maže, ten jede :)
SH 300i najeto 70000km
Uživatelský avatar
mickielli15

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 571
Registrován: 05 dub 2012, 01:33
Bydliště: pár km od Brna na sever :-)
Skútr / moto: Honda SH 300i 2011
Tuning / úpravy: Nechci do toho Hondě fušovat :-))

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod boboh » 14 čer 2012, 14:06

To foky: "Řeším" to z důvodu, který jsem uvedl jako poslední větu ve svém příspěvku. :)
Prostě mi vadí, když mám pocit, že mě někdo tahá za nohu.
Jsou lidé a firmy, které dostávají peníze za to, že marketingově zpracují cílenou část populace. S tím doufám souhlasíš? :D
No a o tom to je prodat na první pohled dvě věci zcela odlišné i když ve skutečnosti jejich obsah poslouží pro danou věc stejně dobře.
Jo ještě k tomu finančnímu problému, který jak mohu říc sám za sebe nemusím řešit protože doopravdy dávám do svého Atlanticu olej Q8.
Jsou přeci ruzní lidé, kteří mají své limity a přesto sní o tom, že až jednou budou velkými "kluky" tak, že si koupí ten svůj skůtr. A možná se budeš divit ale jsou také v Království Českém lidé, kteří mají relativně "hlubš do kapsy" a i přesto chtějí na skůtru jezdit, když už za něj ty svoje koruny dali. Pak zákonitě jdou cestou nízkých nákladů. Ale to je až druhá věc. :wink:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod TUNER » 14 čer 2012, 14:24

Ohledně olejů jsem na tom stejně jako 8steve....... Hledám nejlepší kvalitu samozřejmě v poměru i s cenou ale to neznamená že kupuju to nejlevnější a do skútru se nebojim nalejt motorovej olej kterej na sobě nemá nalepeno MOTO nálepku.
Ohledně doporučení výrobce,je alespoň u mého MAXe,docela zmatek ohledně olejů. Výrobce skútru - Malaguti - doporučuje v manuálu olej 10W-40 a nebo 15W-50 ale výrobce motoru je Piaggio (Piaggio Quasar M361) a většina lidí do těchto motorů doporučuje nalejt olej 5W-40. Většina motorů to i na žebrování na olejové vaně má vyraženo - 5W-40. ALe na mém Phantomu nic takového není. Tak by mě zajímalo,co by tam kdo nalil?
Malaguti doporučuje oleje od Q8 - ty mimochodem leju i do obou aut už několik let bez problému. Do skútru jsem nalil tedy Q8 10W-50 ( http://www.weboil.cz/motorove-oleje/ole ... 0-1-l.html ) čímž jsem teplotně plně pokryl doporučení výrobce,ale pořád mi to samozřejmě vrtalo v hlavě,proč zrovna mam lejt 10 nebo 15W když ostatní stejné motory maj vyraženo 5W.....že by od určitého roku nějaký facelift motoru,nějaká změna součástky,mazacích kanálků či něco dalšího ? Ujel jsem od první výměny 6000 km a nyní jsem nalil olej specifikace 5W-50.....nejsou to zdaleka nejlevnější oleje,aby si někdo nemyslel,že chci na olejích šetřit,to ani omylem. Prostě chci to nejlepší,ale taky za dobrou cenu....ono u té 5W-50 zase neni tolik na výběr jako u olejů 5W-40. Tímto bych měl pokrýt veškeré požadavky na olej........teda kromě MOTO nálepky na obalu .....
Oleje Castrol nekupuju....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod foky » 14 čer 2012, 14:31

boboh píše:Prostě mi vadí, když mám pocit, že mě někdo tahá za nohu.

Předpokládám, že sis koupil skútra z Itálie od českého překupníka? (Pokud je tomu jinak, omlouvám se)

boboh píše:No a o tom to je prodat na první pohled dvě věci zcela odlišné i když ve skutečnosti jejich obsah poslouží pro danou věc stejně dobře.

To ty ale bohužel nevíš...to si myslíš......Rozdělení olejů do přesných skupin (auto, moto, skútr, loď atd.) je pro výrobce olejů z hlediska prodejnosti spíše mínus nemyslíš?
To rozdělení má ale (i) jiné důvody než je marketing.

boboh píše:Jo ještě k tomu finančnímu problému, který jak mohu říc sám za sebe nemusím řešit protože doopravdy dávám do svého Atlanticu olej Q8.
Jsou přeci ruzní lidé, kteří mají své limity a přesto sní o tom, že až jednou budou velkými "kluky" tak, že si koupí ten svůj skůtr. A možná se budeš divit ale jsou také v Království Českém lidé, kteří mají relativně "hlubš do kapsy" a i přesto chtějí na skůtru jezdit, když už za něj ty svoje koruny dali. Pak zákonitě jdou cestou nízkých nákladů. Ale to je až druhá věc. :wink:

To je ale furt to co tu řešíme. Vy tu mluvíte o tý špatný finanční situaci a jak mají lidi hluboko do kapsy, ale já Vám to prostě nevěřim. Né, že by takoví lidé nebyli, ale vy si protiřečíte. Vymejšlíte tady hovadiny, jak chcete ušetřit na oleji, protože řešíte peníze, ale když sedíme támhle ve Velvarech na jídle (mimochodem nemáte problém nechat tam tři kila za véču), tak si tam říkáme jak sis "jen tak" vybavil dílnu, jak sis koupil klíče, rázovej utahovák atd...tak kde je pak to řešení peněz? Nechci tady nějak moralizovat, kupujte si co chcete, lejte tam třeba Kofolu, musí to mít ale nějakej smysl. Pokud šetřim, tak šetřim, pokud ne tak ne. Pokud se budeme bavit o olejích do moto, tak 90% lidí co "rádoby šetří" jenom z nudy vymejšlej vymyšlený a snažej se o revoluci v petrolejářskym světě.

EDIT: Vím, že u tebe to byla jenom "hypotetická otázka", ale využil tě jako názorného případu (bude to tak podobné skoro u všech) :mrgreen:
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod janon » 14 čer 2012, 15:30

foky: Pekne si to napsal. Ceskej clovek proste nikomu neveri a mysli, ze to vymysli lepe nez kde jakej vyrobce, kterej do toho nalil miliony a testoval roky ve vyvoji.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod boboh » 14 čer 2012, 15:51

To foky: Ano koupil jsem Italku od překupníka a nevěřil jsem mu ani slovo :mrgreen: :mrgreen:
Ne nemyslím si že rozdělení olejů do skupin je mínus, myslím že právě naopak :)
Ano znám lidi co mají hluboko do kapsy. :?

To je mazec, kráááááááááááásná debata :mrgreen:

To janon: plně s tebou souhlasím, nevěř nikomu a ničemu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod Sir_Jarek » 14 čer 2012, 23:37

angel2904 píše:Pochopil jsem teda že nic. Je tak ?


Je tak. Ještě jednou díky :)

foky píše:
Sir_Jarek píše:Ten doporučovanej origo Honda 10W/30 mě moc nenadchl.


Mohu se zdvořile zeptat čím tě nenadchl?


Samozřejmně, že můžeš, ba jsem rád :) Nenadchl mě viskozitní rozsah 10W/30:

1) 10W: K většině opotřebení motorů dochází krátce po startu - zejména studeném. A jak už jsem napsal: mám to do práce 3,5km a pokud neni nasoleno, jezdim i v zimě - takže studený starty, krátký jízdy. Četl jsem, že i když neni -30°C, ale třeba jen kolem 0°C, 5W nebo 0W promaže motor po startu rychleji, než 10W. Ze stejného důvodu bych rád, aby byly v oleji estery, které díky opačnému náboji ulpívají na stěnách válce a dalších dílech motoru tak, že všechen olej po odstávce nesteče, takže i to přispívá ke zkrácení doby, kdy je motor po startu nedostatečně mazán. Pokud bych jezdil jen na delší rekreační peojížďky, 10W bych neřešil (ale i tak, mám-li na výběr dám to lepší).
To, že u skůtru při jízdě se studenym motorem neovlivnim (nesnížim) otáčky tak, jako u moto s manuální převodovkou, je o důvod víc, proč používat olej s nižší viskozitou za studena.

2) SAE .../30: to je zas otázka vyšších teplot oleje při vyšším zatížení zejména za horkých letních dní. U 110-kubíkovýho vzduchem chlazenýho motoru, kterej bude pracovat blízko nebo na max. svého výkonu, si myslim, že nebude problém v létě olej pěkně rozpálit. Pokud teplota oleje překročí teplotu, na kterej je stavěnej, ztrácí mazací vlastnosti, a navíc degraduje - z hlediska účinků aditiv.
Nevim jak a v jakých podmínkách to má Honda odzkoušený, ale prostě se mi ta 30-ka moc nezdá, raději bych nějakou teplotí rezervu.

Takže pokud bych jezdil pouze občasné rekreační projížďky pohodovym tempem za průměrných teplot, věřim, že 10W/30 může stačit. Ale pro zimní kodrcání za do práce a letní záhul v kopcích bych radši něco lepšího. Do Fabie1.2 taky leju lepší olej, než 10W/40 , jak doporučuje výrobce [dávám tam Castrol Magnatec 5W/40 - taky kvůli studenym startům - netvrdim, že je to nejlepší olej na světě, ale má nejvyšší klasifikaci API SM, obsahuje estery, a 5W-éčko, normy VW splňuje, a je za dobrou cenu, měnim 1x ročně tj. u mě po cca 5-7tis km. Pokud bych s tim lítal po dálnicích, jakože nelítám, dával bych tam 5W-50, protože v 1.2HTP se olej při delším, vyšším zatížení přehřívá (nedali tam chladič oleje) a následně zapéká hydraulická zdvihátka a vodítka ventilů, který se pak přidřou a podpálí.]
A něco lepšího prostě tak jako tak neuškodí. 8)

8steve píše:mickielli: v tom tvým článku není ani jediný důvod, proč používat moto olej do skútrů. a to je právě ono, lidi si pletou skútr se supersportem :mrgreen:


Popravdě řečeno, zpočátku jsem taky uvažoval proč nelít do skútru automobilovej olej, když skútr na rozdíl od moto nemá mokrou spojku (potřeba odolnosti proti prokluzu) a převodovku ve stejný lázni (odolnost proti střihu), ale po přečtení pár článků vidim, že těch požadavků na olej vysokootáčkovýho motoru skútru bude víc (válcová jednotka je sice většinou menší, než u auta, což snižuje hmotnost dílů i střední pístovou rychlost, ale běžné provozní otáčky jsou oproti autu o tolik vyšší, že třeba ta pístová rychlost je stejně i tak vyšší).

V tom článku ( http://www.abmoto.cz/cz/page/2616/speci ... -nich.html )píšou třeba toto:

Pro řadu čtenářů bude asi překvapením, že nejvyšší výkonový standard podle API pro motocyklové motory byl donedávna SG. Oleje s klasifikací vyšší než SG jsou totiž orientovány na parametry úspory paliva a lehkoběžnosti v automobilových motorech a pro použití v motocyklových agregátech nejsou většinou vhodné. Posuzování výkonnosti motocyklového oleje laickým uživatelem podle klasifikace API není reálné, protože v podstatě všechny produkty zmíněnou třídu SG (někdy i vyšší) splňují. To ovšem rozhodně neznamená, že každý olej splňující API SG či vyšší je vhodný pro mazání motocyklů!
Evropská klasifikace motorových olejů ACEA je pro hodnocení olejů pro motocykly naprosto nepoužitelná, v jejích hodnotících kritériích je kladen ještě větší důraz na úspory paliva.


Není to detailně rozepsané, ale je z toho vidět, že patrně nejde jen o spojku a převodovku ve společné lázni.

Takže pokud mi nějaký opravdu znalec pracující v oboru nepotvrdí, že motor skútru úplně stejně dobře namaže automobilový olej, tak bych to neriskoval. V tom souhlasím s Fokym, že nějaká úspora 50-100Kč na 1l oleje, je naprosto bezpředmětná - už jenom v porovnání kolik Kč za benzín motor mezi výměnama spořádá.

[Stejně to platí o tankování pochybných patoků paliv za nejnižší možnou cenu, proto tankuju lépe aditivovaná značková paliva (momentálně OMV) - ostatně nadstandartní nebo dodatečnou aditivaci paliv (na rozdíl od dodatečného přidávání aditiv do olejů!)doporučuje i jeden odborník z ústavu pro výzkum paliv a maziv (tušim, že ing. Černý, nemůžu najít odkaz). Zajímavé je i toto: http://www.hondastroje.cz/snadny-start-motoru.html ]

5W-40 pro moto dělá i Mogul (Paramo): http://www.mogul.cz/produkty/Katalogovy ... tu=V531491
Bejvávalo (v rozmezí cca 1985-1993): Moped Stadion, "Pionýry" Jawa 50 typ 20 (s plechama), 21 (bez plechů), 23 Mustang, Jawa 90 Roadster, ČZ 175 upravená na enduro, Stella, Babetta 210
-pauza-
Simson (2008-5/2012), Honda Vision 110 (5/2012-)
Uživatelský avatar
Sir_Jarek

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 23 dub 2012, 23:40
Bydliště: Žatecko [LN]
Skútr / moto: Honda Vision110Red, Honda HRG(sekačka na trávu ;D)
Tuning / úpravy: Originální startovací páka, zaslána i s víkem z Taiwanu, pružina Malossi, válečky 12,8g (nedoladěno), zásuvka 12V

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod TUNER » 15 čer 2012, 06:49

Pořád tady píšou o motycyklových olejích,nikde to už nerozdělují na olej do skútru,kde samozřejmě jak již bylo popsáno jsou díky oddělené převodové náplni a suché spojce uplně jiné nároky než v běžných motocyklových motorech,kde musí splňovat mnohem více parametrů.
A rád bych znal teda vaše názory,co by jste v mé situaci do motoru nalily vy,zatim na to dle očekávání nikdo nereaguje..... ?
Já si myslim že se pro motor snažim dělat maximum a ne ušetřit za každou cenu na nesprávném místě. Ba naopak tam leju olej dvakrát tak drahej oproti tomu kdybych tam nalil nějakou obyč 5W-40ku za 150 korun litr.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod boboh » 15 čer 2012, 09:41

To TUNER:
Taky by mě zajímala fundovaná odpověď na rozdělení olejů pro motorky a skůtry :D
Dám stovku tomu kdo to zjistí, tak aby to uznal Foky a Janon :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

To 8steve:
Taky jsem to očekával že z toho vylezou ty otáčky, jak píšeš :mrgreen: :roll: :mrgreen: :roll:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 339
Registrován: 11 zář 2010, 23:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (Atlantic 500 a Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: OLEJ PRO 4 takt - Výměna oleje

Příspěvekod foky » 15 čer 2012, 10:00

Když nezáleží na otáčkách motoru, proč závodní týmy třeba do svejch aut nelejou normálně obyč auto olej za 130,-/L při zachování viskozity, ale lejou olej k danému určení vhodný (doporučený)?
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

PředchozíDalší

Zpět na Oleje

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník