Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.
Odeslat odpověď

Re: Maxon Ardour 125

12 črc 2016, 07:53

Nehazim všechny servisy do jednoho pytle , ale já na ně měl fakt kliku v prvním jsem čekal na skútr 14dni , vyměnili mi olej a světlo ale stříkající benzín z hrdla nevyřešili, šrouby nedotáhli.... Druhý servis tam mi jenom nacpal vazelínu na čepy brzdy a na vše odpověď to je normální, to se dělá až v xxx km atd..a taky nic nedotáhli.....a do dalšího už se mi prostě nechtělo ... Jsem zámečník , tak mám slušně vybavenou dílnu a ty díly jsou za hubičku a dostupný. Tak mi to ve finále moc nevadí se v tom hrabat. Ale nemít dílnu a nářadí tak už je to z domu[FACE WITH TEARS OF JOY]

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

15 črc 2016, 06:48

KapoCZ píše:Ucpany karbec nebo trysky?

Tak karbec cely vyčištěný vč. trysek a pořád to samé... :-(
Nastartuju stačí trochu přidat plyn a zadusí se to...

-- 15. 7. 2016 05:50 --

Winterwolf píše:Sytič?

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Jak fuguje ten sytič? Dá se nějak ověřit správná funkčnost??? Při vyjmutí je to jen malá jehla. Předpokládám, že se pouze zasouvá a vysouvá...

-- 15. 7. 2016 06:14 --

Jinak nevíte někdo v jaké poloze má být zatočená tato jehla? Mám ji poměrně dosti povolenou a skůtr chytá i za studena bez plynu. Pokud ji přitáhnu, nastartuju jedině s plynem a dělá mi to, že pokud potom přidám plyn, tak se to zadusí...
Včera jsem jin opravdu hodně povoilil a zatím vše OK... Předpokládám, že je to na seřízení směsi benál-vzduch.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Maxon Ardour 125

15 črc 2016, 07:34

sytič funguje tak: nad tou jehlou je topná patronka, do který vede elektrika. jakmile zapneš zapalování,začne se ohřívat, tím se díly roztáhnou a jehla se víc vysune. Vysunutá zavře kanál sycení. Když není elektrika, zůstává sytič otevřenej, stejně jako když vydechne ta topná patronka.

ten šroub na karbu je na bohatost volnoběhu. já to mám povolený o jeden a půl otáčky od maximálního zašroubování - ale tohle se může motor od motoru lišit a je potřeba to nastavit na ohřátým motoru (ve chvíli, kdy už sytič zavře, předpokládá se rozumně čistej vzduchovej filtr). zkoušíš pootáčet po čtvrtotáčkách a hledáš při jakým nastavení se bude motor nejlíp sbírat do otáček po přidání plynu.

Re: Maxon Ardour 125

15 črc 2016, 08:03

OK, díky moc za odpověď. Vidím to tedy na nový sitič. Skůtr má 5 let a necelých 15 000 km.

Re: Maxon Ardour 125

15 črc 2016, 20:31

Tak jsem se rozhodl přece jen vyměnit brzdovku u zadní brzdy, kterou převážně brzdím. To znamenalo odvrtat šrouby na nádržce brzdovky na řídítkách, protože původní byly po 2 letech a 15 tis. km totálně nepovolitelné. Jsou tam šroubky M 4, takže vzít na to o něco větší vrták, já na to vzal 5,5 mm. Takhle to vypadalo po odvrtání hlav a sundání víčka s gumovým labyrintem, následně odsátím staré brzdovky, která vypadala jak odporná stříbrošedá neprůhledná kapalina.
100_4630.jpg

Na zbytky šroubků jsem kápl brzdovku a nechal celé dopoledne působit. Pak jsem vzal sikovky s ostrými zoubky na čelistech a kupodivu šroubky už si daly říct a šly vyšroubovat ze závitů bez poškození.
100_4632.jpg

Dále jsem do nádržky nalil novou brzdovku a za postupného mačkání páčky brzdy a povolování a utahování odvzdušňovacího šroubu vzadu na pakně a doplňování nádržky ( byly to asi 3 nádržky nové kapaliny ) jsem obměnil celou náplň, až jsem v odvzdušňovací hadičce viděl čirou novou brzdovku. Bacha, při této manipulaci se musí nádržka vždy po doplnění alespoň přiklopit víčkem, jinak vám při zmáčknutí páčky brzdy vystříkne čůrek brzdovky na přístrojovku
100_4635.jpg
]
Pak už zbývá jen vzít nové šroubky o délce závitu cca 1 cm a po namazání závitu vazelínou, abych to příště bez problémů povolil, přišroubovat opět víčko nádržky s gumovým labyrintem. Já dal šroubky s klasickou drážkou, nějak je mám radši než ty křížové, lépe se povolují.
Mimochodem , také jsem si potvrdil, co jsem tušil už předtím. Totiž to, že ten vodoznak na boku nádržky je úplně nanic, po odčerpání kapaliny při prázdné nádržce pořád ukazoval plnou hladinu. Na vině je ta planžeta se třemi dírkami, která vlastně brání odtečení kapaliny z okénka. Teprve po odsátí staré kapaliny růžkem hadru na pinzetě to konečně ukazovalo prázdnou nádržku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Maxon Ardour 125

19 črc 2016, 17:22

Tak jsem dneska taky změřil tachometr a tak hrozné to zase není. Zdá se mě to stejné jako u auta. Pří 50km je skutečná 45, při 60km je skutečná 55, při 70km je skutečná 63 a při 80km je skutečná 73 km podle GPS. Horší je že to víc nejede jak 80km po rovině a to mám najeto 1000km. bojím se, že se rychlost už nezvedne. Na Matadoru psali ,že když to nejede víc jak 80km tak je potřeba vyměnit CDI, že to originál je zavřený, máte s tím někdo zkušenost?

Re: Maxon Ardour 125

19 črc 2016, 18:02

Ahoj já měnil cdi za Naraku ,pač mi to škubalo ve vysokých otáčkách nakonec byla závada jinde, ale k tý cdi je to stejný jako s originálem- takže nekupovat. Mám teď najeto cca 3500km ,po ventilech , seřízeným karburátoru a novým řemenu mi jezdí rovina v bezvětří 85- 90 podle tachometru

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

20 črc 2016, 07:56

Kolik by jsi chtěl aby to jezdilo ? S těma pár hříbatama je to běžná rychlost těchto skútrů ;-)

Re: Maxon Ardour 125

20 črc 2016, 09:14

Tak něco okolo Mach 1÷2 :-)

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk

Re: Maxon Ardour 125

20 črc 2016, 10:22

Mě to podle tachometru jede 120km/h :mrgreen:

Re: Maxon Ardour 125

21 črc 2016, 07:14

Zdravím,

na Maxonu 125ccm jsem vyměnil řemen variátoru, dal jsem rovnou i kontrastní pružinu Naraku+1500 a válečky 13 gramů.
Při rozjezdu mi ale padnou z ničeho nic otáčky a akcelerace nic moc. Spíš nic jak moc...
Nevíte někdo co s tím? Nejsou ty válečky moč těžké? Vážím 88 kg.

Díky za rady.

Re: Maxon Ardour 125

21 črc 2016, 09:21

jj, dal bych lehčí.
Mimochodem, bílou Naraku jsem dával na City a žádnej citelnej efekt to nemělo :-/ asi že původní byla v dobrý kondici.

Re: Maxon Ardour 125

21 črc 2016, 09:23

jj ta pružina neměla žádný hypersuper efekt ani u mě. Jakou hmotnost tedy zvolit???

Re: Maxon Ardour 125

21 črc 2016, 09:30

Tak jsem si změřil spotřebu a vychází to na 3.8l na 100km. Ale fakt je ten že jsem jel skoro pořád na plno. Trochu mě ale těší že ani jiný stroje na tom nejsou lépe, třeba u Malaguti Max 250 píšou spotřebu přes 4 litry. To já u Piaggio 400 jsem měl spotřebu jen 3 litry a to jezdilo 155.

Re: Maxon Ardour 125

21 črc 2016, 09:39

To je sice hezký, akorát ten "Jardour" ti jede max. osumdesátkou narozdíl od ostatních.
Odeslat odpověď