Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
06 dub 2025, 17:20
Zdravím,
zajímalo by mě jestli se můžu podle tohoto údaje řídit. Hodně lidí mi říká, abych si na B vzal to nejsilnější co jde, že mě to poak přestane bavit. Ale když se podívám na poměr výkonu a hmotnosti nějaké číny(řekněme, že má 0,057) a porovnám to se svou škodou roomster(která má 0,042) a stačí to. Tak by ten skútr měl být ještě o něco svižnější než to auto. Nebo se mýlím. Děkuji za vaše názory. M. P.
06 dub 2025, 17:49
Stačí, ale jak komu. Někdo je zcela spokojen a pěje ódy, jiný se číny zbaví při první příležitosti.
My měli Maxona, po roce šel z domu. Problém byl v maximální rychlosti, nedostane se přes 80, což bylo na hlavní v meziměstském provozu nebezpečné. Předjíždějící kamiony.
Koupili jsme SH125, to už stíhá.
06 dub 2025, 19:52
tak jednoduse to brat nejde protoze krom pomeru vykon vaha hraje roli i ty absolutni hodnoty. takze ano skutr bude pri lepsim pomeru obvykle sviznejsi v urcitem pasmu rychlosti nez to auto prevalcuje orave tou absolutni hodnotou. navic vstoupi ve hru dalsi parametry.
takze kdyz si vezmes ze ty cca 330-350 ccm skutry maji 0-100 okolo 9,5-10 s tak to ti definuje jaky souper ze sveta aut je na tom podobne.
06 dub 2025, 20:02
Pozor i na to, že ty poměry jsou poměry s hmotností jen samotného stroje. To u auta moc nevadí, protože když si do Roomstra co má cca 1200 Kg sedne 100kg řidič tak se ten poměr moc nezmění. Ale když si na slabý skútr co bude mít třeba 125kg sedne ten stejný řidič co má 100 kg, tak rázem máte poměr výkon/hmotnost téměř poloviční. Pro pohodlé používání si prostě kupte něco co bude mít alespoň cca 9kW.
07 dub 2025, 18:52
Hlavne nekupovať pochybnú čínu aj keby bola nová, kupovať len overenú značku a kludne jazdenku...
Je rozdiel či má skúter 7,5kW, alebo 9kW, alebo 11kW, je dôležitý aj údaj o hmotnosti, ale vtedy je väčšinou aj rozdiel vo velkosti.
Ja som zvažoval na začiatku zánovný Nmax - ten na ktorý som volal bol fuč, potom som riešil dopredaj fungel nového Nmax model 2024 za 3200€ a ked som to videl na živo tak som si povedal že ani omylom a radšej zobral Apriliu rv 2014 za 2400€ a to je sakra rozdiel kúpiť fungláča alebo 11 ročný skúter.
A nezobral som fungláč napriek tomu že to bola Yamaha
09 dub 2025, 12:10
Jezdil jsem přes dvě motosezóny na Maxonovi (Optimus 125) a teď sedlám Hondu Forzu 125. Maxon má 6,5 kW / 8 Nm, chlazených vzduchem, a nějakých 145 kg váhy, Honda skoro 11 kW / 12 Nm, chlazených vodou a 162 kg jateční váhy, ale co se jízdních výkonů týče, jsou to dva úplně jiné světy. Člověk by řekl, že 4 kW navíc nejsou nějak extra nic moc, ale ono je to ale sakra znát. Názor kolegy Jimmyho výše je velice pravdivý. Navíc si myslím, že tyhle papírové hodnoty poměru výkon / hmotnost jsou spíš orientační, parametrů, co ovlivňují výsledek, je mnohem víc.
Jen k té rychlosti jízdy: potíž je v tom, že tyhle 125 ccm číny mají nějaký univerzální plechový variátor, u kterého jde o to, že nějak funguje, jeho výměna je levná a nikdo víc neřeší, však tuning něčeho takového je také relativně levný. Značky už mívají variátor laděný na konkrétní typ motoru, vyrobený z kvalitních materiálů a lépe využívající potenciál motoru. Do svého Maxona jsem musel dát variátor od Naraku, abych s ním mohl jet i víc než 80 km /h.
09 dub 2025, 15:15
Rozdiel je 5kW...
Ono to je nič keby sa riešilo auto - či 80kW alebo 85kW tak to je skoro nič, ale u skútra čo má papierovo 6,5kW by navýšenie o dalších 5kW znamenalo nárast +80%.
Potom je ešte otázka či tá čína tých 6,5kW má, lebo papier znesie všetko