Přehmatávání při akceleraci

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod Karlos 1 » 25 zář 2020, 14:25

Děkuji Gandalfovi, už jsem myslel, že jsem nějakej vadnej, když mám v pozoru levou ruku na zadní brzdě. Přitom je to úplně to nejjednodušší řešení, nechápu ty zbytečné problémy pravorukých brzdičů tady.
Karlos 1

250+
 
Reputace: 21
Příspěvky: 283
Registrován: 11 zář 2014, 09:22
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod LadaM » 25 zář 2020, 14:51

Nejlepší způsob, jak se odnaučit jezdit s prstama na páčkách je pořídit si vyhřívané hefty a jezdit v zimě :wink:
Uživatelský avatar
LadaM

250+
 
Reputace: 49
Příspěvky: 268
Registrován: 09 dub 2015, 23:07
Skútr / moto: Yamaha X-Max 250 2014 + Kawa Z650RS 2023

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod Roonin » 27 zář 2020, 21:31

Tak jsem tento víkend absolvoval na pcx cestu z Prahy do Hradce a zpět. Přísahám, že jsem za celou dobu ani jednou nemusel přehmatávat. To jen aby si někdo nemyslel, že jsem uplně mimo. Celej problém s přehmatáváním se týká pouze kopcovitého terénu se zatáčkami, což mezi Prahou a Hradcem nehrozí.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod goes » 27 zář 2020, 22:13

Super vykon. Ja to prehmatavani ani tak nechapu ale to je jedno :)
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1017
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod Roonin » 28 zář 2020, 18:45

Dneska jsem jel kopcovitou etapu znovu. Tak se ukázalo, že rozdíl, kdy mám zápěstí v poloze bez plynu a kdy plnej plyn je opravdu velkej, to zápěstí se značně otočí, takže abych nemusel přehmatávat, musel bych dycky začínat v pozici vykroutit zápěstí hodně dopředu, aby mi to vyšlo na plnej plyn bez přehmatávání v podstatě u PCX aspoň můj exemplář to v praxi znamená, že mám otáčení zápěstí využitý na max. Když ho dám uplně dolů, jsem v poloze idle, když uplně dozadu, plný plyn. Tohle se ve městě nebo normálních cestách absolutně nemusí řešit, lidi tady možná nikdy nejeli do nějakých kopců, kde jsou zatáčky. Další věc je, že do tohoto kroucení zápěstí už naprosto nelze zahrnout prsty na páčce brzdy. Podle mě si v takových kopcích a zatáčkách každej na skútru přehmatává, ani si toho asi nevšimne. JDe to nepřehmátnout, ale to pak máte zápěstí nepřirozeně vykroucený první polovinu každý rovinky, která následuje za pomalou zatáčkou, kde je zápěstí zase v druhým extrému, protože plyn jsem přestal přidávat.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod josuk » 28 zář 2020, 19:00

Teď jsem koukal na své skútry.. rozdíl nula až plný plyn není ani celá čtvrtina otáčky rukojeti.. prostě necelých 90. stupňů..tak buď máš blbě rukavice a nebo je to rozbitý..?
Edit jawetta má víc..tam je to skoro půlka.. :-))
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1409
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a letní Xciting 400
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod HANZTD » 28 zář 2020, 20:18

SKUTR
přesně tak josuk plyn rukojet 0 - full = max 100° přehmat nepřichází v ůvahu ani omylem , další věc je ta , že v kopcích na výjezdech v zatáčkách (a na Ustecku je toho spousta) ani plnej , jak zminuje Roonin tahat nemusim , mejch skutrovejch 80hp + 82nm to ani nevyžaduje s ohledem na to že bych si tim rozbil hubu :lol:

CESTÁK
zde je to ještě kratší chod otočení rukojeti , je plně elektronická
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 742
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod Roonin » 29 zář 2020, 15:27

josuk píše:Teď jsem koukal na své skútry.. rozdíl nula až plný plyn není ani celá čtvrtina otáčky rukojeti.. prostě necelých 90. stupňů..tak buď máš blbě rukavice a nebo je to rozbitý..?
Edit jawetta má víc..tam je to skoro půlka.. :-))


kouknu na to večer, já to mám v paměti tak, že na jednom extrému mám zápěstí uplně dolů na max, na druhým extrému mám zápěstí uplně nahoru opět na max, ale kouknu na rukojeť a dám vědět

-- 29 zář 2020, 14:28 --

HANZTD píše:SKUTR
přesně tak josuk plyn rukojet 0 - full = max 100° přehmat nepřichází v ůvahu ani omylem , další věc je ta , že v kopcích na výjezdech v zatáčkách (a na Ustecku je toho spousta) ani plnej , jak zminuje Roonin tahat nemusim , mejch skutrovejch 80hp + 82nm to ani nevyžaduje s ohledem na to že bych si tim rozbil hubu :lol:

CESTÁK
zde je to ještě kratší chod otočení rukojeti , je plně elektronická


80 koní a 12 koní je sakra rozdíl, tady je asi pes zakopanej

-- 29 zář 2020, 20:39 --

Tak rukojeť se fakt otáčí jen asi čtvrtku z celýho možnýho protočení. Mně už to taky nedává smysl, leda že si neuvědomuju, že se mi to pod rukavicí protáčí. Příště jedu bez rukavic, je to risk, ale je to jen asi pět minut do kopce.
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod HANZTD » 01 říj 2020, 22:10

Dneska sem si na tom dal extra zaležet ,ani jedenkrát přehmat od 0 - FULL ,ani když vystřelim prsty na brzdu - městský provoz - nahoru , dolu , akcelerace brzdy ...
naopak sem si řikal že to zapěstí snad budu vracet , aby to tak hned neletělo :mrgreen: (NA SKUTRU)

sranda , ruka stabylně v jedný poloze uchopení :wink:
z APRILIA SR 50ie na SRMAX 300ie nejnověji SR\/ 850 ;-) .. + DUCATI MULTISTRADA 1260 ENDURO

NEBREČIM , MÁM ITALKY .. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 8)
Uživatelský avatar
HANZTD

500+
 
Reputace: 97
Příspěvky: 742
Registrován: 05 zář 2014, 22:33
Bydliště: ÚSTÍ NAD LABEM
Skútr / moto: APRILIA SR\/ 850 ABS,ATC sport r.v.12 BLACK
Tuning / úpravy: AKRAPOVIČ SR\/ , Led svit , Pozičky P+Z alá USA , Tourist plexi , Hot grip , Semtam polep trikolora-sport , Giwi 55L (nouzově)

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod curlyboi » 07 říj 2020, 15:16

Tyjo nedělejte tu z nováčka hned blbce. Jezdím po Praze denně uz 5 let a určitě ne do 1/3 plynu. Mám nastavenej variátor tak, že motor se drží prakticky neustále v maximálních otáčkách. Když to člověk tlačí víc na limit a jede agresivnějc, proplejtá se mezi autama, tak potřebuje hodně často měnit mezi plynem/brzdou. Občas z brždění chytnu plyn tak, že ho pak musím přechytit.
Citujete nějaký "zaručený poučky", ale smysl těch pouček je zajistit kontrolu. Tzn. přechytávání může bejt rizikový v tom, že člověku vypadne heft z ruky a moh by ztratit nad strojem kontrolu. Ale provede-li to tak, aby k tomu nedošlo, neni důvod se držet dogmat. A charakteristika plynu velký motorky (který tu často vidim v podpisech) oproti menšímu skútru, je fakt dost rozdílná.
Super Soco CPX
(prodáno) Super Soco CUX
(prodáno) Kymco People S 125 (Naraku: 160ccm kit + MaxiSpeed variátor + Racing karburátor, tryska 125, vymontovaný EGR, Tecnigas 4scoot, 130dB klakson :D, 50W bluetooth amp + vodotěsné repro)
Uživatelský avatar
curlyboi

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 04 říj 2020, 23:39
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Super Soco CPX
Tuning / úpravy: muzika, klakson, blastery

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod Mirus1 » 07 říj 2020, 17:28

curlyboi:: "Mám nastavenej variátor tak, že motor se drží prakticky neustále v maximálních otáčkách".
Mám dotaz,jak se to takto nastavuje,nebo popiš stručně co se má pro to udělat,dík..
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod JardaB » 07 říj 2020, 18:30

https://www.scootland.cz/scooter-tuning ... za-krokem/ Stručně: lehčí válečky a současně trochu slabší kontrastní pružina ... ale není to jednoduché udělat bez zkušeností aby to bylo tip top. Pokud to myslíš vážně nech si to udělat na brzdě ve Scootland nebo "opsat" někoho jiného.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod sollik » 07 říj 2020, 19:42

Roonin: Na Dylanu ani na SW jsem zatím neměl potřebu nějak přehmatávat, když chci dát opravdu hodně plynu otočím rukojetí co mi zápěstí dovolí, ale ono je to jedno - mezi řekněme třičtvrtě plynu a plným plynem žádný podstatný rozdíl ve výkonu není bez ohledu na kubaturu. Popravdě si nevzpomínám kdy naposledy jsem dal na skůtru plný plyn ...
Ale možná by ti mohlo pomoct tohle https://www.aliexpress.com/item/3294751 ... new_Detail
Je to sice původně určené k něčemu jinému, ale dát do ne na venkovní stranu rukojeti, ale ke středu řídítek a ovládat palcem, možná by to svůj účel splnilo i když by to bylo krajně nepohodlné.
Ale spíš bych si zjistil, jestli máš plynové lanko správně seřízené, případně jak to mají ostatní na PCX ...
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 997
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod curlyboi » 08 říj 2020, 01:55

Mirus1 píše:Mám dotaz,jak se to takto nastavuje,nebo popiš stručně co se má pro to udělat,dík..


Variátor je neustálej souboj válečků a kontrastní pružiny. Válečky se chtěj odstředivou silou cpát ven od osy, a tim tlačit polořemenice k sobě. Výsledek je, že na přední ose variátoru se řemen snaží bejt co nejvíc "zeširoka". S tím bojuje kontrastní pružina, která se snaží svoje (zadní) polořemenice tlačit taky k sobě. A výslednej převod je "rovnováha" mezi těmahle silama.

Konstrastní pružina je tam hlavně proto, aby to pak správně podřazovalo do kopce (obecně při větší zátěži), protože jinak by válečky dřív nebo pozdějc vynutily maximální převod (i sebelehčí válečky nakonec něco vážej a chtěj ven) a už by se to nikdy nevrátilo zpátky.

Lehčí válečky teda způsobí, že se nebudou tak drát ven a tím pádem variátor bude řadit vejš až ve vyšších otáčkách.

Postup absolutního vyladění většinou probíhá tak, že se nejdřív stanoví správná pružina podle aktuálního stavu podřazování do kopce a při prudký zátěži (jelikož pružiny se nedělaj v tak jemnym rozlišení, máš třeba stock, +1000rpm, +2000rpm atd), a pak se zbylej rozdíl doladí válečkama, protože ty se daj sehnat prakticky po desetinách gramu (a i kdyby ne, daj se zevnitř o tu desetinu trochu dopilovat).

Pozor na to, že příliš přísná kontrastní pružina může sice pomoct v akceleraci, ale zase může bejt v nejstlačenějším bodě tak silná, že ani nedovolí variátoru se vytočit do maximálního převodu a člověk tim příjde o trochu bodů maximální rychlosti. A pokud mu nedojde, že to je pružinou a místo toho dává těžší válečky, tak se tyhle dvě síly perou tak moc, až při delší trase roztrhnou řemen (#vyzkousenozavas :D).

Nakonec se ještě sluší dodat, že poslední fází toho procesou jsou pružinky spojky. Čím tvrdší, tím ve vyšších otáčkách spojka zabírá. Pro ostrý starty se dávaj tvrdší, takže motor se nejdřív (docela dost) vytočí, a až pak to zabere. Starty jsou pak fakt bleskový, ale zase pak člověk moc nemůže popojíždět v klidu, je to fakt hodně na sportovní jízdu.
Super Soco CPX
(prodáno) Super Soco CUX
(prodáno) Kymco People S 125 (Naraku: 160ccm kit + MaxiSpeed variátor + Racing karburátor, tryska 125, vymontovaný EGR, Tecnigas 4scoot, 130dB klakson :D, 50W bluetooth amp + vodotěsné repro)
Uživatelský avatar
curlyboi

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 04 říj 2020, 23:39
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Super Soco CPX
Tuning / úpravy: muzika, klakson, blastery

Re: Přehmatávání při akceleraci

Příspěvekod Roonin » 08 říj 2020, 22:27

HANZTD píše:Dneska sem si na tom dal extra zaležet ,ani jedenkrát přehmat od 0 - FULL ,ani když vystřelim prsty na brzdu - městský provoz - nahoru , dolu , akcelerace brzdy ...
naopak sem si řikal že to zapěstí snad budu vracet , aby to tak hned neletělo :mrgreen: (NA SKUTRU)

sranda , ruka stabylně v jedný poloze uchopení :wink:


V Praze to mám taky tak. Mimo město, když jezdím 70 až 100 a jsou zatáčky, tak problém je při akceleraci od apexu zatáčky - když zapomenu pořádně zahnout zápěstí dolů, abych měl rezervu, tak už mi to do plnýho plynu nestačí a musím přehmátnout. Asi to souvisí s tím, jak se v zatáčkách, který projíždím třeba padesátkou, bojím - zatím - a jsem nervózní, tak prostě nemám všechny pohyby kooerdinovaný a zapomenu poté, co přestanu brzdit přední, zabrat zápěstím heft tak, aby na plnej plyn jsem neměl vykroucený zápěstí a nemusel přehmátnout. Tak nějak. Zkoušel jsem to bez rukavice a bylo to to samý, takže rukavicema to není. Jeto tím, že v nervozitě prostě v těch zatáčkách nedržím správně rukojeť. Při lážoplážo jízdě ve městě, kde si pískám, to fakt není vůbec problém a žádný přehmatávání nehrozí, například od semaforu - prostě už od začátku mám zápěstí připravený tak, abych na plnej plyn měl zápěstí ještě OK a pak jen uberu, když dosáhnu 60 v hodině...
Roonin

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 14 srp 2020, 16:55

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků