Keeway Focus - výkon, otáčky

Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).

Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod Makovice » 23 kvě 2016, 13:12

Dobrý den,

dostal jsem darem Keeway Focus 50ccm, 2T s tím, že nestartuje a musím si ho nechat opravit. Skútr jsem dal do servisu, kde byla vyměněna jednotka CDI, jakési ložisko, olej a byly prováděny "pokusy" s výměnou automatického a manuálního sytiče. Skútr mi byl vrácen s tím, že je to čína a nikdy to nebude pořádně jezdit a že musím jezdit jen se zapnutým sytičem a jezdit často, aby se zaběhl. Má najeto kolem 3tis. Km. Zřejmě se na sytič snažili vyladit karburátor, sice tomu moc nerozumím, ale tohle mi hlava nebere. Každopádně skútr nejezdí. Pokusím se popsat chování skútru.

Studený skútr jsem poměrně snadno nastartoval se zapnutým sytičem a na volnoběžné otáčky motor normálně běžel donekonečna. Když jsem sytič vypnul, otáčky neudržel a motor chcípnul. Dal jsem tedy na radu "technika" a zkusil na něm jet se sytičem. Cca první den skútr relativně normálně jezdil i když měl někdy problémy se při rozjezdu dostat do výkonu. Bez sitiče nejel. Se zahřátým motorem skútr také startoval, ale už ne tak spolehlivě. Bylo nutno sytič zkušebně zapínat a vypínat. Někdy nastartoval bez něj, ale po nastartování bylo nutno sytič ihned zapnout, jinak motor chcípnul. Druhý den skútr opět normálně nastartoval a jako by přes noc úplně změnil chování. Studený se normálně rozjel, ale jakmile se zahřál, úplně zratil výkon. Na rovině jel cca 10 km/h a na plyn nereagoval, pouze bylo slyšet, že se velmi mírně zvedly otáčky motoru, ale na výkon to nemělo žádný vliv. Řekl jsem si, že vyzkouším pomalé přidávání plynu a pod., jak se bude skútr v různých situacích chovat. Nic nepomohlo. Pak se stalo, že se třeba po pětiminutové jízdě rychlostí 10 km/h úplně vzpamatoval a rozjel se normální rychlostí. Ale jakmile jsem dojel na křižovatku a byl nucen zastavit, už se znovu rozjel zase jen 10 km/h. Zkrátka když se chytnul normálně, dokázal vyjet i velmi prudký kopec, když se nechytnul, neměl výkon ani z kopce.

Pozval jsem si na konzultaci kamaráda a prvně jsme se pokusili seřídit karburátor, aby motor běžel na volnoběh bez sytiče. To se sice nějakým záhadným způsobem podařilo, ale jinak karburátor resp. motor vůbec na nic nereagoval. Ať jsme hýbali s jehlou, vzdušníkem, nastavením šoupátka nebo odkalovacím ventilem, na motor to nemělo absolutně žádný vliv. Ani na volnoběh jsme ho nedostali do žádných otáček. Podle návodu jsem dále zkontroloval funkci podtlakového ventilu pod nádrží a funguje normálně. Palivo, které jsem pro jistotu taky vyměnil, do karburátoru jde. Dále jsme vyzkoušeli sundat vzduchový filtr, opět žádná změna. Karburátor jsem rozebral, plovák je v pořádku, karburátor čistý.

A zde mé znalosti motorů končí, proto prosím o radu. Po dalším telefonátu s "technikem" mi tento řekl, že je karburátor zřejmě vadný. Před investicí do nového bych rád znal názory na to, zda může za popsané chování skútru opravdu karburátor, protože dle mého laického názoru se jedná o odlitek a není se na něm moc co rozbít nebo se jedná spíše o závadu jiného dílu na skútru.

Děkuji za rady.
Makovice

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 23 kvě 2016, 12:30

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod TUNER » 23 kvě 2016, 20:13

Ano,karburátor toto může způsobovat....ale první co bych udělal je to,že bych změnil servis kam jezdíš.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod Makovice » 27 kvě 2016, 17:38

Vyměnil jsem karburátor a skútr nestartuje. Provedena kontrola svíčky, jiskru dává. Kápnul jsem pod svíčku benzín a na našlápnutí se motor na sekundu chytnul. Šel jsem tedy po palivu. Vytáhnul jsem z karburátoru hadičku vedoucí do podtlakového ventilu pod nádrží, nasál, aby se ventil otevřel a skútr ihned naskočil. Vrátil jsem hadičku do karburátoru, motor asi minutu běžel na volnoběh a pak pozvolna chcípnul. Přijde mi to, jako by dostával postupně stále míň paliva. Mohl by to být vadný ten podtlakový ventil?
Makovice

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 23 kvě 2016, 12:30

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod PBM2 » 27 kvě 2016, 17:46

Tady máš přímo ukázáno, jak se chová, pokud je potlakový ventil vadný a jak zkusit, zda funguje správně: https://www.youtube.com/watch?v=ML03hQyyfdA 8)
Případně pak trochu info tady: http://www.motorkari.cz/tema/?t=130637 :wink:
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod Makovice » 27 kvě 2016, 18:09

Podle toho videa jsem ten ventil testoval a benzín teče, ale zdá se mi, že tak třetinovým proudem než na videu. Musel jsem vyvinout pořádný podtlak, aby začal téci, rozhodně větší, než když se saje brčkem. Oni tam říkají, že jediná vada toho ventilu může být protékání, no mě se zdá, jako by byl nějak zadřený a motor nedokázal vyvinout takový podtlak, aby šlo dost benzínu do kraburátoru. Na palivové hadičce mám tu průhlednou kontrolní bandasku. Ta je téměř prázdná a při nastartování tam benzín proletí. Bandaska se nikdy nenaplní ani z poloviny. Obě hadičky jsou čisté.
Makovice

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 23 kvě 2016, 12:30

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod PBM2 » 27 kvě 2016, 18:35

Ve videu je zmíněno sítko v podtlakovém ventilu. Pokud stroj stál delší dobu a v nádrži byly nečistoty, případně byl jiný důvod pro přicpání tohoto sítka, problém může být právě zde. Některé benzíny nejsou nejčistší, starší nádrže, pokud jsou kovové, mohly časem zreznout a potom je v nich binec. Už jsem u známého zažil, že nádrž vymontoval, vypustil a našel neskutečný binec. Takže kupoval novou. Neříkám, že to je zrovna tento případ, jen že je to možné. Záleží, z jakého materiálu je nádrž, taky co do ní dotyčný původní majitel lil. Tady je taky něco k problémům o chcípání skůtru: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=140657&act=clanky&cid=774 .

Edit: taky jen tak na okraj, vyměnil jsi hadičky a sítko na benzín? Nemusí vypadat na výměnu, ale časem se v hadičkách dělají mikrotrhlinky (samo, že jak u kterých :wink: ) a potom je problém s tím podtlakem (bylo zmíněno v tom druhém odkazu). 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod Makovice » 27 kvě 2016, 23:07

Ventil jsem měl venku a sítko bylo čisté. Nádrž je plastová. Hadičky jsem neměnil, vyzkouším.

edit: v tom článku píše o elektrickém benzinovém čerpadlu, existuje alternativa i podtlakovému ventilu? Ale s tou průhlednou hadičkou to zkusím.
Makovice

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 23 kvě 2016, 12:30

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod stretavka » 28 kvě 2016, 06:24

To jsem teda zvědav, co se z toho vyvine??? Že by....

Kocour se nám probudil,
už tu dlouho neprudil...
Téma smrdí kočičinou
Prudiči nikdy nevyhynou...
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod Makovice » 30 kvě 2016, 14:56

Takže po posledních testech...
Vyměnil jsem hadičku na palivo za průhlednou i podtlakovou za novou. Skútr sám nenastartuje. Pokud v podltalové hadičce vytvořím podtlak pusou, skútr ihned nastartuje. Když hadičku poté vrátím do karburátoru, skútr pomalu ale jistě chcípne. Když přidám po vrácení hadičky plyn, skútr chcípne hned. Když vytvořím podtlak a držím ho, skútr se normálně udrží na volnoběh a po přidání plynu relativně normálně zvyšuje otáčky a nechcípne. Jinak v palivové hadičce se vytváří vzduchové bubliny, to je normální?
Tak babo raď, proč si nevytváří podtlak sám.

Druhá věc, karburátorem to zřejmě nebude, takže jsem starý nechal vyčistit a vrátil na místo. Nestartuje, zřejmě není správně seřízený, ale jde o jinou věc. Pokud stejným způsobem vytvořím podtlak před nastartováním, teče benzín tou spodní tryskou pod plovákem. Nejsem si jistý, k čemu tam ta tryska přesně je, jestli má být úplně dotažená nebo se s ní něco nastavuje.
Poradí někdo? Děkuji.
Makovice

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 23 kvě 2016, 12:30

Re: Keeway Focus - výkon, otáčky

Příspěvekod Dědek64 » 30 kvě 2016, 16:23

Podtlak Ti dělá píst a to znamená,že když neudělá tak buď máš špatně seřízené ventily,nebo ventily jsou podpáleny a nebo připečené kroužky.Proto nejprve se měří kompres která ukáže jak motor na tom je v atm.Měří se to kompresiometrem a na budíku ti ukáže kolik natlačí píst atm.Potom se dle toho provádí zásah do motoru
Na tom karbeci ze spod není tryska ale odkalovací šroubek ,ktery musí být dotazen aby nescal benzin.
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors


Zpět na Do 50ccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron