Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod 1975ak » 07 dub 2011, 15:05

Loni jsem dělal velké papíry a to co jsem absolvoval mi říká, že tohle budou autoškoly bojkotovat. Z pěti které jsem obvolal mi vyšli vstříc v té poslední. V těch předchozích mě vyhodili jako nesvéprávného. Bez druhých řídítek, s tím že bych jezdil sám , by se mnou do toho nešli. A to jsem měl vyjímku Min dopravy. Silně pochybuji, že si budou kvůlli tomu pořizovat další stroje - skůtry.
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod libor_m » 07 dub 2011, 15:06

Trochu tomu nerozumím. Není to náhodou tak, že teď pokud máš pouze "B", tak máš automaticky pouze na moto do konstrukční rychlosti 45 km/h? Proč v článku píšou, že teď lidi můžou s béčkem na padinu?
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Hasmann » 07 dub 2011, 15:15

Protože do určitého roku(teď nevím jestli přesně r.2005) to bylo omezeno kubatůrou,kdežto dnes rychlostí 45km/h...Takže všichni kdo udělal řidičáky do této doby si klidně budou moci koupit 125ku...A argument že ty skútříky jezdí 100km/hod neberu.To dneska jezdí každá dobře upravená padesátka či sedmdesátka. A věřte,že jízda na moto po té co jezdíte v atě je o něčem jiném a člověk se více "bojí" a dává na sebe pozor.A kdyby každý plechovkář)stejně jako spoustu z nás mne nevyjímaje) měl v garáži i skútříká do práce,tak by jednak všichni ušetřili a hlavně by se na cestě chovali úplně ale úplně jinak.Ono pocit když se na váš bok přilepí kamión,který chrlí kvanta vody z cesty,vidíte prd a cítíte několik desítek tun vedle sebe je k nezaplacení....a kdyby ten kamioňák si na chvilku vyměnil místo s váma na skútru,tak by se nikdy vědomně do této situace nesnažil toho na moto dostat. A to nemluvím o předjíždění hned za semaforem když na dalších ho stejně udělám apod... :D
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod 1975ak » 07 dub 2011, 15:16

Protože je v tom hokej, Do určité doby se k B automaticky dávalo i AM, později od určirého roku to AM zrušili ale dali omezení do rychlosti 45 km , takže někdo má papíry tak a někdo tak. Když jsem dělal papíry v roce 1996 tak jsem ještě měl automaticky i AM bez omezení rychlosti.
Skůtr je na šrot (SPZ k prodeji)
Malaguti Blog 150 r.v. 2010, Najeto 5xxx km PLUS 15465 km na KEEWAY FOCUS.
Nejdál do Chorvatska a zpět na Keeway Focus 50 ccm -2009SOLO a na Malaguti Blog 150ccm TANDEM-2011.
NEJDE MI SZ - mejl ak1975@post.c z
Uživatelský avatar
1975ak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 689
Registrován: 14 čer 2010, 13:22
Bydliště: Šalingrad
Skútr / moto: skútr Malamut Blog 160
Tuning / úpravy: otáčkoměr, 2 blinkr, přední 12V zásuvka

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Rady » 07 dub 2011, 15:22

Proste nechapu co resis, dojde k uprave zakona a skupina "B" bude rozsierna o skutr do 125 ccm. Ostatni podskupiny k "B" zaniknou.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Vargas » 07 dub 2011, 15:30

Laminator píše:http://www.ct24.cz/doprava/auto-moto/119997-ministerstvo-silnejsi-skutr-pro-kazdeho-ridice/

konečně rozumný nápad



Tak s tím bych souhlasil :lol: 8)
Jednou sám vidět je lepší, než stokrát slyšet....
------
Řekni mi a já zapomenu.
Ukaž mi a já si zapamatuji.
Nech mne to dělat, a já pochopím...
-----------------------------------
Obrázek
Uživatelský avatar
Vargas

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 371
Registrován: 26 bře 2011, 12:17
Bydliště: Čáslav, okres Kutná Hora, Středočeský kraj
Skútr / moto: zatím bez skútra
Tuning / úpravy: bez tuningu

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Hasmann » 07 dub 2011, 15:32

Tak pokud by tohle prošlo,tak je jasné,že skupiny AM zmizí a bude jedinné omezení k Béčku a to do 125...A sk.AM zůstane jen samostatně pro puboše...
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Rady » 07 dub 2011, 15:53

ne na kazdou 125, ale jen na ty co maji aut. prevodovku.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Hasmann » 07 dub 2011, 16:27

Samozřejmě beru automaticky skútra...klasické motorky neřeším...na tomto fóru už vůbec ne.. :wink:
Uživatelský avatar
Hasmann

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 510
Registrován: 16 srp 2009, 16:35
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Aprilia SR 50 S, Piaggio X evo 125
Tuning / úpravy: 70cm kit Polini

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Rady » 07 dub 2011, 16:30

ale, ale :)
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod wictor » 08 dub 2011, 23:23

Pokud bude skupina A do 125 ccm vydána zcela automaticky, tak jak je tomu nyní u "50" , tak to považuji za krok nesprávným směrem a souhlasím s fokym.

Pokud budou podmínkou alespoň nějaké jízdy, tak proč ne, ale to by zase znamenalo zvýšení cen autoškol no a to by se určitě spoustě lidí nelíbilo, proč platit navíc za jízdy na scootu do 125ccm, když si chci dělat "jen" řidičák na auto atd. atd. atd.
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod quicksilver.xx » 09 dub 2011, 07:04

Osobně vidím jako úplnou blbost dávat k řidičáku B další skupinu ať už AM, nebo A150. Nebo ano, ale měla by být do výuky zavedena i technika jízdy, krizové situace, a samozřejmě praktické jízdy. Je to ten samý případ, jako když dostane absolvent autoškoly B automaticky oprávnění připojit přívěs do 750kg. Nikdo s ním v autoškole nejezdil, couvat s ním bez praxe je nemožné a o odlišných jízdních vlastnostech soupravy ani nemluvím. :roll:
Honda VFR800X Crossrunner
Uživatelský avatar
quicksilver.xx

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 332
Registrován: 01 kvě 2010, 21:51
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Burgman 650 K8 Executive
Tuning / úpravy: Garmin Zumo 550, Starcom1 Digital + PMR, Givi Maxia,

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod manet125 » 09 dub 2011, 07:30

Já jsem pro. Podle současných předpisů máte papíry na auto a můžete se prohánět ve Ferári, ale když chcete jezdit v jedné stopě, tak maximálně 45 km/h. To mi přijde ujetý! Nenavrhoval bych ale omezení objemem, ale výkonem. Je hodně lenošných stopadesátek, proti výkonným stopětadvacítkám. Každopádně si autoškoly zvýší ceny, protože přijdou o zájemce o řidičák nad 50ccm a snad zákonodárci budou rozumní a zavedou povinné jízdy v autoškole.
Kolik mají nalítáno Manety nikdo nezjistí, ale já na nich asi 48000km.
Xciting 20000km, z toho já 17400km
Kymco club
Uživatelský avatar
manet125

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 106
Registrován: 04 zář 2010, 23:04
Bydliště: Blansko
Skútr / moto: 2x Manet S125, Xciting 500iR
Tuning / úpravy: Vysoké plexi

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod aumirek » 09 dub 2011, 09:23

foky píše:Tohle v životě nemůže projít, to by se trošku přelo s jejich letošním návrhem -> na velkou moto od 24 let apod. :?

PS: A dle mého skromného názoru - jsem spíš proti.

Opravdu máš za to že 125 a navíc automat je velké moto teda ono ten skutr sice je i velkej ale rozhodně né silnej a rychlej a ač podporuji že na velkou mašinu od 24 tak tohle mi nevadí a jsem pro
aumirek

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 302
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klimkovice
Skútr / moto: Biagini Tiger
Tuning / úpravy: zatím nic a asi to tak zustane

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod tatík » 10 dub 2011, 08:25

Já bych s tím taky souhlasil,at to k tomu B dávají,omezil bych to třeba věkem,např že v 18 si udělá B a k tomu automaticky 50 a po dosažení 21 let by mohl přejít na 125 v automatu.Předpokládám,že do tý doby by něco z plechovkou a na padině najezdil.Podotýkám,že se to 2/3 lidí nedotkne,v životě na to nesednou i když na to budou mít papíry.Beru v uvahu to,že u nás ta sezona je poměrně krátká,myslím tím samozřejmě rekreační jezdění bez nějaký spec.výbavy,ale taky třeba to,že toho skutra musím někam uschovat,ne každej má garáž a nechat to 8 měsícu na ulici,no nevím.Naopak to pomuže lidem,jako já,že jim to nabídne alternativu k autu na cesty do práce a pod.Když bych se držel striktně předpisu :lol: ,stejně se na motocyklu víc jak 80 km/hod nesmí,což zřejmě splní i levná čína a pro hodně lidí se to muže stát opravdu užitečným a dostupným pomocníkem.Pro alespon trochu chápavého člověka je instruktáž záležitostí na 5 minut,brzdy jako na kole,el.startér a přidání plynu.Myslím,že by to umožnilo i ženám v daleko větší míře jezdit jednu stopu,právě svou jednoduchostí.Nechci je podcenovat,ale hodně jich odradí právě nutnost další autoškoly,odlišný zpusob ovládání a manipulace z těžkým strojem.Rozumný a opatrný řidič s tím mít velký problém nebude a je na každým,jak si bude dál počínat.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 92
Příspěvky: 1450
Registrován: 25 bře 2011, 16:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto 10473 km
Tuning / úpravy: originální stav

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků