ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 02 říj 2011, 10:03

Tak nekoukejte na Akumoto ani na Guewer! Je tu GWL. A Ctirad to trochu s tou životností přehnal...
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:04, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod blesk65 » 02 říj 2011, 11:43

zdarec elektro nadšenci jak čtu příspěvky tak vydím že každý z vás má nějakou představu o elektro.Já když byl vybýrat si skůtra tak mi šichni prodejci nabízeli elektro.první se mi snažili nabízet ty levný do 50 tis to je podle mě skandál povolené zatížení v průmeru 110kg jinak nižši dojezd
ja jsem z jižní moravy a u nás se dá jezdit na skůtru od půlky března do listopadu ale jen ty chladné rána které nejdou ruku v ruce s výdrží s baterkou protože nejsou zaizolované a skladovat skutra v pokoji nebudu :D takže další sníženi dojezdu max rychlost 50km a to ještě chvilkově tak jsem řekl ne že chci to nej co mi dokáže nabýdnout já potřebuju rychlost aby jel 80 km/h a v městě 60 z důdovu bezpečí jed mimo město 50 to je sebevražda a ve městě 45 tak to tě každý objíždí a čekáš kdy tě sundá tak mi nabydli cenu kolem 90 tis skutra ele. rychlost už byla 80km dojezd 120km v optimalním režimu což je 45km na plný plyn to by šlo ale zas byl problem se zárukou jen 2 roky baterku nova baterka 39999kč a mi máme v práci ele vozik a doma mam steje baterky v rc modelu a čím vic nabíjím tím klesá kapacita takže za 3 roky je to býda ja měním batery každé 2 roky na rc až to budou mít víc promakaný tak to bude supr
Uživatelský avatar
blesk65

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 04 čer 2011, 22:42
Skútr / moto: tgb bullet 2011mod. 125ccm

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 12:08

Hasmann píše:Tímto jsi pro mně zabil jakékoliv přemýšlení o něčem takovém.Nebudu kupovat něco,co se mi vrátí za dva roky a pak to budu moci zahodit..chci to využívat dál a dál.

Tak si ale nesmíš koupit skútr za 25 tisíc s olověnými akumulátory nebo ho musíš kupovat už s tím, že ty akumulátory budou muset po pár sezónách ven a být nahrazeny lithiem.
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ScooterMarty » 02 říj 2011, 12:16

blesk65 píše:zdarec elektro nadšenci jak čtu příspěvky tak vydím že každý z vás má nějakou představu o elektro.Já když byl vybýrat si skůtra tak mi šichni prodejci nabízeli elektro.první se mi snažili nabízet ty levný do 50 tis to je podle mě skandál povolené zatížení v průmeru 110kg jinak nižši dojezd
ja jsem z jižní moravy a u nás se dá jezdit na skůtru od půlky března do listopadu ale jen ty chladné rána které nejdou ruku v ruce s výdrží s baterkou protože nejsou zaizolované a skladovat skutra v pokoji nebudu :D takže další sníženi dojezdu max rychlost 50km a to ještě chvilkově tak jsem řekl ne že chci to nej co mi dokáže nabýdnout já potřebuju rychlost aby jel 80 km/h a v městě 60 z důdovu bezpečí jed mimo město 50 to je sebevražda a ve městě 45 tak to tě každý objíždí a čekáš kdy tě sundá tak mi nabydli cenu kolem 90 tis skutra ele. rychlost už byla 80km dojezd 120km v optimalním režimu což je 45km na plný plyn to by šlo ale zas byl problem se zárukou jen 2 roky baterku nova baterka 39999kč a mi máme v práci ele vozik a doma mam steje baterky v rc modelu a čím vic nabíjím tím klesá kapacita takže za 3 roky je to býda ja měním batery každé 2 roky na rc až to budou mít víc promakaný tak to bude supr

Ježiši kriste to je strašný. Já se všem omlouvám,vím, že nejsme na fóru o jazyce českém, ale tohle už je fakt moc... Alespoň elementární schopnost písemného projevu by snad měl mít každý absolvent ZŠ... Vždyť tohle už je problém číst a pochopit... :oops:
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Rady » 02 říj 2011, 12:23

nechtel jsem to psat, ale doma jsme se skvele pobavili :mrgreen:
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 12:46

blesk65 píše:zdarec elektro nadšenci jak čtu příspěvky tak vydím že každý z vás má nějakou představu o elektro.Já když byl vybýrat si skůtra tak mi šichni prodejci nabízeli elektro.první se mi snažili nabízet ty levný do 50 tis to je podle mě skandál povolené zatížení v průmeru 110kg jinak nižši dojezd

Já jsem viděl všude cca 150kg. Ale ono je to stejně jedno, ty malé "padesátky" jsou stejně na ježdění ve dvou malé, ne že by to nejelo, ale není tam místo.
já potřebuju rychlost aby jel 80 km/h a v městě 60 z důdovu bezpečí jed mimo město 50 to je sebevražda a ve městě 45 tak to tě každý objíždí a čekáš kdy tě sundá

Ano, naprosto souhlasím. Nedávno jsem se byl projet na e-maxu 90S, který těch 45km/h dodržuje dost striktně, a hned po prvních pár set metrech si mě dal kamion na plné čáře v obci :( Ať žije bezpečnost. Já mám svého guewer classic alespoň poštelovaného na cca 60km/h (dle GPS) a to je pak úplně úplně o něčem jiném. Člověk už nemusí jezdit škarpama a vyjma největších kopců drží ve městě krok s ostatním provozem.

Nicméně chtělo by to minimálně těch 80km/h (kvůli legálnímu vjetí na okruh) a to u nás snad kromě vectrixe nikdo v elektrice nenabízí.
tak mi nabydli cenu kolem 90 tis skutra ele. rychlost už byla 80km dojezd 120km v optimalním režimu což je 45km na plný plyn to by šlo ale zas byl problem se zárukou jen 2 roky baterku nova baterka 39999kč

Elektromoto? Dost drahé. Konkurenční guewer nabízí srovnatelný (IMHO atraktivnější) model Magic o 15 tisíc levněji a model s o polovinu větší kapacitou akumulátorů o pět tisíc levněji. Tuším, že showroom mají v Brně nebo blízkém okolí.

S tou cenou baterky dost přestřelili. Mají tam 20 40Ah článků lifeypo4 s cenou něco lehce přes tisícovku včetně DPH za kus. Ale hlavně u toho lithia bych cenu baterky vůbec neřešil, ty až budou potřebovat vyměnit, tak už dávno bude technologie někde úplně jinde. Srovnávat životnost lifepo4 s vozíky (olovo) nebo RC modely (lipol, navíc s velmi brutálním zacházením) je nesmysl.
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Cova » 02 říj 2011, 12:47

Už mnohokrát jsem se zuby nehty držel, abych se tady o někoho kvůli znalostem rodného jazyka neotřel... To, co se tady může člověk zcela běžně dočíst, už v podstatě ani není směšné...
Cova

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 146
Registrován: 21 dub 2011, 09:24

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 12:50

mil2house píše: A Ctirad to trochu s tou životností přehnal...

No dobře možná jsem si trochu zapřeháněl. Ve skutečnosti ty čínské olověné akumulátory vydrží tak jednu sezónu ;)
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Myschan » 02 říj 2011, 15:55

Podle mě, je to zatím vcelku nanic. Natáhněte si z paneláku šňůru a dobíjejte přes noc. Nebo si to domluvte se zaměstnavatelem. Už vidím, jak se z okna podniku táhne v létě 20 káblů a všichni nabíjej. Nesmysl
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 1187
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda Forza 300 (2020)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 02 říj 2011, 16:45

2ctirad: kdepak si sebral skušenosti o tom že čínská baterie vydží jednu sezonu?? Co je to za baterku? jak jsi přišel na to že jedna je čínská a s jakou jinou jsi porovnával??

opravdu myslíš, že aku jsou čínské a pak nějaké "americké" ?
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 16:58

Myschan píše:Podle mě, je to zatím vcelku nanic. Natáhněte si z paneláku šňůru a dobíjejte přes noc. Nebo si to domluvte se zaměstnavatelem. Už vidím, jak se z okna podniku táhne v létě 20 káblů a všichni nabíjej. Nesmysl

Nesmysl je pořád dokola opakovat výše uvedené. Jednak všichni nebydlí v paneláku a druhak i v tom paneláku většinou není problém si zařídit nabíjení ve sklepě, kočárkárně nebo si pořídit skútr s vyndavacím akumulátorem.

Ale samozřejmě, pokud někdo nemá možnost dobíjet, tak prostě elektroskútr není pro něj a není o čem disktuovat. Připadá mi to, jako kdyby někdo do diskuse o zahradních sekačkách neustále psal, že zahradní sekačky jsou na nic, protože v panelákovém bytě nemá žádný trávník a i kdyby ho měl, tak by ho stejně motorovou sekačkou nemohl sekat, protože by se otrávil splodinama :lol:
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 02 říj 2011, 17:13

určitý argument o tom, že v paneláku v kočárkárně nebude smrdět benzín to má. ale jako argument to asi stačit nebude, dobíjení, a tisíc jiných důvodů pro lidi kteří to do paneláků nepostí. jen by mě zajímalo jak by se tvářili stát v kočárkárně elektro skútr a elektrokolo. co na to správci, nájemníci apod.

app: kolik ty aku váží, když bych je měl nosit domů na nabíječku??
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod ctirad » 02 říj 2011, 17:22

_Tom_ píše:2ctirad: kdepak si sebral skušenosti o tom že čínská baterie vydží jednu sezonu?? Co je to za baterku?
jak jsi přišel na to že jedna je čínská a s jakou jinou jsi porovnával??

6-DM-35, pokud je ti ten údaj k něčemu ;) A je to z vlastní zkušenosti a zkušeností skoro všech, co kdy s nimi měli kdy co do činění, ať už to bylo Akumoto, Guewer nebo Solar/Scooty. Vesměs všichni, kdo tyhle skútry mají déle než rok-dva už jezdí druhou sadu (byť vyměněnou v rámci záruky) nebo udělali přestavbu na lithium. Výjimka je e-max, kde ty akumulátory drží velmi dobře, vzhledem ke hmotnosti a faktu, že s "turbem" si to dokáže vzít až 80A, až neuvěřitelně dobře. Ale zase ta cena.
opravdu myslíš, že aku jsou čínské a pak nějaké "americké" ?

Principielně ano. Jsou akumulátory noname čínské, které stojí pár šupů a podle toho vypadá jejich životnost a pak jsou akumulátory kvalitní značkové, jako například Panasonic, Varta nebo Optima, kde si tu kvalitu umí ohlídat (i když jsou třeba také vyráběné v číně), ale zase jsou výrazně dražší. Ty druhé jmenované ale člověk v levných skútrech těžko potká a navíc už dnes vychází vesměs dráž než lithium.
app: kolik ty aku váží, když bych je měl nosit domů na nabíječku??

Co si pamatuju, tak ty akumotí mají asi 7.5kg (L45), 12kg (L65), 15kg (L85, v podstatě 2xL45 paralelně) a něco přes 20kg L120 (2x L65 v jednom boxu).
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 16:08, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
ctirad

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 15
Registrován: 13 úno 2011, 17:19

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Hasmann » 02 říj 2011, 17:53

Už nemám dále sílu...Jak bylo napsáno výše. Nabij si baterku na max ve sklepě a vyraz v březnu(hned jak sleze sníh jezdím) a jeď do práce (kolem 0.st C). Pak buď v práci 12 hodin a vracej se večer (5-7 st. C) Jak daleko myslíš že dojedeš? Jak dlouho ta baterka tyto výkyvy teplot vydrží? Nebo se budeme bavit o tom,že je to vozítko na dobu kdy noční teplota nepůjde pod 10 st. C a odpoledne či k večeru bude nad 15st. C. Pak se ale bavíme o využitelnosti někdy od května do září (buďme rádi za tropické září) a to jsou 4 měsíce. Takže můj nájezd cca 500km za měsíc to máme 2tis. kilometrů za rok (s běžným skútrem je to 3tis/rok). Kolik že mě to bude stát jeden kilometr rozpočtený třeba na 5 let? Když pominu výměnu zadní pneu(10tis) a náklady na nabíjení,běžný servis, a předpoklad že nebude žádný problém se zdrojem,tak jsem na ceně (kolik že stojí slušný stroj-60tis a více?) 6-? kč/km. Na dvojnásobnou dobu se dostaneme na polovic PLUS gumy,cena za elektriku,neustále mít v paměti že musím nabíjet,musím nabíjet,je zima,není zima,vydrží,nevydrží... :roll:
Pánové rozum do hrsti,nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci. Provozní náklady jsou v podmínkách pro mne nastavených jako provoz hodně velké mašiny či skoro auta.
A to naprosto pomíjím ten uživatelský komfort který mi tohle vozidlo v žádném případě nenabízí a který od něj primárně očekávám ruku v ruce s nízkými náklady a večer před spaním se mi bude zdát o zelených pláních a deštných pralesích které i díky mému EKO chování budou existovat o vteřinu déle. Odměnou mi budou zimní večery s masakrózním smogem který se na ostravské pánvi rozlévá několikrát za zimu a to i díky polákům,kteří mají EKO naprosto v paži a kteří mají limity DVAKRÁT větší než my a brzy to bude pětkrát,protože nyní je u nás limit 50 ug/m3 v Polsku 100ug/m3 a u nás to bude 20ug/m3,proto ten pětinásobný rozdíl.

Takže WTF o co tady jde? Jde o byznys který je módní,s EKO nemá v zásadě nic společného...PS:je v nákladech na pořízení EKO vozítka započtená EKO stopa při výrobě baterií a její EKO likvidace? HOWG...už se vzdávám...nemůžu dál vzdorovat EKO lobby a jak to bylo s tím Lakatošem v lese..Jak uvidíš prodejce EKO vozítek a bude se ti snažit naprosto zcestně argumentovat,vezmi tu jeho EKO baterku a jébni ho po hlavě...

Omlouvám se za výlev,ale pokud někdo říká A měl by říct i B...a pokud to souvisí tak i C...těm kterým jsem zkazil chvíle čtením toho mého "díla" se upřímně omlouvám. Jsem v zásadě mírumilovný člověk který se snaží pomáhat,ale komu není pomoci.... :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod _Tom_ » 02 říj 2011, 18:28

pěkně napsané i když popravdě nepočítal jsem ty čísla. jen tak pro zajímavost sečtu ty náklady na nyní prodanou hondu PS s 22tkm. ani vlastně nevím kolik na kolik mě ten kilometr přišel. I když abych kvůli tomu nejezdím, ale kouknu na to
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník