od CzechDave » 09 dub 2025, 12:10
Jezdil jsem přes dvě motosezóny na Maxonovi (Optimus 125) a teď sedlám Hondu Forzu 125. Maxon má 6,5 kW / 8 Nm, chlazených vzduchem, a nějakých 145 kg váhy, Honda skoro 11 kW / 12 Nm, chlazených vodou a 162 kg jateční váhy, ale co se jízdních výkonů týče, jsou to dva úplně jiné světy. Člověk by řekl, že 4 kW navíc nejsou nějak extra nic moc, ale ono je to ale sakra znát. Názor kolegy Jimmyho výše je velice pravdivý. Navíc si myslím, že tyhle papírové hodnoty poměru výkon / hmotnost jsou spíš orientační, parametrů, co ovlivňují výsledek, je mnohem víc.
Jen k té rychlosti jízdy: potíž je v tom, že tyhle 125 ccm číny mají nějaký univerzální plechový variátor, u kterého jde o to, že nějak funguje, jeho výměna je levná a nikdo víc neřeší, však tuning něčeho takového je také relativně levný. Značky už mívají variátor laděný na konkrétní typ motoru, vyrobený z kvalitních materiálů a lépe využívající potenciál motoru. Do svého Maxona jsem musel dát variátor od Naraku, abych s ním mohl jet i víc než 80 km /h.
-------------------------------------
Babeta 207 (1982)
Jawa 23 Mustang (1980)
ex Maxon Optimus 125i (2022)
Honda Forza 125 Smart Top Box (2024)