Ak môžem,napíšem svoj názor-píšeš, že "já jezdím dokud není na silnici sůl a v létě se projedu aj 400km za den" ,tak toto práve rieši olej z viskozitou SAE 5w-40 , oproti doporučenému SAE 10w-30 je jasná výhoda v lepšej čerpatelnosti za studena (5W) a v horúčavách lepšia odolnosť proti prerušeniu olejového filmu (40)
Tá doporučená SAE 10w-30 bude zasa len snaha o čo najnižšie emisie,ale rozhodne na životnosť motora bude lepší olej z vyšším tepelným rozsahom.
Je mi jasné,že ak si mal problém z motorom Forza 300 po použití oleja 5w-40,máš obavy,ale silne pochybujem,že kvôli tomu nastalo poškodenie motora,písal si že tam boli kovové piliny,musela to byť nejaká výrobná vada.
Ak chceš pre životnosť motora urobiť čo najviac,skráť doporučený interval na polovicu,a dávaj to najlepšie čo sa dá,ja som dal do Forzy 125 CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-40 -,áno,je to do áut,ale mám ho overený-dávam ho zákazníkom do benzínových aj dieselových motorov,ten olej je priamo určený aj na motory koncernu VW pumpa dýza,a tam sú iné nároky na kvalitu mazania ako v jednoduchom 4-taktnom motore skútra:
https://olejposta.sk/Castrol_EDGE_5W-40 ... 14128.html