New Forza 300 (2018+)

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 12 lis 2021, 21:02

Ano mám to správně první po tis a pak po třech,teď mě čeká na 16cti další.Jj u repsolu ze mě radost určitě mají, ale mám předchozí zkušenost jakou mám tak proto takto blázním.Moc peněz to nestojí a práce na 1cígo.Tímto dopřeju motoru luxus a on mě doufám taky.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 12 lis 2021, 22:30

Milane ty to váliš, za jeden rok skoro 14000km? Si pašák, mne sa to podarilo iba raz a to keď som za 14 dní dal Porugalsko 8300km a potom to už išlo do 14tkm hravo :D

Ale k tej údržbe a spolahlivosti Forzi 300. Mám to skoro tak isto ako ty až na tie výmeny oleja samozrejme. :D Aj keď som puntičkár a na skúter obzvlášť takto ho rozmazlovať to by som nedal. Bol som rád keď som sa od X-Maxu a výmene oleja po 3000km vymanil k Forze kde je interval stanovený výrobcom 12000km.Počas cesty do Portugalska som tak musel meniť olej 2x a teraz to môžem pretiahnuť až do 12000km. Tak hurá na cesty :D

Forza je spolahlivá už som sa o tom presvedčil za tých 26000km čo tam teraz mám ale na X-Max nedám dopustiť :D

11/1/18 Nákup skútra Honda Forza 2km
24/4/19 Výmena oleja motor 1150 km
6/24/20 Výmena oleja motor 10360 km
4/23/21 Výmena oleja motor 14601 km
6/23/21 Výmena oleja v prevode 20498 km
7/16/21 Výmena oleja motor 21871 km
7/26/21 Výmena sviečky 22200 km
8/26/21 Výmena vzduchového filtra 23858 km
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod keto » 12 lis 2021, 22:59

Tak zkrátit interval výměny není nikdy na škodu, obzvláště u těch strojů co jezdí časté krátké jízdy se studeným motorem, tam to přímo výrobce i doporučuje, ale zkrátit 12 000 na 3 000 km mi přijde poněkud přehnané. U auta měním zhruba v polovině doporučeného intervalu u motorky jsem měnil skoro v doporučeném, jelikož jsem ročně najezdil zhruba limit 12 000 a krátkých jízd moc nebylo a motorka to byla nízko otáčková, což je něco úplně jiného, než u skútru co mám nyní, tam bylo 4500 už místo kdy jsem řadil, takže jsem to hodil na 10 000 ať se mi to dobře pamatuje :wink: teď se pohybuji v místech, kde mne motorka díky omezovače ani nikdy nepustila a zase mám interval 12 000 na výměnu, takže tady budu určitě zkracovat, ale pod 6 000 rozhodně nepůjdu :wink: je to Honda a to hovoří samo za sebe, ta olej nepapá :mrgreen:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1137
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 12 lis 2021, 23:11

To som aj zabudol napísať ako správne píše keto, že tie výmeny sú priamoúmerné režimu mesto/okresky. Ja prevážne jazdím na dlhšie cesty aj keď niekedy dám aj 3x po 5km do práce za týždeň. Pri teplote ako je teraz +4 až +7 sa skúter dlhšie zahrieva a v mojom prípade sa teplomer posunie na tretiu paličku prakticky kúsok pred garážou. Olej sa pri takýchto jazdách ani nestačí zohriať na prevádzkovú teplotu a rapídne degraduje. Keby som takto jazdil stále tak možno by aj tá výmena po 3000km bola na mieste.

Je dobré pripomenúť že teplota chladiacej kapaliny pri motore (to je tá na prístrojovke) má málo spoločné s teplotou oleja ktorý sa omnoho dlhšie zahrieva. Na Hornete som si vymenil zátku nalievacieho otvoru za teplomer oleja a bol som prekvapený ako dlho to trvá kým sa olej vyrovná s teplotou chladiacej kapaliny ktorú merá teplomer na prśtrojovke.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 12 lis 2021, 23:39

Keto Honda olej nepapá to je pravda,mě předchozí papala,proto jsem udělal takové opatření že měním tak brzy.Dle mě by byl ideál asi tak 5tis,ono taky není tak dlouho co měla 300vka interval 8tis a najednou má 12tis,tak se držím toho původního a ten jsem ještě rapidně pokrátil,ale uznávám že o hodně.Plus jak píše Ruda jezdím do práce dokud nezačnou solit,tak teď se mi za těch 10km olej neohřeje,jezdím převážně krátké trasy do 30km,ale dokážu se projet aj 400za den.Je jasný že kdybych jel jako Ruda Portugalsko, tak na ten olej těch 8tis klidně dám.Beru to tak ňako porovnání z autem, tam měním po 10tis,točí mi to cca 2,5 až 3tis 4 válce 4l oleje, skůtr točí 5 až 7tis 1 válec 1,5l oleje.A takhle to už tak blbě nevypadá.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 12 lis 2021, 23:52

Za mne je to porad nesmysl menit co 3000 i kdybych s tim jezdil jen 500 metru apod. Zkratit interval je jedna vec a toto druha. Pro falesny pocit ze clovek dela neco navic proc ne.

Na druhou stranu je to kazdeho vec. Nikomu to neublizuje tak proc si ti nemenit takto
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1018
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 12 lis 2021, 23:53

Tímto tě Rudo zdravím,no takový cestovatel jako ty nejsem,ale něco málo pojezdím to je pravda.Rudo už bys taky měl vyměnit brzdovou kapalinu,aby ti to dobře v Alpách brzdilo,a pomalu aj chladící,tak píšou v manuálu.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Dano » 13 lis 2021, 08:44

Áno,meniť už po 3000 km je zbytočné,ale ak si to niekto mení sám vo svojej garáži tak cena za olej a filter oleja je malá.
Aj tak si myslím,že pre svoj dobrý pocit a dlhú životnosť motora stačí skrátiť interval na polovicu,teda namiesto 12 000 meniť po 6000 km.
Ja to mám tiež takto naplánované,na Forze 125 je interval 6000 km,meniť budem po 3000 , lebo nemá ani olejový filter-olej samozrejme taký,aby mal čo najlepšie parametre.
Písal si,že dávaš Repsol,možeš napísať,že presne ktorý ? dík
Ešte mám otázku-aký interval je na výmena remeňa variátora? prípadne kto má najazdené viac,ako vyzerajú valčeky a vodítka po nájazde cez 20 000 km?
A ešte jedna otázka-všimol som si,že Forza 300 aj Forza 350 nemá nad zadným kolesom blatník,všetok bordel z cesty švihá smerom dopredu na motor,zaujímavé že Forza 125 blatník má,a dobre funguje,lebo je dosť dlhý,takže voda a prach sa na motor nedostanú.
Riešili ste to niekto pridaním nejakého univerzálneho blatníka?
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 593
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod keto » 13 lis 2021, 09:41

Na motorce jsem si blatníček dokupoval kvůli zadnímu tlumiči, tam byl jen jeden a zrovna v místě, kde bordel od zadního kola šel přímo na něho, taky se to dalo řešit neoprenovým návlekem na tlumič.
Tady u skútru jsem někde četl, že se počítá i s větrem, který vyrobí zadní kolo na chlazení motorové části a že blatníčkem se ten efekt vynuluje, takže tady si asi blatníček kupovat nebudu, kdyby tam byl od výrobce, tak ho tam samozřejmě nechám :wink:
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1137
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 13 lis 2021, 11:24

Dano, olej dávám Repsol Moto Matic Sintetico MB,api SN,bráchoj ještě servisuju Hondu sh 125,tam dávám ten samý a měním taky po 3tis ale jelikož tam není olej filtr, tak se mi to zdá adekvátní oproti 6tis co píše pan Honda, tam byl původní interval 4tis a dnes je taky 6tis.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 13 lis 2021, 11:25

Keto: jako to uz je hodne pritazeny pribeh s tim chlazenim kdyz je to cele otevrene a motor je vodnik.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1018
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 13 lis 2021, 11:32

Dano interval řemene je 24tis,válečky u 300vky to dají v pohodě, ale u sh má brácha na 14tis už malé plošky na 2 válečcích, ale opravdu malé,tak jsem je tam zase vrátil.

-- 13 lis 2021, 10:36 --

Na staré forze jsem blatníček měl, na nové nemám,namontuji ho až budu přezouvat gumu.Rozdíl tam je, ale malý, špiní se to aj z blatníkem.
adacarp

500+
 
Reputace: 61
Příspěvky: 560
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod keto » 13 lis 2021, 12:25

goes píše:Keto: jako to uz je hodne pritazeny pribeh s tim chlazenim kdyz je to cele otevrene a motor je vodnik.


Možná ani ne, na F350 kopíruje zadní kolo na tělese motoru žebrování, které tam je zjevně k tomu, aby odvádělo teplo, jak velký vliv má nebo nemá to kolo nevím, ale není nic neobvyklého u motorů chlazených vodou, že některé části jsou ještě i žebrované pro další odvod tepla. Třeba má bývalá škoda 120 měla hliníkové žebrované dno olejové vany :wink: .

-- 13. 11. 2021 11:31 --

adacarp píše:
Na staré forze jsem blatníček měl, na nové nemám,namontuji ho až budu přezouvat gumu.Rozdíl tam je, ale malý, špiní se to aj z blatníkem.


Přesně, na motorce tomu bylo taky tak, špinilo se to o něco méně, ale špinavé to bylo tak jako tak, takže blatníček byl spíše na ozdobu, možná, že efekt u nějakého hrubšího vzorku na pneumatice by byl markantnější, ale u těch hladkých silničních je to skoro jedno, zda tam je nebo ne, protože ta drobná tříšť se tak jako tak dostane všude.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1137
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod goes » 13 lis 2021, 13:40

Jen ta skoda 120 to mela hlavne pro to umisteni motoru ;)
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1018
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Dano » 13 lis 2021, 13:45

ten Repsol vyzerá dobre,ani som nevedel že sa vyrába z takými parametrami-tie parametre aj cena je prakticky rovnaká,ako má Motul Scooter Power 10w-30 , Jaso MB , API SN
ten blatníček čo má F 125 pomáha dosť,je dlhý,špina z cesty nefŕka až na motor,ale len hore na podsedlovú vaňu-bol som obzerať F 350,všimol som si,že to tam je úplne odokryté,ak si dobre pamätám,bola tam nejaká kabeláž,zásuvky-to ne dobre na takéto keď fŕka voda ... :roll:
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 593
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 8 návštevníků