elektroskůtr RAY 7.7

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod curlyboi » 17 led 2022, 16:24

Zaujalo.
Mimochodem, jako majitel řidičáku B neznám rychlejší skútr, kterej smím řídit, za tyhle peníze, kromě 2x dražšího BMW.
Jako městskýho bytovýho tejpka mě ale mrzí nemožnost vyndat baterku. Bez toho nedam ani ránu...
Super Soco CPX
(prodáno) Super Soco CUX
(prodáno) Kymco People S 125 (Naraku: 160ccm kit + MaxiSpeed variátor + Racing karburátor, tryska 125, vymontovaný EGR, Tecnigas 4scoot, 130dB klakson :D, 50W bluetooth amp + vodotěsné repro)
Uživatelský avatar
curlyboi

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 04 říj 2020, 23:39
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Super Soco CPX
Tuning / úpravy: muzika, klakson, blastery

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod sollik » 19 led 2022, 14:54

prostě Míra píše: ... a večer to dal nabíjet ke globusu. Nevím co máte že je chuťovka nabíjet to někde na veřejný stanici. To, že musíš mít na pár hodin náhradní program tě snad nepřekvapuje, s tím to sakra kupuješ.
No a to je právě ono. Když vezmu dojezd a dobu dobíjení znamená to i např. při mém skromném nájezdu minimálně jedenkrát týdně někam zajet, připíchnout na nabíječku a co pak? Courat v lepším případě skoro dvě v tom horším 3,5 hodiny po nákupáku?
Celý tenhle systém dobíjení jedné baterie mi příjde trochu zcestný. Až to bude fungovat třeba tak, že budou baterie unifikované, já přijedu na "nabíječku", tam si (u motorky ručně u auta nějaký robotizovaný systém) vyměním vybitou baterii za nabitou a za nějaké 3 minuty odjíždím, pak to začne dávat aspoň za mne trochu smysl.
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod duky5 » 20 led 2022, 18:30

Čiže takéto niečo... Taká packeta na akumulátory :). Výmena snáď rýchlejšia ako tankovanie :).

https://zive.aktuality.sk/clanok/dyv3vc ... do-europy/
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 107
Příspěvky: 1200
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod Winterwolf » 21 led 2022, 10:59

Tady je jediná nevýhoda, že neovlivníš jakou baterii dostaneš - tedy s jakou životností = na jednu najedeš 50 a na druhou jen 30...

Ale ano i podle mne je tohle cesta ;-)
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod JardaB » 21 led 2022, 11:55

Hezky teoretizujeme:

Tento vyměňovací systém ovšem vyžaduje výrobu dalších baterií pro výměnu, které budou rozmístěny kdesi po velkoměstě. Přijedeš na veksl punkt a ono zrovna na výměnu zrovna nebude ... :-)

Nebo ty sám budeš vlastnit doma 2 akumulátory

Záměr uchovávat solární nebo větrnou energie je dobrý, ale zatím to moc (ekologicky) neumíme. Je to extrémně drahé, musí se to dotovat, není infrastruktura.

Lokální stanice (z mé střechy do mé nabíječky) jsou drahé a nespolehlivé (počasí). Porucha není vyloučená.

Jestli není po městě lepší existující hromadná doprava nebo chůze pěšky -- nesmíme tak chvátat :-) Zlenivěli jsme. Když mám jít po Táboře do centra k autobusáku 40 minut tam a zpět - pokaždé se mi to nepovede - občas jednu cestu fixluju - a to jsem zdravý a čilý důchodce.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1672
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod duky5 » 21 led 2022, 23:29

JardaB píše:Hezky teoretizujeme:

Tento vyměňovací systém ovšem vyžaduje výrobu dalších baterií pro výměnu, které budou rozmístěny kdesi po velkoměstě. Přijedeš na veksl punkt a ono zrovna na výměnu zrovna nebude ... :-)


Ono snáď v dnešnej dobe nie je problém urobiť aplikáciu, ktorá by ti ukázala koľko voľných batérií je na danom stanovisku a jednu z nich si rezervovať.
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 107
Příspěvky: 1200
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod JardaB » 22 led 2022, 09:39

Jestli by nebylo lepsi si to rezervovat tyden dopredu :-)... to je strašná křeč.

Elektro systémy na bázi akumulatoru za cenu zdražení, ekologických škod, ztrát v rozvodné síti, ztrát v akumulátoru ... odvedou smrad z výfuku do komína eletrárny. Je to jednoúčelovka pro město.
Naposledy upravil JardaB dne 22 led 2022, 13:51, celkově upraveno 1
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1672
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod prostě Míra » 22 led 2022, 09:42

Sorry ale to je jako by ses na fóru bazénářů rozčiloval, že pro tebe jako kluka z městského bytu je situace na trhu nahovno a stále pro tebe nemají vhodné řešení na tři tempa s protiproudem.

Srry, tenhle model se prostě nabíjí prodlužkou, takže když mám rodinnej domek, přes den namlatim 100 km a přes noc pohodlně nabíjím, nemám přeci problém. Ani s tím bazénem.

Kdo musí nabíjet v bytě, koupí si něco co má holt vyjímatelnou.


Technologie u těch baterek jdou dopředu. U všech parametrů (doba nabíjení, kapacita, proudy...) je ten vývoj brutální. Si vem že v začátcích automobilismu motory dělal kovář a žralo to dvacet litrů při výkonu pár koní. Dneska V6 na ropu žere 8 a má 400k a 600 Nm.

V příští dekádě se to ukáže. Tohle je jak když Bart říká Homerovi "musel sis koupit úplně první létající auto? Nemoh si počkat, až to víc vychytají?" když jedou a to auto občas drhne o zem :mrgreen: jistě znáte
prostě Míra

50+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 66
Registrován: 25 črc 2021, 21:31
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Hercules SR125

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod keto » 22 led 2022, 10:56

Honda má elektrické PCX se 2 bateriemi, což se mi zdá jako dobré řešení, na kratší trasu můžu fičet s jednou baterií, jsem lehčí a druhou nabíjím, na delší výlet nasadím baterie 2, taky manipulace a přenášení menší lehčí baterie je lepší než se tahat s jednou velkou. Celé to opět zabíjí cena.
Prostě je brzy tohle kupovat, je to hračka pro bohaté, vysoká cena, malý dojezd, dlouhá doba nabíjení. Je fakt, že je to už provozuschopné a použitelné, bohužel ekonomicky to zatím smysl nedává.
Zatím se elektrická přibližovadla uplatní pro lidi, kteří nemají řidičák a mohou být mobilní díky elektrické koloběžce, kolu, skútru. Sice mají omezení do 25 km/h a dobře víme, že se to různě obchází a lítá to klidně 50 km/h, další výhodou je, že se s tím smí i tam, kde už se s klasickým skútrem nesmí, proto se toto docela rozmohlo, ovšem elektrické skútry jako takové jsou prakticky neviditelné, protože ztrácí tu výhodu těch do 25 km/h a nedosahují výhod skútrů klasických. Ještě mají před sebou dlouhou cestu, než se to vychytá natolik, aby to klasiku převálcovalo jak technicky, tak ekonomicky.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod e-Kája » 24 led 2022, 10:44

keto: musím tě zklamat, ale Honda elektrické PCX představila už v roce 2018 jako koncept, který se však doposud nedočkal sériové produkce. :?

Pokud má v současné době některý z tradičních japonských výrobců nakročeno k produkci elektro-skůtru ekvivalentu 125ccm, tak je to Yamaha E01:



Já jen doufám, že to u Yamahy tentokrát dotáhnou do úspěšného konce. Jejich předchozí počin v podobě Yamaha EC-05, který vycházel z elektroskůtrů Gogoro S2, se totiž sériové výroby bohužel nedočkal. :cry:
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
E-max 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 65
Registrován: 19 zář 2020, 21:08
Skútr / moto: tankuji pouze elektřinu!

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod keto » 24 led 2022, 11:15

Se ani nedivím, že se to nevyrábí, protože konkurence schopnost je tu na velmi nízké úrovni. Vyrábět pár kusů pro nadšence a držet pro ně ND a servis se prostě nevyplatí a do masového použití to má pořád hodně daleko.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod e-Kája » 21 říj 2022, 18:29

Zkušenosti prvních majitelů elektroskútru Ray 7.7 z Německa jsou zatím velmi pozitivní:

https://www.elektroroller-forum.de/viewtopic.php?f=161&t=15169&start=150
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
E-max 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 65
Registrován: 19 zář 2020, 21:08
Skútr / moto: tankuji pouze elektřinu!

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod goes » 22 říj 2022, 17:16

Je to za mne super. Pokud vidim dobre a ma nemcina funguje pak za 8,5-10000 eur dostanu stroj se kterym se par jedincum defenzivni jizdou podarilo ujet 100 km aby to pak 2,5 hodiny nabijeli na 80% dojezdu tedy dalsich 80-100 km.

No za mne vyborne. Hned bych si to koupil. Tomu rikam pokrok a problemy elektromobility jsou vyreseny.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod LadaM » 23 říj 2022, 00:18

Cenu, hmotnost, úložné prostory, ergonomii, vzhled, ekologii atd. ať si každej řeší podle toho, co je pro koho důležité a co ne.
Ale co furt máte s těma nářkama na dojezd u městského vozítka? :roll:
Ano, jsou lidi mající potřebu jezdit na skůtru do Chorvatska, ale kvůli nim nikdo skůtry nevyrábí....
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 54
Příspěvky: 272
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod goes » 23 říj 2022, 00:23

Tos rozhodl sam pro koho vyrobci skutry vyrabi nebo nekdo pomahal? Se divim ze nedelaji 3 litrove nadrze kdyz staci dojezdy par kilometru…
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron