Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Aneb když něco nefunguje tak, jak má...

Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod ROBOTOX » 31 kvě 2016, 17:17

Zdravím, teď se mi bohužel sešlo vícero problémů najednou se kterými bych potřeboval pomoci. První takový pro mě nejzávažnější jsou občasné bouchance které se ozývají z motoru. Poslední byl velmi silný. Jel jsem asi 70 Km/h a najednou kdesi v motoru bouchlo tak až jsem to cítil v podlaze. Motor je však naprosto funkční a nijak ho to neovlivnilo. Byla to taková tupá rána, ne zas tak hlasitá a určitě ne kovová. Ale děsí mě to. Dále mám dotaz na výstupní hřídel převodovky. Se spojkovým bubnem respektive hřídelí se totiž dá stranově pohybovat a je tam vůle. Je to problém? Ono to má navíc to ložisko v krytu a možná právě proto tam je. Dále mám problém s řazením variátoru. Obzvlášť po ohřátí variátor velmi špatně podřazuje tzn. že když jedu třeba dvacet a najednou dám plný plyn a chci akcelerovat tak je tam velká mezera, než variátor podřadí, stoupnou otáčky a začne táhnout. A nakonec problém se studenými starty. Je potřeba vždy přidat plyn jinak nechytne.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod HonzaR » 31 kvě 2016, 17:27

Variátor - nejspíš měkká kontrastka. To ostatní... ?
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1861
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod krizik1 » 31 kvě 2016, 18:09

Vůle hřídele v převodovce je ok.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod crhy » 31 kvě 2016, 18:26

Rozebrat, vyměnit válečky a vodítka, vyfoukat a vyčistit co se dá, spojku jak říkal kolega - kontrastka a nejlépe rovnou nové spojkové pružinky, odmastit obložení, zkontrolovat ložiska na spojce, zkontrolovat, zdali jdou pakny volně rozevírat, popř. odcvakat ségrovky vytočit z čepů - čepy očistit brusnou houbou - lehce máznout grafitem, zkontrolovat guferka - jestli neprosakuje olej z motoru, nebo převodovky... Včera jsem to dělal, mám to zhruba za 2hodinky hotový u 250tky i s kontrolou a vyfoukáním filtrů/deklů. Ještě nezapomenout pořádně odmastit spojkový buben a vzít ho lehce - né moc hrubým smirkem. Práci zdar!
( nikde nepatlat příliš vazelíny, jinak ti to všechno vylítá do zvonu/ přítlačných talířků atd...)
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod ROBOTOX » 01 čer 2016, 12:01

A jaké jsou nejvhodnější tvrdosti pružinek a pružiny? Hádám že kontrastka bude nejvhodnější bílá Malossi jakožto ekvivalent originálu. U spojkových už opravdu netuším která tvrdost bude vhodná aby měl motor dostatek rozběhového výkonu. To samé válečky. Standartní hmotnost je 7,2g. Ale třeba má někdo vyzkoušené válečky jiné, se kterými je variátor v lepším souladu a dosahuje lepší akcelerace.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod crhy » 01 čer 2016, 12:52

V tom ti moc nepomůžu, používám už jen orig. díly. Kontrastku bílou od Malossi jako náhrada originálu - asi ano. Pružinky by jsem dal stejné jako orig., možná i malinko tvrdší, když je to ta padina. Na krabičce sady pružinek od Malossiho je uvedeno, která sada(barva) je měkčí, střední, nebo tvrdá. Mám za to, že jsem tenkrát dával bílou sadu (tu nejměkčí) a byly právě o malounko tvrdší, než originál.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod TUNER » 02 čer 2016, 07:21

Kontrastku bych jako základ dal žlutou. Pokud máš stroj v serii,tak s dalšíma dílama nemusíš experimentovat a dej origo případně náhradu za origo. Pokud dáš tvrdší spojkový,bude se motor při rozjezdu zbytečně vytáčet. Tvrdší bych dal až se streetovym/laděnym výfukem. Na seriový výfuk jsou lepší nižší otáčky rozjezdu. Zkontroluj stav válečků,vodítek,zda variátor a spojkové řemenice chodí plynule a nezasekávají se.
Starty pořešíš správným nastavením směsi,případně nemusí fungovat sytič,pokud to nestartuje studené a teplé ano.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod ROBOTOX » 15 čer 2016, 12:21

Děkuji za rady, je komplet série a taky tak zůstane :) Problémy s variátorem nabraly docela spád, včera už jsem se skoro nemohl ani rozjet. A hlavně okolo 40 Kmh je znát značný pokles akcelerace. A právě nejhorší je když jedu 20-40 a chci najednou zrychlit tak variátor vůbec nepřeřadí, motor se dusí a strašně dlouho a pomalu přeřazuje a potom se chytne.
Obrázek
CYBORG ZEN BT49QT-12 - Majitelem od 9.2.2014 - odstaveno 8.9.2015
Obrázek
GILERA RUNNER 50SP - Majitelem od 22.10.2015
Uživatelský avatar
ROBOTOX

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 150
Registrován: 09 zář 2012, 20:12
Bydliště: Hradec Králové
Skútr / moto: Gilera Runner 50SP

Re: Gilera Runner 50 (2004) - pár technických problémů

Příspěvekod TUNER » 15 čer 2016, 19:39

Sundej dekl a kouknií kde je řemen při rozjezdu,zda až dole.,zkus ty zadní řemenice jak jsem už psal. Případně udělej fixou čáry na variátoru a projeď to,uvidíš kde se řemen pohybuje.....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)


Zpět na Technické problémy se skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron