Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 26 čer 2024, 16:44

Radaprda píše:Na druhou stranu ten Zontes možná bude kvalitnější - ale osobně bych se bál o dostupnost dílů.

Taky jsem se trochu bál, ale ty 300+ ccm skútry Zontes používají stejné komponenty jako Zontes motorky 300+ccm a co jsem se teď ptal v servisu/prodejně kde jsem byl na pravidelný servis po 5000km nebo 15 měsících, tak se prodávají docela dobře. Takže servis nemusel nic předem objednávat ačkoliv můj typ skútra tam ještě neviděl. Řemen (výměna po 20 000km) ten budu muset nahlásit předem, ale věci na běžný servis tam mají.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 305
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 26 čer 2024, 18:02

5tis km je nový stroj,copak by jsi chtěl objednávat?vymění olej,filtr,max vyfoukají vzduchový a odjezd.Písni nám tak po 40tis km co a jak,nebo když budeš třeba potřebovat ňáky plast.Na Hondu jeden den objednání,druhý max 3tí den to mám v servisu.
adacarp

500+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 609
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Radaprda » 26 čer 2024, 19:56

To je přesně ono. To, že jsou některé díly jedné značky stejné je celkem běžné. Ale otázka je jejich rozumná dostupnost. A pak také jejich potřeba.
Já jsem v roce 1998 koupil novou Hondu VT750. Pouštěl jsem ji v roce 2004 s 75000km. Za celou dobu jsem kromě oleje, filtrů, gum a svíček vyměnil párkrát brzdovku, jedenkrát chladící kapalinu, v 50000 jsem měnil řetězovku a přední brzdové destičky a v 70000 jsem přetěsnil přední vidle a vyměnil spojkové pružiny a dal panceřovku na předek.- toť vše.
S jejím majitelem se dobře znám - stále ji má ve vlastnictví - momentálně 128000km a za celou dobu kromě běžného spotřebáku měnil jen řetězovku, přední desky a kotouč a ložiska v kolech a pár hadiček u nádrže.
Od roku 2000 jsem koupil nové Varadero - prodával jsem ho s 96000km v roce 2012 "poruchovost" byla stejná jako u shadowky - jen běžný spotřebák.
Až toto dokáže nějaká čína (byť 3-4 levnější :) ), tak smeknu.
Většinu servisu si dělám sám, celkem mě to baví, ale když pak člověk narazí na ty čínské "vychytávky", tak úžas střídá nasrání.
Ono mít pak doma jednorožce na kterého budu shánět díly kdovíkde a kdoví jak dlouho mě moc neláká.
Ale každý svého štěstí strůjcem.
Radaprda

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 31 bře 2018, 17:46
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 26 čer 2024, 20:08

Radaprda,Pravdu máš,pod to se podepíšu!Plus stát se může cokoli,drobná kolize a stojíš třeba půl sezóny.Čínu už neopravuji ani dobrým kamarádům.
adacarp

500+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 609
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Radaprda » 26 čer 2024, 21:01

Mám rád, když věci kolem mě fungují - Shadowku jsem si před časem z nostalgie pořídil znova (hlavně kvůli mamy - nechce se jí šplhat vysoko) a loni jsem si ještě k ní pořídil na důchod V-Stroma 650 - tam je ještě záruka - ale podle zkušeností známých také zcela bezproblémový strojek.
Maxona si "užívá" ženuška - na to její hrkání jí prý stačí (stejně už jezdí stále častěji autem :D ).
Radaprda

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 31 bře 2018, 17:46
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Rampelnik » 26 čer 2024, 22:44

Ten zvažovaný Zontes 350E stojí 130 000Kč. To není čína za 35 000 Kč z Globusu.
Tak takhle to vidím taky. Ptal jsem se konkrétně na Zontes, což asi někdo nepochopil. Viděl jsem už dost testů a recenzí, ne jen česky , a s kvalitou zpracování neměl nikdo problém. Prostě mi chyběl názor majitele. Toť vše..
Rampelnik

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 25 čer 2024, 14:36

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 26 čer 2024, 22:45

adacarp píše:Radaprda,Pravdu máš,pod to se podepíšu!Plus stát se může cokoli,drobná kolize a stojíš třeba půl sezóny.Čínu už neopravuji ani dobrým kamarádům.

Měl jsem před pár lety "drobnou kolizi" na "značkovém italu" Gilera Runner. Opravil jsem to, ale po této zkušenosti až příště budu mít "drobnou kolizi", nabouraný skútr zahodím, a koupím jiný stejného stáří. Bude to stát stejně, bude s tím méně problémů a nebudu řešit divné potíže.

Pokud za 10 let ten svůj Zontes zahodím pro nějaký problém s opravou, tak na tom budu stejně jako měl 10 let třeba Forzu 300/350 a za pád desítek tisíc ji prodal. Jen si budu k tomu 10 let užívat menší rozměry (to je pro mě ve městě plus) a větší výkon. Skútr nestojí zas nějaké velké peníze, tak jsem ochotný něco risknout. Značkový Italský skútr už jsem měl a z pohledu spolehlivosti to zas takový výhra nebyla.

-- 26. 6. 2024 21:51 --

adacarp píše:5tis km je nový stroj,copak by jsi chtěl objednávat?vymění olej,filtr,max vyfoukají vzduchový a odjezd.Písni nám tak po 40tis km co a jak,nebo když budeš třeba potřebovat ňáky plast.Na Hondu jeden den objednání,druhý max 3tí den to mám v servisu.

Najeto mám 11 000 km. Předepsaný servis je 5000km nebo 15 měsíců co přijde dříve. Skútr mám 2 roky, tak nebudu jezdit na skútr dvojnásobek co najedu autem jen abych někomu zde na fóru něco dokazoval. Skútr mám z 90% na cesty do práce a občas i někam za město. Zatím vše funguje jak má. Recenze lze najít na youtube z celého světa a všude těžko hledají nějaká negativa.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 305
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod adacarp » 27 čer 2024, 00:23

Jo v pohodě,každý má jiné priority na co a jak skútr používá,a tak je to dobře.Třeba Japonskej skútr bude lepší jak Italskej,nevím každý máme možná jiný názor.Máš najeto 11 za 2roky,já najedu víc za rok,už proto máme jiné názory.Kdybych si nedělal servis sám,jedu tam 2krat do roka,pro mě další peníze navíc,plus Nic taky nikomu nedokazuji,jen jezdím 9měs v roce skutrem,pro mě to je pohodlnější plus zábava.
Rampelník,ano není to Čína z globusu,ale Čína to je,a furt bude horší než třeba Taiwan.Pochopil jsem,nejsem blb,testy a recenze jsi viděl,fajn ale věř všemu s rezervou.Třeba Honda 125 najede při rozumném používáni a udržbě 140tis,to vím aj bez testu,300vka dá ještě víc.Jak jsem psal záleží jaké má kdo priority,a co od toho očekává.
adacarp

500+
 
Reputace: 63
Příspěvky: 609
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Radaprda » 27 čer 2024, 08:31

Rampelnik píše:Ten zvažovaný Zontes 350E stojí 130 000Kč. To není čína za 35 000 Kč z Globusu.
Tak takhle to vidím taky. Ptal jsem se konkrétně na Zontes, což asi někdo nepochopil. Viděl jsem už dost testů a recenzí, ne jen česky , a s kvalitou zpracování neměl nikdo problém. Prostě mi chyběl názor majitele. Toť vše..

Honda Forza 350 vyjde na 160000kč včetně el. kufru a 4-leté záruky - to už zase není takový rozdíl - už jenom při případném prodeji ojetiny. A na rozměry si rychle zvykneš. A řešit takový rozdíl výkonu při hrkání po městě a při tvém nájezdu je sporné.
A Maxon ve své době měl taky kladné recenze.
Radaprda

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 31 bře 2018, 17:46
Skútr / moto: Maxon Ardour 125

Re: Čínské skůtry - vlastní zkušenosti

Příspěvekod Jimmy » 07 črc 2024, 20:08

Jimmy píše:Za 14 dní na skútru vyrážím do Alp a nemám pocit, že bych sebou potřeboval servisní vůz pro případ problémů. Takže asi tak.

Tak právě jsem se vrátil z výletu do Apl. najeto 1400 km, z toho půlka v Rakouských a Italských Alpách. Přejeto několik sedel s výškou nad 2000 mnm včetně Grossglockneru, zpátky 400 km po dálnici a žádný problém. Nebyl to kochací výlet, protože jsem se snažil držet krok s nadrženými motorkáři co jeli se mnou, samozřejmě v limitech stroje. Prostě 24 kW je o dost méně než 35 nebo 45 kW, takže na mě v Alpách museli čekat, ale nijak dlouho. Zabrat tedy dostal motor i brzdy, ale obojí bez problémů. Při zastavení výfuk sálal teplo opravdu mohutně jak jsem zatím ještě nezažil, ale motor to zvádal bez problémů.

Při cestě zpět se hodilo zrcadlení mobilu na displej skútru, protože jsme jeli první 4 hodiny v dešti. Zrcadlený obraz byl sice menší než mobil, ale mobil při tom byl uzavřený v suchu v jedné ze schránek skútra a dobíjel se z integrované USB zásuvky. Spotřeba za celý výlet 3.0 l/100km.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 305
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Předchozí

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků