Skútry 125 ccm a jejich poměr cena/výkon

Diskuze o skútrech většího objemu.

Skútry 125 ccm a jejich poměr cena/výkon

Příspěvekod S-Pavlos » 22 úno 2015, 14:07

Jako nováček, budoucí majitel nějakého dvojkolálu s motorem se ptám v čem je háček, není-li to jen pouhé oblbování zákazníka. Uvedené hodnoty jsou jen příklad. Nerozumím tomu proč skútr za 30 tis. má výkon jen 5kW a pokud chci s větším výkonem, třeba 8kW vypláznu za něj 50, nebo 80 tis. a za výkon 11kW 90 tis. a více.
Pro někoho je to hloupá otázka, ale já nejsem (zatím) žádný moto fanda co ježdění je jeho životní styl a co ve volných chvílích ladí svůj stroj. Jsem pouhý uživatel co bude "jen" jezdit a dodržovat servisní prohlídky 8) . Neptám se na to, zda či onen skútr je značka či nikoliv a že ten levnější má větší vůle už z výroby apod. Vím, že existují s karburátorem a se stříkačku, jak jsem se zde dočetl, že jsou nějaké řídící jednotky atd. Vsadím se, že ty řídící jednotky jsou plus mínus stejné a že výkon se jimi také dost ovlivňuje díky cenové politice. Prostě chceš větší výkon, tak si v podstatě za to samé zaplať víc.
Prosím znáte někdo nějakou obecnější odpověď? Je to spíše technická záležitost, a jaká, nebo jen politika, nebo všechno dohromady?
Předem díky za jakoukoliv reakci, či odpověď.
Uživatelský avatar
S-Pavlos

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 90
Registrován: 14 úno 2015, 16:01
Skútr / moto: Honda PCX 125

Re: Skútry 125 ccm a jejich poměr cena/výkon

Příspěvekod Vratas » 22 úno 2015, 14:27

Je to hlavně technická záležitost a kvalita použitých materiálů, které ty výkony snesou a dokáží přenést na silnici.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Skútry 125 ccm a jejich poměr cena/výkon

Příspěvekod Dusan14 » 22 úno 2015, 16:00

No tie 5kw. Su vecsinou vzduchace tak ze ak chces velky vykon musis to uchladit co dost dobre nejde kedze z jednej strany piesta je rozvod a tam vzduch nefuka. Navyse vecsinou nieje odladeny predstih a abybsa to nerozzypalo pri vysokej teplote a zatazi. Tie 8kw su vecsinou vodnici s riadiackou prredstihu a vstrekovanim tam sa da zmykat maximum co dovoli fyzika, su zaistene stale rovnake podmienky. Samozrejme kompresny pomer je vecsi ako u 5kw a tym padom stupa narok na pevnost pouzitych sucasti kluka,ojnica piest, a 3-4 ventily tiez pomozu vykonu vo vyssich otackach.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Skútry 125 ccm a jejich poměr cena/výkon

Příspěvekod double-J » 25 úno 2015, 12:52

Hlavním důvodem je konstrukce motoru a skútru samotného. Obecně platí, že nepotkáš skútry ve stejné kategorii s příliš rozdílnými výkony, protože to prostě není potřeba a tak např. skútr vážící 120kg bude mít výkon 5kW, protože mu to stačí a vedle něj skútr se 170kg hmotnosti bude mít výkon 9-11kW, aby to prostě při zatížení dosáhlo podobných hodnot, jako ten lehčí.
Samozřejmě i kvalita toho motoru je druhotným faktorem, určujícím výkon, na to přímo navazuje maximální rychlost, výdrž, délka servisních intervalů, spotřeba atd., atd. Takže shrnutě řečeno, není to marketingový trik, na druhou stranu se nedá říct, že motor se 7kW je horší, než s 11kW.
U skútrů je třeba si uvědomit, že nepotkáš jeden a ten samý skútr s vícero výkony, jako je tomu třeba u aut.
web: http://www.kymco-praha.cz e-mail: info@kymco-praha.cz hotline: 724 281 486
Uživatelský avatar
double-J

Prodejce/servis
 
Reputace: 53
Příspěvky: 857
Registrován: 21 úno 2008, 12:37
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco Xciting 400i ABS Limited Edition


Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků