Oleje pro 4T - výměna

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Příspěvekod Poli » 01 kvě 2007, 20:12

Mněn typ oleje jak predepisuje vyrobce v casovejch intervalech jak mas napsano v prirucce a nemusis vic resit,ten motor to vydrzi, maji to vyzkousene. Mist ve skutru ktere se mazou moc neni, ja tam mam necele 2 Dcl oleje. Kdyt tam prakticky prevodovka neni.
Poli

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 24 dub 2007, 17:55
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Aprilia sr 50 Factory

Příspěvekod Vlady » 01 kvě 2007, 22:17

No ja mám interval na olej ( API.SJ SAE 15W40) čo v podstate splňuje aj minerálny olej túto špecifikáciu predpísaný výrobcom tých 2 tisíc vzduchový filter 4tisíc. prevodovka tuším 8 alebo tak nejak. ináč v prevodovke som menil už trikrát a kovového bordelu odtial išlo tie prvé dva razy dosť.A k tomu magnetu jasné že nie len prilepiť na výpustný šroub. najlepšie by bolo spraviť do toho šroubu slepú dieru a do tej strčiť a zalepiť nejaký magnet tyčkového tvaru čo ja viem z čoho musím pokukať čo mám doma alebo kúpiť. ale mám pocit že ten vypúšťak je M8 to potom bude cca 5,5 diera aby sa to nejak moc neoslabilo taký magnet asi nebude len tak dakde doma v šuflíku...alebo som uvažoval dať to do toho velkého šroubu ako je to sítko ten má dosť velký priemer a v ňom je aj priehlbina v ktorej je pružina čo pritláča to sítko tam by sa to možno dalo nejak jednoduchšie spraviť. teraz budem meniť asi olej tak pošpekulujem ako to bude rozobraté a dám info.
Suzuki Burgman 400 K8.
Uživatelský avatar
Vlady

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bratislava-SK
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K8
Tuning / úpravy: Givi posuvné plexi,valčeky Dr.Pulley,Malossi kevlar remeň. nejaké LEDky v kufri a tak....

Příspěvekod IVO » 02 kvě 2007, 20:08

Tet mě napadlo, nešel by ten vypustni šroub, nějak zmagnetizovat a nebo magnet přilepit z venku? Určitě by ale byl, magnetický učínek menši. Pořad ale lepši, nežli nic.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Poli » 02 kvě 2007, 21:47

[quote=IVO]Tet mě napadlo, nešel by ten vypustni šroub, nějak zmagnetizovat a nebo magnet přilepit z venku? Určitě by ale byl, magnetický učínek menši. Pořad ale lepši, nežli nic.[/quote] to bys musel mit sakra silnej magnet
Poli

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 24 dub 2007, 17:55
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Aprilia sr 50 Factory

Příspěvekod Vlady » 03 kvě 2007, 09:27

Magnet som zatial nerobil ale mám to vyšpekulované a nachystané ,vypušťák je M10 do toho navrtám 6,5 dieru asi tak 10mm hlbokú a zalepím tam magnet čo som našiel taký tyčkový ani neviem z čoho to je má to 6,4 priemer a asi 30 mm dlžku.Určite to nebude naškodu . síce na dnešných nových motoroch to už nebýva ale volakedy na škodofke som to mal a pri každej výmene oleja tam toho bolo nachytaného dosť. ja viem že to je aj olejom volkedy sa tam dával sajrajtový madit a pod ... čo sa nedá z terajšími olejmi porovnaváť, ale aspoň uvidím či a kolko sa tam toho oteru nachytá. :( a okrem toho je zaujímavé aké rozdielne sú výmenné intervaly oleja pri v podstate tej istej konštrukcii mazania. teda že motor 250ka bez olejového filtra len s tým sítkom na nasávaní pred čerpadlom. KYMCO píše 2000kilákov .DAELIM S2 čo je ten istý motor píše 4000. A napríklad YAMAHA MAJESTY tuším 3000.Asi to fakt budem meniť po tých 3 tisíc. šak za sezónu by som musel ten olej meniť aj 3 krát a to sda mi zdá zbytočne moc.
Naposledy upravil Vlady dne 03 kvě 2007, 09:32, celkově upraveno 1
Suzuki Burgman 400 K8.
Uživatelský avatar
Vlady

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bratislava-SK
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K8
Tuning / úpravy: Givi posuvné plexi,valčeky Dr.Pulley,Malossi kevlar remeň. nejaké LEDky v kufri a tak....

Příspěvekod saimon1 » 18 črc 2007, 20:36

Mně na garanče dávají olej značky: RACING 4T 10W-40

Výrobce: LIQUI MOLY
Okamžité promazání motoru při studeném startu. Zajišťuje bezpečné mazání a snižuje opotřebení. Zvláště doporučený pro vysoce výkonné motory. Udržuje čistotu v motoru a zamezuje škubání spojky. Umožňuje nízkou spotřebu oleje a nízké ztráty oleje odpařováním. Testován na motorech vybavených katalyzátory.
Naposledy upravil saimon1 dne 18 črc 2007, 20:42, celkově upraveno 1
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Příspěvekod Vlady » 22 črc 2007, 14:23

Tak magnet som dal na ten vypúšťací šroub a jazdil s tým jeden interval cca 3000kilákov a niečo málo kovového oteru sa tam nachytalo...ono predsa mám nový scooter takže toho moc nebolo a aj scooter má skoro všetky ložiská valivé až na piestny čap a myslím že aj na kluke ako je ojnica nieje tak isto klasické ložisko takže to je len asi z krúžkov a valca nejaký oter.... kludne by to tam asi aj nemuselo byť ale šak skúšať treba....
Suzuki Burgman 400 K8.
Uživatelský avatar
Vlady

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bratislava-SK
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K8
Tuning / úpravy: Givi posuvné plexi,valčeky Dr.Pulley,Malossi kevlar remeň. nejaké LEDky v kufri a tak....

Předchozí

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků