Český skútr

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Český skútr

Příspěvekod Pavel » 07 říj 2009, 14:58

Samozřejmě, v budoucnu budou ceněné pouze služby, protože zboží nebude hodnotné, tedy krom jídla. Tam u pokladny nikdo nepožaduje slevu. Marže je hezká a 50% je unikát, jen bych chtěl znát firmu která ti dá v dnešní době 50% bo i 25%. Lidi zjišťují ceny podle Ybaye a z toho si odvozují matnou přirážku prodejců, ale pozor! prodejce v ČR nemá pomalu ani šajnu kde to vychcánci berou. Ono tohle obchodování člověk většinou pozná až když bude ve svém obchodě a bude muset prodejem zboží s marží 5-20% zaplatit nájem, energie, zaměstnance a vše podobné co k tomu patří, a to ještě neříkám že musíte uživit rodinu a sám sebe, o dovolené radši nemluvě. Zkuste si to jen trochu představit....
A taky je umění opravit skútr přez e-shop.....
Jináč skútrům zdar!!
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

Re: Český skútr

Příspěvekod Morx » 07 říj 2009, 15:52

Ono obecně je hodně vidět, jak se kdo přiživuje.
Spolupracuji s jedním nejmenovaným obchodem s hrami na konzole (PC, Nintendo, Sony, ...). Jednou jsem s nimi řešil právě ceny, že hra měla vyjít v anglickém jazyce, předpokládaná cena 1300 a měla být asi za čtvrt až půl roku. V té době já už danou hru dávno měl objednanou a doručenou ze Spojených států a stále mě i s poštovným něco přes 800. Ptal jsem se vedoucího, proč ji neobjednají tam a proč ji mají tak draho. Bylo mi řečeno, že musí odebírat výhradně od svého dodavatele a ten jim to dodá až v tom pozdním termínu a za vyšší cenu (pochopitelně, celá firma navíc, jejíž jediným smyslem je být spojovacím článkem, něco objednat z jiných obchodů a prodat našim s dostatečným výdělkem, aby uživila všechny své zaměstnance, propagaci, atd).
Nakonec se na to vykašlaly a pár kousků si objednali na vlastní pěst a dřív. A hle, cena hned byla jen asi 1100... A tohle je problém určování cen podle ebay, nebo prostě ciziny. Po cestě se na tom přiživí zbytečně moc lidí a ten koncový obchod, na který mi brbláme za výšku té ceny většinou moc nemůže
Morx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 183
Registrován: 24 zář 2009, 10:18
Skútr / moto: Honda Vision 110

Re: Český skútr

Příspěvekod novaka » 07 říj 2009, 16:18

Jen s těmi službami nevystačíme. Stačí se podívat kde jsme dnes. Prostě když někdo vyrobí a prodá BMW, tak má nějakou pruduktivitu práce a i výdělek. Když někdo vyrobí Oktávku a prodá jí má méně a že by servis, který dělá jen opravy vydělával více. Těžko. Chce to od všeho trochu.

Co se týče USA, tak tam je obecně nižší daňová zátěž. Také tam 50 mil. lidí nemá zdravotní pojištění. V Evropě je daňové zatížení vyšší, ale přeci jen, nějaký menší důchod dostaneš a v nemicnici tě hned nevyhodí. Takže ať si každý vybere.

Co se týče českého skútru, tak jde hlavně o výzkum a vývoj a i o zkušenosti ale i o dobrou ocel. Tým konstruktérů, který by navrhl dnes motorku od motoru až po design prostě v ČR není - stačí se podívat na Jawu dnes a třeba na silniční Jawu 250 na okruh z první poloviny 70tých let. Buď jsou důchodci nebo jednotlivci v zahraničí. Další věcí je zájem managementu a i bank. Obecně získat peníze od bank i na rizikový projekt, když i třeba 7 neúspěšných projektů zaplatí jeden úspěšný, no ať si to někdo testne - v tom je velký rozdíl u nás třeba proti USA. Každý chce rychlé prachy a potom už je jen stupidní ekonomicko manažerský rozhodovaní a dlouhodobá koncepce výzkumu povětšinou u nás není. prostě ošolíchat, okopírovat nebo raději zbytky firmy prodat a jít si někam užívat. Prostě po nás potopa. Služby je dobré navázat na výrobu a když ta výroba bude v zahraničí a náš export nebude žádný, tak z čeho ty služby zapaltíme. Z jiných služeb ? To těžko. To bude letadlo, kvůli kterému vznikla i tahle "finanční krize". V neposlední řadě hraje roli i homologace. No u menšího skútru by to asi nebyl problé.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Český skútr

Příspěvekod Mitja » 07 říj 2009, 16:23

Pavel: Ta 50% marže byla priklad, protoze presne takjovy tady padl.. ba dokonce 100% marže jak se ted znovu divam, cituju: "příklad-Daelimek shání kliku na xora-kentoya-4900-totéž v česku 2500-totéž na e bay 40 euro´=1100kč.A takhle je to se vším.kdyby každej nechtěl hned zbohatnout". Tak to bylo mysleno o tomto, Kentoya ma na tom 100% marži a pak samozřejmě není problem uzivit odpovidajici servis. No a kdyz uz jsme u tech firem, nahodou jsem v jedne v jinem odvetvi 2 mesice delal.. a v prumeru tam maji 25% marže, jenze ceny za ktere nakupuji od vyrobcu, o tech si muze vetsina ostatnich nechat jen zdát, protoze tihle jsou nadnarodni a maji pobocky v cele Evrope.

Chapu, ze zivit z toho firmu a rodinu atd. je velky problem.. ale kdyz se to podari rozjet (typicky priklad z Ceska fakt ta Alfa), tak mas vydelek velmi vysoky a zakazniky spokojene. Totiz, pokud vim ze nekde nakoupim zbozi za podobnou cenu jako na netu, rad si 5% navic priplatim za tu jistotu, ze k tomu budu mit vsechen servis. Ale kdyby to bylo vic procent, uz je to problem znacne zvazuju, kde to objednam. No a samozrejme taky zalezi na druhu zbozi.

Nevim, jestli jsem se vyjadril presne.. jen jsem chtel rict, ze sami obchodnici se musi snazit nakupovat za rozumne ceny a prodavat to s malymi maržemi.. potom budou mit dost zakazniku, a kdyz budou mit dost zakazniku, tak se jim zvysi obrat a budou mit i dostatecny výdělek. Kdyz si k tomu prihodi moc procent pro sebe, zakazniku k nim prijde mene a budou mit problem se uzivit.. v tom pripade musi byt vyjimecni v nejakem jinem ohledu, nez je cena, napriklad kvalita a rychlost.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: Český skútr

Příspěvekod pajapaja » 07 říj 2009, 16:57

takže- motorky mně živily asi rok,a nikdo mně nemusí vykládat,jak je to "hrozný".Samozřejmě, se spoustou věcí s trbou souhlasím, ale se spoustou ne.To ,že do budoucna bude zboží nehodnotné a služby hodnotné je jaksi mimo mísu.Nelze nevytvářet, a jen "točit " prachy.Ty se musí někde vzít, a jak to vypadá když se jen točí "fiktivní "peníze vidíme v současné době.To,že se "bohatne" hlavně na dotacích,je smutné/ i jawa pobírá jako tradiční česká značka dotace a snad jen proto ji jeden "chudý"český obchodník s auty koupil a drží/.Odmítám dotace pro sportovce,umělce,zemědělce a kohokoli jinýho.Ještě k té klikovce.Troufneš si odhadnout,kolik může být výrobní cena takové klikovky?Já ano.Materiál i se šlechtěním cca 150kč,práce /jak ji účtuje firma ve které pracuji-650kč -850kč hod podle pracoviště/ pokud to bude v sérii cca 30min a to přeháním,a pokud by to byl výkovek tak to bude ještě levnější.Takže pokud se budeš pohybovat v oboru a nenecháš se natáhnout,tak cena bude cca-Tramtarará-bratru 600kč.Pokud bych se přeci jen o padesát procent sekl tak 900kč-Tak jako zadavatel si narazíš těch 20% =1080 a prodejce zase 20% a jsme na 1300kč.Kde je těch 3600kč -klika 4900kč u ketoyi , a to se bavíme o klice vyrobené v číně za podstatně menší peníze.Ještě z jiné strany.Pokud budou čeští zaměstnavatelé platit svým zaměstnancům 50% toho,co okolní státy,a ceny zboží budou naopak o "nějaký"to procento vyšší,tak se hold ty čínský šunty kupovat budou.Ne že by zákazník nechtěl Blatu,Ale jednoduše na ni nemá.
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: Český skútr

Příspěvekod novaka » 07 říj 2009, 20:26

Tak nazpět k českému skútru a co je český skútr ? ČZta Prase a pár prototypů. No tak menší úprava designu. Moderní motor, nejlépe poloautomat. Pochopitelně design svěřit někomu na průmyslový design např. obor průmyslového designu na VUT Brno něco je i na ČVUT Praha. Úpravy nebudou jen pro oko, ale i s ohledem na lepší ergonomii, pevnost, geometrii, ale i s ohledem na nové technologie výroby součástí. S motorem bude problém, ale když i Jawa měla licenční motor, tak proč ne teď. Určitě by podobný přístup byl vhodný i pro nutnou homologaci. Otázkou je kdo vlastní výrobní dokumentaci, značku atd. Možná by stačilo převzít opravdu ten design. Snížit váhu, připravit pro více kubatur a to i včetně elektropohonu.

Určitě bych na tom spolupracoval s VŠ, protože pokud by se to řešilo jako např. elektroskútr i s využitém pro spalovací motor, tak by na to mohl být grant od státu atd.

Těžko bude někdo řešit nový skútr, aby to bylo opravdu české.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Český skútr

Příspěvekod pajapaja » 07 říj 2009, 22:09

takže celej vývoj znova,a jseš u ceny,kterou nikdo nezaplatí.Blata si to vyvíjel sám s jedním designérem a svými zaměstnanci a i když nakonec použil licenční motor,je to "samo domo"Kdyby měl platit vývoj jinde,tak do toho nikdy nepůjde.Problémem je legislativa EU.Na všechno iso,certifikáty zkoušky,Katalizátory,vstřikování.......Nic proti katu a vstřiku,ale cena je už někde jinde.Starej dobrej čtyřtakt s karbecem,jednoduchá 2ventilová technika,jednoduchá nesmrtelná koncepce,ale to už se nesmí.Takovej motor ti motorář navrhne během "chvíle",na tom není dvakrát co kopírovat,varec dovezeš,odlitky v česku ještě některý firmy zvládají dobře,šikovnej hobík ti udělá design na kterej se dá dívat a ne žádný agresivní futuro,rám ti zpočte kdejakej konstruktér,plastů je tam jak na osmi kýblech ,světla taky umíme .....a pak šup do zkušebny a cáluješ,cáluješ,cáluješ a pak ti řeknou,milej pane,nemáte certifikát na certifikát o ventilcích.../třeba/.....A potom ten schvalovací proces rozpočítáš do ceny a ejhle,ono to stojí o půlku víc,než by mohlo.A to si myslím je ten problém.Cena výroby jako takový to není,stačí se podívat na tuningový díly,za jaký ceny se dají koupit a jsou dělaný v evropě/i když třeba chudý španelsko/ a to už na tom jsou "tučný marže překupníků/abych se někoho neprávem nedotkl/Fakt to bude asi ta legislativa a bohatí majitelé firem bez koulí.odvahy a snů
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: Český skútr

Příspěvekod Morx » 07 říj 2009, 22:25

Tak můžeme doufat, že Blaťa nepřestane a třeba se teď pustí do vývoje skútru...
Morx

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 183
Registrován: 24 zář 2009, 10:18
Skútr / moto: Honda Vision 110

Re: Český skútr

Příspěvekod novaka » 08 říj 2009, 12:48

To pajapaja: Vývoj nové skútru ? Ne, tak to rozhodně ne. Design nemůže dělat nějaký hobík ale člověk znalý průmyslového designu - kombinace strojaře a umělce. Pokud spolupracuješ s VŠ, tak můžeš hodně ušetřit. Ten kdo řeší průmyslový design, tedy obecně designér už řeší i ty aspekty co jsem psal prostě i základ a princip konstrukce. Tohle hobík neudělá. Zapálený student PhD z VUT ano atd. atd. Skútr od ČZety už jednou jezdil a základ je celkem prostorný a po menších změnách tam nacpeš jakýkoliv motor. Nejlépe licenčně vyráběný v ČR, tj. emise a legislativu prakticky neřešíš. A když už jednou skútr jezdil, tak proč problém s homologací ? Jako jistě trvá to, ale jde to. Jen otázka peněz a myslím si také, že podobný retroskútr z pořádných materiálů, ten by se třeba v Německu dobře prodával.

Píši o větším skútru. Vývoj 50 cc skútru tak drahý asi nebude.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Český skútr

Příspěvekod pajapaja » 08 říj 2009, 16:18

hezká představa,prase je jedna z vůbec prvních moto který jsem řídil.měli jsme ho i s druzetou.Kouzelnej stroj.Motor do dnes jezdí na fréze,co ten se naoral,navláčel....Jinak zpátky k věci.-Takovýto stroje v čechách vznikali a vznikají vždy jen a jen z nadšení a zapálení pro věc.Téměř vždy za tím stál člověk oborem posedlej,/ Pudil ,Král..../Ti tím žili.To je základní předpoklad,kterej si za prachy nekoupíš.Nepochybuju,že i jawa má vysokoškolsky vzdělanýho designéra a jak to vypadá.Václav Král když pro ně dělal classika 650,tak byl limitovanej tím,co leží na skladě.......kdežto hobík,člověk posedlej věcí samotnou si sice nechá poradit,ale velmi často věc nekompromisně dodělá dle svých představ.Proto ten rozdíl mezi Blatou a jawou.Blata je pro mě jeden z těch hobíků,kteří se tím živí,ale jedou si tu svoji filosofii pokud možno bez kompromisů.Mimochodem,zaregistroval tady někdo české výrobce mopedů Vision? http://vision-mopedy.sweb.cz/ nebo jiného výrobce mopedů s variátorem http://www.jhpento.cz/mototesty/duo.htm
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: Český skútr

Příspěvekod _Tom_ » 08 říj 2009, 20:04

myslím, že pokud by se uskutečnil vývoj a výroba opravdu českého skutru a výroba v čechách, stejně se nikdy nenajde taková mas lidí aby jen proto že je to české běželi k českému prodejce/výrobci. pořad se tu bude prát na jednu stranu cena za vývoj, výrobu a prodej a na druhé straně lidi, kteří by to koupili, konkurence a třeba i toto forum, které bych stejně tak zařadil někde mezi, protože když si spočítám rady a možnost výběru co se zde probírá a jaké modely, a značky berou v uvahu při výběrek, tak je toho tolik, že i nakrásně český výrobce nemůže splnit očekávání všech a těch zarytých fandů, že to musí být české podle mě není tolik aby se takový český vývoj/výrobce dokázal uživit a naplnit trh malými padesátkami, větěími skutry a maxíky a kde čím dalším. cena by pak musela být natolik příznivá aby přinejmenším omezila tlak konkurence a přitom dokázala nabídnout něco v čem ostatní mají tradici a několikaletou spokojenost zákazníků.

určitě bych byl pro český výrobek ale sám vidím, že je to jen snění a všichni dobře víme, že i vývinutý výrobek zde v čr a nějakou dobu prodávaný se stejně dřív nebo později přesune do čínské výroby. jinak to ani nejde. to by se muselo nabídnout něco natolik echt aby to bylo víceméně hobby a i ta výroba se držela zde. pak ale pochybuji o konkurenceschopnosti
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Český skútr

Příspěvekod _Tom_ » 08 říj 2009, 20:06

koukal jsem teď na odkazy českých mopedů a popravdě vidím to prvně a věřím že bude složité zaujmout kus trhu
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Český skútr

Příspěvekod wictor » 08 říj 2009, 21:09

pajapaja: výrobce Vision vidím prvně tady na webu a jinak souhlasím s Tom_F: "stejně se nikdy nenajde taková mas lidí aby jen proto že je to české běželi k českému prodejce/výrobci". Myslím, že ryze českého skútru, který by byl na nějaké úrovni se asi jen tak nedočkáme :?
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Český skútr

Příspěvekod pajapaja » 08 říj 2009, 23:05

jasně že je to sen a úvaha.A ti ,co to zkusili nemají na růžích ustláno.Blatova motorka je špičková a jako taková je i její cena,takže to nikdy nebude masovka.Navíc většina i tady píšících by dala přednost ojeté značce protože je ověřená.Možná cesta by byla ,jak se chce pokusit i kdosi s prototypem čízy,vyrábět stavebnici.V evropě je dnes nemožné vyrábět technicky jednoduchý skůtr jak ho známe z číny.Velká série,kastle skládačka-několik druhů plastů kvalitní materiál a výroba......škoda
pajapaja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 263
Registrován: 03 črc 2008, 19:56
Bydliště: oslavice
Skútr / moto: hyosung prima

Re: Český skútr

Příspěvekod Pavel » 09 říj 2009, 09:12

Tak škoda to obecně je, ale jak jsem už říkal, teď je pozdě něco rozjíždět, měla se zachovat tradice a výroba kdy byla Jawka na špici a možná že by toto téma nikdo nezaložil. Já si pamatuju jak jsem projížděl kdysi Týncem ( to ještě když vyráběli třiapůle )a na nádraží leželi ve dřevěných bednách Jawky a chcalo na ně a nikdo to neřešil... to byla ještě naše komunistická matička bohatá :D Jó na té zemi jsem zrovínka viděl pár kaček na nějaký ten vývoj, ale byl jsem malej, nedokázal jsem to sebrat.. :cry:
Každopádně tady vzniklo pěkný počteníčko, když už nic jiného.
Tak jak to vidím, nic asi nebude.. Mimochodem co se týče těch mopedů, určitě se na tom podílí nějaký ten Čech, podle obrázků používaj motory Morini, což bych asi udělal taky ( nač se dřít s vývojem ), ale tak trochu by to chtělo doladit design. Jináč být to líbivé a za přijatelnou cenovku asi by mi nenevadilo že to neni až tak úplně České, ale měl bych alespoň dobrý pocit že zlaté české ručuičky ještě makat nezapoměli.

No a taky nechci nikomu kazit iluze o České výrobě, ale sázím na to že i když by někdo dokázal zhmotnit sen Českého skútříka, tak stejně budou chodit lidi po shopech, omrknout, pochválit a druhý den šupajdá do obchoďáku pro o pět tisíc levnějšího skútříka. Jen pár vlastenců by to asi neuživilo...

Schválně, najde se dobrodinec, který by vytvořil pouze jako kachnu Internetové stránky (doménu jistě uhradím), na které by se mohla představit firma, která by vyráběla Český skútr? Našel by se někdo kdo by dokázal zadat VŠ podnět na vytvoření designových návrhů popř. vytvoření prototypu? ( mohl by to mýt jako např. závěrečnou práci). Docela by mě zajímal výsledek. Co vy na to? Co udělat velkou kachnu? Do novin to určitě dostanu :wink:
Non-stop tel.: 608313999,
A ten znáte? Jak se pojišťovák a garážová lady na skůtříku svezli?
Pavel

Prodejce/servis
 
Reputace: 34
Příspěvky: 448
Registrován: 03 říj 2006, 23:59
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz a 3 návštevníků

cron