Na vyšší výkon se dá dívat taky jinak - jezdím teď všechny pravidelné trasy +/- stejně jako na 125-ce. Jen občas na výpadovce přidám, ale jen tak 10-15 km/h. Jako mnohem důležitější vidím fakt, že jak při rozjezdu, tak hlavně v pružném zrychlení se skútr chová úplně jinak. Takže stačí vzít za plyn a skútr krásně zrychluje a nemusím tolik řešit předjíždění nebo jak daleko jede auto v protisměru, při nájezdu do křižovatky apod, abych je náhodou neomezil.
To je podle mého hlavní důvod, proč většina lidí volí větší objem, protože na běžné ježdění po městě a na okreskách 125-ka s 15 koníky dosahovanými rychlostmi vystačí, ale chybí tam rezerva pro různé manévry nebo jízdu do větších kopců.
A v tomhle je, ať zůstanu věrný tématu vlákna, zásadní rozdíl už v X-Maxu 125 a 250, o 400 nemluvě.