Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.
        
            
        
    
    
	
        
        03 kvě 2010, 08:10
		
			
			Zdravim skutrare  
 Omlouvam se za mozna blbou otazku, ale jak je to s registraci skutru do 50 ccm? Nekdo mi rikal, ze staci jen platit povinne ruceni a registrace nutna neni. Diky
			
		
 
	 
	
        
        03 kvě 2010, 08:33
		
			
			Je nutná...
			
		
	 
	
        
        03 kvě 2010, 08:39
		
			
			Dneska snad už kromě motokola nebo něco takového je nutná registrace na všechno. Akorát na starou babetu co nemá techničák, prostě vůbec nic a je z roku tuším 1979 stačilo opsat štítek a platiti pouze povinné ručení.
			
		
	 
	
        
        03 kvě 2010, 14:21
		
			
			Jak psáno výše, registrace skůtru je nutná. Dnes standardní SPZ/RZ . A také podléhá TK. 
Pokud to má klasické šlapky (systém Babeta a podobně), je to nazýváno mopedem. Ten také podléhá registraci, má však malou SPZ a nepodléhá TK.
Prostě vše co má TP/OTP musí být registrováno.
U kol s přídavným motorkem (motokolo), motorové koloběžky a podobné stroje nepodléhají registraci.
Takto mi to bylo vysvětleno před necelým rokem z oficiálních míst.
Perlička na závěr - jsem vlastníkem klasického malého skůtra z roku 2003, v OTP je nazván moped/skůtr, má malou SPZ a nikdo není schopen rozhodnout, zda je nutná TK. Abych se vyhnul případným problémům, tak jsem pro jistotu TK nechal udělat - z počátku na STK veliké veselí, potom nejistota a na závěr nadávání, kam mají na tak malou SPZ nalepit známku.
			
		
	 
	
        
        27 srp 2010, 19:46
		
			
			Má někdo přehled jak je to s registrací nového skůtru dovezeného např z Rakouska? Kolik jsou poplatky, Zda je třeba nějaké povolení od dovozce? 
Narazil jsem na to, že český dovozce má skůtra dražšího o 15 000 jak v Itálii.  A to je docela pálka,,
			
		
	 
	
        
        27 srp 2010, 19:53
		
			
			Dovozová technická + vyřízení čistopisu vyjde tuším na +- 3000-5000,-
K přihlášení dovozu pak potřebuješ:
1) Originální TP
2) Doklad o nabytí (faktura)
3) Doklad z TK o úspěšném projití dovozovou technickou (+-1500,-)
4) Doklad o povinném ručení (dle pojištění)
5) Vyplněnou žádost o registraci vozidla
Pokud má skútr evropskou homologaci, neměl by být problém s příhlášením. Může dojít ale ke komplikaci, pokud je skútr v zahraničí homologován dřív než v ČR a nesouhlasí tady k němu žádné číslo homologace, nebo si STK nebude vědět rady k vyplnění. To si jdeš pak protokol k TP vyřídit na některý z příslušných ůřadů, nebo k oficiálnímu zastoupení značky skútra (ceny 2500-5000,-).
Třeba já měl u Burgmana ten nejhorší možný scénář papírování - odevzdával jsem 9x A4 protokolů a celkem mě to vyšlo na 8000,- ale protože jsme to měl "pořešený" bylo za 5 dní hotovo. Oficiální cestou má dopravní inspektorát na všechno i 30 dní. Pokud vše bude OK, tak je to v pohodě, pokud nastanonou komplikace, nebo bude mít některý z úředníků špatnou náladu, tak je to na antidepresiva.
			
		
	 
	
        
        27 srp 2010, 21:19
		
			
			Dík,, 8000 JE FURT POLOVINA  toho co si český dovozce narazil vůči italům... 
Jen pro info, vyčetl jsem, že imatrikulace -česky asi registrace stojí 200 Eček v Itálii
			
		
	 
	
        
        10 srp 2011, 22:16
		
			
			Zdravím, předem se omlovám, že přidávám tému která sem vůbec nepatří, ale už nevím na jakém foru se zeptat aby mi dobře odpověděli, jde mi o to že mám doma skůtra z itálie, a tudíž bez papírů, dá se nějakým stylem přihlásit k legálnímu ježdění po silnici? děkuji
			
		
	 
	
        
        10 srp 2011, 22:36
		
			
			Pokud je opravdu úplně bez papírů, tak ho přihlásit normálně nejde a je úplně jedno odkuď je.
			
		
	 
	
        
        11 srp 2011, 11:55
		
			
			Takže jediná možnost jak to udelat je sehnat papíry z jiného skůtra stejné značky?
			
		
	 
	
        
        11 srp 2011, 11:59
		
			
			Jak píše foky, rozlišujeme 2 případy:
1) bez českých papírů, zahraniční (v tomto případě italské) to má = pak postup viz příspěvky výše
2) úplně bez papírů, bez ničeho = pak je to v pr...i 
Pokud je to nějakým způsobem zajímavé, tak v případě 2) je možnost veteránská čísla, ale zase po splnění potřebných předpisů a podobně (to se ale asi skútrů většinou netýká)
			
		
	 
	
        
        11 srp 2011, 19:58
		
			
			Tak to je v pr...i, nemám k němu nic 

 a na černo se to dá nějak udělat? 
			
		 
	 
	
        
        11 srp 2011, 20:12
		
			
			Odpoved mas o prispevek vys.
Re: Prihlaseni/registrace skutru
Příspěvek od SpeeDin » 11. 8. 2011 11:55
Takže jediná možnost jak to udelat je sehnat papíry z jiného skůtra stejné značky?
			
		 
	 
	
        
        16 srp 2011, 20:13
		
			
			Takže jedíná šance jak se skůtrem jezdit legálně po silnicích je sehnat doklady z jiného atlantise? nebo to může být i z jiného skůtra? je to nějak omezené? děkuji
			
		
	 
	
        
        16 srp 2011, 20:25
		
			
			Ty kráááso....samozřejmě že to musí být totožný skútr....))))))))))