Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 09:37

Ahoj všichni!

Prosím o radu, jezdím na velkých mašinách ale o skútrech nevím nic. Rád bych si pořídil něco na blbnutí a trénování.


Moje požadavky jsou:
- výborný podvozek
- výborné brzdy
- aby skútr šel za plynem - akcelerace
- 50ccm 2T
- vodou chlazený
- spolehlivý
- rád bych opatřil skútr padáky
- spotřeba, jízda ve dvou, maximální rychlost, komfort apod. mě nezajímá

Když jsem procházek fóra a servery vyšel mi z toho skútr: APRILIA SR 50.
Další v hledáčku jsou Yamaha Slider, Yamaha Aerox.


Zajímalo by mě:
- 1. Zda je moje volba Aprilia SR 50 správná, nebo zda má něco větší akceleraci nebo vhodnější parametry?
- 2. Zda udělám chybu s verzí DITECH/Factory (2005 a mladší) z pohledu spolehlivosti, nebo zda to chce nutně karburátor?
- 3. Jaký je vhodný tuning pro vyšší akceleraci a lze i u stříkačky?



Děkuji za rady!

Danny
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod JRM66 » 18 lis 2015, 10:29

Koľko važiš ty kilogramov a prečo prave poldecak?
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 10:34

80 kg
padesátka mi přijde dostačující a cenově dostupnější
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod kerim7 » 18 lis 2015, 10:56

Jak to tady čtu, všichni se snaží 50 všelijak tunit a vymáčknout z nich víc, proč asi... Jezdím na Hondě Vision 110 ccm a přijde mi to do města v pohodě bez tuningu a do ničeho menšího bych nešel. ŘP na moto máš, tak proč jít do malé kubatury? Na rozjezdy bude 125 ccm fajn, padesátku nebrat. Můj názor je oželet drobnou úsporu a neřešit pak malý výkon. A v dnešní době dvoutakt... Dělají se právě u padesátek, aby se trochu zvýšil výkon, při té bídě. 4dobý motor bych preferoval, karburátoru se vyhnul. Stačí číst toto fórum, udělat si vlastní závěr je jednoduché. Jestli se v tom teda prvoplánově nechceš víc hrabat než jezdit.
kerim7

250+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 465
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Vratas » 18 lis 2015, 11:18

Padesátka ztrácí smysl, kor v dnešní době povolených 125tek s ŘP skupiny B. Navíc se omezuješ i možností jezdit po rychlostních silnicích a dálnicích, a to i těmi, které vedou městem !

Pro mladé 15ti leté kluky, kteří mermomocí chtějí jezdit, udělají si ŘP skupiny AM a nepočkají ten rok, kdy si v 16ti udělají ŘP na 125ccm, to možná smysl ještě trochu má, jinak vůbec.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 11:34

Díky moc za názory, ale nikdo jste mi nezodpověděl mé dotazy. ;)

Když tedy doporučujete 125ccm prosím o odpověď na mou otázku. Akceleruje takovýto 4T skútr rychleji než třeba 50tka 2T po úpravách? Počítám, že spolehlivější bude...

Ještě bych podotkl, že na skútru nemám v plánu cestovat ani nijak se někam pravidelně dopravovat. Fórum jsem si pročetl, názor udělal a otázky se týkají praxe, kterou jsem na fóru nevyčetl..

Díky moc!
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Vratas » 18 lis 2015, 12:51

Dobře, odpovím ti na tvé otázky. SR50 není špatná volba. Co se týče ročníků 2005 a mladších, tak tam se vyskytují převážně motory Piaggio vodou chlazené. Tudíž zde je možnost tuningu velice široká. Můžeš zvětšit válec, dát sportovní výfuk, lepší a větší karburátor a variátor. Karburátorové verze jsou na tuning samozřejmě lepší, protože vstřikování ať Morini DiTech nebo Piaggio Purejet je jednou nastavené z výroby a není zde možnost ovlivnit ten výkon, který už tam jednou je. U vstřikování je z výroby v sérii o něco větší výkon, než u karburátoru.

Pokud bys volil stříkačku, tak určitě lepší volba bude Piaggio Purejet (Factory) než DiTech. Bývaly s tím problémy a technicky je Purejet na lepší úrovni.

Tuning pro vyšší akceleraci je samozřejmě větší válec, sportovní výfuk a variátor. Otázkou zůstává, zda to za ty peníze stojí, protože se stejně dostaneš na tachometrových 100-110 km/hod, ubereš tomu životnost, začně to samozřejmě více žrát a stejně s tím nemůžeš na ty silnice, co už jsem říkal.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 13:03

Vratas píše:Dobře, odpovím ti na tvé otázky. SR50 není špatná volba. Co se týče ročníků 2005 a mladších, tak tam se vyskytují převážně motory Piaggio vodou chlazené. Tudíž zde je možnost tuningu velice široká. Můžeš zvětšit válec, dát sportovní výfuk, lepší a větší karburátor a variátor. Karburátorové verze jsou na tuning samozřejmě lepší, protože vstřikování ať Morini DiTech nebo Piaggio Purejet je jednou nastavené z výroby a není zde možnost ovlivnit ten výkon, který už tam jednou je. U vstřikování je z výroby v sérii o něco větší výkon, než u karburátoru.

Pokud bys volil stříkačku, tak určitě lepší volba bude Piaggio Purejet (Factory) než DiTech. Bývaly s tím problémy a technicky je Purejet na lepší úrovni.

Tuning pro vyšší akceleraci je samozřejmě větší válec, sportovní výfuk a variátor. Otázkou zůstává, zda to za ty peníze stojí, protože se stejně dostaneš na tachometrových 100-110 km/hod, ubereš tomu životnost, začně to samozřejmě více žrát a stejně s tím nemůžeš na ty silnice, co už jsem říkal.



Díky moc za zodpovězení odpovědí!

Když už jste nakousli skútr 125ccm, jak je to s porovnáním akcelerací.
Berme to, že mám dva značkové skúry, třeba poladěnou Aprilii SR50 2T a Motard 125 4T. Bude mít opravdu 125 rychlejší akceleraci???
Z praxe znám, že tabulkám a číslům se nedá úplně věřit..

Danny
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod wochomurka » 18 lis 2015, 13:15

Pokud se ti zadaří, tak nad všema padinama ční Piaggio Zip 50SP. Pak mě napadá snad jen ten Aerox.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 13:21

wochomurka píše:Pokud se ti zadaří, tak nad všema padinama ční Piaggio Zip 50SP. Pak mě napadá snad jen ten Aerox.


Myslíš, že tento je rychlejší a lepší než Aprilia SR50?
http://www.moto-tech.cz/piaggio-zip-50-sp.html
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod wochomurka » 18 lis 2015, 13:26

Samozřejmě, nic lepšího a rychlejšího mezi padinama není. Už jen kvůli tomu, že na ničem jiném se prakticky nezávodí, a je na to neskutečná spousta tuningových dílů. Pokud chceš něco, na čem se opravdu vyblbneš, tak toto. A co se týče úprav, tak jedinou překážkou je, jak máš nabouchanou prkenici.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 13:32

wochomurka píše:Samozřejmě, nic lepšího a rychlejšího mezi padinama není. Už jen kvůli tomu, že na ničem jiném se prakticky nezávodí, a je na to neskutečná spousta tuningových dílů. Pokud chceš něco, na čem se opravdu vyblbneš, tak toto. A co se týče úprav, tak jedinou překážkou je, jak máš nabouchanou prkenici.


Hmm, díky za info. Nový se dá sehnat za 30.000Kč pokud to není nějaký fake: http://www.tipmoto.com/motorky/piaggio/ ... ip-50.html
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod wochomurka » 18 lis 2015, 13:40

Bacha na to. tohle co si mi poslal za tu třicku, je klasickej ZIP. To je vzducháč, a má klasickou vidli, ne letmáč. ZIP SP je vodník a má vepředu letmáč. SPčko je vlastně takovej zcivilizovanej závoďák. SPčka si jako ojetiny dost držej cenu a novej stojí šede.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Danny99 » 18 lis 2015, 13:55

wochomurka píše:Bacha na to. tohle co si mi poslal za tu třicku, je klasickej ZIP. To je vzducháč, a má klasickou vidli, ne letmáč. ZIP SP je vodník a má vepředu letmáč. SPčko je vlastně takovej zcivilizovanej závoďák. SPčka si jako ojetiny dost držej cenu a novej stojí šede.


Super, díky za info...
Danny99

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 18 lis 2015, 09:19

Re: Skútr panic hledá skútr na blbnutí - poraďte

Příspěvekod Mr.Voza » 18 lis 2015, 14:55

Dovolím si oponovat Wochomurkovi. Motor Piaggio LC je super, ale rozhodně není jedinej, ze kterýho se dá vymáčknout slušnej výkon. Stejný možnosti tuningu má i motor Minarelli horizontal vodou chlazenej, kterej je právě ve skůtrech Yamaha Aerox, Aprilia SR50 LC do roku 2000 (myslím), ze kterejch jsi původně vybíral, taky je v Malagutkách a dalších pár skůtrech.

Danny99: Budu se zbavovat Aprilie SR50 s motorem komplet v tuningu. Co mám silnější kubaturu, Aprilii Leonardo 250, tak jsem začal víc jezdit delší vejlety s partou skůtrařů tady z okolí a na SRko už jsem 2-3 roky prakticky nesednul. Je zbytečný, aby mě to strašilo v garáži a prášilo se na to. Akorát bych se musel dokopat, dát to do prodeje schopnýho stavu. Úpravy, který tam jsou se dočteš v mým podpisu. Měl jsem ho pár let přesně pro účel, kterej popisuješ - na blbnutí a na tuning. Ale na nějaký delší vejlety (100km a víc) to není, no - proto přechod na silnější. Kdyžtak mě napiš SZ, kdybys chtěl víc info - fotky, cena, historie skůtra apod.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1270
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Další

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků