ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 18:54

Hasmann píše:Už nemám dále sílu...Jak bylo napsáno výše. Nabij si baterku na max ve sklepě a vyraz v březnu(hned jak sleze sníh jezdím) a jeď do práce (kolem 0.st C). Pak buď v práci 12 hodin a vracej se večer (5-7 st. C) Jak daleko myslíš že dojedeš?

Dojedu úplně stejně jako v létě, jenom budu mít v baterce o něco menší rezervu. V čem je problém?
Jak dlouho ta baterka tyto výkyvy teplot vydrží?

Vydrží úplně normálně. Baterka se zimou nijak neničí, jenom při nižších teplotách udrží menší kapacitu než při vyšších, takže je potřeba s tím počítat vybrat takovou kapacitu aby měl člověk rezervu.
Takže WTF o co tady jde? Jde o byznys který je módní,s EKO nemá v zásadě nic společného...

Ale prd. Naprostá většina majitelů elektroskútrů co znám mají nějakou ekologii na háku a pošahaným ekologistům se akorát tak vysmívají. Naopak jde spíš o technicky založené lidi, kteří mají blíž k elektřině a elektronice než k motorům a patlání se v oleji. On ten komfort spočívá v tom, že když mám nabito tak jedu a nic víc neřeším.
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 02 říj 2011, 19:22

Takže nejde o eko...v pořádku. Takže o co jde? Náklady kč/km po započtení všech vstupů je velmi podobná bežným skútrům,takže mi zůstává pouze starost o nabití (otrava a starosti navíc),nutnost plánovat trasy (dojezd) a nesmím tu cestu nijak měnit,jinak nedojedu.¨
Zůstává nám pouze to fandovství,nejsem fanda elektriky,techniku mám rád,ale pouze do míry než se stane mým pánem. Děkuji nechci.
PS: olej vidím pouze v butylce,kterou vezmu do ruky kdy si vzpomenu že bych mohl dolít olej,nečekám na kontrolku,to by mohlo být fatální. Dolívám 2x-3x za sezónu (čisté ruce a práce na 2minuty). Komfort pro mne znamená,že je jedno kdy jedu,kam jedu a s kým jedu,benzinka je na každém rohu.Miluji vůni spáleného benzínu a i ten rachot je součást požitku z jízdy,zvuk otáček.
PS: Měl jsem možnost kdysi jezdit na Akuvozítku,bylo to fajn,jako změna na pár set metrů po provozu,jinak je požitek z jízdy roven skákání na teplé matraci.
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 20:19

Hasmann píše:Takže nejde o eko...v pořádku. Takže o co jde? Náklady kč/km po započtení všech vstupů je velmi podobná bežným skútrům,

To bych tedy opravdu netvrdil. Naopak při započtení všech vstupů se ještě víc prohloubí rozdíl v nákladech v neprospěch klasického skútru.
takže mi zůstává pouze starost o nabití (otrava a starosti navíc),

Jaké starosti? Přijedu domů, strčím skútr do garáže a připojím nabíjecí kabel. Ráno odpojím nabíjecí kabel a jedu pryč. Otrava navíc je právě hlídat všechny ty oleje, filtry, vodu, trysky, seřízení volnoběhu, ventily, ložiska, variátor, svíčku a koneckonců i tu startovací baterku.

Paradoxně co mě nejvíc na mém elektroskútru vadí věci, co vůbec s elektrikou nesouvisí, jako mizerné tlumiče, slabá přední brzda a blbě udělaná přední vidlice vůbec a malá 10" kolečka.
nutnost plánovat trasy (dojezd) a nesmím tu cestu nijak měnit,jinak nedojedu.¨

Ježiš, tak to si nesmíš kupovat skútr s dojezdem 45km když potřebuješ jezdit 40km. To snad dá rozum. Dneska je rozumné minimum 40Ah v lifepo4, což je tak na poctivých 80km a ty ceny letí pořád dolů a kapacity nahoru. Tudíž dnešní argumenty ohledně dojezdu a pořizovacích nákladům budou za několik měsíců úplně mimo mísu.
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 02 říj 2011, 20:48

Měl bych dostat Nobelovu cenu za trpělivost.
Mám garáž,ale skupinovou v nájmu,nevím jak dlouo a jestli vůbec bymi bylo trpěno že si z veřejné sítě budu dobíjet svoje vozidlo :idea:
Starost o technický stav vozidla volně nechávám servisákovi který ví co dělá a já jen jezdím a dolévám kapaliny.
Pokud si budu chtít koupit skútr s pořádným dojezdem,tak se dostanu na cenu velmi krásného Burgmana se kterým objedu Evropu a ne nějaké město.
Ať si letí kapacity nahoru a ceny dolů,já nebudu ten kdo půjde do něčeho s obavami a budeplatit vývoj někomu aby si někdo jiný koupil už zaplacené vozítko za méně jak polovic. Až bude vše okolo tohoto samohybu vyřešené a za rozumnou cenu a MÉ podmínky pro provoz a přechovávání této tiché zbraně namířené na svůj spánek(viz zkušenosti z Číny),tak o něm budu uvažovat.
MÉ podmínky:
1.Vlastní zdroj energie o kterém nebudu muset jednat s kýmkoliv jiným.
2.Doba nabíjení bude odpovídat délce oběda v restauraci do které se půjdu najíst v případě,že dojde šťáva.
3.Na baterie bude taková záruka,že se cena samohybu nedostane na dvojnásobek v případě úmrtí zdroje.(v době úmrtí bude cena bez zdroje téměř nulová)
4.Baterie nebudou náchylné na teplotu,způsob nabíjení a budou bezúdržbové jako baterie do mobilu.
5.Samohyb bude jezdit běžnou cestovní rychlostí I.třídy a to nikoliv prvních 10% po nabití.
6.Cena maslostroje bude srovnatelná s cenami běžných spalovacích motorů,což bude pro mne impuls a atak na EKOlogické cítění,kterému ve srovnání s běžným strojem podlehnu bez výčitek a obav.
7.Možnost nabíjení bude z veřejných zdrojů v rámci podpory těchto vehiklů a zlepšení ovzduší i pro mé děti,což udělám s láskou.
8.Až tyhle všechny podmínky budou možné býti uvedeny v život v této banánové republice,tak budu dědeček,houpající vnoučata na koleně a budu jim vyprávět jaké to bylo když jsem se řítil na mém první,druhém či třetím skútru se spalovacím motorem,jak to vibrovalo,dělalo kravál,krásně vonělo(ikdyž okolí ne vždy souhlasí), benzinky byly všude a já si fičel po silnici s větrem o "závod" vyhřívajíc se na sluníčku. V tu dobu jim budu vyprávět,tak zvěrstva se tady děly v rámci EKO maniactví,přičemž nejčistší významné zdroje (jádro) a jejich produkty jsme vyváželi,zatímco jsme si zasírali ovzduší uhelkama apod.
Lidstvo musí projít ještě spousty útrapami než si uvědomí,že vše má svůj čas a vhodnost použití.

PS: Chtěl bych poděkovat Ctiradovi že mi věnuje toliko pozornosti,ale já nejsem ani omylem cílovou skupinou pro tyto výrobky,až se splní výše uvedené podmínky,pak budu mezi prvními,který si tento výrobek pořídím. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 21:08

Tak proč tolik sebemrskačství? Když nejsi cílová skupina, tak prostě nejsi a netřeba o tom psát sáhodlouhé příspěvky. Já zase třeba nejsem cílová skupina výrobků Apple a taky nelezu na diskuse uživatelů Apple a sáhodlouze s nimi nepolemizuji o tom, proč nemám Apple ani si od něj nechci nic koupit.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:11, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 03 říj 2011, 01:10

To nemá se sebemrskačstvím vůbec nic společného. Kdysi,je tomu skoro dvacet let, mi tento stát dal občanský průkaz a s ním i práva a povinnosti stejně jako zodpovědnost. Pokud se nemýlím,tak právo na názor mi nikdo neodejmul a proto jsem si skromně dovolil polemizovat na toto téma.Hluboce se omlouvám,že ačkoliv nemám zájem o výsledný produkt, nejsem lhostejný k této problematice a byl bych rád aby zde, proto je to fórum, zazněly pokud možno veškeré argumenty pro a proti. Někdo toto vlákno čte a rozhoduje se zda ano či nikoliv. Pokud po přečtení všeho usoudí, že mu to za to stojí, nechť si pořídí tyto produkty. Pokud se rozhodne na základě výše uvedených dat se zatím nesvézt tímto vozítkem, pak je to také jeho právo. Tisíc lidí,tisíc chutí, tisíc podmínek pro provoz, tisíc nároků...Každý produkt si najde svého kupce, a to dříve či později. Jen bych byl rád,aby ti co prosazují rozšíření těchto výrobků svým faktickým či potencionálním-těm hlavně, řekli maximální možný a dostupný objem informací,aby se dotyčný mohl rozhodnout a to v daném čase. Kecy typu-"až vám odejde baterka,už bude jiný,lepší a levnější" z toho se mi zvedá kufr. Ten vývoj není tak rychlý v přechodu i na tak bezvýznamný trh jako je ten český. Ono ty nové produkty se musí také prodat v nemalých sériích aby zlevnily koncovou cenu vzhledem ke svému vývoji.
Kdysi jsem se díval v jednom velkém obchodě na první plasmovou televizi,měla uhlopříčku 150cm a stála pouhých 499 999kč,tuším že je tomu snad deset let.Otázka zní,kolik těchto plasmovek se prodalo na světě abychom si dnes takto velkou a vybavenou televizi mohli pořídit bratru za 25-30tisíc dle výbavy? Desítky a desítky milionů kusů. Kolik se musí prodat nynějších akumulátorů aby přišly na řadu zdroje nové generace za cenu stejnou nebo nižší jako ty současné u tak úzce zaměřeného výrobku jakým bezesporu skútr je?
Také nejsem cílovou skupinou pro to či ono, ale to ještě neznamená, že mne to nezajímá. Dokonce mne to baví a nikdy nemůžete vyloučit, že se časem cílovou skupinou pro to či ono stanete. Aspoň budete něco vědět o vývoji jak se to či ono na trhu vyskytuje.
Výsledkem třeba bude, že nějaký pamrd v obchodě který vám tluče klíny do hlavy o něčem o co máte zájem, si ve výsledku nekoupíte nějaký předražený šunt s cedulkou "hypermegagigaživotníakcekterásenebudeopakovat" kterého se potřebují zbavit ze skladu a nikdo už to nechce kupovat. Když chci obětovat obnos peněz za něco,tak chci odpovídající zboží které je na trhu dostupné. Není auto jako auto,televize jako televize a skútr jako skútr. Neexistuje dokonalý výrobek, je jen koktejlová směs kompromisů skrývající se v jednom výrobku a to se týká naprosto všech výrobků. Reklama vznikla za účelem vyzdvižení předností a dokonalého zamaskování nedostatků aby lidé kupovali, a poslední zoufalý pokus jak se střepat něčeho je již výše uvedená zázračná cedulka. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod elektrikář » 03 říj 2011, 07:24

Správně.
Podívej, co píší o uživateli ctiradovi jinde
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... t=190#p903 :cry:
elektrikář

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 08 led 2011, 09:29
Skútr / moto: Zqtd-690

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 03 říj 2011, 09:23

Hasmann píše:Měl bych dostat Nobelovu cenu za trpělivost.
MÉ podmínky:
........
:wink:

Jen k češtině, zkuste dělat odstavce s mezerami, líp se to pak čte než monolitický text. Ale k bodům:

1.Vlastní zdroj energie o kterém nebudu muset jednat s kýmkoliv jiným.
- Ano, to je v panelácích a společných prostorech problém(řeší vlastní elektroměr). Sám vyhazuju sňůru z okna v přízemí na dvůr a chodím ji zase většinou vytahovat. Dále nabíjím na místech, kde se často vyskytuju. Prostě přijedu a zastrčím. :) Rodiné domy nemají problém...

2.Doba nabíjení bude odpovídat délce oběda v restauraci do které se půjdu najíst v případě,že dojde šťáva.
- Nabíječka 30A a po půlhodině není co řešit. (odběr 10A při 230V). Ano, některé rozvody mohou mít problém, při větším počtu skútrů také.

3.Na baterie bude taková záruka,že se cena samohybu nedostane na dvojnásobek v případě úmrtí zdroje.(v době úmrtí bude cena bez zdroje téměř nulová)
- Cena baterií je to, co brzdí tento segment dopravy. Ale životnost LiFeYPO4 baterií je udávána na 10 let. Na druhou stranu, odejít po záruce může cokoliv i u benziňáku.

4.Baterie nebudou náchylné na teplotu,způsob nabíjení a budou bezúdržbové jako baterie do mobilu.
- teplota pod 10°C=pokles až o 20 procent kapacity, jinak funkční při -20 až +70°C. A v zimě jezdí jen blázni... :)

Náchylné při nabíjení nejsou při použití BMS a správné nabíječky, které jsou při koupi obsažené. A bezúdržbové jsou stejně jako v mobilu.

5.Samohyb bude jezdit běžnou cestovní rychlostí I.třídy a to nikoliv prvních 10% po nabití.
- V tomto není problém, kde jste k tomu přišel?

6.Cena maslostroje bude srovnatelná s cenami běžných spalovacích motorů,což bude pro mne impuls a atak na EKOlogické cítění,kterému ve srovnání s běžným strojem podlehnu bez výčitek a obav.
- zatím v našich končinách kolem 50 000 Kč není problém sehnat výše popsané. Rentabilnost si musí spočítat každý sám. A jízda s elektroskutrem je jiná, v mnoha ohledech lepší. Bez zkušeností to nedokážete posoudit. Já ano, jezdil jsem na elektrice i na benzínu. :)

7.Možnost nabíjení bude z veřejných zdrojů v rámci podpory těchto vehiklů a zlepšení ovzduší i pro mé děti,což udělám s láskou.
- To se částečně děje.
Ale proč by jste měl mít nabíjení zdarma? Nedokážete pro své děti udělat to, že podpoříte zlepšení ovzduší pro vás výhodnými provozními náklady? Nikdo neprohraje...

8.Až tyhle všechny podmínky budou možné býti uvedeny v život v této banánové republice,tak budu dědeček
- Ano, s tímto přístupem máte pravdu...

- "krásně vonělo": tohle jsem nikdy nepochopil. Jak se vám jezdí za Trabantem, 120kou a podobně?
- "benzinky byly všude": Co brání provozovatelům k namontování nabíjecích stojanů? Nebo alespoň pár zásuvek na 230V pro začátek?
- "...a já si fičel po silnici s větrem o "závod" vyhřívajíc se na sluníčku.": Vyzkoušejte "fičet po silnici s větrem o "závod" a v tichu. To je balada!
- "V tu dobu jim budu vyprávět,tak zvěrstva se tady děly v rámci EKO maniactví,přičemž nejčistší významné zdroje (jádro) a jejich produkty jsme vyváželi,zatímco jsme si zasírali ovzduší uhelkama apod. " To je jiná historie, taky z toho nemám radost...
- "Lidstvo musí projít ještě spousty útrapami než si uvědomí,že vše má svůj čas a vhodnost použití.": Novým technologiím se musí pomoct, né je odsuzovat, byť z nevědomosti.

Jinak doplním. Ano, jsem elektrikář, mám k elektrice blíž, než k benzínu. Nikdy mě nebavilo se vrtat v karburátoru, čistit svíčky a štelovat předstih(byť toto dnes už zřejmě moc neplatí).

Elektropohon se vyznačuje svou elegancí v provozu, jednoduchostí a spolehlivostí. Nastává doba po asi 3 letech, kdy technologie olověných akumulárorů jde konečně do... pryč a nastupuje lithium. Byť se to mnohým nezdá...
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Rady » 03 říj 2011, 10:44

no hezky jste se rozepsali :-) Jediny aku-skutr ktery stoji za diskuzi je vetrix. Bohuzel vzhledem k tomu ze se jedna o kvalitni vyrobek, tak cena je natolik vysoka (cca200 000 ne pul mega), ze spoustal zakazniku sahne radeji po klasice. Je to ale v soucasne dobe jediny aku-skutr, ktery stoji za diskuzi. Vse ostatni jsou jen levne smejdy vyrobene v Cine. Jsem take elektrikar a presto budu jeste dlouho uprednostnovat klasiku, protoze kvalitni aku-skutr je jen pro fandy teto technologie co nemaji hluboko do kapsy.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 03 říj 2011, 10:54

8steve píše:odstavec 3 a 4 je ruska ruleta, vyjde to, nevyjde to, prezije, neprezije. ve svych strizlivych odhadech neverim ve vic nez 500 - 800 cyklu, pri normalnim vyuzivani aku v dopravnim prostredku. ted nadavate na olovo, za dva, tri roky budete nadavat na lifepo4 a zase se modlit k necemu novymu... :|

odstavec 5 bych prosil rozvest. jaky z tech dnesnich skutru dokaze drzet tempo s provozem na I. tridach (100kmh) a ujet nejakou rozumnou vzdalenost? mozna tak vectrix za pul mega

3. a 4. nejsou žádná ruleta. Tyto baterie se používají hodně ve slunečních elektrárnách a pod. Jsou prověřené. A kdyby, tak většinou odejde jednotlivý článek, který lze vyměnit. Cena momentálně kolem 1200 Kč s DPH. Dle čeho soudíte ty cykly? Máte nějaké zkušenosti? Li-on mají 800 cyklů, Lifepo4 mají 2000 cyklů při zachování 80 procent kapacity. Už bylo řečeno mnohokrát...

5. Co chybí? U lithium je výkon stejný( o malinko menší) až téměř do konce. Co se týče rychlosti, tak dojezd 80 km platí do 45km/h. Při svižné jízdě až do 60km/h, mám dojezd 60 km a ještě nebylo zcela (odhad 90procent) vybito. A to minulý týden.

Rychlostní omezení není technologické, ale politické. Na to nekoukejte.

Rady:
Scooty vypadá stejně jako Hasmannova motorka. A jezdí taky, že...
A naopak, peníze nemám na to, abych je cpal do údržby benziňáku.

Vlastně vůbec nevím, proč bych se měl bavit o velkých motorkách. Jezdím na malým skutru, jsem spokojen a to mi stačí.
Moje volba je jasná, všichni ostatní jsou svobodní a musí si uvědomit, co chtějí ve všech ohledech.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:13, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny tři příspěvky pod sebou
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 03 říj 2011, 11:53

elektrikář píše:Správně.
Podívej, co píší o uživateli ctiradovi jinde
http://www.hybrid.cz/forum/viewtopic.ph ... t=190#p903 :cry:

To píše jeden uživatel s řekněme dost zvláštní povahou. Strašně se ho dotklo, že jsem korektně požádal, aby se obecné příspěvky o BMS přesunuly do zvláštního vlákna a nezaplácávala se tím diskuse o Akumotu.To si ostatně každý může v diskusi přečíst, já totiž žádné svoje příspěvky nikdy nemazal a za vším co jsem napsal si stojím. Tolik k této hnusné podpásovce.

Co se týče této diskuse, měl jsem dojem, že v sekci o elektrických skútrech se budou řešit technické a praktické záležitosti kolem elektrických skútrů a v tom duchu jsem taky psal svoje příspěvky. Pokud ovšem skutečným smyslem založení této sekce fóra bylo vzájemné poplácávání po zádech majitelů klasických skútrů ve stylu: "Jé, podívejte se na ten nesmysl, skútr na elektriku! Jezdí to pomalu, nikam to nedojede a ještě tomu odchází baterky. A to vám řeku pani, ještě se najdou idi....., co si to koupí za peníze a pokouší se na tom jezdit. Já bych všechny tyhle ty elektriky zakázala. Ještě že se taková blbost nikdy neujme.", tak potom se velice všem omlouvám, že jsem to nepochopil.
Rady píše:no hezky jste se rozepsali :-) Jediny aku-skutr ktery stoji za diskuzi je vetrix. Bohuzel vzhledem k tomu ze se jedna o kvalitni vyrobek, tak cena je natolik vysoka (cca200 000 ne pul mega), ze spoustal zakazniku sahne radeji po klasice. Je to ale v soucasne dobe jediny aku-skutr, ktery stoji za diskuzi.

No za diskusi určitě stojí v tom smyslu, že se dá postavit třeba vedle burgmana a seriózně se bavit o kvalitě a jízdních vlastnostech. Zase ale na městský provoz je zbytečně moc velký, těžký a výkonný a na delší štreky, kam by svojí konstrukcí vyhovoval nejlépe, nemá dostatečný akční rádius. Zvažoval jsem koupi ojetého, ale ta hmotnost mě nakonec odradila.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:14, celkově upraveno 3
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Rady » 03 říj 2011, 12:40

Nazev tematu je myslim dostecne srozumitelny a to ze vetsina tento hybrid odmita je prave ten duvod o kterem se zde diskutuje.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:14, celkově upraveno 2
Důvod: Úprava neslušných výrazů
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 03 říj 2011, 14:23

OK. Takže se ještě jednou omlouvám ha to, že jsem se tu pokusil uvést na pravou míru některé technické i faktické mýty a polopravdy v naivní představě, že se tu vede seriózní diskuse o elektroskútrech a nikoliv pogrom.

BTW, elektrický skútr není hybrid v žádném smyslu tohoto slova, naopak z konstrukčního hlediska je to nejčistší možné řešení. To spíš spalovací skútr je hybrid, protože potřebuje benzín, elektřinu a ještě vzduch aby jel.

BTW2, ať se to někomu líbí nebo ne v budoucnu se jinak než na elektřinu jezdit nebude. Otázka vůbec nestojí jestli, ale kdy.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:15, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 03 říj 2011, 14:43

Diskuze se točí pořád dokola a každý si stojí na své straně. Budu si psát příspěvky jak mi zrovna vyjde a odstavce dělat budu dle toho jak mi to vyjde,nikdo vás nenutí to číst. Jsou tady jiní kteří dělají odstavce,ale kdyby to četl Komenský,tak spáchá sebevraždu.

K velikosti a výkonu skútrů. Píšete že buď jezdi pomalu na malé motorce, která je ale dvakrát dražší než čínský samohyb(stejně jako elektrosamohyb).
A nebo si kupte pořádný stroj, ale za pořádné peníze. To si děláte legraci? Mám starou babičku,kterou si fičím 80 čístých a vím, že když natankuju,tak pojedu 200km bez ohledu na cokoliv. Stála mě 20tis.jezdím dva roky,najeto 6tis. a investice válečky a teď zadní guma,jo a dvě flašky oleje. A až se rozsype,tak ji buď hodím do šroty a nebo udělám GO za pár tisíc s tím,že pofičí dalších několik desítek tisíc km.

A pokud budu chtít na silnici lítat, no tak mi nezbyde než dát dohromady stejné peníze jako za ten váš el.samohyb v řádu 60tis.plus mínus a koupím si starší(sic) stroj,který může být 250cm,400 či cikoliv v tomto segmentu. Megakoráby jako B650 apod jsou pro mne nevyužitelné v podmínkách které mám a které se měnit nebudou.

A jestli něco mohu udělat pro své děti,tak to poslední je koupě tohoto výrobku,protože dokud nebude MASOVÁ podpora a využití,tak to nic nezmění. A to včetně poláků,kteří mi tady zimu co zimu posílají i s indickým majitelem Mittalu takovou hromadu sr....., kterou nevyprodukuji ani kdybych měl auto s deseti litry objemu a spotřebou jak ruský ZIL po dobu tisíce let.

Ano je to pro fandy co nemají hluboko do kapsy. Nejsem fanda, kapsa není tak hluboká a tudíž budu dál jezdit na tom na čem jezdím a další vozítko bude opět na benzín nejspíše v objemu 250 a pravděpodobně Majda, která pokryje veškeré mé potřeby z 99% a kdyby mně něco trefilo do palice a chtěl bych delší výlet, tak to nějak vydržím....a rád.

PS: Nejde o to něco hanit, ale dejte k dispozici něco použitelnějšího za co se zaručíte, pak se budeme bavit dál.
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 04:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Rady » 03 říj 2011, 15:56

No predevsim se tady siri naprosta demagogie a vubec se nedivim, ze s tim naprosta vetsina nesouhlasi. Nechtel jsem se do teto diskuze zapojovat, ale co je moc to je moc. Mluvit o nejakem ekologickem vozitku je spis k smichu a divim se, ze jako eketrikar tohle vubec napises. V anglii napr. v roce 2008 v reklame na Vetrix zakazali pouzivat spojeni s nulovymi emisemi, proc asi. Take dobijeni akumulatoru s el. sitě vytváří další ztráty jako je napr. teplo. ktere se nijak nevyuziva. To uz vubec nemluvim, ze daleko lepsi je spotrebovavat benzin v dnesnich vyspelych spalovacich motorem nez nekde vyrabet el. energii tu pak transformovat do site, X kilometru nekam po dratech dopravit a pak opet transformovat a pomoci nabijecky nakonec dobijet akumulatory.
Urcite v budoucnu budeme jezdit, ale na co to bude tezko v dnesni dobe rict. Co lze ale s jitotou rict, ze to rozhodne nebudou soucasna aku vozidla, ktera jsou draha a nijak v celku nejsou ekologicka, spis naopak.
Na akumoto jsi nenasel priznivce a hledas marne je hledas i zde. Proste vetsina z nas nez si neco koupi, tak si dobre spocita jestli se mu to vyplati a ver ze ekologie, ktera je u techto vozidel spis snem, je pro vetsinu pracujicich az na poslednim miste.

Jeste pridam jeden vystizny komentar, na ktery jsem ve spojitosti s pohonem u skutru na akumulatory narazil na webu:


Vložil/a Anonym, Út, 2008-04-29 18:21

Ta cena je šílená, tohle není koncepce, to je jen stylovka pro pár vyvolených.
Pokud tenhle luxus přirovnávají k maxiskůtrům 400-500ccm, tak ať vyrobí ekvivalent běžnějšího skůtru 125-125ccm. Jsme fandové, máme v rodině Priuse i hybridního Lexuse, ale Hondu 150ccm (už i tak drahá za 85kKč) bych za tohle nevyměnil. To bych ty peníze musel krást, abych si jich nevážil a utratil je za tohle.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků