Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 16 úno 2014, 15:27

Blbe jsem to napsal, myslel jsem soupe. To to bylo necim natreny nebo oxidace?
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bouska.t » 16 úno 2014, 19:09

Z výroby to melo takovou zelenou barvu na lakovanou a ta se začala loupat.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 16 úno 2014, 19:15

Tak jak mr. Bouska psal, bylo to tim:) ... Majesty jak vyměněna..
Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Trabuk » 16 úno 2014, 19:19

Tak to jsem ještě neviděl (no měl jsem rozdělaný jen 4 kusy), tak zas další poznateček...ať to valí 8)
ex Yamaha Majesty 250DX, ex Kymco XCITING 500, nyní Yamaha T-Max 500, rv. 2005

www.majestyclub.cz
Uživatelský avatar
Trabuk

1000+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 1058
Registrován: 14 úno 2011, 22:09
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: T-Max 500 ex, MBK Flipper 50, Yamaha FZ6
Tuning / úpravy: jízda s rozumem

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod bouska.t » 16 úno 2014, 19:24

přitom to šoupě tam bylo cca dvě sezóny a 15K kilometrů. asi vadnej kus. snad to zase nezasekne. To by se muselo koupit nový.
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 20 úno 2014, 15:19

Ahoj všem, mám sice Leonarda 250, ale zeptám se tady, protože do tématu o Leošovi skoro nokdo nechodí - asi jsem tady jedinej, kdo ho má, nebo co :lol: Je to stejnej motor, jako je v Máje 250.

Už co Leoše mám (cca půl roku), tak jsem z prostoru variátoru při volnoběhu pozoroval takový kovový cinkání. Dočet jsem se tady, že to u tohohle motoru způsobujou opotřebený vodítka variátoru. Teď jsem nechal udělat takovou předsezóní udržbu - kontola variátoru, válečků, fitru, brzd apod. Mechanik zjistil, že vodítka a přítlačnej talířek jsou od sebe odlučený a maj mezi sebou cca 0,5mm vůli, takže přesně, jak jsem předpokládal. Konkrétně jsou otlučený ty perka ve tvaru "U" a přítlačnej talířek - tam kde je to spolu v kontaktu. Vzhledem k tomu, že to není žádná hrozná závada, která by znemožňovala provoz skůtra, tak jsem to zatím nechal smontovat s těmahle opotřebenejma dílama a do budoucna chci pomalu sehnat tyhle díly nový a příšte je vyměnit.

Původně jsem zamejšlel koupit origo. Koukal jsem na Partsdepot.cz a rychle jsem si to rozmyslel - talířek za 1760 + 4x vodítko za 330/ks + 4x perko vodítka za 200/ks = 3880 Kč. To se mě fakt dávat nechce. Než dávat 4000 jenom za talířek s vodítkama, tak jsem zvažoval Multivar, ale jsek jsem zjistil, ten je prodávanej bez talířku a talířek se použije původní, takže tím bych si nepomoch. Jetej talířek kupovat nechci - to je z bláta do louže. Koukal jsem po nějaký druhovýrobě a našel jsem jenom tohle za 1135 Kč.
http://www.scooter-tuning.cz/pritlacny-talirek-28
Psal jsem tam a prý bude pasovat k origo vaiátoru a je to včetně vodítek. Je to výrobce Naraku.

Máte nekdo s tímhle konrétním talířkem zkušenosti? Hlavně co se týče materiálu a životnosti? Jde mě o to, abych ho nekoupil a třeba za 1000km nebyl olítanej stejně, jako ten můj originální po skoro 30.000km (podle tacho). Nebo víte kde se dá sehnat nějakej ověřenej za rozumnou cenu?

edit: Ještě tenhle jsem teď našel: http://www.scootland.cz/zbozi/dr-pritla ... jesty-250/
o 500 dražší a od výrobce DR. Nějaký reference na tyhle talířky, co se týká kvality a životnosti?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod pajaSKUTR » 20 úno 2014, 17:23

Uživatelský avatar
pajaSKUTR

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 45
Registrován: 06 srp 2013, 16:57
Bydliště: Brno
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 50 CCM †, Yamaha Majesty 250
Tuning / úpravy: Malossi multivar, cestovní plexi

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Marťas33 » 20 úno 2014, 17:42

No je to jak jsi psal...Na starou Majdu jsem bral ze scootlandu malossi varec a bez talířku.Použil jsem ten původní a v pohodě.
Jinak výměna byla protože to bylo už celé špatně...odhad mechanika 80-100 tis.Jestli ten varec byl původní tak klobouk dolů.
Původně jsem si myslel že to balení bylo vykradené,protože obal byl prasklý a polepili to celé páskou.Takže vbalení nebyl talířek a vodítka.
Takže asi taková moje zkušenost
Uživatelský avatar
Marťas33

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 581
Registrován: 06 úno 2008, 20:20
Bydliště: Řepiště
Skútr / moto: Honda Deauville NT 700V

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 20 úno 2014, 19:49

pajaSKUTR: Jo, taky už jsem koukal, že to maj na Scootlandu o fous levnějc...

Marťas33: To já vim, že s Multivarem nejni dodávanej přítlačnej talířek, na to jsem se neptal... já potřebuju novej talířek s vodítkama a origo Aprilia vyjde na 4000 Kč, tak chci vědět, jestli má někdo zkušenost s těma přítlačnejma talířkama od Naraku, nebo od DR... jestli vydržej, nebo jsou to nějaký šumky měkký, který budou zachvíli opotřebovaný, jak tenhle můj...

edit 21.2.2014: A ještě jeden dotaz ke kontrastce - potřebuju novou. Aprilia chce za originál kontrastku 1100kč, což je podle mě za kus stočenýho pružnýho drátu vyloženě drzost. Na scootlandu maj žlutou Malossi za 365kč. Píšou tam ale v popisu tohohle motoru: "U tohoto motoru zapomeňte na odlehčování válečků nebo výměny kontrastní pružiny, výrobce moc dobře věděl co dělal, proto jakýmikoliv zásahy dojde pouze ke zhoršení." Nerad bych teda, abych pouhou výměnou původní kontrastky za tuhle rozhodil provozní otáčky motoru, aby to jelo hůř než s origo nastavením. Máte někdo zkušenost s pouhou výměnou původní kontrastky za tuhle se zachováním všeho půvoního? Co to udělá s otáčkama motoru? Je pak potřeba dávat těžší válečky, aby se zachovali otáčky motoru jako byly v origo nastavení? Nebo je tahle kontrastka stejně tvrdá, jako origo a výměna origo pružiny za tuhle s otáčkama nic neudělá?

23.2. edit:
To nikdo z vás přítlačnej talířek ani kontrastku ještě neměnil, jo? Nebo všichni používáte jenom mrtě moc drahý originální díly?
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 úno 2014, 19:43, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 23 úno 2014, 15:18

Já jsem nedávno dával , řemen , válečky , kontrastku a spojkový pružiny. Všechno od scootlandu .Pružiny žlutý a válečky 11, 5g.Moc jsem to ještě neprojížděl .Rozjezdy a akcelerace po městě super a při vyšších rychlostech už rozdíl nepozoruju.Výkonově mi to připadá stejný, takže spokojenost. :)
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 23 úno 2014, 18:13

Kontrastku jsi dával taky tu žlutou?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod larva » 23 úno 2014, 19:00

Jo kontrastku taky žlutou přesně tu za těch 365Kč.Nevím jak dlouho tam byla ta stará,protože mám Majdu druhým rokem,ale když jsem je dal vedle sebe tak ta stará byla asi o 2cm zmáčklá.
Maxon Matador 125,7800km, Yamaha Majesty 250, 33000km
Uživatelský avatar
larva

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 238
Registrován: 21 srp 2013, 18:37
Bydliště: Strakonice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 2006

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 23 úno 2014, 20:27

OK, standartní gramáž válečků se žluou kontra Malossi a výkonově to vypadá stejně jako s origo konrtrastkou - tím pádem asi ta žlutá kontra bude cca stejně tvrdá, jako originál. Objednám jí taky a uvidím. Diky za info.

Kdyby ještě někdo měl reference na ty přítlačný talířky, jak jsem se ptal o pár příspěvků vejš, budu rád.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Dom999 » 23 úno 2014, 21:07

Pritlacnej talir jsem mel naraku v majde a kvalita srovnatelna s originalem.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: Yamaha Majesty 250 - Tipy, údržba, návod

Příspěvekod Mr.Voza » 23 úno 2014, 21:35

Díkes za info, asi se toho teda nebudu bát a půjdu do něj taky. Nevíš kolik jsi na něm cca najel, aniž by začal bejt nějak znatelně opotřebenej?
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník