Benzin 100 oktanů

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Benzin 100 oktanů

Příspěvekod Baharis » 09 zář 2015, 15:39

Jj, je to tak nějak jak píšeš.. Je to tak, že hoří déle, ale výfuk ventil, u motoru, který není na vyšší okt.č. určený, otevírá brzo a právě nedohořené palivo o vyšší teplotě pak letí přes sedlo ventilu ven a to z dlouhodobějšího hlediska způsobí poškození sedel.. nejenom..

Takže když se vysokoktanové benzíny (navíc bez biolihu- který méně topí) dávají do motoru s nižší kompresí, motor to na práci pístu stejně nedokáže využít, protože se „příliš“ brzo otevře výfukový ventil, a vysoká teplota spalin poškozuje právě třeba výfukové ventily a lambdu.. To je myslím taky dobrý tak nějak mít na paměti..


Myslím že by bylo vhodné, aby se nebalamutili uživatelé kteří se v této problematice neorientují a spoléhají se na sílu odborného fóra. :evil:

Nechci nikoho urážet, nebo snižovat, ale uvítal bych, kdyby pánové svá tvrzení doložili nějakými výsledky, testy, nebo dobrozdáním nějaké kapacity. Nějaký odborný článek, ne Blesk nebo novinky.cz.
Podle mě to je vše blbost. Nejdříve musím napsat že mám na našem autě (P308, 1600ccm, 110kW) najeto na 100 oktanovém benzínu OMV, 100 tisíc kilometrů. A oproti lidem kteří používají na stejném motoru klasiku 95 jsem neměl jediný problém. A že tam problémy jsou. Můj nejlepší kamarád je přejímací technik u firmy Peugeot, probíráme toto téma i několikrát za měsíc. On, i na základě informací od svých nadřízených v Praze a Paříži, tento benzín naopak doporučuje. Naše auto které tam dodnes jezdí na pravidelné garanční prohlídky je všem zářným příkladem. Od stovky benzínu neočekávám a ani nepotřebuji nějaké zvýšené výkony. Používám jej proto že na něj mám a že vím že motoru neuškodí, naopak pomůže.
Na 100vku OMV jedu i skůtříky čtvrtým rokem, dokonce tím krmím i motorovou pilu. Byl jsem nedávno vlezený u výfukových ventilů, měřil teplotu, sledoval opotřebení a vše v normálu...

A můj názor. Jak zde již bylo na více místech řečeno, oktanové číslo určuje odolnost benzínu proti detonačnímu hoření. Co to je, detonační hoření?
Rychlost standardního hoření směsi je udávána cca 30 m/s a šíří se od zdroje (svíčka) v takových jakoby vlnách. Při detonačním hoření smě v určitých místech spalovacího prostoru "bafne" naráz a shoří rychlostí 3000 m/s.
NIKDE v průběhu studia ani v odborné literatuře jsem se nedočetl, že by u motoru s použitím vyššího oktanového čísla, docházelo k natolik velkému zpomalení hoření, že by hořelo ještě při otevřeném výfukovém ventilu. Kde jste prosím tuhle informaci získali? To je podle mě totální nesmysl a pokud mě navedete na nějaký odborný článek který to popisuje, hluboce se vám omluvím. Motor u skůtra se ve své konstrukci ničím neliší od motoru auta. Myšleno vodou chlazený čtyřtakt, karbec nebo stříkačka. Sání - komprese - expanze - výfuk. Nic víc, nic míň.

Na pomalé nebo rychlé hoření, potažmo střílení do sání nebo výfuku má daleko větší vliv bohatost směsi. To víme, moc bohatá směs hoří pomalu, moc chudá směs hoří rychle. S tím jsme coby kluci laborovali a při podřazení nám škodovečky na hlavní křižovatce krááásně střílely.
Uživatelský avatar
Baharis

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 138
Registrován: 08 črc 2015, 18:31
Bydliště: Lužice u Hodonína
Skútr / moto: PIAGGIO Beverly 200
Tuning / úpravy: Variátor Malossi, laděno na brzdě, vysoký plexi štít, komplet LED,

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod JardaB » 09 zář 2015, 16:27

pravdu díš - vyšší oktan nemění rychlost hoření jako takovou, ale způsobuje vyšší odolnost proti "detonaci". Další faktor prémiových vysoko oktanovych benzínu je většinou i další aditivace... proti korozi, mazání a čistící.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Interim si quid factum, non bene actum.
Uživatelský avatar
JardaB

1000+
 
Reputace: 209
Příspěvky: 1237
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod josuk » 09 zář 2015, 18:15

tu druhou pasáž nahoře jsem psal protože:
pokles tlaku = pokles teploty, to je fyzika. Diesely s velkou kompresí moc netopí. Velká část energie se využije na práci pístu a zbyde méně tepla. Jasné. Dvoutakty s nízkou kompresí zase dokážou zahřát výfuk až ke konci skoro dočervena. Známe.
Ethanol má menší výhřevnost a v prémiových benzínech je nahrazen. Proto spaliny z běžného naturalu 95 jsou chladnější než z více aditivovaných benzínů. Myslím, že se nedá zpochybnit, že to tak je.
Více oktanů znamená větší odolnost proti předčasným detonacím, jistě. V první řadě ale motor má jezdit na to co doporučuje výrobce, motory jsou různé, různé materiály ventilů, sedel, vzdálenosti lambda sond. Podle mého je jen zbytečné vystavovat výfukové části motoru lokálně vyšším teplotám pokud to není nutné. Tato druhá část fyziky, která prémiový benzín provází se ale zmiňuje podle mého málo (prodejci chtějí prodávat a výrobcům zkrácená životnost nevadí, spíš naopak)
Budu-li vyveden z fatálního omylu, budu rád, ovšem mé potíže s lambdou v autě začaly v nápadné souvislosti s premiovým benzínem. Náhoda. Jistě, možné...
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 544
Příspěvky: 1330
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a letní Xciting 400
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod Dusan14 » 10 zář 2015, 07:49

Dizel netopi kdeze nafta ma mensiu vyhrevnost ako benzín, ziska sa menej energie ale v daka tomu ze je pouzity velky kompresny pomer sa to kompenzuje a ten vykon tam je. Ps dvojtakt co toci 10000ot samozrejme ze rozhavy vyfuk
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1113
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod josuk » 10 zář 2015, 08:05

výhřevnosti: motorová nafta 42,61 MJ/kg, benzín 43,59 MJ/kg
je to sice pravda, ale rozdíl zanedbatelný. Netvořme, prosím, bludy, ten hlavní rozdíl je v tom je-li komprese 1:20 (diesel) klesne tlak ve válci 20x a úměrně tomu klesne ve válci taky teplota
sportovní benzínové motory mají taky třeba 1:15, "obyčejné" motory okolo 1:10 a dvoutakty i méně
každý motor je jiný, něco jiného vydrží. Navíc pokud někdo připlácí za prémiové palivo, pravděpodobně nešetří ani na servisu atd. Nelze proto taky potvrdit přímou příčinou souvislost typu: "..A oproti lidem kteří používají na stejném motoru klasiku 95 jsem neměl jediný problém. A že tam problémy jsou..."
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 544
Příspěvky: 1330
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a letní Xciting 400
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod scarabeo500 » 10 zář 2015, 08:16

Podobné diskuze jsou i na jiných fórech a vždycky mě vyděsí.
Můžu teda vůbec do skůtru tankovat nějaký benzín? Rád bych ny něm jezdil a tady čtu, že ať tam leju cokoli je to vlastně vražda! :idea:
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 275
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod Baharis » 10 zář 2015, 09:39

Ale to víš že jo. Necháš vyklidit pět bloků kolem, zřídíš bezletovou zónu, zajistíš preventivně dostatek vozů ZZN a koronera. A hlavně - pozveš si co nejvíce radílků.

Nejhorší smrt je z vyděšení. Když pominu že "Optimismus je opium lidstva!".

A ať tam dáš co tam dáš, věz že uděláš dobře. Hlavně si to třeba důkladně zdůvodnit a obhájit. Já si zdůvodnil 100 oktanový benzín, přesvědčil jsem výfukové ventily ať neblbnou a nepodpalují se, lambda sonda má poruchy posledních 100 tisíc km přímo zakázané. Důležité je umět se postavit k problému čelem a nemáš co řešit.

BTW: Možná pomůže i trochu méně číst "odborné" diskuze..... :twisted: :twisted: :twisted:
(jasně že chápu sarkastický podtón tvého příspěvku :wink: )
Naposledy upravil KYBLOS dne 10 zář 2015, 09:45, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Baharis

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 138
Registrován: 08 črc 2015, 18:31
Bydliště: Lužice u Hodonína
Skútr / moto: PIAGGIO Beverly 200
Tuning / úpravy: Variátor Malossi, laděno na brzdě, vysoký plexi štít, komplet LED,

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod josuk » 10 zář 2015, 10:14

Naprostý souhlas! Popravdě pouze vznik tohoto děsivého vlákna mě donutil zlikvidovat "problém" postavením se čelem. Heslo: Každého věc 2015! :-D
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 544
Příspěvky: 1330
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a letní Xciting 400
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod zitow » 10 zář 2015, 12:06

Jen tak mimochodem, všimli jste si někdy, jak vypadá stojan s prémiovým benzínem? Mám na mysli konkrétně čistotu a průhlednost té skleněné nádoby. MŮJ poznatek je,že jedině Benzina to má čisté, čiré a průhledné.Nemohu posoudit jak je na tom OMV, jinak Agip a Shell mají uvnitř usazeniny.Tedy konkrétně v mém bydlišti. Osobně to přisuzuji velmi malé výtočnosti. Prémiový benzín ve stojanu stojí a přesto, že je prémiový, tak se vytváří kaly navzdory všem marketingem deklarovaných aditivům?...a právě z toho důvodu přidávám VIF, protože čerpacím stanicím nevěřim.Každý se snaží vydělat. A co si člověk neudělá sám, to nemá. Jinak ještě nerozumím tomu, proč se zde srovnává nafta a benzín? Zážehové a vznětové motory přece pracují na úplně jiném principu výbuchu směsi.
Uživatelský avatar
zitow

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 17 dub 2013, 19:17
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: X9 125 》200 evolution
Tuning / úpravy: Dr.Pulley sliders, Leo 4road, iridium NGK

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod JardaB » 10 zář 2015, 20:42

Toto téma souvisí nepřímo s přidaným ethylalkoholem, který do benzínu nepatří, ale zvykli jsme si na něj a dále s nadstandardní aditivací.

Dávám odkaz do jiného tématu, kde jsou "neúplné info" v čem není a je ethylalkohol a jsou zmíněny některé PHM s lepší aditivací.

http://www.skutrforum.cz/post280601.html#p280601

Stejně si tam každý lejete co vás napadne. :cry:



-- 10 zář 2015, 21:11 --
Trochu odbornosti o BENZÍNECH

http://www.auto.cz/vysokooktanove-benziny-zadne-zazraky-necekejte-82674
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Interim si quid factum, non bene actum.
Uživatelský avatar
JardaB

1000+
 
Reputace: 209
Příspěvky: 1237
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod Honza.89 » 02 dub 2016, 19:54

V USA maj nejvyssi oktanovy cislo 89, myslim normalne dostupne na cerpacich stanicich, vsichni ale tankujou 86 a maj tam stejny auta jako tady. Kdyz se kouknete do technicaku napr Ford Mustang tak v USA je doporucene 86 a v cr je to 98, pochybuju ze pro kazdej trh delaj jinej motor, takze je to uplne jedno co se tam naleje ... mimochodem me z tech 100 oktanovych prijde nejlepsi Verva 100 od Benziny ...
Uživatelský avatar
Honza.89

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 16 bře 2016, 00:26
Skútr / moto: Honda Forza 125 ABS

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod janon » 03 dub 2016, 12:59

Baharis píše:...A ať tam dáš co tam dáš, věz že uděláš dobře...[/size]


No tady bych byl opatrnej. Davat benzin do naftaku, opravdu moc nefunguje... :mrgreen: Ale jinak souhlasim, ze se to nekdy az moc resi. Davam vetsinou N95 a obcas dam pro dobrej pocit a udajna aditiva 98 nebo 100 a jezdim uz cca 200t km a nikdy jsem nemel problem. Ani pumpy moc neresim, Benzina, OMW, Shell, Robin Oil, obcas i nejaka dalsi a nikdy nebyla zavada primo, ci neprimo související s palivem.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
nyni je Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 2736
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod josuk » 03 dub 2016, 13:11

Jedno to asi je ale někdy není. .. Řeším prave plnou nadrz rezu u moji jawetty.. (1959).. 55 let to nerezlo az posledni zimu!!...zatracený biolih a kvůli němu i voda... Tak priste jedine neco premioveho a minimem lihu.. a vody..
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 544
Příspěvky: 1330
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a letní Xciting 400
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod Gandalf » 03 dub 2016, 15:28

Verva100 by měla být bez biolihu, pokud už nezprznili i to. No anebo nalít do zimní náplně stabilizátor, který zabrání oddělování vody.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 77
Příspěvky: 1440
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Benzin 100 oktanů

Příspěvekod berka » 03 dub 2016, 20:10

Do velké motorky tankuji Vervu100 od Benziny vždy když se jedu někam projet, do skútru obyčejný benzín také od Benziny, do aut tankuji obyčejný benzín a tam kde mám přímovstřik přidávám aditivum Vif z důvodu zlepšení mazivosti, protože Verva od Benziny tady v okolí není.
Největší rozdíl mezi obyčejným benzínem a Vervou jasně cítím na velké motorce- rozdíl v tahu je markantní a dokonce motor i vyžaduje min. oktanové číslo 98. U aut žádný rozdíl necítím takže Vervu ani nevyhledávám.
Tankováním víceoktanového benzínu nic nezkazíte, otázkou je zda ho motor dokáže vůbec využít. Výhodou je současná aditivace těchto benzínů a jeho prokázaná čistící schopnost spalovacího prostoru a ventilů. Bohužel u přímovstřikových motorů se čištění ventilů asi mine účinkem a přitom zrovna zde by bylo potřeba nejvíc.
najeto přes 1000 km :)
Uživatelský avatar
berka

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 80
Registrován: 06 pro 2015, 15:46
Skútr / moto: Maxon Matador 125/ BMW R 1200RT
Tuning / úpravy: :) nepotřebuje tuning

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků