Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod RADEK_SL » 02 úno 2020, 22:44

Ano je to stejný.
Stadion S22, Jawa 50/555, Jawa 50/21, ČZ 175/487, Jawa 250/559, Jawa 350/354, ČZ 250/471, Honda CH125 Spacy, Suzuki Sixteen 125, Yamaha X-Max 250.
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 709
Příspěvky: 598
Registrován: 25 srp 2010, 11:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216 / Honda SW-T 400 ABS
Tuning / úpravy: Korádo v sérii a na SW-T Givi AF a tři zásuvky :-D

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod nezmar » 03 úno 2020, 18:11

Super, tak to už budu mít brzo taky Maxe ve verzi kombi. Děkuji za odpověď.
Uživatelský avatar
nezmar

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 33
Registrován: 06 črc 2013, 10:47
Bydliště: Pelhřimov
Skútr / moto: Kymco Super-8 125, Yamaha X-MAX 250

Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod forester » 13 úno 2020, 14:17

Dnes som spravil prvých tohotoročných 46 km, za krásneho jarného počasia. Teplota sa pohybovala od 9 - 13 st a slnko hrialo. Nevydržal som a išiel som na 2 hodinky vyskúšať nový variátor Multivar 2000 Malossi a nový remeň aby som už mohol spokojne chodiť do práce na skútri. Celkovo sa chod stíšil,nepočuť už slabé poklepkávanie a rozjazdy sú už bez trhania plynulé ako za mlada. Zaslúžil si to fešák však už je v najlepších rokoch 76370km. No investícia 251e je asi luxusom ale aspoň mám dobrý pocit a môžem smelo v inzerátoch tvrdiť že skúter je v 100% tech. stave.

Čo som si ale všimol je práca motora pri novom variatore celkovo je vo vyšších otáčkach ako pred tým. Pri 6000 som mal pri starom variátore už 100-ku a teraz iba 85.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 80 tis km
Honda Forza 300, 2018, 10 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 449
Příspěvky: 4616
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod icask2 » 13 úno 2020, 18:18

To je prave Mallosi efekt. Drzi motor vo vyssich otackach. Keby si chcel tak chlapci zo skutertuningu ti to na brzde doladia.

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 525
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod forester » 13 úno 2020, 21:52

Nie, nebudem to už riešiť, možno to bude takto lepšie, asi vedia čo robia. Zdá sa mi to živšie, ale to je možno iba môj subjektívny pocit po tom zimnom spánku a prvej jazde :D

Ale díky za tip icask2.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,41 tis km
Yamaha X-Max 250,2012, 80 tis km
Honda Forza 300, 2018, 10 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 449
Příspěvky: 4616
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod duky5 » 14 úno 2020, 13:36

Živšie to bude určite, keďže sa ti pracovné otáčky posunuli vyššie.

Preto sa mne osobne viac pozdáva dr pulley, ktorý tiež zvýši otáčky pri rozbehu oproti originálu, ale pri ustálenej rýchlosti sú otáčky motora nižšie.

S pulley by si mal pri 6000 otáčkach buď pôvodnú 100 km/h rýchlosť, alebo cca 110, podľa toho akú hmotnosť valčekov by si zvolil.

Som zvedavý na životnosť malossi valčekov.
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 60 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

750+
 
Reputace: 102
Příspěvky: 997
Registrován: 27 kvě 2011, 16:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod JardaB » 14 úno 2020, 17:47

To je tím, že Pulley má extrémně kluzké materiály s minimálním třením ... (taky na to mají Taiwanci patent) .

Proto slidery ("hranaté válečky - toto slovní spojení je totální zprzněnina) i nebo jejich válečky ve variátoru změní jeho chování a proto převod variátoru reaguje i na ubrání plynu snížením otáček motoru a na přidání plynu zvýšením otáček.

Tak se stane, že třeba ... v rychlosti 70 km/hodinu budete mít otáčky 7.000 při přidání, 6.500 při ustálené jízdě a při ubrání a brzdění motorem 5.800. Reakce na plyn jsou mnohem příznivější, agilnější než u továrního variátoru bez úpravy ... i když motor ses slidery Pulley hmotnostně variátor odladíte tak, aby při ustálené jízdě dosahoval stejných otáček motoru jako u továrního variátoru. Krom toho je jejich životnost delší.

Doporučuji vaší pozornosti komplet variátoru se slidery Dr.Pulley a spolu s jejich spojkou Hit. I ta spojka má jinou konstrukci i chování ...doba prokluzu při rozjezdu je mnohem kratší (dtto šetrnější ohřev bubnu spojky). Konstrukce obsahuje jakési zámečky s další sadou pružin, které v určité fázi záběru spojky pakny "uzamknou". Oni té části konstrukce říkají pillow - polštářky. Rozjezdová fáze je pak razantnější.
https://www.youtube.com/watch?v=h1BZP-31-Pg


Stačí jen objednat u Germána, který drží Evropské zastoupení. https://drpulley.shopnix.de/

Nasadit jen válečky do sériového variátoru je polovičatá úprava.
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

1000+
 
Reputace: 169
Příspěvky: 1028
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod duky5 » 15 úno 2020, 11:34

Pozerám históriu a ja som kupoval "valčeky" aj slideri 8 rokov dozadu... Veľmi hmlisto si spomínam, že vtedy ešte spojka pulley nebola dostupná... Možno by som bol s ňou bol ešte viac spokojný, to nemám ako posúdiť :)
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 60 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

750+
 
Reputace: 102
Příspěvky: 997
Registrován: 27 kvě 2011, 16:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod icask2 » 16 úno 2020, 08:54

Valceky malossi dajunod 5 do 8 tisic viac nie .

Odoslané z SM-A202F pomocou Tapatalku
icask2

500+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 525
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 17 úno 2020, 13:36

MaraLit píše:
MaraLit píše:
srnka1010 píše:Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.


OK, díky! Zkusím tam dát novou svíčku. A nevíš, co kde bych měl na tom statoru změřit? Existuje někde nějaký servisní list (postup), kde by byly vypsány hodnoty, které by se měly naměřit a najakých místech? Myslím, že tohle bych si pak dokázal změřit sám - mám elektroniku jako koníčka, takže i nějaké ty měřáky mám. Nebo je na to potřeba nějakých speciálních přístrojů?



Zdravím. Tak nová svíčka a problém přetrvává. Myslím, že co se týče elektriky, tak je to OK (jiskru to hází stále a pěknou). Tak mě napadlo zkusit změřit kompresi. Podezření, že tam asi není ve válci optimální tlak. Nevím, jaké mají být hodnoty, ale já naměřil: Bez plynu 0,5 MPa, s plným plynem 0,7 MPa. Měřil jsem to několikrát. Četl jsem, že benzínové motory by měly mít tlak 1 – 1,2 MPa. Tak tam mám asi málo a mohla by to být příčina špatných startů. Tak bych potřeboval pomoci: Neměřil jste někdo na svém X-MAXovi kompresi? Nebo mohl byste ji někdo změřit, pokud máte možnost? Nikde jsem nenašel, jaký tlak by tam měl být. Našel jsem, že kompresní poměr je 10:1. To by znamenalo, že by měl mít tlak přes 1,2 MPa. Ale raději bych měl jistotu. Tak proto ta prosba o změření. Díky moc!!!

-- 09 zář 2019, 07:41 --

Zdravím, tak jsem to nakonec na internetu našel. Tak to sem napíšu, kdyby měl někdo stejný problém. Yamaha X-MAX 250 by měl mít kompresní tlaky ve válci:
Minimum 1,12 MPa (11,2 kg/cm2, 159,3 psi)
Standard 1,4 MPa (14 kg/cm2, 199.1 psi)
Maximum 1,57 MPa (15,7 kg/cm2, 223.3 psi)

Takže já to mám úplně mimo toleranci. Myslím tedy, že jsem asi našel příčinu. Mám najeto 33 tisíc. Volal jsem ještě dnes předchozímu majiteli, jestli na tom nechal seřídit ve 20 tisících ventily, jak se píše v servisním manuálu. Samozřejmě, že to nedělal. Takže příčina může být i zde, že ventily nedosedají. Olej to totiž vůbec nežere. Takže musím kouknout na ventily. Bohužel, abych seřídil výfukový ventil, musí motor ven. :-( Nedá se k němu dostat, protože tomu brání nádrž. :-( Nebo je na to nějaký fígl?



Ahoj všem, tak mechanik na skútru musel udělat výbrus, protože vůle tam byla opravdu velká. Celé to sesadil. Problém se startem přetrvával a také když už se to nastartovalo, tak to netáhlo a chcípalo to. Zjistil, že tam nejde benzín. Takže ještě objednal benzínové čerpadlo, které také vyměnil. Teď o víkendu to zkoušel, skútr normálně dobře naskočil a najel s ním v pohodě nějakých 15 km. Dnes to zase zkoušel a skútr naskočil a po chvíli volnoběhu zase chcípnul. Pak naskočil a jel to projet. Zase mu to ale přestalo po chvíli jet. To se stalo, jen když to bylo studené. Jakmile se to zahřálo, jede to prý normálně.
Už jsme z toho oba zoufalí. :-( Nevíte někdo, co by to mohlo sakra být? Nějaké relátko na ovládání čerpadla? Už nevíme... :-( Víme určitě, že mechanicky je to OK, je problém s palivem. Když tam odpojil to čerpadlo a místo toho karburátor připojil k flašce s benzínem, tak start v pohodě, vůbec to nechcípalo. Už fakt nevíme... :-( Díky!
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 09:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod Winterwolf » 17 úno 2020, 13:51

Pokud jsi udělal vyřadil nádrž a jelo to OK tak musí být chyba v buď přímo v nádrži ( bordel) a nebo po cestě v hadičkách.
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 150
Příspěvky: 2685
Registrován: 11 dub 2010, 19:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod nem.pe » 17 úno 2020, 17:38

co nefungující (ucpané) přisávání vzduchu do nádrže udělá se podtlak a nenasaje benzín?
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 43000Km (já 6500)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
nem.pe

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 395
Registrován: 06 bře 2010, 20:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 22 bře 2020, 17:32

Ahoj všem,
vím, že asi nyní máte jiné starosti, ale i tak vás zkusím, jestli byste mi někdo opět mohl pomoci.

Tak jsem si nakonec skútra nedávno přivezl domů, protože mechanik už nevěděl, co s tím. A v této době, kdy bychom se měli zdržovat doma, jsem si konečně našel čas se na to podívat. Proměřil jsem to a zjistil, že se to chová takto: Nastartuji, ale po chvíli čerpadlo vypne. Ani se nerozsvítí světla. Motor jede do té doby, než mu dojde benzín. Když opakuji start, čerpadlo dává jako blázen, než naplní prázdný karburátor. A vše se opakuje: Start, nesvítí světla a po chvíli vypne čerpadlo. Po zahřátí motoru se najednou vše srovná, světla se rozsvítí a šlape to! Z toho usuzuji, že řídící jednotka nemá informaci o tom, že motor běží. Když totiž jen zapnu zapalování bez nastartování, světla nesvítí a na čerpadle je napětí cca. 10 vteřin. Což přesně odpovídá tomu chování. Tak mám podezření na snímací cívku! V servisním manuálu je napsáno, že by měla mít odpor 130 - 150 ohmů. Já mám 115 ohmů. Tak jsem měřil napětí, když se motor roztočí a při volnoběhu tam mám 0,6 - 0,8 V, při vyšších otáčkách cca 1,5 V. Psal jsem i na jeden inzerát, kde prodával stator, aby mi to změřil a on naměřil ještě méně - 107 ohmů (divné).

Tak teď právě ta prosba o pomoc: Mohli byste mi někdo z vás prosím změřit, jaký máte odpor snímací cívky a i napětí, které dává při volnoběhu? Abych měl nějaké porovnání. Konektor snímací cívky je hned za vývodem z alternátoru a je to ten, kde jsou jen dva vodiče. Napětí za běhu motoru jsem měřil tak, že jsem nejdříve konektor vypojil, zastrčil jsem tam na každou stranu jeden tenký zvonkový drát a oba pak vyvedl mimo konektor, spojil a následně připojil k měřáku (střídavé napětí). A pak nastartoval (jen takový malý návod).

Tak pokud budete mít někdo z vás čas, budu opravdu moc rád! Moc mi tím pomůžete v další diagnostice. Nebo nějaký jiný nápad, čím by to mohlo být? Nesetkal se s tím někdo?

Moc díky!

Marek
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 09:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod CHB » 22 bře 2020, 18:31

"Po zahřátí motoru se najednou vše srovná, světla se rozsvítí a šlape to!" ... a kolik naměříš v této situaci ?

a měříš stejnosměrné nebo střídavé napětí ?
CHB

25+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 36
Registrován: 02 srp 2019, 15:46
Skútr / moto: Honda Integra

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 22 bře 2020, 20:13

CHB píše:"Po zahřátí motoru se najednou vše srovná, světla se rozsvítí a šlape to!" ... a kolik naměříš v této situaci ?

a měříš stejnosměrné nebo střídavé napětí ?


Ahoj, právě že furt stejně, jako když to nešlape. Okolo 0,6 V. Právě, že je to stejné. Dává to stále stejné napětí, ať to šlape, nebo ne. Tak ono je to pochopitelné... Točí to na volnoběh stejně, tak napětí je stejné. A samozřejmě střídavé. Je to snímací cívka, pod kterou lítá magnet. Usměrňuje si to zřejmě až řídící jednotka. A právě nevím, jestli to napětí není pro tu řídící jednotku málo, že vyhodnotí, že se motor netočí... Ta světla je jasný indikátor. Možná je tam nějaký nepatrný napěťový zlom, kdy to pak vyhodnotí, že se motor točí nebo ne. Možná mám rozdíl několika mV. Tak bych právě potřeboval právě vědět, kolik tam ta cívka dává voltů u zdravého X-Maxe. Proto ten dotaz....

Jinak moc díky za zájem a odpověď!
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 09:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků