Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod RichardB » 17 lis 2015, 14:05

Ahoj...
Mám čínskýho skůtra 50ccm s přestavbou na 70ccm a novým variátorem...
Kupován byl nedávno...údajně tam byl daný nový klínový řemen ale najel jsem na to cca 150-170km a včera mi praskl...
Měl jsem sundané víko variátoru a zadní řemenice na spojce má vůly jakoby kmitá když roztočím zadní kolo...

Koukal jsem na internetu na můj motor je tam originální rozměr řemenu 669x18 ale já jsem tam měl 669x13.5 ..
Proč tam byl užší řemen netuším ale v čem tam bude rozdíl mezi širším a užším?

s tím válcem 70ccm mi to jede max dle GPS 55km/h

Ted nevím zda mám koupit ten neoriginální rozměr(užší nebo ten co tam dává výrobce ten širší)

Díky za info...
RichardB

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 04 říj 2015, 08:18

Re: Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod PBM2 » 17 lis 2015, 17:43

Nazdar. Dej tam rozměr, který je uveden výrobcem. Tady na fóru by ses na mnoha místech dočetl, že výrobci uvádějí u řemenů minimální šířku, pod kterou by neměl jít a řemen se má vyměnit. Je rozdíl mít předepsanou šířku 18 a mít ho sjetý například na 17,5 nebo mít oněch 13. To je příliš málo a s jiným objemem válce to nemá nic společného. To, že praskl, bude asi způsobeno tím, že byl příliš namáhaný, možná že i starší, takže stačilo více síly při rozjezdu apod. (při 50 ccm je síla, která je vyvíjena na řemen zcela jiná, než u 70 ccm) a on povolil. Já mám taky čínu a s 50 ccm a 112 kg jsem schopen jet po rovině (ne do kopce a ne proti větru, to je pak jednoznačně poznat jak obsah, tak i to ostatní) necelých 70 km/hod dle GPS (prosím případné rejpaly, aby si přečetli, že je to dle GPS, ne podle větru nebo tachometru). Takže tvých 55 km/hod může být způsobeno dvěmi věcmi, Jedna z nich je jednoznačně ten řemen, protože když se pohybuje mezi talíři variátoru a spojkového zvonu, nevyužije se naplno možnosti přenosu síly z variátoru na zadní kolo přes spojkový zvon. A druhou může být problém okolo válce. Špatně seřízené věci kolem něj i u něj - špatná velikost trysky v karburátoru, nesprávný typ svíčky, špatné těsnění pod hlavou atd. Začni tím řemenem, to bude nejrychlejší a finančně nejlepší varianta, kde začít. Doporučuji taky kouknout na to, jakou barvu má svíčka. Měla by být do cihlově hnědé barvy, na internetu je fotek, jak má nebo ne vypadat svíčka u dobře seřízeného motoru, spousta. Nezapomeň dobře vyfoukat a zkontrolovat při dávání toho řemenu prostor variátoru a spojky, vyfoukat ho a zkontrolovat, zda tam nezůstal kus z toho starého řemenu. Až to budeš mít hotovo a nebude to stále ono, ptej se dál. 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod RichardB » 18 lis 2015, 12:47

Tak důvod proč tam byl jiný řemen je...email co mi poslal bývalý majitel...Mám tedy koupit originál?
On tam dal 669x13.5 a original ma být 669x18

Užší, ale hlavně kratší řemen byl dán ze dvou důvodů – když jsem tam měl sportovní variátor NARAKU, vyjížděl původní řemen až na vnější okraj variátoru a dřel se o startér.
Dal jsem kratší a nejen, že se nedřel, ale jelo to hned o 10 km/h rychleji. A to z důvodu toho, že byl kratší. Neb při plném vyjetí z variátoru na straně levé, je ještě velká rezerva na spojce na straně pravé. Nezajíždí až do mezní polohy k hřídeli.
RichardB

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 04 říj 2015, 08:18

Re: Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod PBM2 » 18 lis 2015, 13:41

Pokud na řemenu bylo uvedeno 669 a na originálu pro tvůj skůtr je taky 669, jde o stejně dlouhý řemen, není kratší. 669 je jeho délka, takže při stejném označení nemůže být kratší. Těch 18 a 13,5 je jeho šířka a ta rozhoduje, jak se bude chovat skůtr po rozjetí a při jízdě. Pokud je tam ještě třetí rozměr, je to zkosení stran řemene. Pokud nasadíš řemen, tak na jedné straně (ať už u variátoru nebo na straně spojky, podle toho, zda stojíš nebo jedeš) je u osky a na té druhé se blíží k okraji variátoru nebo soustavě řemenice spojky. Když je řemen správně dlouhý i široký, tak se ve chvíli, kdy je u osky, dostane k okraji jedné nebo druhé strany tak akorát blízko. Pokud je ale kratší, je sice u osky, ale nedostane se dostatečně k okraji a tím pádem se nevyužije naplno výkon. Pokud je správně široký, pohybuje se po obou stranách správně. Ale pokud je užší (a toto bylo fakt hodně), tak ve chvíli, kdy se rozjedeš a válečky ve variátoru začnou k sobě tlačit obě jeho řemenice, takže on začne tlačit řemen ven ke svému okraji, v soustavě řemenice spojky je to naopak, řemen jde dolů k osce, se obě řemenice dostanou k sobě ještě dřív, než je řemen na jejich okraji, stejně jako na opačné straně, u spojky, bude už dole u osky a ty nevyužiješ naplno převodové poměry. To, jestli je tam standartně dodávaný variátor nebo je tam Naraku, je jedno, protože v základní konstrukci jsou takřka totožné, liší se ale dráhy, po kterých se pohybují válečky, takže je jiný průběh výkonu při různých otáčkách. Moje rada zní: dej tam výrobcem doporučený, případně se s ním zkontaktuj a poraď se. Rozhodně bych ale nedával řemen, který je o čtvrtinu užší. Pokud se někde mýlím, tak ať mě kdokoliv opraví. Mýlit se je lidské :wink: 8)
Naposledy upravil PBM2 dne 18 lis 2015, 14:28, celkově upraveno 1
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod RichardB » 18 lis 2015, 14:22

Ok ...díky za info...
Mě přijde divný ,že s originálním rozměrem který je 669x18x30 by řemen škrtal o startér ...Což byl prý důvud toho užšího řemene...

Koupím originál
RichardB

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 04 říj 2015, 08:18

Re: Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod TUNER » 19 lis 2015, 08:29

Pokud tam byl správný řemen a někde škrtal,tak tím že tam dá užší (což je samozřejmě nesmysl stejně tak jako to že mu to zvýšilo rychlost) nevyřeší onen problém,ale maximálně ho obejde. Mrkni třeba na kontrastku zda není už příliš slabá,pak se tam řemen jen tak plácá. Jak se chová skútr za jízdy,není líný,neztrácí do kopce otáčky atd ? 70 ccm máš ověřeno že tam skutečně je nebo ti to "jen někdo řekl"..... Ani jsi nenapsal zda jde o 2T nebo 4T....
Jo a to kmitání zadní řemenice,nemáš ve víku variátoru ložisko do kterého jde hřídel spojky ? Tím se to po "zadeklování" vymezí a není dobré to oddeklované pokoušet....
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Prasklý řemen...Jiný než originální rozměr

Příspěvekod RichardB » 19 lis 2015, 08:53

Ahoj jedná se o čínský 4T ... 70ccm tam nejspíš bude protože jsem dostal druhý motor 50ccm v krabici k tomu a je jako nový...
Jinak skutr za jízdy není líný (až na maximálku dle gps 55km/h) do kopce otáčky nepadají,nekope a volnoběh nehoupe...
Jen když je motor studený tak musím držet trochu otáčky než se zahřeje jinak má tendenci chcípat...A při startování tam cinkala nejspíš řemenice?Jakoby zacinkala a otáčela se na volno setrvačností se mi dle zvuku zdálo...Ale hned jak skutr chytne tak to přestane...
Ve víku není žádné ložisko...Tak já byl při koupi upozornen ,že zadní řemenice má vůly a kmitá...To určitě vyměním za novou
RichardB

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 04 říj 2015, 08:18


Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků