elektroskůtr RAY 7.7

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod Medvěd » 01 lis 2022, 12:33

LadaM píše:Prostě dokud se nezmění způsob uvažování, tak vždycky bude nějaký "problém". Elektřinu prostě nelze vlastnit, jako kanystr s benzínem a všechny pokusy o to (vč. našťouchání celého auta nedokonalýma baterkama) jsou podle mě liché. Elektřina je služba a pokud bude dostupná, dojezd a kapacita jsou mi fuk. Pokud nebude, nebudu ji používat k přesunům. Vem si, kolik lidí dneska takhle přistupuje i ke klasickým autům - viz carsharing atd. U telefonu dneska už taky neřešíš kapacitu baterky když prostě funguje a sem tam ho napíchneš. A řekl by někdo, že nám mobily "sebraly" naše milované pevné linky? Taky to bylo na začátku drahé, těžké a bez výdrže, prostě jenom pro někoho, komu se to tehdy vyplatilo.... Sám jsem spíš staromilec, ale je mi jasné, že jakékoli lpění na hmotě je z principu k ničemu.


No jo, TEĎ. A co od roku 2035? Všude se píše o konci spalovacích motorů v autech, o motocyklech ni čárka, ale dohodu jsem neviděl, a víme co novináři dovedou. Viz kauza reflexní vesta :lol:

Výměnné aku už fungují v Číně. Když jim letos, v důsledku energetické krize, vypnuli elektriku do nabíječek, tak si zaměstnanci dobíjecích stanic brali výměnné aku domů a nabíjeli je tam. Tedy, prý, "jeden Seznam (Centrum?) povídal..." :wink:

Mě přijdou výměnné aku jako dobrý nápad (když už to musí bejt). Zpřístupnily by ele vozidla do sídlišť, vybité vozidlo by bylo snáze zprovoznitelné . A ano, pokud se to zavede, bude nutno vychytat spoustu much, některé ve velikosti slonů.

Carsharing je určitě super, ale používajíce služební auta užívaná více řidiči, děkuji, nechci. Tfujtajbl.

Z mobilů je poměrně dost důchodců značně nešťastných, neumí je pořádně používat. Nemluvě o tom, že se jim nutí služby které nevyužijí (data). A myšlenka, že kapacitu neřešíš také není úplně přesné. Stačí vyrazit na týden do hor, na opravdový skautský tábor... a musíš vláčet powerbanku.

Staromilec nejsem, techniku mám rád, jsem hračička, elevozítka se mi líbí, ale doma bych to (zatím) moc nechtěl. Maximálně tak berušku velikosti Citigo na dojíždění do práce. Nemluvě o tom, že na to nemám.
Uživatelský avatar
Medvěd

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod LadaM » 01 lis 2022, 13:29

No právě, všude píšou a lidi už začínají plánovat :) Takhle se dneska tvoří budoucnost. Nikdo z nás tady neví, co bude od r. 2035, ale každý z nás to už teď ovlivňuje svým nastavením. Někdo tomu říká vznešeně realismus, podle mě jde o obyčejný pesimismus vycházející z minulosti.
Nevím jak souvisí schopnosti současných důchodců používat mobil s jeho technologickými vlastnostmi, každopádně v r. 2035 bude tento problém výrazně menší. A porovnávat výdrž mobilu na tůře v horách s pevnou linkou, kterou jsem si tam ani vzít nemohl, je právě ta absurdita, o které jsem psal.
Každý si vybere z toho co je to, co mu nejvíc vyhovuje. Mě by se také líbilo velké rodinné MPV s 3 t. na kouli a adekvátním motorem, ale protože není k sehnání a 2 auta kvůli tomu provozovat nechci, jezdím v SUV, které má kromě požadovaných vlastností spoustu menších nevýhod. Stejně tak do žádného elektra jsem se zatím netrefil.
Uživatelský avatar
LadaM

100+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 199
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod Citelis » 01 lis 2022, 14:23

Já zas do výměných aku u skůtrů a možná i moto (tam kde je šance na ruční manipulaci s aku) docela sázím. Pokud se domluví rozumné rozhraní a velikost (nebo to jeden výrobce protlačí na sílu), tak mi to naopak přijde velmi životaschopné. Dneska taky nikdy neřeší, že jeden týden bere naftu za 42kč a další týden za 49kč. Tak bych prostě jednou vzal aku s dojezdem 100km a dalsí s dojezdem 80km ... stejně bych ji při dojezdu nějakých 20km šel vyměnit za nabitou.
A že to jde a má to budoucnost mám odzkoušené na akunářadí Ryobi ... ty už od dob NiCd aku mají stejné rozhraní stroj / aku .. a nyní jsou akupacky Li-Ion a stroje s brushless motory. Každopádně by stále mělo být teoreticky možné vzít jednu z jejich prvních aku vrtaček dát do ní nejnovější akupack a bude to fungovat - opačně taky. Takže i u těch skůtrů je šance, že se postupem času ty akupacky budou upgradovat aniž by bylo potřeba měnit skůtry :P
Takže za mě ideál koupit skůtra bez aku - tam je šance, že cenově bude plus mínus za cenu benzínového, nějaká vratná záloha za aku z "půjčovny" a pak už jen platit za "spotřebovanou" energii, jezdit a vyměňovat aku ve stanicích podél cest
Citelis

100+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 176
Registrován: 20 bře 2019, 17:19
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda PCX 2015
Tuning / úpravy: Yamaha FZS 600 Fazer 2000

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod Medvěd » 01 lis 2022, 14:32

LadaM píše:...Nevím jak souvisí schopnosti současných důchodců používat mobil s jeho technologickými vlastnostmi...


Dotyková obrazovka kterou nezvládají, mnohdy i ze zdravotních důvodů, používat. Operační systém a aplikace, kterým absolutně nerozumí. Tyto telefony vůbec neumí používat.

V případě mobilních tlačítkových telefonů pro seniory funkce kterým nerozumí. Ty použít zvládnou, ale neumí si ani změnit čas, hlasitost zvonění... a nedej bože, když si nějakým omylem třeba zrovna ono zvonění vypnou.

Vlastní zkušenost se seniory v okolí, kterým se o tuto techniku starám. Samozřejmě ne všichni jsou tam tak špatně, ale značné procento ano.

LadaM píše: porovnávat výdrž mobilu na tůře v horách s pevnou linkou, kterou jsem si tam ani vzít nemohl, je právě ta absurdita, o které jsem psal.


Ne, ne, ne.

Psal jsi to jinak:
LadaM píše:... U telefonu dneska už taky neřešíš kapacitu baterky když prostě funguje a sem tam ho napíchneš...


Řeším kapacitu baterky telefonu. Dnešní krámy vydrží bez nabíječky "pár hodin". Na rozdíl od např. Nokie 6310 (2001), která mě vydržela týden. Ano, smířil jsem se s tím, je jiná doba, a starou Nokii bych už dneska nechtěl. Ale nemám na výběr, vadí mi to, a "řeším" to.

Citelis píše:...Dneska taky nikdy neřeší, že jeden týden bere naftu za 42kč a další týden za 49kč...


Asi lepší oddíl. Neznám nikoho, kdo by to neřešil, a to včetně podnikatelů. Já, jsouce zaměstnanec, si do nákladů nic nedám, DPH neodepíšu, a rozdíl 455,- Kč/nádrž mého nafťáka sakramensky bolí.
Uživatelský avatar
Medvěd

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod goes » 01 lis 2022, 16:34

LadaM píše:Prostě dokud se nezmění způsob uvažování, tak vždycky bude nějaký "problém". Elektřinu prostě nelze vlastnit, jako kanystr s benzínem a všechny pokusy o to (vč. našťouchání celého auta nedokonalýma baterkama) jsou podle mě liché. Elektřina je služba a pokud bude dostupná, dojezd a kapacita jsou mi fuk. Pokud nebude, nebudu ji používat k přesunům. Vem si, kolik lidí dneska takhle přistupuje i ke klasickým autům - viz carsharing atd. U telefonu dneska už taky neřešíš kapacitu baterky když prostě funguje a sem tam ho napíchneš. A řekl by někdo, že nám mobily "sebraly" naše milované pevné linky? Taky to bylo na začátku drahé, těžké a bez výdrže, prostě jenom pro někoho, komu se to tehdy vyplatilo.... Sám jsem spíš staromilec, ale je mi jasné, že jakékoli lpění na hmotě je z principu k ničemu.


a jsme u toho, ano, pokud nezačneme jinak myslet. Pokud nezačneme jinak žít. Pokud nezačneme dělat jinak spoustu věcí. Pokud nezačneme to či ono... tak to nebude jinak. A to ti připradá v pořádku? Opravdu ti připadá v pořádku, že se kupředu tlačí silou technologie, která nemá pozitivní přínos? Technologie v minulosti uspěly proto, že běžní lidi v tom viděli pokrok a sami to začali vyžadovat. Zlepšilo jim to život, usnadnilo, přibyl komfort, snižíly se náklady. Ale nic z toho, zde zatím není. A kdyby se tato technologie uměle nepodporovala, nikdy by se nedostala tam kde je. Nebo ano, ale až v okamžiku, kdy by to bylo pro poulaci přinosné.

Já osobně nelpím na ničem. Mi je jedno, zda mi auto jede na benzín, elektřinu, vodík, nebo špekáčky. Ale pokud jsem v roce 2022 a mám auto, které mne stalo 750tis. nabalím do něj rodinu, dojedu 1000 km za pár hodin, na dovolenou v pohodě, natanuji za pár minut, mám komfort jízdy tak mi pak vlastně řekneš, že "když přijdeš o dojezd, o komfort jízdy, zaplatíš za to 2x tolik, kamkoli pojedeš bude složitější, ještě dlouho to nebude funkční pro sídliště apod tak to bude parádní" a poukd to neudělám jsem zpátečnický, tak je prostě něco špatně.

-- 01 lis 2022, 15:37 --

Citelis píše:Já zas do výměných aku u skůtrů a možná i moto (tam kde je šance na ruční manipulaci s aku) docela sázím. Pokud se domluví rozumné rozhraní a velikost (nebo to jeden výrobce protlačí na sílu), tak mi to naopak přijde velmi životaschopné. Dneska taky nikdy neřeší, že jeden týden bere naftu za 42kč a další týden za 49kč. Tak bych prostě jednou vzal aku s dojezdem 100km a dalsí s dojezdem 80km ... stejně bych ji při dojezdu nějakých 20km šel vyměnit za nabitou.
A že to jde a má to budoucnost mám odzkoušené na akunářadí Ryobi ... ty už od dob NiCd aku mají stejné rozhraní stroj / aku .. a nyní jsou akupacky Li-Ion a stroje s brushless motory. Každopádně by stále mělo být teoreticky možné vzít jednu z jejich prvních aku vrtaček dát do ní nejnovější akupack a bude to fungovat - opačně taky. Takže i u těch skůtrů je šance, že se postupem času ty akupacky budou upgradovat aniž by bylo potřeba měnit skůtry :P
Takže za mě ideál koupit skůtra bez aku - tam je šance, že cenově bude plus mínus za cenu benzínového, nějaká vratná záloha za aku z "půjčovny" a pak už jen platit za "spotřebovanou" energii, jezdit a vyměňovat aku ve stanicích podél cest


pokud mám spotřebu 10 l na 100 km a natankuji 50 litrů vím, že dojedu 500 km. Ano cena je druhotná tu neřeším.
pokud dostanu aku, která je plně nabitá a jednou ujedu 500 km a podruhé 400 km tak je to pro mne sakra rozdíl. Neřeším až tak tu cenu, prostě ano budeme "tankovat" baterku dva, kolega si vytáhne novou aku já starou, moc fér to není, ale vlastně nevím kam s tím dojedu. A o tom, kdo ponese odpovědnost, když mi to zhoří zkratem ani nemluvě, protože už vidím, jak se bude řešit odpovědnost, když ta baterka vlastně nikomu patřit nebude, protože jen těžko Benzina bude sdílet baterky s každým prodejcem paliva v budoucnu.

Ano, v pár zemích to testují, ale je doré říci že je to uzavřený systém pro parádnu, ne pro reálné řešení.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

500+
 
Reputace: 49
Příspěvky: 708
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod LadaM » 01 lis 2022, 17:14

goes píše:a jsme u toho, ano, pokud nezačneme jinak myslet. Pokud nezačneme jinak žít. Pokud nezačneme dělat jinak spoustu věcí. Pokud nezačneme to či ono... tak to nebude jinak. A to ti připradá v pořádku? Opravdu ti připadá v pořádku, že se kupředu tlačí silou technologie, která nemá pozitivní přínos? Technologie v minulosti uspěly proto, že běžní lidi v tom viděli pokrok a sami to začali vyžadovat. Zlepšilo jim to život, usnadnilo, přibyl komfort, snižíly se náklady. Ale nic z toho, zde zatím není. A kdyby se tato technologie uměle nepodporovala, nikdy by se nedostala tam kde je. Nebo ano, ale až v okamžiku, kdy by to bylo pro poulaci přinosné.

Hm, takže to vypadá, že se vlastně shodneme. :D
Nepsal jsem, že mi připadá v pořádku, že to někdo tlačí. Mě zaráží, že někteří lidé tolik reagují na to, co se jich reálně netýká. El-werky mají naprd dojezd? No a? Vždyť můžu v klidu jet na dovolenou nafťákem a ujet si tu tisícovku na nádrž. Ať si někdo, kdo si potřebuje stylově bzučet těch pár h. na dobití počká. Jezdím jenom po městě a okolí, naprd dojezd mi nevadí, prachy neřeším, mám kde nabíjet? OK, koupím si autíčko na baterky a užívám si ticho a odpich. Existuje spousta tlaků na to či ono, mediální obraz vypadá, že už se to vlastně reálně děje a že není vyhnutí, aby to skončilo tak, jak nám někteří tvrdí. Jenže v minulosti to nebylo jiné a přesto se technologie rozšířily masově až tehdy, kdy tam ten přínos většina lidí uviděla, klesla cena atd. Jenom je potřeba zůstat si na svém a dávat energii tomu, jak chceme, aby to bylo a ne strachu, že to tak nebude. :wink:

PS: A jestli nezačneme (v globálu) jinak myslet a žít, tak vůbec nemusíme řešit čím budeme v budoucnu jezdit :mrgreen:
Uživatelský avatar
LadaM

100+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 199
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod JardaB » 01 lis 2022, 20:58

Máš pravdu, chceš to kup si to. To co asi vadí většině, je dotace a podpora elektromobility všeho druhu na úkor celku. Mimo obecně známé věci třeba město Tábor investuje do nabíjecích stanic po městě ... taková investice není v kompetenci města, protože nejde o obecný prospěch ale prospěch pro prachaté ... je zajímavé, že obce nevlastní čerpací stanice pro naftu a benzín.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Interim si quid factum, non bene actum.
Uživatelský avatar
JardaB

1000+
 
Reputace: 228
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: elektroskůtr RAY 7.7

Příspěvekod e-Kája » 01 lis 2022, 23:38

Těch pronajímaných baterií bych se vůbec nebál, naopak v tom vidím víc výhod než nevýhod. pokud je teda cena za pronájem přiměřená.
- e-skutr kupuju bez baterií, tudíž jeho cena by měla být cca poloviční, možná i nižší
- nemusím se vůbec starat o stav baterie, její aktuální využitelnou kapacitu, životnost, záruku
- platím jen tu energii, kterou reálně spotřebuju, takže mi je úplně fuk, nakolik % nabitou baterii si do skůtru zrovna dám, důležité je, aby byla do další plánované výměny baterie použitelná
- nemusím mít strach, že mi baterie poškodí skůtr, všechny baterie jsou fyzicky i elektricky totožné a pravidelně testované
- nevýhodu vidím v tom, že skůtr je bez baterie nefunkční, tedy jsem závislý na pronajímateli baterie, abych ho mohl používat
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
E-max 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
e-Kája

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 19 zář 2020, 21:08
Skútr / moto: tankuji pouze elektřinu!

Předchozí

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron