Výběr maxi skútru - obecné téma

Rady a doporučení před nákupem nových i ojetých skútrů

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod CHB » 02 čer 2020, 14:01

já se nadchl pro Integru - 17" kola, DCT převodovka, (variátor bych nechtěl) 40kW při příjemné spotřebě -
Dal jsem na recenze a pořídil ji - jsem plně spokojený, je to motorka podvozkem ale skutr oplastováním, netáhne/neprší na mne, výkon na silnici je dostatečný, automat se plně stará, ale současně mi dovolí si zablbnout pokud je chuť. Do terénu to pochopitelně není - ale pokud silnice nepřipomíná moc terén, tak podvozku není co vytknout.
dvě nevýhody ale má, sedlo je fakt nepohodlné / počítat s výměnou
a moc jich na trhu není - při touze po určité barvě asi budeš čekat.

vlastně ještě jednu nevýhodu proti "motorce" to má - někteří "motorkáři" tě nebudou zdravit :-)
CHB

25+
 
Reputace: 13
Příspěvky: 36
Registrován: 02 srp 2019, 15:46
Skútr / moto: Honda Integra

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod puffybodie » 02 čer 2020, 14:03

MaxC píše:Netušíte proč je takový rozdíl mezi Burgmanem 650 a T-Maxem 530? Burgman z roku 2017 s malým nájezdem za 186000 Kč a loňský T-Max (ještě trochu odřený) za 265000 Kč. V cenách nových skútrů je rozdíl ještě o dost větší 254000/334000, to je opravdu Yamaha o tolik lepší značka?


Protoze toho s tim "malym" najezdem brzo ceka servis za cca 50 tis. :mrgreen:
puffybodie

50+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 71
Registrován: 16 črc 2015, 05:13
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: Vespa Cosa 200, Gilera Runner 50 DD

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 02 čer 2020, 14:19

MaxC píše:Netušíte proč je takový rozdíl mezi Burgmanem 650 a T-Maxem 530? Burgman z roku 2017 s malým nájezdem za 186000 Kč a loňský T-Max (ještě trochu odřený) za 265000 Kč. V cenách nových skútrů je rozdíl ještě o dost větší 254000/334000, to je opravdu Yamaha o tolik lepší značka?


Burman je 20 roku stary skutr (mirne s nadsazkou). Kdyz odmyslime design, tak proste Burgman zaspal dobu. Z modernosti nenabizi nic, doslova nic. Ten je i za tech 250 drahy. Byl to vzdy super cestovni parnik, ale je rok 2020 a preci jen nejake novoty ve vybave by se hodily. Tmax si drzi krok i losnky model pred soucasnym nabizel spoustu modernich veci uz jen to ospravedlnuje ten cenovy rozdil. Tu nejde o nejakou formalni kvalitu, tak zakladni bude dost podobna, ale Tmax toho nabizi vyrazne vice. A ono srovnatavt Tmaxe DX za 330 s burgmanem je jak srovnat plne vybavene auto se zakladnim modelem.

-- 02 čer 2020, 14:21 --

CHB píše:já se nadchl pro Integru - 17" kola, DCT převodovka, (variátor bych nechtěl) 40kW při příjemné spotřebě -
Dal jsem na recenze a pořídil ji - jsem plně spokojený, je to motorka podvozkem ale skutr oplastováním, netáhne/neprší na mne, výkon na silnici je dostatečný, automat se plně stará, ale současně mi dovolí si zablbnout pokud je chuť. Do terénu to pochopitelně není - ale pokud silnice nepřipomíná moc terén, tak podvozku není co vytknout.
dvě nevýhody ale má, sedlo je fakt nepohodlné / počítat s výměnou
a moc jich na trhu není - při touze po určité barvě asi budeš čekat.

vlastně ještě jednu nevýhodu proti "motorce" to má - někteří "motorkáři" tě nebudou zdravit :-)


Za mne je zase integra ten nejzbytecnejsi stroj co existuje. Nema vyhody ani motorky a ani skutru, naopak ma nevyhody obou koncepci. Ja vzdy fandil majitelum Integry a vzdy premyslel co je duvod to koupit. Cena to neni. Prakticnost to neni. Na cestovani to neni. Do mesta uz to taky vylozene neni. Stoji to jako Hondi motorky s DCT apod...
nicmene gratulace a at spokojene pribyvaji kilometry
goes

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2017, 13:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Sport
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, cestovni plexi GIVI, originál 50l kufr Piaggio

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod mirsil » 02 čer 2020, 20:28

T-max a B650 nelze takto příliš srovnávat, protože to jsou, co do pojetí, naprosto odlišné stroje. Pokud chci komfortní, pohodlný, mohutný skútr s maximálním úložným prostorem a ochranou pro klidné cestování ve dvou a ležérně čopráckým posezem, skútr, který se charakterem spíše blíží ke Goldwingu, tedy kabrioletu na dvou kolech, než ke sportovním mašinám, nemá mi T-max co nabídnout. Proto také B650 míří spíš na starší, pohodové a motorkářsky “vyřáděné" ročníky (viz nejaktivnější uživatelé na BurgmanUSA) nebo jednoduše na klidné, kochací pohodáře. Přestože výroba B650 letos kvůli emisním normám končí, za dvacet let si tento legendární průkopník pojmu "maxiskútr“ našel cestu do garáží obrovské bandy příznivců tohoto způsobu motorkaření. Myšlenky, že je to prakticky dvacet let starý, nemoderní stroj po první jízdě rychle přejdou, pokud ovšem do kokpitu usedne vzorek té správné cílové skupiny. Jsem desátým rokem velmi šťastným majitelem a neměnil bych .
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 193
Příspěvky: 1691
Registrován: 24 úno 2008, 07:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 03 čer 2020, 13:35

Ja ti nevim... ja osobne hledal skutr cestak a B650 byl samo ve vyberu. Byl tam i T-max a byl tam i C650 GT... od Burgmana jsem cekal "kreslo" na dalky, ale to se kupodivu nedostavilo. Kdyz pominu to, ze jsem na tom nedokazal najit vhodnou pozici, protoze riditka jsou v divnem trojuhelniku vuci sedlu a poloze nohou (ale to je dano mou postavou), tak jsem pri jizde zadne "kreslo" nepotkal. kdyz to srovnam s Tmaxem, tak funkcnost a komfort podvozku byl hodne podonby. Ono to bylo jakoby plavne, ale zaroven trrde, takze se to tak houpalo jako stare francouzske auta, ale zaroven to bouchalo pri prejezdu pricnych nerovnosti.
Zaroven jsem nepoznal ani nejake super komfortni sedadlo, nebo treba i super ochranu pred vetrem, spise bych rekl ze pro nohy to bylo horsi nez na Tmaxu. Ten je celkove sportovneji zamerney a naladen, ale rekl bych, ze mu lepe funguje podvozek.

Dle meho B650 zije posledni dobou ze sve historie, ale vuci vsem mu ujel vlak a to i v tech vlastnostech, ve kterych dominoval. Ano jedine hrejici je cena, ktera je na opravdoveho maxika dobra. Tamx je drazsi, ale nabidne vice, lepsi vybavu, dynamiku, podvozkove podobny komfort a lepsi ochranu na nohy apod. Ano, pak je tu BMW, ale to je za dardu, navic se ceka na novou generaci letos, takze uvidime s cim prijdou, ale pokud doplni mobilitu, moderni prvky apod. tak to muze byt spica, ale taky za 400 no... ne za 260.

Ale jinak je to fajn stroj no.
goes

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2017, 13:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Sport
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, cestovni plexi GIVI, originál 50l kufr Piaggio

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod MaxC » 03 čer 2020, 14:49

Díky všem za názory, zatím se kloním na stranu Burgmana, kterého jsem chtěl původně. Mám vyhlédnutého tohoto: https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 43326.html
Sice jsem chtěl jinou barvu, ale ono už moc není z čeho vybírat, vše ostatní je prodané. A v Německu jsou dražší. Na druhém místě mám toto:
https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 02798.html
Oba už jsou na inzerci delší dobu, tak třeba tam bude nějaký zádrhel.
Zde zmiňovaná Integra se mi nelíbí.
MaxC

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 07 kvě 2020, 08:38

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 03 čer 2020, 18:59

Skoda po tebe. Jelikoz DX tmaxy se jeste v lednu vyprodávaly nove za 280tis.
goes

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2017, 13:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Sport
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, cestovni plexi GIVI, originál 50l kufr Piaggio

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod JardaB » 07 čer 2020, 15:49

Poměrně podrobný a věcný test čtyř skútrů 300 ccm ... HondaForza, Sym CruiSym, Kymco Downtown a Yamaha Xmax ... vhodnost město-silnice, posez, plexi, spotřeba, brzdy, podvozek, motor, kufr, cena, atd ...

https://www.youtube.com/watch?v=y7F_ipGFoCo
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 169
Příspěvky: 987
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod goes » 07 čer 2020, 18:00

A jak sviti v noci tam je taky?
goes

100+
 
Reputace: 6
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2017, 13:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Sport
Tuning / úpravy: Vyhřívané gripy, cestovni plexi GIVI, originál 50l kufr Piaggio

Re: Výběr maxi skútru - obecné téma

Příspěvekod josuk » 07 čer 2020, 20:01

..pěkný test, ;-) avšak kdo jako já neumí španělsky tomu asi ani automaticky přeložené titulky nepomohou..

Co mě docela štve, je nedostatek barev. Třeba xmax se letos prodává jen černý, nebo ještě černější (ten modrý nebo hnědý v čr asi nejsou, možná příští rok) a vůbec s těmi barvami je to i u dalších značek bída.. černou metalízu prostě nikdy neocením.. Takže mi i v tom testu jak tam krouží docela splývají..
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 487
Příspěvky: 1113
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250 a Kymco Xciting 400
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Předchozí

Zpět na Rady před nákupem skútru

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků