Yamaha Majesty 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod JardaB » 09 pro 2022, 12:25

To zjistíš jen že do stroje sáhneš a metodou pokus omyl se o něco pokusíš.
Nějaký posun nemůžeš čekat, musíš něco začít dělat počínaje kontrolou aku a nabíjení, komprese, přisávání vzduchu, kalibrace klapky .... a Dano tě snad posunul nebo nečteš ?
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod pyetookh » 09 pro 2022, 12:44

Dano píše:bude tam vstrekovanie,pozri na tento nákres,klasika-jedna tryska v sacom potrubí,v nádrži je čerpadlo paliva-ceny sú sakra ostré :roll: ale podla nákresu môžeš aspoň vidieť,ako postupovať.
príčiny trhania,slabého výkonu atď môže byť viac-slabý tlak paliva (bežná chyba starého čerpadla paliva) treba odmerať za chodu motora tlakomerom (treba vedieť,kolko má mať) netesnosti v sacom potrubí,ale aj taká "drobnosť" ako nesprávne vôle ventilov (kedy boli kontrolované naposledy ?) ďalej potencimeter-snímač polohy škrtiacej klapky,nastavovač-ventil volnobehu,zapalovanie-dostatočne silná iskra,správna sviečka ...
problémov môže byť mraky,super by bolo,ak má niekto, a vie tam napichnúť diagnostiku-no nebude to jednoduché-stará "vražda" vie potrápiť 8)
https://www.partsdepot.cz/originalni-di ... 00/527543/


Paráda. Děkuji za radu a doporučený postup. :wink:
Mám odkaz na člověka, který diagnostiku v okolí má.
Motor má jen problém dvoufázového poklesu otáček. To samozřejmě může být opotřebováním nebo špínou, ale spíš podezřívám chybné impulzy z automatického sytiče nebo tak něco (což může souviset s netěsností třeba). Jinak předpokládám, že tam jiný problém nebude. Na povely plynovou rukovětí motor reaguje pružně. Na vůle ventilů plánuji kouknout automaticky - dokonce mám podezření, že jsem je po nákupu kontroloval a byly v normě.
Subjektivně si myslím, že výkon motoru při cukání, akceleraci a rozjíždění problém nebude. Nepůsobí to jako problém motoru. Tam právě spíš podezřívám variátor. Mám z něj dojem, že neumožní motoru dosáhnout potřebných otáček k hladkému a svižnému rozjezdu. Jako kdybych se rozjížděl na trojku. Záznamy z otáčkoměru ale nemám a v téhle zimě je asi teď pár dnů ani neudělám. :cry:

-- 09 pro 2022, 12:53 --

JardaB píše:To zjistíš jen že do stroje sáhneš a metodou pokus omyl se o něco pokusíš.
Nějaký posun nemůžeš čekat, musíš něco začít dělat počínaje kontrolou aku a nabíjení, komprese, přisávání vzduchu, kalibrace klapky .... a Dano tě snad posunul nebo nečteš ?


V tom je ten problém. Když skůtr rozeberu, tak ho nemůžu testovat při jízdě.
Proto také ten předběžný průzkum.
Snažím se zjistit, co ještě otestovat, než to rozeberu.

Danovi samozřejmě děkuji za zamyšlení a určitý návod. Díky němu mi došlo, že si mám ještě ověřit, jestli skutečně bídná akcelerace nesouvisí s motorem, ale spíše s přenosem síly na zadní kolo. A že bych si měl udělat několik měření, při kolika otáčkách se rozjíždím. (U motorek s manuální převodovkou to člověk neřeší a tak mě to vlastně ani nenapadlo sledovat)
pyetookh

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2022, 09:17
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400
Tuning / úpravy: barva, deka, okno, vyhrivani rukou, drzak kufru a telefonu

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Dano » 09 pro 2022, 17:37

No,ešte by som sa pozrel na kontrastnú pružinu,píšeš "Jako kdybych se rozjížděl na trojku" :ak je slabá-unavená kontrastná pružina,valčeky vo variátore roztiahnu polremenice z malým odporom,potom sa zdá,akoby si sa na aute rozbiehal na 2-ku.lebo motor má ťažký prevod,nevládze,nemá silu.
Menil už tú pružinu niekto? A kolko má vlastne ten motor najazdené za tých 18 rokov? Treba pozrieť aj pružiny čelustí odstredivej spojky,ak sú unavené,spojka zaberá príliš skoro-toto sú základné veci,ktoré musia fungovať-a ešte nezabudni odvážiť valčeky vo variátore,či majú správnu váhu,príliš ťažké valčeky tiež spôsobujú takéto chovanie motora-držím palce,toto skontrolovať nie je až tak náročné :wink:
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 586
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod srnka1010 » 09 pro 2022, 22:52

Že to môže byť aj striekačka, je zrejme moja neznalosť r.v., takže omluva. Kolísanie volnobežných otáčok môže spôsobovať aj zanesený palivový filter (ak ho 400vka má). Na 250ke bol zašitý pri nádrži. Bol k nemu chujový prístup. Trhanie pri rozbehu,mne robilo opotrebované obloženie spojky.Aj keď na pohľad velké opotrebenie nebolo vidno. Po vyčistení chvíľu normál,ale po chvíli sa to zopakovalo. Nepomohla ani výmena kontrastnej pružiny ani iné spojkové remenice. Dal som si nalepiť nové obloženie a zbrúsil som ich podľa bubna a odvtedy bol pokoj.Za novú spojku vtedy pýtali skoro 100€. Lepenie ma vyšlo 20€. Odporúčal by som rozobrať spojkové remenice, skontrolovať chod remeníc bez pružiny,vyčistiť a premazať. Tak isto rozobrať aj spojku a premazať čapy pakní. Po čase sa bez údržby lúbia zakusnúť.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Stancek » 16 bře 2023, 15:17

Zdravím, má majda 400 vin kód i někde jinde než na rámu za předním kolem? Kdyby to mělo vin ještě někde jinde, docela by se mi ulevilo, na autě mám vin snad na 10 místech....
Posledně mi to na STK tak tak prošlo, blboun na STK to stříkal vším možným a zkoušel fotit aby to bylo poznat. Furt mu to nějak nešlo, pak než jsem cokoliv stačil říct, zkusil to smirkem :shock: :shock: :shock: a jééééé, teď už to není vidět vůbec... ale letos vás ještě pustím :-/
Asi by šlo zajet do yamahy za nemalý obolus vin obnovit, ale STk je propadlá, takže odvoz + poplatek yamaze bude cena celýho skútra.
Uživatelský avatar
Stancek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 25 srp 2015, 14:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 ; Kawasaki ZR7S

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Jimmy » 16 bře 2023, 17:37

Stancek píše:...poplatek yamaze bude cena celýho skútra.

Kdysi jsem na Runneru řešil oficiální duplikát samolepky VIN štítku (originál kvůli svému umístění v kufru ničila helma) a stálo to 1600 Kč. Takže není to zadarmo, ale není tak zas tak hrozná částka.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 294
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Stancek » 17 bře 2023, 06:38

Jimmy píše:
Stancek píše:...poplatek yamaze bude cena celýho skútra.

Kdysi jsem na Runneru řešil....

Zkusím se podívat jestli tam někde je nějaká samolepka, nevím jestli to ale na STK bude stačit, zatím u každé moto chtěli fotit číslo na rámu.
Uživatelský avatar
Stancek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 25 srp 2015, 14:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 ; Kawasaki ZR7S

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Jimmy » 18 bře 2023, 13:53

Stancek píše:
Jimmy píše:
Stancek píše:...poplatek yamaze bude cena celýho skútra.

Kdysi jsem na Runneru řešil....

Zkusím se podívat jestli tam někde je nějaká samolepka, nevím jestli to ale na STK bude stačit, zatím u každé moto chtěli fotit číslo na rámu.

Na tom Runneru byl štítek v kufru a číslo na rámu a na STK kontrolovali obojí a muselo to sedět. Moje poznámka byla myšlená tak, že "duplikát VIN" ať už to znamená cokoliv nemusí být velká pálka.
A pokud vím lze oficiálně zapsat do TP i náhradní číslo VIN, takže to také může být cesta.

Zeptal bych se oficiálního zastoupení co s tím.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 294
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod adacarp » 18 bře 2023, 18:11

Koukni sem, tam ti vyrobí vše co potřebuješ. https://www.expresstitky.cz/kategorie/v ... a-motorky/
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 559
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Stancek » 22 bře 2023, 13:33

Zdar borci, sorry že už jsem nereagoval na vaše tipy, chytil jsem takovou chřipku, že jsem nemohl ani zapnout pc, ne tak se jet podívat k našim, kde mám majdu přes zimu povívat se, co a jak.... Dám vědět jak jsem dopadl / nedopadl s tou STK.

Díky. S.
Uživatelský avatar
Stancek

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 25 srp 2015, 14:53
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 ; Kawasaki ZR7S

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod pyetookh » 26 dub 2023, 09:59

srnka1010 píše:Že to môže byť aj striekačka, je zrejme moja neznalosť r.v., takže omluva. Kolísanie volnobežných otáčok môže spôsobovať aj zanesený palivový filter (ak ho 400vka má). Na 250ke bol zašitý pri nádrži. Bol k nemu chujový prístup. Trhanie pri rozbehu,mne robilo opotrebované obloženie spojky.Aj keď na pohľad velké opotrebenie nebolo vidno. Po vyčistení chvíľu normál,ale po chvíli sa to zopakovalo. Nepomohla ani výmena kontrastnej pružiny ani iné spojkové remenice. Dal som si nalepiť nové obloženie a zbrúsil som ich podľa bubna a odvtedy bol pokoj.Za novú spojku vtedy pýtali skoro 100€. Lepenie ma vyšlo 20€. Odporúčal by som rozobrať spojkové remenice, skontrolovať chod remeníc bez pružiny,vyčistiť a premazať. Tak isto rozobrať aj spojku a premazať čapy pakní. Po čase sa bez údržby lúbia zakusnúť.


Ahoj. Tak jsem se k tomu konečně dostal a jsem poněkud nešťastnej. Jak jsem to celé rozebral, tak bych brečel. Motorka byla bouraná snad ze všech stran. Skoro všechny plasty mají ulomené nějaký ten úchyt nebo jsou celé prasklé. Hromada šroubů nejde povolit.
Nicméně motor je asi před smrtí a finančně se generálka nevyplatí. Na měření komprese mám jen čínskou výbavu, ale tlak 4 bary je hodně málo. Po 2500km bylo ve vzduchovém filtru asi 100ml oleje (asi z odvětrání klikovky). Škrtící klapka vypadá v pořádku. snímač pozice klapky i regulátor volnoběhu mají předepsané hodnoty. Nemám ale čím změřit vstřikovač a tlak paliva - je to jediná možnost, jak zjistit, proč volnoběh trochu kolísá a klesá to na něj z 2000 otáček s malým zpožděním.
Trhané rozjíždění s malým prokluzem bude skutečně nejspíš souviset se spojkou. Ozývá se z ní hlasité klepání při záběru.
pyetookh

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2022, 09:17
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400
Tuning / úpravy: barva, deka, okno, vyhrivani rukou, drzak kufru a telefonu

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod JardaB » 26 dub 2023, 20:55

?? Kolik tě stála ta vražda z Itálie ? Obecné informace o "dobré koupi" původem z Itálie sis předem přečetl ?

Držím palce, aby tě zprovoznění nestálo víc než koupě té ojetiny :-(
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod pyetookh » 02 kvě 2023, 21:21

JardaB píše:?? Kolik tě stála ta vražda z Itálie ? Obecné informace o "dobré koupi" původem z Itálie sis předem přečetl ?

Držím palce, aby tě zprovoznění nestálo víc než koupě té ojetiny :-(


Díky za podporu.
Dal jsem za to 27 tisíc a mělo to deku na kolena.
Mě kosmetika nevadila a pocitově to na malém plácku u garáží nejelo tak zle. Před tím jsem zkusil u jednoho prodejce horší kus za 40 tisíc.
Všichni tu psali, že motor snese hodně přes 100 tisíc km, tak jsem se o něj tolik nebál. Ložiska v krku řízení nebyl problém vyměnit, pneu byly dobré. Ale až při používání jsem zjistil relativně vyšší spotřebu, mizernou akcelaraci. Po rozebrání se teprve ukázalo, že to bylo asi bourané ze všech stran.

No nic. Makám na tom. Uvidíme, jestli vyladím ten variátor a časem přijdu na to, proč ten volnoběh klesá ve dvou krocích.
pyetookh

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2022, 09:17
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400
Tuning / úpravy: barva, deka, okno, vyhrivani rukou, drzak kufru a telefonu

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod pyetookh » 04 kvě 2023, 07:53

Tak zatím jedinou závadu na motoru a variátoru, kterou jsem našel kromě nízkého tlaku ve válci, je ulomený čep na jedné spojkové pakně. Celý spojkový rotor je tedy maličko zkroucený, pakny jsou maličko sjeté i na vnějších hranách. Objednal jsem novou spojku z německého eBay za 41.25 euro.
pyetookh

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 08 pro 2022, 09:17
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400
Tuning / úpravy: barva, deka, okno, vyhrivani rukou, drzak kufru a telefonu

Re: Yamaha Majesty 400

Příspěvekod Wert » 25 kvě 2023, 14:41

Ahoj,
mám dotaz (Majesty 400 2004) -při ubrání plynu a spadnutí otáček níž se ozve přecvak viz. video. Chápu, že to tu po internetu neopravím, ale má někdo alespoň tušení o co může jít? Jestli je to drastický, nebo to ještě vydrží než se mi vrátí druhá mašina ze servisu a můžu to nechat rozebrat.
https://youtube.com/shorts/Zb92fzDjpic?feature=share

Díky
Wert

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 25 kvě 2023, 13:10
Skútr / moto: Majesty 400

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 6 návštevníků