Najskôr nesadli veci, ktorými sa ADVčka líši od ostatných skútrov, ale ktoré sú tam už z dôvodu toho názvu ADV.
Oproti napríklad tej Forze, nech ostaneme cca u rovnakého železa sú to menšie ochrany tela a kolien, pocitovo slabšie brzdy, širšie riadidlá a možno tuhšie zadné pruženie.
Ale pokiaľ si človek pred kúpou prehodnotí, čo vlastne chce, tak ani jedno z toho nie je, že sa nejakí šikmookí inžinieri pomýlili a spravili to inak (horšie?) náhodou.
Pokiaľ to má byť skúter trochu viac do terenu (len poprosím nech sa sem nenalepí nejaký expert mi vysvetlovať, že do terenu to nie je. Ja viem, že to nie je nijaká Afrika, porovnávam s inými skútrami ), tak všetko má svoj zmysel.
Menšie plexi- v terene logické. Lepší výhľad na rigol pred kolesom, aj menšia šanca dostaľ cez neho šlehu od nejakého konára.
Menšia ochrana kolien-pochopitelné pre každého, komu skrížilo v nejakom rigole, bahne a podobne koleso a ocenil, že koleno má miesto a nejde hned skôšať tvrdosť najbližšieho plastu.
Pocitovo slabšie brzdy- neviem, či je to aj tak nastavené vo výrobe, alebo to na asfalte robia len gumy s hrubším vzorom (menšia styčná plocha hlavne za sucha )- pre mňa absolutne logické. Ved sa predsa brzdy na nejakom prachu poľňačky nemôžu brzdy zakaždým zakusavať jak na motoGP.. Však ked treba, schmatnem za tie páčky riadne a tie kolesá bloknem až po ABS ako na hociktorom inom skutri-motorke . Alebo to sa akože niekomu nedarí toto?
široké riadidlá (možno horší pocit pri prepletaní medzi autami v meste, ale zas vlastnosti v terene nemusím vysvetlovať nikomu, čo už dole z asfaltu odbočil.
Pruženie- takisto chcem na diere , nech neskôr ide na doraz, aj ked možno spolujazdec na asfaltke sa cíti menej pohodlne.
No a možno niekto, kto kúpi ADV kvôli dizajnu (viem, subjektívne, ale napríklad ja sa ani po pol roku neviem vynadívať ) , ale jeho adv vlastnosti veľmi nevyužíva príde na to, že taká Forza by bola lepšia.
Som zvedavý osobne na názor Forestera, (ked sa dočká

), kedže ako som tu čítal natočil na staršom Xmaxe aj Forze bambiliony kilometrov.
Lebo napríklad ja, ktorý môže porovnávať maximálne s PCX,alebo naopak litrovou turistickou Kawou možno tie drobné rozdiely tak nepocítim (nepostrehnem ).
Pre mňa zatiaľ nadalej ADV najdokonalejšia motrka na moje používanie. Nie je nič univerzálnejšie, čo sa dá použiť aj ako 50 cm skúter na nákup rohlíkov, cestu na dofču, aj odbočenie do lesa (poľa ). Všelijako inak by som potreboval vlastniť aspoň dve motorky. V dokonalom svete možno až tri (napríklad značiek Vespa, BMW a Husqarna

)