Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 12 črc 2012, 13:05

Ahoj. V mém Burgmanu začal velmi masivně přibývat olej v motoru a je cítit benzínem. Suzuki neví, nikdy to neviděli, Valini neví, nikdy to u tohohle motoru neviděli... Přehrání řídící jednotky prý u tohohle modelu nejde. Tak Valini pátrají a hledají příčinu a já zakládám tohle téma. Buď jestli jste se s tím už někdo nesetkali a neporadíte a nebo naopak až se to vyřeší, napíšu sem čím to bylo...
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod oldik » 12 črc 2012, 13:08

U piaggio master 500 je standardní řešení výměna termostatu. Přehrání palivové mapy nebývá většinou nutné. Většinou stačí opravdu jen termostat.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 12 črc 2012, 13:14

Vím. Ale mě se to normálně ohřívá. Možná pomaleji, nevím co je standart, ale ohřívá. Provozní teplota je na prostředku... Je pravda, že jezdím kratší trasy, ale do 10 tisíc km nepřibýval, teď přibývá a to tak že rychle. A přibývá i na delších trasách. A komprese je v pořádku...
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod foky » 12 črc 2012, 13:15

Dneska jsem s Valinama mluvil a je to fakt divný.

Nabízí se několik příčin. Směs je z nějakýho důvodu nesmyslně bohatá.

1) Co říkali valini:
a) Čerpadlo moc tlakuje (špatnej tlakovej ventil)
b) Něco se vstřikem

2) Co napadá mě:
vesměs elektronika - takže buďto čidlo teploty nasávanýho vzduchu, čidlo teploty (to co je fyzicky v hlavě válce), nebo lambda.

Múže se jednat o totální kravinu v podobě vody v konektoru atd. Hodně na ráně je konektor od lambdy, na kterej stříká voda přímo od zadního kola.

Co spotřeba? PC hlásí nějaký anomálie ve spotřebě? Jede normálně?
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 12 črc 2012, 13:20

Spotřeba stále stejná, jak podle PC tak podle dotankování. 4,2-4,4...
Naposledy upravil ScooterMarty dne 26 dub 2013, 11:04, celkově upraveno 1
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod foky » 12 črc 2012, 13:31

Jojo, mluvil jsem s mladym. Posílal jsem mu odkaz na servisní manuál.
Skoro všechny čidla se daj nějakym způsobem otestovat, tak to bude muset asi jít všechno postupně vylučovací metodou.
Předpokládám, že svíčka musí bejt jak uhel, popř. i mokrá?

Jinak co všechno se dělalo při poslední prohlídce? Jen olej + filtr?
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 12 črc 2012, 13:41

Foky já nevím.

Jo, byla černá. Takže to tam nikudy neteče, ale skutečně je to bohatý. Ale proč... A přehrát sw prý nejde... Kua...
Naposledy upravil ScooterMarty dne 26 dub 2013, 11:03, celkově upraveno 1
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod foky » 12 črc 2012, 14:06

Ještě mě napadá jedna věc......

Suzuki u svých systému vstřikování vyžaduje jenom pár nutných věci pro provoz.
Při poruše čidla (a indikaci kontorlky FI) si ŘJ dosadí místo toho údaje z čidla svůj vlastní standardní údaj.
Například při poruše čidla teploty nasávanýho vzduchu, který říká, že nasávanej vzduch má třeba 127°C, řídící jednotka tento údaj mimo stanovený rozsah vynechá, vypíše ti na budíky FI a dosadí si pro provoz místo něj třeba teplotu 20°C.

Pokud je to v elektrice, tak máš něco špatně ale né tak, aby to ŘJ vyhodnotila jako chybný údaj.

Spíš než kontrolovat jednotlivě každý čidlo fyzicky, bych je prostě postupně odpojoval. Zkontroloval bych mechaniku jako čerpadlo atd. pak bych prostříkal všechny konektory kontaktolem nebo něčím a pokud by to nepomohlo, tak bych přistoupil k tomuhle testovacímu odpojování.

Pro provoz je potřeba jenom pádovej senzor, čidlo polohy klikový křídele a čidlo polohy vačkový hřídele.

Je to ale nějaká kravina...tutově......
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 12 črc 2012, 14:29

Jo tohle s těma hodnotama říkali i v Suzuki. Ale to testovací odpojení je problém. Já sice píšu, že přibývá hodně, ale abys to poznal, musíš ujet tak 20km a aby sis byl jistý, že to není chyba tak třeba 100... Cca 7 deci přibylo za cca 800km... To zas není tak snadný...
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod foky » 12 črc 2012, 14:35

Tak nikdo ti něříká abys čučel na olej že jo...na svíčce to poznáš za pár kilometrů.

Jinak můžu poskytnou 4 testovací svíčky. V-Strom má stejný jako Burgoš.
Maj za sebou sice 16000km, ale mají normální barvu.
Zčernání tak poznáš velmi rychle 8)
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 23 srp 2012, 00:39

Tak Sněhurka je v autorizovaném servisu a až budou nějaké nové zprávy postnu je sem.
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod wasp » 23 srp 2012, 08:52

No tak to jsem teda taky zvědavej. Jen mi furt není jasné, kudy by se tam ten benzín dostával.
Okolo pístu? (tam to přece musí shořet i kdyby tam šla sebebohatší směs, no i když..., ale muselo by to přece znát na chodu motoru a když ještě píšeš, že komprese je dobrá)
Okolo sacího ventilu ? (teoreticky ano, ale u funglofky bych to neočekával) :|
Jinde se olej s benzínem už přece potkat nemůže, nebo se pletu ?
Naposledy upravil wasp dne 23 srp 2012, 09:21, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
wasp

100+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 242
Registrován: 22 bře 2008, 16:28
Bydliště: Praha východ
Skútr / moto: B400 K8

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod angel2904 » 23 srp 2012, 09:13

wasp: přeci jednoduchá zkouška tlaku ve válci by musela prokázat hned odkud vítr vane, že jo ? Přesně jak píšeš, i kdyby neshořelo všechno, mohlo by docházet k samozápalům po vyp.motoru - tedy kdyby ta směs byla extrémně bohatá. A jinudy než kolem kroužků se do oleje přeci benzin dostat nemůže. No nevim nevim.. Ještě mě napadá jestli to nemá něco společného s odvětráním klikové skříně. Nebývá napojeno zpět do sání ? Že by tudy někudy :?:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod ScooterMarty » 23 srp 2012, 13:19

No to už je teď zbytečné řešit když je to v servisu. Můj tip je termostat + ŘJ, protože při použití clony na chladič přestane přibývat. Čili bohaté, smývá olej ze stěny a trochu protéká kolem. Tip Suzuki je vstřik, ale ne za jízdy, ale po zastavení. Systém pod tlakem, vstřik si upšoukne nad píst, něco se odpaří, něco prolne kolem kroužků dolů. Divné, ale možné je obojí. Žádné jiné spojení ani odvětráním ani jinudy není. To by to tam musel někdo po nocích stříkat nalévacím otvorem... :?
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: Suzuki Burgman 400 - benzín v oleji

Příspěvekod Luca_69 » 23 srp 2012, 13:21

Já teda nevím ale já bych v noci zkontroloval drahou polovičku :mrgreen: :mrgreen: je možný že jsi vyčerpal své rodinobody a teď přichází trest :mrgreen:
Obrázek
Honda Deuaville 700V (2008)
Průměrná spotřeba je zatím 5,1 l/100 km
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2145
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda Deauville (2008)
Tuning / úpravy: jezdím

Další

Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků