Mp3 a ostatná motory mají už dvě svíčky a kamarád ROSI mi dnes poslal toto, proč tam jsou.
Trošku vytrženo z kontextu,ale stačí:........výrobce vymýšlel další komplikovanější řešení, aby došlo k co možná nejlepšímu prohoření směsi za co nejkratší čas. Proto se před lety začaly v motocyklovém světě objevovat motory se dvěma svíčkama (twin spark) na válec (převzato z automobilového průmyslu).
Co hůř, dokonce už je to tak daleko, že každá ze dvou svíček je jiná. Systém je to komplikovaný, ale zjevně funguje tak jak má, proto se začal prát i do motorek.
Pozor, obě svíčky v jednom válci nepálí najednou, nýbrž v těsném sledu za sebou. Aby to kvalitně běhalo, je zapotřebí aby přesnému zážehu tvrdě vládla řídící jednotka, tak vznikla ta zpětná vazba indukční cívky ve fajfce s řídící jednotkou.
Tak a když už je to jednou vymyšlené, je potřeba vymyslet jak to udělat, aby se to mohlo narvat do všeho možného, aby se nemuselo vyrábět několik druhů zapalování.
Těžko se to popisuje, ale v dnešních mašinách je už řídící jednotka zodpovědná za to, kolik a jak dlouho musí posílat proudu do indukční cívky, či cívek každé svíčky(ek).
Tam jsou právě tvrdě zohledněny parametry předepsané svíčky. Když to člověk nedodrží, pravděpodobně ho čekají problémy.
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.