Honda PCX 2021

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod Mirus1 » 12 lis 2021, 17:05

Ano,tato nabíječka nabíjí AGM, Gelovky i s klasickým elektrolytem.Že nekecám,tady máš důkaz :)

https://www.youtube.com/watch?v=oMMgGoqZm_s

A ještě,je to tak těžké si tyhle infa najít sám na netu?? A máš to rychleji než ti tady kolikrát někdo odpoví,zdar... :D
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod JardaB » 13 lis 2021, 12:52

Nejsem si jist, zda odkazované video zcela potvrdilo tvoji myšlenku, že jednoduchá (chytrá) nabíječka (jedno zda z Lidlu nebo od kýho čerta) může nabíjet aku s klasickým elektrolytem.

Je třeba to uvést na pravou míru:
1 - levné chytré nabíječka obvykle umějí 6V, 12V, nižší a vyšší proud pro moto a auto a pak tzv. zimní nabíjení, které se vyznačuje (myslím) trochu vyšším koncovým napětím. Nahrazuje to chybějící teplotní kompenzaci [0,3V na 10 st. Celsia - pokud nabíjím při minus 10 st. mělo by koncové napětí být o 0,3*(25 - (-10))/10=2,5*0,3=1,05V vyšší ]. !!! Pokud budete jezdit dlouhodobě v -10st. ... nabíjecí soustava stroje se 14,4V aku nikdy nenabije do 100%. Dtto chytré nabíječky ukončí nabíjení někde mezi 14,4-14,6 V a jsou určeny pro gel a AGM akumulátory.

2 - akumulátor se zaplavenými seektrodami může být klasický údržbový s možnosti odšroubování zátky a kontrolou hustoty a hladiny elektrolytu. Druhou možností je aku se zaplavenými elektrodami, ale tzv. bezúdržbový (semi bezúdržbový), kde přístup k elektrolytu není běžně dostupný. Oba typy je možné nabíjet až do napětí 16,2-16,8V protože u prvních je to potřeba pro odstranění sulfatace a u druhých to umožňuje existující (skryté) odvětrání. U druhého typy je třeba přečíst pokyny výrobce aku a řídit se jimi. Výrobní procesy a složení elektrod je jiné, než za našeho mládí (nebo za našich dědů).

Lze tedy říci, že chytrou nabíječkou můžete aku s "klasickým elektrolytem" nabíjet, ale dlouhodobě mu to moc neprospějete, protože bude postupně rychleji sulfatovat
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod Mirus1 » 13 lis 2021, 15:14

Vidlák to čte přímo z návodu v 19.minutě videa. Takže předpokládám,že firma která tyto nabíječky vyrábí, úmyslně nepodává klamavé informace. Na druhou stranu ale taky nelze asi očekávat špičkovou kvalitu provedení vzhledem k ceně.
Pokud ovšem funguje jak má a splní to k čemu je určena,tak není o čem diskutovat.
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod JardaB » 13 lis 2021, 15:43

V mluvě vidláka jsem to sice slyšel, ale podle mne to překroutil, protože neví o čem mluví. Musel být spešl volba s vyšším koncovým napětím, která naopak není přípustná pro gel a AGM. Platí to co jsem již napsal, že nabíjení klasické aku se zaplavenými elektrodami bude nedostatečné a zkrátí to její životnost.

Pokud se pletu, tak přesnou informaci dá jen návod výrobce konkrétní aku, kde musí být uvedeno napětí při dobíjení. Klasické údržbové aku vyžaduje plynování a napětí nad 16 V, které AGM a gel spolehlivě zničí.
Naposledy upravil JardaB dne 13 lis 2021, 20:00, celkově upraveno 1
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod keto » 13 lis 2021, 17:56

Auta, která jezdí stále nikdo nenabíjí a baterii to nijak nevadí, ba naopak je na tom většinou velmi dobře a jsou vlastně celý svůj životní cyklus nabíjeny někde k 14,4 V. Důvod je prostý, jsou stále nabité a nedochází u nich k poklesu pod 70% nabití.
Pokud se baterie příliš vybíjí, je nutné ji nabít, jinak může dojít k nevratnému zničení autobaterie, tzv. sulfataci elektrodových desek. Nejvíce dostane na frak, když vybitá startuje, takže je dobré po delší odstávce vozidla baterii prvně nabít, pak nějakou hodinu počkat a pak startovat, to je ideální postup. Také v případě častých krátkých jízd, kdy auto nestíhá baterii plně dobít je dobré baterii hlídat a v případě poklesu napětí dobít nabíječkou.
Nabití 100 % < 12.6 V
Nabití 75 % 12.4 – 12.54 V
Nabití 50 % 12.24 – 12.4 V Nutné dobít
Nabití 25 % 11.88 – 12.18 V Nutné dobít
Když už je baterie načlá sulfatací, tak jde někdy ještě vzpamatovat nabíjením jak výše píše JardaB, tedy vyšším napětím a proudem, ideálně pulzním, ale už nikdy nedojte k úplné regeneraci a je to pomoc jen dočasná. Používáním automatické nabíječky k sulfataci nedochází, ale také nedojde k odstranění sulfatace, která vznikla používáním vybité baterie.
Automatické nabíječky nenabíjejí vyšším napětím z důvodu jejich možného použití při nabíjení baterie zapojené v autě/motorce kvůli riziku zničení elektroniky auta, která je neustále v autě pod napětím, také není doporučeno takto nabíjet pulzní nabíječkou, kde vznikají napěťové špičky, které jsou zase naopak dobré pro regeneraci baterie, ale špatné pro elektroniku.
Z toho vyplývá, že je potřeba jen dávat pozor u akumulátorů AGM/GEL, kde je potřeba použít nabíječku, která má tento režim nabíjení ve své výbavě.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod Bzučka_747 » 10 bře 2022, 16:22

bicista píše:Cus chlapi, kdyz uz jsme o toho oleje, na PCX 2021 je v 1tis km je dle navodu pouze vymena oleje. (Ventily a dalsi conosti az v 6tis)
Jasne bylo nekolikrat napsano, ze neni podminkou, navsteva autorizovaneho servisu garancky pro zachovani zakonne zaruky. (Smluvni prodlouzena je neco jineho). Ackoliv Dealeri radi toto melou,ze je traba k nim, aby samozrejme vyrejzovali. Ale dat 1700,- pouze za vymenu oleje ktety stoji 300,- se mi fakt jako nechce. Protoze tohle je opravdu ukon pro cvicenou opicku. Na otauku proc tak draho, ze prej to celkove projdou a zkontroluji .... no tomu veri asi jen oni, uz vidim jak z mota schodi plasty a cely to projdou, myslim, ze tak nastartuji, poslechnou zvuky, zkusi zabrzdit a to je tak vse.
Chapu, jako bylo drive ze v 1tis bylo toho predepsano vice. Ale pokud je to jen olej tak se mi nezamlouva, se nechat takto financne 1 litrem oleje podojit. Byly jste s PCX2021 vsichni na na prvni garance v autorizaku, nebo jste jim na to hodili bobek ? a menili jste si olej sami, nebo konec koncu v jinym garazovym servise ?


Zdravím,

toto by mě taky zajímalo, jak to tedy je? Můžu si sama vyměnit nebo potom budou prskat?

Díky za info :wink: :)
Bzučka_747

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 bře 2022, 16:20
Skútr / moto: PCX 125 2021

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod keto » 10 bře 2022, 18:37

Základní zákonná záruka platí i kdyby člověk celou dobu do žádného servisu nezajel, ale je tu jedno ale, prodejce může tvrdit, že k poruše nebo poškození došlo neodborným zásahem nebo nekvalitním olejem nebo zanedbanou údržbou atp. a pak bohužel dokazování, že tomu tak není je na straně kupujícího a ten si musí zajistit odborný posudek a taky ho zaplatit a může to skončit až u soudu, což znamená delší dobu nejezdit a ještě je ve hře nejistý výsledek a tím i ztracené peníze za posudek atd., proto tohle radši nikdo neriskuje a jezdí na garančky :wink:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod Bzučka_747 » 11 bře 2022, 15:49

keto píše:Základní zákonná záruka platí i kdyby člověk celou dobu do žádného servisu nezajel, ale je tu jedno ale, prodejce může tvrdit, že k poruše nebo poškození došlo neodborným zásahem nebo nekvalitním olejem nebo zanedbanou údržbou atp. a pak bohužel dokazování, že tomu tak není je na straně kupujícího a ten si musí zajistit odborný posudek a taky ho zaplatit a může to skončit až u soudu, což znamená delší dobu nejezdit a ještě je ve hře nejistý výsledek a tím i ztracené peníze za posudek atd., proto tohle radši nikdo neriskuje a jezdí na garančky :wink:


No, myslela jsem si...ok, díky moc :)
Bzučka_747

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 10 bře 2022, 16:20
Skútr / moto: PCX 125 2021

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod oggycek » 29 kvě 2022, 12:31

cau chci se jen zeptat
na prvni garancku jsem jel do autorizaku a tam me bylo receno ze mam davat motorovy olej 10W 40 i kdyz je v manualu 10W 30 co vy na to ???
a prosim muzu pouzit tyto oleje do prevodovky a motoru ???
Převodový olej Repsol Moto Transmisiones 80W-90
a
Motorový olej Repsol Moto Sintetico 4T 10W-40

moc dik za rady :wink:
Uživatelský avatar
oggycek

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 22 dub 2020, 22:49
Bydliště: zlin
Skútr / moto: honda pcx 125 r.v.-2021

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod adacarp » 29 kvě 2022, 14:41

Můžeš, ale proč mu nedat to co píše pan Honda? Repsol dělá moto matic sintetico 10w30 mb, ten dávám já a leji ho aj do převodu jak píše pan Honda.Je to jednodušší nemusím kupovat další flašku,a tobě ten litr dá akorát do motoru a aj převodu,na ty tři ozubená kola co tam jsou je dostačující.

-- 29 kvě 2022, 13:48 --

Oprava,ozubená kola jsou dvě a dvě hřídele.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod oggycek » 29 kvě 2022, 17:10

jo kdyby me nerekl v autorizaku ze tam mam lit 10W 40 tak by lil to co se pise v manualu ale ted nevim :(
a ten prevodovy me zustal (3/4 litru) z predesleho skutru , takze ho mam a nemusim kupovat
dik
Uživatelský avatar
oggycek

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 22 dub 2020, 22:49
Bydliště: zlin
Skútr / moto: honda pcx 125 r.v.-2021

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod adacarp » 29 kvě 2022, 18:30

Jo pokud ti zůstal,tak ho tam lej.Někde dávají 10w30,někde 10w40,viz Pardubice&Hradec,asi podle toho co lejou víc, protože to mají v sudech tak si to takhle usnadní a řeknou ti že ta 40tka to v létě lépe umaže.Asi mají pravdu,ale???Pan Honda chce 30tku,asi ví lépe než mechanik v servisu proč.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod oggycek » 29 kvě 2022, 19:29

me zustal ten prevodovy
motorovy budu kupovat , tak ted nevim ktery mam kopit :roll: kluci ktery tam lejete vy ????
moc dik
Uživatelský avatar
oggycek

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 48
Registrován: 22 dub 2020, 22:49
Bydliště: zlin
Skútr / moto: honda pcx 125 r.v.-2021

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod adacarp » 29 kvě 2022, 20:18

To jsem pochopil že ti zbyl převodový.To zas bude nekonečná debata o oleji.
Drž sa manuálu, ten ti říká co??
10w30 api sg nebo vyšší jaso mb.
Tak to chtějí inženýři od pana Hondy,nevidím důvod jim nevěřit!!
Nebo myslíš že jsou blbci a ty přijdeš na něco lepšího??
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Honda PCX 2021

Příspěvekod keto » 30 kvě 2022, 09:11

Taky se držím toho, co je v manuálu, naštěstí i servis, kde jsem koupil i servisuji skútr ho tam taky lije. Na olej 10W30 se přešlo s euro5, podle mne proto, že je řidší a to při studeném startu znamená rychlejší cestu oleje na všechna místa a taky klade menší odpor a tím snižuje vnitřní ztráty motoru a to vše pak přispívá k nižším emisím, což výrobce potřebuje k splnění limitů euro5. U NC700 jsme kdysi zjistili, že v některých manuálech byl olej 10w30 a některých 10W40 a bylo to podle zeměpisné polohy zemí, tedy podle teplot, které bývají v těch zemích obvyklé a tak sever Evropy měl jiný doporučený olej, než jih. Z toho mi vychází, že to bez problémů umaže i ta 10W40, když jsme tak uprostřed, ale nevidím důvod měnit doporučení výrobce, měl jsi se zeptat proč doporučují jako servis 10W40 místo 10W30, třeba mají s tím nějakou zkušenost, ono ne vždy výrobce má absolutní pravdu, to už se stalo mnohokráte, že servis doporučí něco jiného, než výrobce po nějakých zkušenostech z praxe a nyní v době honby za emisemi se to může opět klidně stát.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků