98oktanový benzín

Diskuze o tuningu skútrů. Zvyšování a ladění výkonu, tlumení, brzdy. Kity, výfuky, karburátory, variátory, spojky,...

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod FullSoft » 26 lis 2016, 21:22

2 forester:

Ano, příčinou může být dlouhodobé skladování méně kvalitního paliva. Já mám kanystr spíš jako rezervu a z minimálně 75% tankuji u pumpy - a když beru z kanystru, tak to stejně odměřuji ve skleněné nádobě (má posedlost sledováním spotřeby ), takže případné nečistoty a podobně včas vidím a do nádrže se tak nedostanou

_______________________
Odesláno z "founa"
Uživatelský avatar
FullSoft

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 66
Registrován: 16 lis 2015, 20:17
Skútr / moto: Jonway GTS125
Tuning / úpravy: kit 150ccm, variátor Malossi

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod forester » 26 lis 2016, 21:37

Práveže to robím presne z opačného dôvodu a to aby som nakŕmil stroje kvalitným palivom.Keď idem do Rakúska zoberiem aj 5 bandasiek a nabúcham tam Shell alebo OMV.Myslím že je lepší ako náš lebo je z arabskej ropy ktorá neobsahuje tolko sýri ako ruská a plus je lacnejši rádovo 20 eurocent/liter.V aute spravím aj 70km viac na nádrž a źe to nie je placebo som sa presvedčil naposledy v lete keď som išiel do Chorvátska.Tam mi stačila plná nádrž aj z rezervou a naspäť som už 50km pred hranicou musel zase tankovať.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 652
Příspěvky: 5473
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod FullSoft » 26 lis 2016, 21:52

2 forester:

Takže nekvalitním benzínem to nebude - ale čím by to tedy mohlo být, to tedy nevím...

Ale já na nádrž tedy Chorvatsko neudělám - když jsme tam byli letos v září, najezdili jsme pomalu 5 tisíc kilometrů a jen po bezplatných cestách (můj takový malý cestovatelský experiment), takže jsem musel kupovat benzín nejen v Chorvatsku, ale i v Bosně a v Maďarsku...

_______________________
Odesláno z "founa"
Uživatelský avatar
FullSoft

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 66
Registrován: 16 lis 2015, 20:17
Skútr / moto: Jonway GTS125
Tuning / úpravy: kit 150ccm, variátor Malossi

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod nedory » 26 lis 2016, 22:24

výhřevnist 95 a 98 oktanového benzínu je stejná, +- 46,4 MJ/kg.

Víceoktanový benzín umožňuje použít vyšší kompresní poměr, ale není moc motorů, které by dokázaly měnit kompresní poměr za chodu, zvláště ne u skútrů.
Přidaná aditiva snad umožní čistit motor, ale nezvednou nijak zvlášť výkon. Změna spotřeby v řádu jednotek procent je ovlivněná kdečím, nejen benzínem (třeba jiná vlhkost vzduchu).
Vždycky mě pobaví diskuse o palivech, na které to jede samo, o zázračných aditivech, které se na molekulární úrovni přilepí na válec a pak není třeba výbrus.....
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod FullSoft » 26 lis 2016, 22:41

2 nedory:

98-oktanový benzín jsem nikdy nepoužil, takže jeho vlastnosti posoudit nemohu - a ten 100-oktanový nekupuji kvůli nějakému zvýšení výkonu a podobně, ale kvůli absenci biosložky...

_______________________
Odesláno z "founa"
Uživatelský avatar
FullSoft

50+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 66
Registrován: 16 lis 2015, 20:17
Skútr / moto: Jonway GTS125
Tuning / úpravy: kit 150ccm, variátor Malossi

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Peter 72 » 26 lis 2016, 22:48

forester píše:Práveže to robím presne z opačného dôvodu a to aby som nakŕmil stroje kvalitným palivom.Keď idem do Rakúska zoberiem aj 5 bandasiek a nabúcham tam Shell alebo OMV.Myslím že je lepší ako náš lebo je z arabskej ropy ktorá neobsahuje tolko sýri ako ruská a plus je lacnejši rádovo 20 eurocent/liter.V aute spravím aj 70km viac na nádrž a źe to nie je placebo som sa presvedčil naposledy v lete keď som išiel do Chorvátska.Tam mi stačila plná nádrž aj z rezervou a naspäť som už 50km pred hranicou musel zase tankovať.

Ahojte ropáci, nechcem povedať že nie sú zlé a dobré benzíny, ale forester zrovna ten príklad s chorvátskom nie je dobrý nakoľko aj mne zožerie auto do Chorvátska podstatne menej ako späť /cca 1l/100km / a naopak do Tatier viac ako späť a podľa mňa to bude skôr to, že jedným smerom ideš jednoducho do kopca a potom späť viacej dole kopcom .... alebo sa mýlim ???
Naposledy upravil Peter 72 dne 26 lis 2016, 22:51, celkově upraveno 1
Peter 72

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 124
Registrován: 07 zář 2015, 22:44
Bydliště: Malý Rím
Skútr / moto: Maxsym 600i Sporty ABS
Tuning / úpravy: radšej nič ako gýč

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod nedory » 26 lis 2016, 22:50

Biosložka je etanol, ten zas tolik nevadí. Ale rozdíl to samozřejmě je.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod medved.m » 27 lis 2016, 01:11

Každý si klidně věřme čemu chceme, i sebevětší blbosti. Třeba že to na "ten zahraniční benzín" víc táhne nebo míň žere.
Já mohu odpřisáhnout - a mám to nesčetněkrát empiricky potvrzené! - že po cestě z Brna do Prahy mám spotřebu o litr a půl vyšší než zpátky. Nadmořská výška je přitom plus-mínus deset metrů stejná, kopečky mezi oběma městy jsou logicky taky tytéž a i jízdní doba vychází přibližně stejně.
To nikdy nepochopím :roll:
 Shemík spase  Obrázek
Uživatelský avatar
medved.m

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1030
Registrován: 19 bře 2013, 23:13
Bydliště: Brno
Skútr / moto: SHemík125i ABS 2013
Tuning / úpravy: snížené origo plexi, pár odrazek a LED obrysovky

Re: 98oktanový benzín

Příspěvekod Gandalf » 27 lis 2016, 04:56

Proto nerad jezdím do Prahy :mrgreen:
Ale teď vážně - skutečně na tom něco je, protože (samozřejmě subbjektivně) po natankování plné na rakouské BP se citelně změnil běh motoru - hladší, pravidelnější chod - a po natankování v JČ to postupně, ale celkem rychle pominulo. A v tomto případě nevěřím na placebo, byť neuvádím laboratorní výsledky :)
Pro 98 nevidím na skútru praktické využití, naopak Vervu 100 standardně na "zimování".
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Předchozí

Zpět na Tuning

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků