Maxon Forcer 50

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 11 srp 2010, 19:57

Při koupi maxona mi bylo sděleno že MAXON pípá i svítí LED když není olej. Servisní manuál by se hodil. K MAXONOVI jsm dostal manuál od RHONa. Z toho zadření mám taky obavy, jak spolehlivé je čerpadlo oleje? Mám najeto cca 180 km. Dnes jsem nalíval druhou benzínovou nádrž. Už to nekouří jak před tím když tam byl olej přímo v benzímu. Tak doufám, že to maže přes čerpadlo. Jinak jsem spokojen jede pěkně akorát je tvrdý pérování a nepomůže ani podhustit pneu. :D
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod DAVON » 11 srp 2010, 22:44

Tady dávam odkaz na foto variatoru a snímače rertrikce a na konci galerie je mini instruktážní video variatoru a výměny oleje ve stálém převodu POZOR v manualu první výměna po 300km olej 80W90 samozdřejmě Starline :D jinak bacha na záruku .V této galerii na Rajčeti budu postupně doplňovat foto a videa z provozu Maxona 50 2T a založím i galerii na Maxona 125 Matador.

http://davon.rajce.idnes.cz/Maxon_50_2T/

Rhon pípá Maxon svítí, ale je možné ,že některej dělá oboje :D co kus to pomalu originál,ale tyto skůtry už vykazujou skoro seriovou výrobu ,ale mám jednu čtyřkolu čínu ani nedokážu napsat názav něco jako Kingsonn........... atd.název na dvě řádky v TP taky jsme ji rozebrali a děláme komplet stavbu,protože na originále se po 295km v půjčovně rozpadlo snad vše mimo motoru.
A viděl jste někdo jak chodí Rhony a Maxony zabalený v tom kovovým rámu to až příště. :D :D

A odkazy na viejko opravdu krátký to co je uvedeno na rajčeti tak na youtube a streamu

http://www.stream.cz/video/503884-maxon-50-2t-variator

http://www.youtube.com/watch?v=jeYfUcidXSM
Naposledy upravil KYBLOS dne 05 říj 2013, 22:12, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Uživatelský avatar
DAVON

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 11 srp 2010, 17:25
Skútr / moto: Skútr
Tuning / úpravy: Tunig

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod žape » 12 srp 2010, 11:09

No super fotky. Dík. Jo a dotaz,panda na obrázku je náhoda? Měl jsem ji mnoho let,tak se jen tak ptám..........

Mytys,jak jsem kuchal ten karbec,našel jsem tam i malou něco jako trysku s přívodní hadičkou s olejem. Asi si motor dle podtlaku bere oleje kolik potřebuje dle zatížení. Ale to jsem asi zeměkouli neobjevil. Nicméně dotankoval jsem plnou bandu benzínu a smahnul do ní olej třídy TC v poměru 1:50. Si myslim že to takhle budu praktikovat furt,jen se po pár desítkách km mrknu na stav karbonu na svíci. Ale tyto oleje by karbon už moc dělat neměly. Zatim najeto 60 km........včera prvně cesta do-z práce,kvůli tomu to vlastně celé je. Celkem 28 km. Tam v provozu přes město,chvílema i 50 km/h
zpátky v půlnoci pohodovka-vyhlídkovka max rychlost 30-35km-h. Jen si chrochtal.
žape

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 05 srp 2010, 13:24
Bydliště: středočesko
Skútr / moto: Maxon forcer 50,kawa chopper
Tuning / úpravy: Drobnosti na zvýšení výkonu a spolehlivosti. Jezdim v létě-zimě. Kufr Givi.

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 12 srp 2010, 18:03

Re DAVON: tleskám za fotečky, jsou krásné. Ale kdyby jsi měl chuť, tak by jsi je mohl pojmenovat. Někdy jsem nevěděl ani co je vyfocené. To je taková moje soukromá prosba. Jinak fotečky a video super. Ty seš servisák přes tyto skůtry? To video jak vyměnit olej je SUPER pro úplný blbce jako já. Pak se to proplachuje nebo přímo nalije novej olej? Při sundávání krytu variátoru je nutné demontovat nakopávačku? U Rhona psali že ne?

Re ŽAPE: tak jsem zakoupil olej pro 2T : MOL Dynamic Moto 2T pro skůtry ( SLOVNAFT) ale nevím, je to jakejsi syntetickej předředěnej olej. Tomu vůbec nerozumím, Předředěnej to jsem neslyšel co to je? Takovej zelenej hnus. Předtím jsem měl ESSO pěknej červenej. Asi taky budu trošku přidávat do benzínu pro sichr. Jinak při rozjezdu je slyšet že prokluzuje řemen variátoru ( píská). Má to tak být? Nevím. Mám 100 kg a tak to naříká. Jak se to rozjede je to v pohodě. Ty řemeny ve variátoru se nijak nenapínají ? Nebo jak to funguje. Já vím že je tam kuželovej převod, ale co tam napíná ten řemen? Jsem odkojenej klasickou převodovkou z pionýra tak se ptám jak blb.
Naposledy upravil Mytys dne 13 srp 2010, 09:31, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod slik85 » 12 srp 2010, 20:45

ak by niekto vedel napiste kolkatku trisku ma maxon Rhon ma 68
ma vubec maxon restrikci v sani?
slik85

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 01 srp 2010, 21:24
Bydliště: Malacky Slovensko
Skútr / moto: RHON
Tuning / úpravy: v zabehu

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 12 srp 2010, 21:26

Někde jsem četl že tam lze dát trysku 75 na max výkom karburátoru. Ale asi bude přivřený i sání tak by se to muselo otevřít.
http://www.scrappydogscooters.com/50CC_ ... PARTS.html

Zajímavej článek o nastavení karburátoru je:
http://aprilia.mysteria.cz/karburatory.htm
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod slik85 » 12 srp 2010, 22:13

ked som si to pozeral vsimol som si ze oni na ten motor pouzivaju inu sviecku
br8hs
v rhon je origo br7hs
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 dub 2013, 03:49, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
slik85

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 01 srp 2010, 21:24
Bydliště: Malacky Slovensko
Skútr / moto: RHON
Tuning / úpravy: v zabehu

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod DAVON » 13 srp 2010, 10:39

Jo fotky by chtělo pojmenovat ,ale nebyl čas tak snad časem až i ty ostatní videa a foto nějak setřídím.Foto jsem sem dal jako takovou ochutnávka pak to setřídim chtěl bych udělat takovej instruktážní filmeček na různé skůtry.
Ta výměna oleje ve stálém převodu za teplého oleje caa 10km jízdy první po 300km pak dle servisní knihy bez výplachu caa 0,11l 80W-90.
Jinak do motoru není špatnej ani olej pro dvoutakty ten přímo od Kelly 2T červenej dokonce je předepsanej dle záručních podmínek a dávkuje jej olejové čerpadlo ne podtlak může se samozdřejmě odpojit a míchat benzin přímo v předepsaném poměru a lít přímo do nádrže.
Panda není náhoda mám jich několik,ale ta na fotu jezdí ADC a různé slalomy,a amaterské rallyčka ve třídách do 1000cm3 a docela úspěšně i neúspěšně třeba do stromu
http://www.youtube.com/watch?v=gFgE7FBfx64
Funkce variátoru je jednoduchá vše záleží na válečkách (hmotnost) a profilu drah válečků a zadní kontrastní pružině a řemenu.
http://www.youtube.com/watch?v=3yRskb0BYwE
jinak např. na tubu je těchto animaci mrak.
Hl. tryska origo je 68 dá se dát i větší ,ale restrikce v sání není jedině odpojením omezovače Maxona 50 otevřete alespoň u těch kusů co se mi dostali do ruky(co kus to pomalu originál)a pak jezdí i v serii docela obstojně a do města ideálně samozdřejmě jako dobrá 50cm3.
Servis nám Kelly nedalo nejsem v síti AKASe síť opraven pro AutoKelly a namám Showroom jedna z podmínek servisování těchto strojů jestli je někdo kvalifikovanej na opravu moto. to už se asi neřeší,protože v místě kde mám já opravny Krajské město určitě má tuto kvalifikaci jen pár lidí,protože přes 30let možná ještě déle nebyl otevřen obor opravář moto. a první znovuotevřený obor moto měl závěrečky až tento rok caa 12 lidí jeden z nich je shodou okolností i můj syn,ale může mě těšit,že v našem Krajském městě neni jediná ofiko opravna pro Kelly Všechny ve vesnicích okolo caa 15km a myslím si ,že na těchto strojích bude práce dost proto už teď pilně trénujem jejich klady a zápory aby jsme byli připravený. :D :D :D
Servisovat dle blokové vyhlášky může kdokoliv kdo má servis na moto a dodrží servisní postupy dle manuálů atd.tím neztrácíte záruku.

Jo a našlapovací páka se nemusí sundavat když sundáte kryt na řemen a variátor
a ten odkaz na díly na minarelli je dost výstižný odkud všechny čínský padesátky pocházej
Uživatelský avatar
DAVON

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 11 srp 2010, 17:25
Skútr / moto: Skútr
Tuning / úpravy: Tunig

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 13 srp 2010, 17:16

Re DAVON: Mohl bys jako odborník popsat variátor. Co je vlastně variátor:
1. Celá sestava koleček a řemenu pod krytem variátoru?
2. To kolečko co je u motoru?
3. To kolečko co je vzadu u převodovky ve kterém je spojka?

Je mi jasné že váha válečků ve spojce ( variátoru?) má vvliv při jakých otáčkách začne zabírat zadní kolo. Čím težší, tím musí být otáčky větší, aby sepla spojka. Pořád se mluví o výměně válečků ve variátoru, ale vlastně jsou to válečky ve spojce. Akorát nechápu jak můžou mít válečky vliv na maximální rychlost po rovině při stejném variátoru. Při výměně variátoru se mění co ? Obě kola a řemen či jen jedno z kol?

Možná vypadám jak blb, že se takto ptám, ale líná huba - holý neštěstí. Jsem prostě zvědavej a ty seš jeden z mála kdo je ochoten se o svoje vědomosti podělit.
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Tomas83 » 13 srp 2010, 19:17

Zdravím všechny. Tak jsem si také pořídil před 3 týdny maxona, přihlásil a ejhle po prvních 25km hned závada :cry: Ale vše se vyřešilo rýchlím servisem. Vystřelilo gufero mezi převodem zadního kola a variátorem. Na to nezamikala řídítka, ale vše v servisu na záruku opravili bez jakých koliv řečí. Dnes už konečně jezdím. Jen ten omezovač. Sice drátek na odpojení jsem našel, zkusil a opravdu to jede, jen to nechci hned ryskovat. Počká do první garance a pak možná. A tak mi vzniká otázka. Je tam svíčka NGK BR8HSA zda by se dala nahradit také NGK ale platinum BR8HVX ( http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svic ... a/motorky/ ) Máte někdo zkušenost?
Tomas83

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 13 srp 2010, 19:06
Skútr / moto: Maxon forcer 50

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 13 srp 2010, 20:48

Zdar Tomas. Řidítka se zamykají ( zamykat je vyjmenované slovo 3 tř. zákl. školy). Ale pokud se ti jak píšeš :shock: nezamikaly :shock: , tak to si zasloužilo opravu. Ryskovat jak dále píšeš by se nemělo. Já osobně bych jen riskoval s měkým i je to bezpečnější. Rovněž tak rychlý servis je rychlejší tvůj rychlí. Já mám u Maxona klíč a musí se trošku povytáhnout aby se zamkly řidítka. U jiných scooterů stačilo jen pootočit do zamykací polohy. Nezlob se na mne, ale měl jsem z češtiny na vysvědčení 4. To ty jsi musel mít aspoń 12 tku.

Tomas napsal:
Zdravím všechny. Tak jsem si také pořídil před 3 týdny maxona, přihlásil a ejhle po prvních 25km hned závada Ale vše se vyřešilo rýchlím servisem. Vystřelilo gufero mezi převodem zadního kola a variátorem. Na to nezamikala řídítka, ale vše v servisu na záruku opravili bez jakých koliv řečí. Dnes už konečně jezdím. Jen ten omezovač. Sice drátek na odpojení jsem našel, zkusil a opravdu to jede, jen to nechci hned ryskovat. Počká do první garance a pak možná. A tak mi vzniká otázka. Je tam svíčka NGK BR8HSA zda by se dala nahradit také NGK ale platinum BR8HVX ( http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svic ... a/motorky/ ) Máte někdo zkušenost?
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Tomas83 » 13 srp 2010, 21:57

Občas se chyba stane, i těm nejlepším :? Doufal jsem, že někdo poradí a nebude až tak opravovat chyby. No nic no
Tomas83

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 13 srp 2010, 19:06
Skútr / moto: Maxon forcer 50

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod slik85 » 14 srp 2010, 00:10

Mytys píše:Re DAVON: Mohl bys jako odborník popsat variátor. Co je vlastně variátor:
1. Celá sestava koleček a řemenu pod krytem variátoru?
2. To kolečko co je u motoru?
3. To kolečko co je vzadu u převodovky ve kterém je spojka?

Je mi jasné že váha válečků ve spojce ( variátoru?) má vvliv při jakých otáčkách začne zabírat zadní kolo. Čím težší, tím musí být otáčky větší, aby sepla spojka. Pořád se mluví o výměně válečků ve variátoru, ale vlastně jsou to válečky ve spojce. Akorát nechápu jak můžou mít válečky vliv na maximální rychlost po rovině při stejném variátoru. Při výměně variátoru se mění co ? Obě kola a řemen či jen jedno z kol?

Možná vypadám jak blb, že se takto ptám, ale líná huba - holý neštěstí. Jsem prostě zvědavej a ty seš jeden z mála kdo je ochoten se o svoje vědomosti podělit.

tvoja predstava je uplne inde ako skutocnost

na kluke motora mas variator, v kludnej polohe je variator rozlepeny a po pridani plynu sa valecky odstredivou silou odvalia k okraju variatora a cim su dalej od stredu tym sa variator viacej stlaca a vytlaca remen dalej od stredu a tym sa meni prevodovy pomer na zadnej remenici je "kontrastna pruzina" ktora napina remen a robi proti odpor valeckom.

na druhej remenici su umiestnen odstredive spojky ktore pri beznych otackach motora zostavaju v klude po zvyseni otacok sa zmeni prvod medzi remenicami a odstredive spojky sa odstredivou silou roztiahnu a zacnu zabrat a skutr ide do pohybu

odstredive spoky pohanaju koleso cez staly prevod. (to je to kde sa ma menit olej)

ale precitaj toto
http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... -variator/

cim mas tahsie valceky tak tym skor ich odstrediva sila odvali a skor sa ti zmeni prevod skutr bude lenivsi odspodu (od rozjazdu) ale potom by mal ist rychlejsie (samozrejme ked uz niesi na okraji variatora

a cim lahsie tak tym vecsie otacky budes potrebovat na rozbech ale zase to bude mat vecsiu silu a ak to prezenejs a das mensiu hmotnost postupne stracas aj na max rychlosti
slik85

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 01 srp 2010, 21:24
Bydliště: Malacky Slovensko
Skútr / moto: RHON
Tuning / úpravy: v zabehu

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod DAVON » 14 srp 2010, 03:24

slik 85 odpověděl za mne chtěl jsem dá také odkaz na scootland :D ,mám uplně nový zkušební sady válečků,ale zvažuji jestli to zkoušet,protože odblokovaný v originálu to jede na 50cm3 celkem slušně ráno zkusíme GPS měření rychlosti máme toho víc na měření skůtry i auta tak jestli se mi povede to nějak natočit jak lže te tachák na tom kuse co bude k dispozici
Uživatelský avatar
DAVON

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 11 srp 2010, 17:25
Skútr / moto: Skútr
Tuning / úpravy: Tunig

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 14 srp 2010, 23:05

Re: SLIK + DAVON děkuji za vysvětlení. Prostudoval jsem odkazy a materiály. Zjistil jsem, že když Vážím 96 kg měl bych kamsi do spojky dát silnější KONTRASTNÍ pružinu, aby řemen neprokluzoval při rozjezdech a jízdě do kopce. Ono je při rozjezdech fakt slyšet z variátoru pískání. A někde jsem zase četl, že stačí jen styčné polochy řádně odmastit a taky to pomůže. Člověk se pořád učí. :cry: Jo kdybych měl 45 kg jako za mlada, to by se jezdilo.
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků