Po letech opět na dvou kolech

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 22 dub 2023, 18:12

Mě baterka ukazovala 11,8 V,přes zimu jsem ji nabíjel jen jednou v lednu.Motor naskočil na ťuknutí,jako kdyby běžel včera.Dofouknul jsem kola a mám letos prvních 123 km,tak nějak Seč a okolí,pěkně se jelo,teplota vysoko,22 až 23 C
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Bruno47 » 23 dub 2023, 13:03

Dost nízké napětí na baterii, chtělo by to nabít
Bruno47

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 14 dub 2023, 15:50
Skútr / moto: HONDA CB 125r

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod JardaB » 23 dub 2023, 19:33

tatík píše:Mě baterka ukazovala 11,8 V,přes zimu jsem ji nabíjel jen jednou v lednu.Motor naskočil na ťuknutí,jako kdyby běžel včera.Dofouknul jsem kola a mám letos prvních 123 km,tak nějak Seč a okolí,pěkně se jelo,teplota vysoko,22 až 23 C

========================================
Hodně špatný údaj. To byl údaj na baterii měřákem bez zapnutého klíčku, nebo údaj přístrojovky se zapnutými světly ??
++++++++++++
Při 20 st. Celsia
++++++++++++
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý
Naposledy upravil JardaB dne 02 kvě 2023, 12:45, celkově upraveno 1
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Britt » 01 kvě 2023, 16:06

Konečně jsem se dostal k Silvušce a připravil jí na sezónu. Celodení mytí a kontrola před sezónou. Taky jsem vyřadil ten chcípák na bočním stojanu, kterej mi děsně lezl na nervy. Mohu kdykoliv zapojit, ale myslím že k tomu už nedojde.
IMG_20230501_1544.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Britt

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 344
Registrován: 28 čer 2021, 09:50
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: SW T400 ABS

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Lubon » 01 kvě 2023, 19:36

Tak s tím stojanem opatrně, nesmíš ho zapomenout sklopit, jinak to hrozí úrazem :( Jinak hafo radostných kilometrů.
Lubon

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 283
Registrován: 18 led 2014, 23:43
Bydliště: Brno-Žebětín
Skútr / moto: Honda X-ADV Honda VFR 800 Triumph Tiger

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Britt » 02 kvě 2023, 06:01

Jsem si toho vědom a nesedím na tom poprvé. Štvlo mě to, že jsem musel nastartovaný stroj pokaždé rvát na hlavní stojan i když je to jen na okamžik, než zavřu vrata.
Britt

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 344
Registrován: 28 čer 2021, 09:50
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: SW T400 ABS

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Pražák21 » 02 kvě 2023, 13:21

Ahoj, Lubon má pravdu. Jednou zapomeneš a v levotočivé zatáčce tě to vystřelí na opačnou stranu. U Silvušky je možnost to elektricky spojit s ruční brzdou. Zabrzdíš a chcípák nefunguje. Pak musíš napřed sklopit bočák a odbrzdit a dosahneš požadovaného efektu a je to max. bezbečné.
Kolama dolu. Vláďa
Pražák21

25+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 26
Registrován: 09 čer 2017, 03:41
Bydliště: od Berouna
Skútr / moto: skútr Honda Silver Wing FJS600D
Tuning / úpravy: vše origo. jen deflektor na plexi

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Britt » 02 kvě 2023, 16:22

Tak to jsem netušil, že je to možné takhle obejít. Vrátit to zpět je otázka pár minut. Udělám a vyzkouším.
Díky za tip. :)
Britt

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 344
Registrován: 28 čer 2021, 09:50
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: SW T400 ABS

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 09 kvě 2023, 05:54

11,8 V je ůdaj s palubní desky,u Forzy při zapnutém zapalování a rozsvícených světlech.
Včera výlet do Podkrkonoší,v Hořicích pro trubičky,v Miletíně pro preclíky,Zvičina,přehrada Les království,230 km,celkem dost uzavírek,ale počasí přálo,tak dobrý
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod JardaB » 09 kvě 2023, 08:35

údaj o napětí po zátěží zapalování a světel není k ničemu dobrý. Z toho si neodvodíš v jakém reálném stavu je akumulátor a stav nabití.
Pokud chce něco zjistit, tak aku nabiješ a druhý den změříš měřákem ... pal platí tabulka viz výše. Jestliže je zjištěné napětí pod 12,5-12,6V při 20 st. Celsia, tak je aku zralé na preventivní výměnu. U skútru to tak dělám proto, že kapacita 75% u motorky by byla sice v pohodě, ale u skútru není protože ho neroztlačíš a nenakopneš.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 09 kvě 2023, 10:12

Tabulky mi nikdy nešly,ale dal jsem si do batohu startovací kabely.A ten ukazatel napětí je tam z výroby,taky nevím,proč to tam dávají,to by možná stačilo přilepit nějakým kouskem samolepky,odpojit to asi nepůjde.Akorát to člověka mate
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod tatík » 16 čer 2023, 07:07

Udělal jsem si asi před měsícem malý výlet na Seč a okolí,od tý doby nic,a tak jsem se rozhodl Forzu prodat.Zřejmě si pořídím nějaký menší cestovní motocykl,ještě nevím.Nechci si dávat inzerát,vzhledem k časovému zaneprázdněni a nemám chuť se dohadovat o slevě za škrábanec od nehtů u 5 let starého skůtru.Příští týden ji vezu do Hondy,pokud se dohodneme,napíšu sem bližší informace,kdyby měl někdo zájem.
Jsem první majitel,58 let,do provozu šla Forza 8.2018,nyní má najeto cca 11000 km,původní stav bez jakékoliv ůpravy,serviska,manuál,všechny klíče,oba ovladače,pneu původní.1 servis v Hondě,další je až ve 12000 km,mezitím jsem 1x měnil olej v motoru a to v 6200 km a letos v květnu měnil baterií v DO.Barva bílá,orig kufr.Někde ve vlákně bude i fotka.Pokud by chtěl někdo nějaký informace,tak do SZ
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod Britt » 16 čer 2023, 07:53

Není to škoda, zbavovat se spolehlivého stroje? Mě je stejně jako tobě, ale Silverwinga budu držet do poslední chvíle i když toho taky moc nenajezdím.
Britt

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 344
Registrován: 28 čer 2021, 09:50
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: SW T400 ABS

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod dejavu » 16 čer 2023, 14:11

Menší cestovní motocykl? To existuje? :) Hele, nebudu ti do toho kecat, je to tvé rozhodnutí, ale já přešel z cesťáku na skůtr. A to hlavně kvůli univerzálnosti. Skůtr zvládne i cestování i může sloužit jako přibližovadlo na popojížďky po městě. Motorka ne. A to mi nikdo nevymluví. Ještě to zvaž. Dej si třeba chvilku pauzu a uvidíš. ;)
Uživatelský avatar
dejavu

250+
 
Reputace: 41
Příspěvky: 384
Registrován: 10 srp 2016, 08:59
Bydliště: Uherské Hradiště
Skútr / moto: X Max 300 IM
Tuning / úpravy: žádné

Re: Po letech opět na dvou kolech

Příspěvekod goes » 16 čer 2023, 15:33

Xadv to resi

Ma to nejhorsi z obou svetu ale je to mega super :)
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1022
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron