od mhi » 15 bře 2019, 15:21
Bavime-li se o vymene motoroveho oleje, tak je dobre motor nejprve zahrat, vysroubovat vypustny sroub, vymontovat olejovy filtr, nechat treba pul hodinky odkapat (tak to delam u auta, vytece treba 2dl navic). Pak novy filtr, zasroubovat sroub, dolit olej, projet, zkontrolovat uniky, nekam zapsat vymenu s typem naliteho oleje.
Satelis 125 ma mit 1.25 l oleje SAE 5W40 100% Synthetic API SL/SJ.
U prvni vymeny bych jeste udelal vyplach, tak to alespon u svych dvou Peugeotich srotu budu delat ja, tzn. naleju tam poprve dalsi olej, kterym ten motor trosku vycistim od bordelu (na tento ucel mam nejaky zbytek syntetiky do auta za par korun). Bezne takhle cistim motory i prevodovky (spravnym olejem) kdyz je nechci rozebirat, samozrejme je tu riziko ze "zajety" motor ziska necekane vule, netesnosti, nebo vyplavene usazeniny neco ucpou. Nicmene treba sekacka po takovem vycisteni z uplne mrtvolky neuveritelnym zpusobem ozila. Osobne si myslim, ze ty vule/netesnosti je pak lepsi resit, nez jezdit na necem kam musim lit olej, ktery mi zavadu castecne kompenzuje.
Pak tam je jeste prevodovy olej, ktery je take dobre za zivot motoru parkrat vymenit.