Oleje pro 4T - výměna

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Oleje pro 4T - výměna

Příspěvekod IVO » 08 dub 2007, 21:32

Jaky olej pro 4 takt je lepši – plna syntetika a nebo polo syntetika? Jaké mají výhody a nevýhody oba? Budu měnit olej a zvažuji který, mám najeto 2 300 Km. V manuálu doporučují oba. Díky za odpověď.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Vlady » 09 dub 2007, 08:26

FULL syntetika je asi lepšia kvôli dlhodobejšej stabilite olaja . ale na scootroch sa olej mení častejšie ako na aute tak je podla mňa lepšie dať tam lacnejšiu polosyntetiku a trebarz ho častejšie meniť lebo na scootroch až na maxíky nieje olejový filter v pravom slovazmysle takže ten motor je vlastne mazaný olejom v ktorom sa po čase nachádza kovový oter z motora a to sítko sa za filter nedá považovať to je tam len na to aby sa tam nedostla nejaká väčšia nečistota a neposekalo sa olejové čerpadlo.Ja som zatial menil olej trikrát a po každé som tam dal inakší prvý raz mi dali mineral na garančke potom som tam dal ja VALVOLINE polosyntetiku a teraz tam mám MAGNATEC lebo mi po výmene v aute ostalo asi liter zo 4L bandasky. špeciálny motoolej ani nieje treba dávať pretože na scootroch nemáme mokrú spojku a tie motooleje sú robené práve na tieto prípady majú rôzne prísady aby nešmýkala spojka.
Naposledy upravil Vlady dne 01 kvě 2007, 09:31, celkově upraveno 1
Suzuki Burgman 400 K8.
Uživatelský avatar
Vlady

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bratislava-SK
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K8
Tuning / úpravy: Givi posuvné plexi,valčeky Dr.Pulley,Malossi kevlar remeň. nejaké LEDky v kufri a tak....

Příspěvekod IVO » 20 dub 2007, 21:37

KTERY OLEJ MAŽE LEPE, PLNA A NEBO POLO SYNTETIKA. CHCI TAM DÁT, POLO SINTETIKU - SUPER MOGUL
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Vlady » 22 dub 2007, 19:13

SUPER MOGUL.... mám ho v plechovke ale do scootra by som dal asi niečo značkovejšie ono predsa len ten scootrový motor točí zhruba dvakrát tolko ako v aute....Aspoň teda u mňa.
Suzuki Burgman 400 K8.
Uživatelský avatar
Vlady

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bratislava-SK
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K8
Tuning / úpravy: Givi posuvné plexi,valčeky Dr.Pulley,Malossi kevlar remeň. nejaké LEDky v kufri a tak....

Příspěvekod Poli » 25 dub 2007, 22:11

Jedine plnou syntetiku, super mogul je tak do sekacky na travu,ale do Juki je to asi jedno,protoze to stejne nejede
Poli

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 24 dub 2007, 17:55
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Aprilia sr 50 Factory

Příspěvekod IVO » 25 dub 2007, 22:40

NÁHODOU JEDE SUPER - 60 - 70 Km A TOČI 4 000 - 5 000 ota. JE TAM OTAČKOMĚR. JÁ HO ALE ŠETŘIM, JEZDIM TĚCH 50 km. TET TAM MÁM PLNOU SINTETIKU SHELL ADVANCE ULTRA 10W - 40. ZA 400Kč za litr.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Poli » 25 dub 2007, 22:54

[quote=IVO]NÁHODOU JEDE SUPER - 60 - 70 Km A TOČI 4 000 - 5 000 ota. JE TAM OTAČKOMĚR. JÁ HO ALE ŠETŘIM, JEZDIM TĚCH 50 km. TET TAM MÁM PLNOU SINTETIKU SHELL ADVANCE ULTRA 10W - 40. ZA 400Kč za litr.[/quote] 60 - 70 jezdim na starym fichtlovi,kterej je buhvi jak starej. Je to znat, ze ctyrtakt točí 4000-5000, a muj dvoutakt 9000
Naposledy upravil Poli dne 25 dub 2007, 22:55, celkově upraveno 1
Poli

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 24 dub 2007, 17:55
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Aprilia sr 50 Factory

Příspěvekod Daelimek » 26 dub 2007, 15:44

[quote=Poli][quote=IVO]NÁHODOU JEDE SUPER - 60 - 70 Km A TOČI 4 000 - 5 000 ota. JE TAM OTAČKOMĚR. JÁ HO ALE ŠETŘIM, JEZDIM TĚCH 50 km. TET TAM MÁM PLNOU SINTETIKU SHELL ADVANCE ULTRA 10W - 40. ZA 400Kč za litr.[/quote] 60 - 70 jezdim na starym fichtlovi,kterej je buhvi jak starej. Je to znat, ze ctyrtakt točí 4000-5000, a muj dvoutakt 9000[/quote]

2T motory odjakživa točí vždy více než 4T motory,taky na to doplatí v podobě spotřeby,ale spíše hlavně životnosti,i když u padesátek je to možná jedno,větší rozdíl je vidět až u větších kubatur,ale tam 2T najdete pomálu...myslím si,že o rychlost tu nejde,dá se dá vždy změnit pomocí vhodného zpřevodování,hlavní u padesátek je síla a ta je u Yuki poměrně malá,záleží na tom,kde se jezdí...
Uživatelský avatar
Daelimek

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 660
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: Vybírá se..v merku mám PCX :)

Příspěvekod IVO » 27 dub 2007, 20:29

Tak pořad se nemým rozhodnout, jaky olej tam dat, který nejlíp maže.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Poli » 27 dub 2007, 21:27

Jestli chces nakou korunu usetrit tak tam dej polosyntetiku, ale jinak davej vsude syntetiku, vyplati se ti to, je to nejlepsi olej, ma nejlepsi vlastnosti
Poli

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 20
Registrován: 24 dub 2007, 17:55
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Aprilia sr 50 Factory

Příspěvekod IVO » 28 dub 2007, 22:57

A CO OLEJ CASTROL, PLNA SINTETIKA - LITR ZA 300 Kč?
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Daelimek » 29 dub 2007, 10:55

[quote=IVO]Tak pořad se nemým rozhodnout, jaky olej tam dat, který nejlíp maže. [/quote]

Slyšel jsem dobré věci o Castrolu Magnatecu,tak ho vyzkoušej...
Uživatelský avatar
Daelimek

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 660
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: Vybírá se..v merku mám PCX :)

Příspěvekod Wajgel » 29 dub 2007, 13:23

Castrol, jenom rozdil typu oleje mezi 4T a 2T. Mozna jeste Denicol.

CASTROL ;)
[font=arial]HONDA Driver[/font]
Obrázek
[font=arial]Vyměněné náplně chlazení, motoru a převodovky, Malossi X-Special řemen, nový origo luftfilter, závažíčka Buzetti 240g, 27g válečky, čiré přední blinkry. Parkovací modrá LED. 14,5kW/7000rpm, průměrná spotřeba 3,18l/100Km. Původ Tokyo Japonsko.[/font]
Muj profil na MOJI.MORKARI a Muj scoot ze 360 stupnu
Uživatelský avatar
Wajgel

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 65
Registrován: 19 bře 2007, 21:01
Bydliště: Mošnov
Skútr / moto: Honda Foresight FES250 (98) JP->IT->CZ

Příspěvekod Vlady » 01 kvě 2007, 09:30

ja tam mám MAGNATEC 10W40 čo mi ostal zo 4l bandasky ako som menil v aute ale minule som kúpil za 320skk litrovku čo je dosť dobrá cena.ale neviem niekde píšu žeje to polosyntetika a na krabici je napísané vyrobený na syntetickej báze... tak ale to je jedno si myslím že to je dobrý olej .A ešte ma napdla taká vec že pridám na výpustný šroub magnet keď to už nemá žiadny filter oleja nech sa ten železný oter aspoň na tom magnete zachytáva.
Naposledy upravil Vlady dne 01 kvě 2007, 09:34, celkově upraveno 1
Suzuki Burgman 400 K8.
Uživatelský avatar
Vlady

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 77
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Bratislava-SK
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400 K8
Tuning / úpravy: Givi posuvné plexi,valčeky Dr.Pulley,Malossi kevlar remeň. nejaké LEDky v kufri a tak....

Příspěvekod IVO » 01 kvě 2007, 18:57

Stým magnetem, to je rozumná věc. Mam dojem že u některých motorek to je a nebo už bylo. Také o tom uvažuji, jedině ho na ten šroub přilepit, ale je to risk, co když se utrhne. Nejlepé je, častěji měnit olej, tak po 1 500 až 2 000 Km
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron