ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod MisaKacenka » 15 dub 2010, 21:48

No, prave...na presuny, reklamu...atd...ano :)

Hudba budoucnosti to porad jeste je, jen je problem s akumulatory, velikosti :) prijde mi zbytecny prodavat neco, co jede stejne rychle jako kolo...a ujede jen 30km!

Hudbou budoucnosti by mely spis byt vodikovy motory...ale toho se asi nedozijeme :)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 15 dub 2010, 21:54

Max. rychlost 30 km/h a dojezd 30km je ideální právě do průmyslovejch areálů a věřim, že podobnej stroj by si (samozřejmě za nějakou rozumnou cenu) pořídilo i nemálo řekněme seniorů pro přesuny do Kauflandu pro rohlíky :mrgreen: Samozřejmě, že třeba pro mě je takovejhle scoot zbytečný, ale třeba za pár let to už bude úplně o něčem jiným :wink: :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod MisaKacenka » 15 dub 2010, 21:55

TO se budeme muset nechat prekvapit :)

Po arealech by nebylo spatne, ale do normalniho provozu absolutne nepouzitelny...
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 15 dub 2010, 22:43

8steve: pro tebe ano :mrgreen:

8steve: jak jsem napsal je to stále ještě hudba budoucnosti, ale to že ty a upřímě ani já nemáme pro tenhle typ scootu využití, tak neznamená, že někdo ho mít nebude. Každej má ty potřeby někde jinde, takže na jinym trhnu, nebo jiná cílová skupina proč ne? O tom co Hondu vytrhne nebo ne jsem nepsal ani slovo. Přeci jen to, že elektromotory umí dokazuje prototypy, které představuje třeba: viewtopic.php?f=73&t=3195.

Vypadá to, že tu probíhala diskuze, než jsem tyto příspěvky sloučil. Nejspíš byl diskutující člen 8steve a jelikož si vymazal texty ve svých příspěvcích, byly po poradě s jiným moderátorem jeho příspěvky s chybějícím textem z fóra vymazány, protože v nich vlastně neřekl vůbec nic. Kyblos.
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:48, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Curtiss » 16 dub 2010, 00:45

Kiwi píše:nevěřím těm akumulátorům. podle mě je to jak s baterkama do noťasu. Všichni se bijouz v prsa, kolik hodin to vydrží a v praxi je to jinak. Nebo jak ten vtip s těma ruskýma hodinkama :-D

To je podle mě ta nejbolavější část celého skůtru - mluvím o Vetrixu - píšou, že má NiMh akumulátor, to je dnes už dávno mrtvá technologie, nejsou schopny dlouhodobě dávat vysoký proudy a u 20kW motoru nepůjde o proudy v jednotkách ampér. Při vysokých odběrech velmi rychle degradují, takže uváděná životnost, potažmo počet nabíjecích cyklů je jen zbožným přáním výrobce toho skůtru. Jiná by byla, pokud by byl použit akumulátor LiIon, ještě lépe LiFe, ale tam je zatím cena akumulátorů oproti NiMh vysoká, ale parametry jsou už zcela jinde jak v kapacitách a schopnostech dodat dlouhodobě vysoké proudy bez degradace, tak v rychlosti nabíjení a ve finále i v hmotnosti. Tolik asi tak můj názor, nejsem sice odborník na elektroskůtry, nicméně v oblasti pohonných accu jsem díky svému druhému hobby - modelařině, nějaké zkušenosti nasbíral.
Curtiss

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 228
Registrován: 22 úno 2009, 18:06
Bydliště: Česká Lípa
Skútr / moto: Yamaha Majesty 125, Honda GL 1500 GoldWing

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod KOPR » 16 dub 2010, 09:18

Ja se pridam se zkusenotmi z Ciny:

Elektroskutr, nebo elektromoped tam ma tak 30% lidi. Ostatni maji kola, nebo klasicka priblizovadla se spalovacim motorem.
Vzhledem k tomu, jak moc lidi tam nejake priblizovadlo pouziva, da se rict, ze elektro-plecho-kolco je tam na kazdem kroku a jedna se o naprosto beznou vec. Navic jeste osvobozenou od pojistek a jakekoliv formy ekologicke buzerace.
Osobne kdybych delal ve vzdalenosti do 30 km od prace, klidne bych to bral...
Jen ta cena je u nas - ostatne jako vzdy - ponekud premrstena. :?
Uživatelský avatar
KOPR

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 05 dub 2009, 20:19
Skútr / moto: Kymco Xciting 500
Tuning / úpravy: :-)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Kostík » 16 dub 2010, 18:17

Elektroskútry samozřejmě mají budoucnost!

Chce to ale najít vhodné úplatné (evropské) politiky, přesvědčit je, aby dali obrovské dotace nebo daňové úlevy, a pak vymyslet něco takového: http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=089&r=ekonomikaa&idc=1369436 a pumpovat peníze ze společné kasy...
Pak to bude mít teprve ten správný význam pořídit! A bez ohledu na technické vlastnosti...
Gilera Nexus 500ie http://www.maxici.cz
Uživatelský avatar
Kostík

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 55
Registrován: 29 črc 2008, 23:54
Bydliště: Ostrava!!!
Skútr / moto: GILERA Nexus + Fuoco 500

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 16 dub 2010, 18:25

Kostíku přijde mi to trochu mimo. To zda elektroskútry, elektroauta nebo jakýkoliv jiný elektromotor prorazí záleží jestli o něj bude zájem. To samozřejmě záleží na ceně, atd. atd. atd. Já osobně bych, kdyby mě nějaký elektroskútr oslovil do něj klidně šel, ale řešit tu úplatné nebo neúplatné evropské politiky???
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Kostík » 16 dub 2010, 18:49

No jasně, že to záleží na ceně! Především na ceně!
Kdyby se elektřina ze solárních elektráren povinně nevykupovala za nesmyslnou cenu, tak je nikdo nestaví. A nesvítí na ně v noci dieselagregáty. Až budou dotace na elektroskútry, tak si je budeme kupovat bez ohledu na to, že jsou technicky nedokonalé nebo neekologické (těžké kovy, obtížná likvidace, neekologická (čínská) výroba apod.), podobně, jako jsme nesmyslně nuceni kupovat tzv. úsporná svítidla...
Gilera Nexus 500ie http://www.maxici.cz
Uživatelský avatar
Kostík

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 55
Registrován: 29 črc 2008, 23:54
Bydliště: Ostrava!!!
Skútr / moto: GILERA Nexus + Fuoco 500

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Jimmy » 16 dub 2010, 21:36

Elektroskůtry a elektromobily prorazí až se podaří razantně zvýšit hustoty energie uložené v baterii. Současná hustota je totiž tragicky nízká. Zkusil jsem si schválně spočítat kolik energie je uloženo v dostupných elektrosůtrech Akumoto. Jejich nejlepší model je A10/160, který má kapacitu akumulátoru 54 V / 62 AH. Tedy uložená energie je 54*62*3600 = 12 052 800 J.
Výhřevnost benzínu je 42,7 MJ/kg. Hustota benzínu je cca 0,7 - 0,75 kg/l, tedy v jednom litru benzínu je 42,7 / 0,7 = 29,89MJ

Tedy elektroskůtr A10/160 sebou veze energie jako je v 12 052 800 / 29 890 000 = 0,4 litru benzínu

Nicméně účinnost elektro motoru je téměř 100% zatímco spalovacího motoru pouze kolem 25%. Navíc variátor má ztráty cca 30% a něco přidají ještě finální převody. Pro korektní porovnání je tedy ještě nutno připočítat tyto účinnosti.

0,4/0,25 = 1,6 /0,65 = 2,46 litru

Tedy nejlepší model A10/160 si veze stejně energie jako běžný skútr s 2,5 litry benzínu v nádrži. Horší model A10/70 si veze 1,42l a nejslabší už jen tragických 0,71 litru. Je tedy zjevné proč jsou elektroskůtry zatím jen obtížně použitelné, tak malou nádrž jejich benzínové protějšky opravdu nemají.

Navíc když si spočítáte jak dlouho teoreticky trvá vybití baterie tak A10/160 při použití trvalého výkonu 1,5 kW vydrží 2 hodiny 15 minut. Při výkonu 1,5 kW je reálná rychlost cca 40 km/h, takže udávaný dojezd 160 km je dosažitelný tak maximálně při celé cestě z mírného kopce.

Takže elektroskůtr někdy v budoucnu možná ano, ale zatím raději ne.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod balcin » 16 dub 2010, 22:17

Ty elektroskutry jsou vyborny tak do nejakych automobilek kde se vedouci vyroby Franta z haly A potrebuje dostat za Pepou do haly Z.Aby nemusel jet na kole.Tam ja vidim uplatneni.
Uživatelský avatar
balcin

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 592
Registrován: 27 úno 2010, 01:21
Bydliště: Přerov
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 250 i, HONDA Lead 100

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Kostík » 16 dub 2010, 22:25

To je velmi dobrá úvaha!
A když se k tomu připočítá účinnost nabíjení, množství energie potřebné na výrobu komponentů elektrovozidla a vezme se v úvahu, jak se získává elektřina na nabíjení, tak to všechno nemůže být ani ekonomické, ani ekologické.
Jsou to takové technické hrátky bez většího praktického významu a hlavně politika. Zatím, už více než 115 let...

Historické připomenutí: rychlost 100 km/hod jako první překonal elektromobil v roce 1899!
Gilera Nexus 500ie http://www.maxici.cz
Uživatelský avatar
Kostík

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 55
Registrován: 29 črc 2008, 23:54
Bydliště: Ostrava!!!
Skútr / moto: GILERA Nexus + Fuoco 500

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod KOPR » 19 dub 2010, 15:00

Kostiku, mas smutnou pravdu uz v tom prvnim prispevku... Vetsina zelenych mozku holt nevidi pres hromadu elektrokol, elektromobilu a elektromotorek na tepelnou elektrarnu za mestem. A fakt, ze elektrarenska spolecnost ze svych zisku musi kryt ztraty zpusobene nehoraznou cenou za solarni energii a tak uz neda treba na filtry jim asi taky nejak nevadi. Je to verbez dementni a zaslouzili by lopaty do ruky :evil:
Elektroskutr je zatim tak nejak k nicemu - minimalne v nasich koncinach - stejne jako Toyota Prius a podobne nesmysly... Jsem zvedav, kdy se z toho zeleneho blazince dostanem (ale v EU asi nikdy).
Uživatelský avatar
KOPR

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 05 dub 2009, 20:19
Skútr / moto: Kymco Xciting 500
Tuning / úpravy: :-)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod mil2house » 15 kvě 2010, 19:32

Já nevím, kolik toho na jedno nabití najezdíte, ale při maximálce najezdím kolem 35 km. Při troše šetrnosti přes 40 km a pro šetřílky i těch 60 se dá. Mám to od července '09 a to tohle:

http://elektroskutry.ic.cz/skutry/skutry-guewer/xsg/
Naposledy upravil mil2house dne 06 srp 2010, 19:11, celkově upraveno 1
Pohony na elektriku mají budoucnost! Kdo nevěří, ať na Hybrid.cz běží!
Uživatelský avatar
mil2house

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 15 kvě 2010, 19:04
Bydliště: Vrchlabí
Skútr / moto: XSG a Scooty
Tuning / úpravy: to příjde... :) Už přišlo... ;)

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod wictor » 15 kvě 2010, 20:48

mil2house asi seš tady zatím jedinej kdo vlastní elektroskútr, tak sem hoď nějaké vlastní fotky a určitě napiš nějaké poznatky. :wink: :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron