New Forza 300 (2018+)

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 13 lis 2021, 14:12

Pamatuješ si dobře,300vka to má taky je tam kabel od sondy výfuku,ale je to schované pod takovou velkou gumovou krytkou,a ta to ochraňuje spolehlivě.Když jsem na staré forze měnil gumu a natíral výfuk,tak jsem to měl rozdělené a bordel tam žádný nebyl.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod keto » 13 lis 2021, 18:20

goes píše:Jen ta skoda 120 to mela hlavne pro to umisteni motoru ;)

Stejně jako skútr, tedy vzadu a pohon zádních kol :mrgreen: :wink:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1137
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod josuk » 13 lis 2021, 21:01

keto píše:Na motorce jsem si blatníček dokupoval kvůli zadnímu tlumiči, tam byl jen jeden a zrovna v místě, kde bordel od zadního kola šel přímo na něho, taky se to dalo řešit neoprenovým návlekem na tlumič.
Tady u skútru jsem někde četl, že se počítá i s větrem, který vyrobí zadní kolo na chlazení motorové části a že blatníčkem se ten efekt vynuluje, takže tady si asi blatníček kupovat nebudu, kdyby tam byl od výrobce, tak ho tam samozřejmě nechám :wink:

chybějící blatníčky (taky u motorek třeba hlavní stojany) mají imho hlavně ekonomický důvod, případně ušetření hmotnosti, a že to reklama vydává za přednost neznamená, že se tomu dá věřit. 8)
(uvažuju, že chladit x nechladit by se mohl možná variátor... - nic jiného co by teplo nevydrželo tam není - ale ten přece z praxe stejně vydrží přehřátí i stovky km v kuse s ucpaným filtrem..) :roll:
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod keto » 13 lis 2021, 21:17

Nechtěl jsem tu rozpoutat fláme war, jen si osobně myslím, že to má Honda vymyšlené a když na levnější model dala blatník a na dražší ne, tak v tom až tak ekonomický úmysl nevidím, jinak ty stojany a další věci se tam nedávají proto, protože ne každý to tam chce a tak ten kdo chce, tak si ho přikoupí, což je jistě lepší, než kdyby ho polovina zákazníků pak odmontovala a šoupla někde do kouta garáže. Honda zatím blatník jako příslušenství nenabízí, takže tady je ekonomika mimo hru.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1137
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 13 lis 2021, 21:21

Na druhou stranu to ze to ma funkci na chlazeni jsi nekde cetl. Nepredpokladam ze je to oficialni vyjadreni Hondy. S ohledem na to co tam je v okoli kola to moc smysl nedava ale tak nekdo meni olej co 3000 a nekdo chladi motor zadnim kolem. Agregace zajimavosti u f300 je skvely ;)

Napisu do Hondy zda muzu namintovat na zadni kolo blatnik nebo je to soucast chlazeni.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1018
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 13 lis 2021, 22:32

Mám ten bltníček v garáži a aj som ho chcel nahodiť pri výmene pneumatík ale nebolo času. Medzi tým čo mechanik v pneuservise vymieňal gumu som sa ho snažil v chvate namontovať ale nebola ochota čakať kým to spravím tak som sa na to vyprdnul a tak možno to spravím zase pri ďalšej výmene pneu.
maxi-skutry-f5/new-forza-300-2018-t14609-1215.html?hilit=blatn%C3%ADk%20forester#p341568

Montáž zadného blatníčka.
https://www.youtube.com/watch?v=x29JJEf ... 4%E5%A4%A9
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Dano » 14 lis 2021, 08:34

haha,kto si ešte okrem mňa všimol,že v tom videu číňan zabudol dať skrutku na úchyt toho blatníka,čo je pri brzdovom strmeni-je to presne v čase 3,98 :lol:
no je to celkom dosť práce na montáž toho blatníka,aj sa mi nezdá montáž len na dva body,to bude za chvílu vyklepané-orig. F 125 je na 4 bodoch,a dem.-montáž je za 3 minúty ...
nechápem prečo to nedali tak aj na F 300 ani na F 350,cena v partsdepot za original pre F 125 je cca 25 Eur,výrobná to je jasné že menej ako polovičná ...
nesedí ani teória o chladení bloku motora,ten blatník chráni len priestor nad motorom,aby tam priamo nestriekala voda od kolesa na tie káble,blok motora už nie je krytý :wink:
pridávam foto,ako je to na F 125
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 593
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod keto » 14 lis 2021, 09:04

goes píše:Na druhou stranu to ze to ma funkci na chlazeni jsi nekde cetl. Nepredpokladam ze je to oficialni vyjadreni Hondy. S ohledem na to co tam je v okoli kola to moc smysl nedava ale tak nekdo meni olej co 3000 a nekdo chladi motor zadnim kolem. Agregace zajimavosti u f300 je skvely ;)

Napisu do Hondy zda muzu namintovat na zadni kolo blatnik nebo je to soucast chlazeni.


někde jsem to četl a taky to beru s rezervou, jen jsem to tu uvedl, že i to je možná ve hře a netvrdím, že tomu tak opravdu je, jen jako věc k uvážení a jelikož blatníček neplánuji, tak je mi to i docela jedno :wink:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1137
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 14 lis 2021, 12:37

Dano máš pravdu v tom že to bude za chvilku vyklepané,ta montáž na dva body stojí za prd, to se hýbalo, já to trochu upravil, aby to drželo na třech to pak bylo v pohodě, ale blbě se to přidělávalo.Je vidět že u toho přemýšlíš.By mě samotného celkem zajímalo jak to mají přiděláno ostatní??? Jo na forze 125 nebo na sh čku, tam je to vymyšlené dobře.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Dano » 14 lis 2021, 12:55

No servisujem sebe aj známym autá a motorky všetkého druhu už viac ako 40 rokov :) preto mi stačí,keď pozriem na ten blatník a plechové príchytky na 2 skrutky a je jasné,že to držať nebude.
Okrem toho aj cena skoro 30 Eur je dosť prehnaná,keďže orig.Honda na F 125 je za cca 23 Eur,samozrejme aj kvalita plastu bude inde,keby ten čínsky stál 10 Euro,tak ok,lebo ho treba ešte doma upraviť,aby to aj fungovalo ...
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 593
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 14 lis 2021, 13:03

Ano člověk ze kterého mluví zkušenosti,jak by jsi ho upravil aby to mělo ňákou kulturu?
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Dano » 14 lis 2021, 13:26

treba vyrobiť z plechu nejaký držiak,aby aspoň na jednej strane držal na 2 bodoch,na druhej stačí aj jeden bod,takisto aj blatník musí byť na tom 2 bodovom držiaku chytený na 2 bodoch,inak sa to vyklepe-ak by som to mal v ruke,vedel by som z tým niečo spraviť-inak ten plast je aký? je aspoň trochu pevný ?
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 593
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 14 lis 2021, 13:54

Jo ten plast na Čínu celkem pevný je.Taky mě to tak ňako napadlo udělat, ale tenkrát jsem spěchal, do vidlice jsem vtat nechtěl, tak jsem provrtal ten plech co chrání a drží brzdovou hadici a tam dal šroub provrtal blatníček, tím pádem držel na dvou bodech a na dvě matky proti sobě to drželo taky, blbě se to píše, takový na prasáka ale funkční to bylo.Teď až přijde doba výměny pneu tak to uďelám kloudně z ňákým držákem jak píšeš, plus ten blatník myslím půjde aj trochou poladit horkovzduškou.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 14 lis 2021, 14:15

Dano: mam zadni blatnik z ciny. Uchyceny jen na jedne strane na “dva zavity” a drzi to. Hodne tovarnich reseni takto je udelano…
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1018
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 14 lis 2021, 14:20

Ano jedná strana dva závity, pod tím si představím dva body uchycení, ano to drží nehledě kolik mají závitu.Bavme se o bodech uchycení, pokud jsou tři pevné body bude to držet, pokud dva jako na blatníků u forzy, tak to držet nebude.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků