B E Z P E Č N O S T

Místo pro vaše nápady a požadavky na vylepšení fóra a informace o jejich realizaci a nově přidaných funkcích.

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Richijan » 26 bře 2010, 22:30

Ciao 8)
:idea: Nedávno jsem se přimotal do diskuse několika motorkářů jak správně a bezpečně brzdit. Z vlastní zkušenosti z dřívějšího ježdění na motorce vím, že to kvůli využívání i brždění motorem a tedy podřazování je oproti skútru hodně jiné.
Co mě ale překvapilo bylo, jak hodně se jejich názory lišily :shock: .
A tak mě napadlo si tady vyměnit zkušenosti jak brzdit v jaké situaci, např.:
- při nečekané překážce při rychlé jízdě po dálnici, kdy je nutné zastavit / kdy je nutné se jen vyhnout,
- při jízdě v kolonách ve městě,
- při najetí do zatáčky, kde je nečekaná roleta,
- při .....
Kdy a jak při brždění využívat obě brzdy, kdy hlavně zadní, kdy ....
Jestli brzdit jinak (poměr přední/zadní brzda) při jízdě ve dvou :?:

Co na to vy zkušenější :?: - poradíte :?: , vložíte odkaz :?: , ...
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Kamilus » 26 bře 2010, 23:13

Já myslím, že nejlépe oběma. Jen zadní by mohla jít do smyku a jen přední je na kotrmelec. Zjistil jsem, že když nad tím nepřemýšlím, tak brzdím oběma současně. A když je ještě čas, tak je mačkám nastřídačku....prostě si hraju a zkůšám, co to robí.
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 20:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod MisaKacenka » 26 bře 2010, 23:16

Pokud vidim, ze budu zastavovat, tak pustim plyn, precijen ten varec taky brzdi a pak dobrzduju predni...

Kdyz jedu rychleji, tak obema a to same i do zatacky...zadni mackam krapet min...
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod mijuna » 27 bře 2010, 00:30

tak já brzdím když dojíždím někam pomalu a mám čas,není silnice mokrá nebo pokrytá nějakým humusem tak přední(pravá páčka)...když jedu rychleji či do zatáčky tak levou páčkou,brzdí totiž duálně...zadní + přední dohromady..
Uživatelský avatar
mijuna

500+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 603
Registrován: 09 lis 2009, 11:49
Bydliště: Rohoznice u Pardubic či Hradce Králové-Kolín(Radim)
Skútr / moto: Bandit PYČO..1200S rv 2004
Tuning / úpravy: uvidíme:-)

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Richijan » 27 bře 2010, 10:37

Ciao 8)
Jsem rád, že přispíváte.
Upřímně, jsem samouk, a nechat si poradit nepovažuju za ostudu ani v 56-ti :wink: Naopak, rád se nechám poučit.

Můj "styl brždění je jednoduchý:
a) jezdit podle viditelnosti (světlo, zatáčky)
b) vidím-li překážku nebo pokud nevím jak zatáčka vypadá (ostrost, vozovka, ..) s předstihem, využívám primárně brždění ubráním plynu
c) pokud jedu rovně a je sucho, brzdím oběma, je-li mokro víc zadní
d) v zatáčkách se snažím spíš nebrzdit, ale když musím, tak spíš zadní, přední jen přibržďuju
e) v kolonách před semaforem (tj rychlost 0-30): když rovně - obě, při proplétání - hlavně zadní
f) když mě nějaká překážka přesto překvapí, využívám radu: brzdi maximálně oběma, pak zcela uvolni (nemám ABS, tak abych měl maximální kontrolu stopy) a snaž se vyhnout/protáhnout se mimo - zatím jsem tuhle radu musel využít - ZAPLAŤPAMBŮH - jen 2x a podařilo se.

I když osobně některé věci už mám za ta léta až moc zažité na to, abych je v krizové situaci měnil, při normální jízdě mi to může pomoct jet bezpečněji.
:idea: a ne jen mě - A VVVVO TTTO TTTADDY DE NEEEEE :mrgreen:

Pokud někdo byl na placeném školení, kde učí profíci, třeba by sem moh dát pár základních rad, nebo možná má někdo nějakou učebnici tak sem vložit pár naskenovaných stránek nebo odkaz na články.

I když po tom co se stalo ve čtvrtek kolegovi, tak tahle znalost ne vždy pomůže :(
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod VamB400 » 27 bře 2010, 17:50

To Richijan: můj styl jízdy jak tak čtu je naprosto shodný. Nemám k tomu nic dodat. :D
Jen moje zkušenost při dobržďování variátorem u semaforu, před obcí aj. . Např. před obcí jedu cca 100 Km/h a dobřžďuji variátorem, který jak známo brzdí docela dost a brzdovky se nerosvítí. Všichni jistě víme jeké je jet za někým komu nezsvítí brzdovky. :cry:
Závěr: řidič kouká jak tele a rozčiluje se. :shock: Proto se snažím vždy při dobržďování variátorem jemně zmáčknout páčku brzdy, aby se světla brzdová rozsvítila. :D 8)
Ten co se vrátí v pořádku domů, je vždy vítěz.
Uživatelský avatar
VamB400

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 138
Registrován: 26 črc 2007, 20:58
Bydliště: Vamberk 608 66 88 57
Skútr / moto: Yamaha 50; Burgman 400 K8; dříve Simson 50; MZ 150

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Richijan » 27 bře 2010, 20:28

:shock: :oops: To jsem si nějak ani neuvědomil :| Jsem tele :?
:!: Dík za upozornění :)
:lol: Jen tak dál. :mrgreen: :mrgreen:
_tmax.gif
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Miro11 » 27 bře 2010, 21:21

a preto som chcel skútra s ABS :wink: ..ono je treba všetko prisposobiť podmienkam..a premýšľať..predvídať..očakávať najhoršie ale dúfať v lepšie..ešte na margo reflexných viest na Slovensku..bol som minulý víkend u našich..motoriek tam jazdilo kopec..kolony čopristov, jogurťákov..no len jeden jediný mal reflexnú bundu..klasika pracovná..všetko ostatné v čiernom..ono aj motorizovaná hliadka polície na motorkách nie je nijak zvlášt odlíšená..jazdia v čiernom..poznáte ich len podľa bielych prilieb, motoriek a majákov...takže moj názor je že k žiadnej zámene nemože dojsť pokiaľ nebudete pobehovať po ceste s červenou plácačkou...hlavne je si treba uvedomiť akékoľvek zvýraznenie je vaším plusom vo zviditeľňovaní a upozornení motoristov.Doležitý poznatok..všetci ale naozaj všetci..to sa týka aj Audi A6 A BMW zo značkami agent 007 a im podobný jazdia PREDPISOVO mesto-obec 50km/h mimo obce 90km/h..takže sme si z bratom povýšili ego, keď za jedno popoludnie predbehnete 3 autá s cenovkou od 1,5miliona vyššie :lol: z 9-ročnou Xsarou :lol: takže vážený..pokuty a tvrdé pokuty..nie "všimné " ako v Čechách sú motiváciou..a k tomu radar s dosahom 2km..a je vymalováno :twisted:
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Kamilus » 01 dub 2010, 22:30

Ahoj lidi, koukejte, co je ve zprávách. http://www.novinky.cz/krimi/196541-ridi ... 2-let.html
Docela mně to vzalo a při představě, že bych ve městě taky takového nemocného potkal, je mi nějak mdlo.
Takže bacha na takové a bezpečnost především.
Kejši: Aprilia SR 50, rv.01, SR50 R, rv.10, SR 125, rv.99, PCX125 r.v.11
125ka Obrázek 150ka Obrázek
Uživatelský avatar
Kamilus

500+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 594
Registrován: 22 lis 2009, 20:09
Bydliště: Šumbark
Skútr / moto: Honda 150 PCX

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Scarabeo » 01 dub 2010, 22:40

Musím přiznat ,že jsem byl taky v šoku.
Doufám,že to co řídilo ten Superb a pro co nemám ani pojmenování bude po zásluze odměněno.
Protože ,to už je opravdu trochu moc. :shock:
Uživatelský avatar
Scarabeo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 327
Registrován: 22 zář 2009, 23:44
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: AS 500

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Rady » 01 dub 2010, 22:50

trochu :?:
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Miro11 » 12 dub 2010, 15:25

Priatelia, ďalší príspevok a počin k zviditeľneniu sa na cestách, až to bude v palebnej pozícií dám zase foto, ešte musím na kolobežku inštalovať kufor, a dokúpiť k banneru nejaké gumičky na uchytenie a podlepiť protišmykovým materiálom :wink:

Obrázek


Obrázek :wink:
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Bahnak » 12 dub 2010, 15:43

Přátelé, k tomu Superbu jen okrajově info které jsem dostal já. Téměř na stoprocent to vyšumí do ztracena. Ona prý ta ženská dělala na dálnici naschvály a táhla za sebou kolonu. Nicméně ten řidič Superbu je prý nějaký majitel velkýho pivovaru, má dobrýho advokáta a prej na něj nemají co ve skutečnosti přišít. Ten Superb se jejího auta vůbec nedotknul a ta ženská do toho pole skočila sama když se lekla.Takže právně to není vůbec tak jednoznačný a těch 12 let je pěknej novinářskej blábol.
Ne že bych chtěl probůh někoho obhajovat nebo vynášet soudy. Jen tu ventiluji info který jsem dostal od kolegy novináře.
cesta je cíl
Uživatelský avatar
Bahnak

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 598
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod micky » 12 dub 2010, 16:02

V tom jsou novináři šikovní. Zkreslený a neověřený zprávy zaplaví noviny a net a nakonec i ví, kolik, kdo za to dostane(samozřejmě vždy nejvyšší sazbu) a nezasvěcený občan má pravdu naservírovanou na podnosu až do tepla domova. Ale k tématu. To vrácení se zpět do pruhu(superb) nebylo až zas tak moc normální. Kdyby na mě takhle někdo huknul na skútru, tak pádím taky polem do toho lesa.
Uživatelský avatar
micky

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 112
Registrován: 15 čer 2009, 17:31
Bydliště: Brno(na kraji)
Skútr / moto: Honda CBF 600 S
Tuning / úpravy: ne

Re: B E Z P E Č N O S T

Příspěvekod Miro11 » 12 dub 2010, 20:37

Hoši hoši :roll: zaoberajme sa vlastnou bezpečnosťou, nie tým čo bolo už dopredu rozhodnuté..bolo nad slnko jasnejšie, že blbeček dostane podmienku max na 2 roky a vodičák na rok ..takže suma sumárum..za polroka ho má nazad a vysmeje sa ostatným do ksichtu..bavme sa radšej o lepších veciach..ja vám ponúkam reálnu bezpečnosť upozornenie na seba a dať ostatným najavo SME TU TIEŽ :!: a NIE SME AUTÁ :idea: o to by predovšetkým malo ísť v tomto topicu a aj na ceste za zábavou, do práce a hlavne na skútru :D
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 08:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

PředchozíDalší

Zpět na Nápady, požadavky, vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník