Maxon Forcer 50

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod TUNER » 27 dub 2016, 06:32

A samotný starter,baterka jsou v pořádku ? Jaké napětí je na baterii ?
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod martinnl » 19 srp 2016, 21:43

Dobrej pánové, zakoupil jsem si také maxika ale teď se chci zeptat, jelikož se předešli majitel o skůtr moc nestaral, jsou tam poničené plasty. Je možné tam dat plasty ze Skutr Rohn speed 50? Díky.
martinnl

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 06 črc 2016, 20:25

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Adam2 » 23 srp 2016, 11:49

Zdravím vás. Po dlouhém odmlčení se musím podělit s mojí závadou na skútru . Závada se začala projevovat po ujetí cca 2000km. Projevy závady , špatný starty motoru a bylo jedno jestli motor byl zahrátý nebo ne, o něco málo menší výkon motoru, spotřeba paliva cca 3,8l . Byl jsem přesvědčený že za to může karburator a jeho elektrický sytič, když jsem měl chvilku volného času tak jsem měnil různě nastavení karburátoru a sytiče , výsledek se zdál že to bylo chvilku lepší a potom se to zas zhoršilo. Nová zapalovací svíčka skoro nic neřešila. Až teď po 3 letech a ujetí dalších 10tis kilometrů mi to nedalo a říkal jsem si že to není možné aby to špatně startovalo . Oprava závady trvala necelé dvě hodiny a vešla se do sta korun . Kdybych to věděl čím to je hned od začátku, ušetřil bych si hodně starostí a ještě víc času. Patrně už ve výrobě mi špatně dotáhly hlavu motoru a jedna matice nebyla řádně dotáhlá. Dal jsem nové těsnění pod hlavu a válec, nové matice a skútřík mi startuje lépe než kdy předtím. Těsnění pod hlavu bylo z části upálené. Sám nechápu jak to mohlo jezdit ale opravdu jsem s tímto těsněním najel 10tis km .
20160823_104450-1-1-1.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Adam2

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 04 dub 2011, 18:29
Skútr / moto: Maxon

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod hertzwatt » 21 pro 2016, 02:50

Ahoj kluci mám na vás pár dotazů,
Skončil mne před rokem v garáži skútr Maxon Forcer 50. Cena 0kč s DPH. Kompletní s nájezdem cca 6tis km. Evidentně přidrený válec. Nechal jsem si ho na pozdější laborování. Rok s rokem se sešel a zjistil jsem že po Zlíně je jízda autem do práce prah bída a velikou motorku tahat je blbost. Napadlo mne oživit nechtěný dárek. Když už ho mám. Tak se ptám velice seriózně. Když už budu dělat komplet GO. Pokud jste děli GO. Jaké díly jste použili a jak jste poladili motor a současti. Hledám ověřenou cestu. Vše si budu dělat sám v své dílně. Jde mi o to nevymýšlet a netestovat. Vím co chci a něco i do stroje investuji. Ale jaké díly a jaká je kvalita. Nabízí se vice výrobců Válec 50/70cm Naraku,Maloosi,RP co jsem hledal, variátor Malosi v sadě nějaký street výfuk, pružinky do spojky, přetriskovat karbec nebo výměna za větší.... Jde mi o to zvolit sadu dílů za rozumý peníz nechci to tunit extra ale když už to budu komplet rozdělávat.Vážim 78Kg a uprednostnuji spolehlivost a dojezd do prace se slušným rozjezdem a zátahem maximalka cca 60-70max. Za každý názor předem děkuji. Technicky nemám problém s GO motorů začínal jsem na klasice fichtl,simák,jawka atď. pak šáde,favál,felina atď. a pak roky vozní zadku v autě. :-) Takže základní princíp mechaniky motorů a co a jak s čím souvisí znám. Jak jsem již psal jde mi o Výrobce, kvalitu a cenu dílů, sestavit taky seznam doporučený a ověrený. Jak se dívate na 70cm válec. Prosím neřešme zákonost věci. Je to volba každého jednotlivce.Jde mi o přínos s ohledem na GO celeho motoru. Nechci z číňaka dělat itala s horkou krví.Prostě jen při GO vzít v potaz možnost vylepšení stroje.V rámci rozumné meze. Je to CHINA že ano.

Ještě jednou přdem díky za seriozni odpovědi snad nikoho neurazím :-)
hertzwatt

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 21 pro 2016, 01:52
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Maxon Forcer 50
Tuning / úpravy: Zatím žádne

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod koftun » 21 pro 2016, 09:09

určitě bych to napřed rozebral - ze dvou důvodů: 1. uvidíš, jak je na tom klika,jestli to náhodou při zadření taky neodnesla 2. zjistíš průměr pístního čepu

od koho budeš brát oversize sadu válce s pístem není zas tak zásadní - ani originál není moc vymazlenej :-) Naraku klidně, cokoli dražšího by asi bylo pro tvůj účel zbytečný.
k většímu válci by mělo stačit natryskovat karb, ale lepší výsledek ti dá celej větší karb - cca 19mm-21mm (origo by mělo být kolem 17). jo a na dvoutakt nedávat rovnotlakej.

při tom to bude chtít vyřešit napojení na airbox - nebo ještě líp upravit i ten na větší průtok vzduchu.

výfuk je dobrej nápad. buď originálu zrušit restrikční prvky (zúžení, slepý kolínka...) a trochu odškrtit poslední přepážku, nebo pořídit rovnou nějakej lepší - ale je to drahý...

lepší variátor trochu pomůže, pružinky bych dal červený Naraku, stejně jako kontrastku - zkoušel jsem různý nastavení a nakonec skončil u nejtvrdších.

jestli si chceš hrát, odvrtal bych spojkovej koš, aby se snížila rotující hmota a upravil větrání skříně variátoru.¨

dobrej zdroj na díly je Karel: http://multimoto.cz/ nebo Malšice: [url]https://www.skutry-malsice.cz/maxon/ardour-50-2t/?params[2][0]=1#content[/url]
Uživatelský avatar
koftun

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 100
Registrován: 21 úno 2011, 18:42
Skútr / moto: Yama Vity - prodáno, Yukáč City - totální stavba
Tuning / úpravy: City - komplet tunning...

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod hertzwatt » 21 pro 2016, 13:46

Ahojky Koftune,

Díky za info posunul jsi mne o krok dále. Je jasné že motor rozeberu,očistím, prohlídnu kliku, ložiska,gufera,spojku,brzdu, kola v převodovce atď. O tom žádná a považuji to za samožrejmost a základní věc. I odrazový můstek.Proto jsem to dále nerozepisoval.

Jde mi o to že jsou tři cesty:

1.Koupit sadu kit válce 50cm vše ostatní nechat v serii a vyskoušet jak to jede.Vyměnit a opravit jen to co bude potřeba. Toto rovná se nejnižší náklady. Malá přidaná hodnota.

2.Koupit sadu kit válce 50cm, variátor Malossi multivar v sadě,řemen lepší a výfuk street.Pružinky do spojky možno.

3.koupit sadu kit válce 70cm,variátor Malossi multivar v sadě,řemen lepší a výfuk street.Pružinky do spojky určitě.

Práce vyjde na stejno. Tak jak tak to musím rozdělat. V náročnosti a pracnosti rozdíl velice malý. Ale rozdílná přidaná hodnota a samozřejme cena.
A těd k jádru pudla. Prohlídl jsem stránky a mám jasno co koupim.

Výfuk street ale který. Na scootlandu mají dva LeoVince Touring a pak Tecno street. Co mne zajímá je vaše zkušenost.Doporučení pohled na věc. Třeba jiný odkaz na stránky.
Variator malossi multivar. Tady mám jen dotaz v sadě je zlutá kontrastka pružina ? Doporucuješ červenou tvrdší je to tak markatní rozdíl? I spojkové pružinky.Vzhledem k mojí požadavkům.

Karbec. Ok jde koupit dle odkazů i kopie za solidní peníz. Tady není co diskutovat. Jen je rozdil v nastaveni a kvalite, funkčnosti mezi těma kopijemi. Co máte který typ treba 19mm karburátoru.

Válec 50/70cm to vážně není zásadní rozdíl. Když jsem měnil válce na jawce 250 panelce tak byl safra rozdíl mezi CZ Turkem a Chinou...ale to jsou již roky svět se pohnul dále. Takže zpracování, výrobní tolerance, material životnosti. Originál válec 50cm v AK stojí cca 800kč i toto je mi docela divné.
Proto se ptám zkušenějších na rozdílí ve značke a kvalite

Odvětrání co tím myslíš a jak vylepšit? Má to až taký efekt vzhledm k požadavkům.

Filtr box ano u toho jsem počítal s úpravou tak aby se motor mohol patričně nadechnout.

Díky ještě jednou za informace. Jak budu provádet GO dám sem fotky a návod snad to pomůže pak dalším.

Čauky Milan
hertzwatt

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 21 pro 2016, 01:52
Bydliště: Zlín
Skútr / moto: Maxon Forcer 50
Tuning / úpravy: Zatím žádne

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod macman » 03 led 2017, 19:07

Já osobně bych koupil v AK pístní sadu a válec originál 50ccm a víc bych neřešil... Multivar ti primárně zlepší průběh rozjezdu, ale pro vyšší maximálku bys musel šáhnout i na koncový převod... Suma sumárum aby to trochu jelo, tak by tě čekal variátor, pružinky do spojky, kontraska, 70ccm KIT, karbec, výfuk, přímé sání, koncový převod a stejně bys měl za chvíli pocit že to nejede.. Krom toho, že pokud bys to s navýšením přehnal, tak by to chtělo lepší kliku.. Navíc by tě čekal dosti výrazný kravál a vysoká spotřeba.. Ty neorigo karburátory nejsou žádná sláva a pokud bys chtěl spolehlivost, lepší koupit třeba DellOrto.. Jenže to je dvojka jak vyšitá...

Známý takhle tunil Gileru Runner 50SP, což je jeden z nejlepších vodou chlazených motorů.. Sice mu to jelo kilo, ale za cenu 5L/100 a kraválu na kilometry daleko... A jenom do úprav dal pár desítek tisíc...

Já bych to zprovoznil a pokud tě skůtrování bude bavit a máš papíry na velkou mašinu, kup si nějakou 150ku 4T.. Oproti 125kám jsou levnější, jelikož na nich Bčkaři nemůžou jezdit...
macman

25+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 39
Registrován: 01 čer 2013, 07:38
Skútr / moto: Honda SCV100 Lead/Piaggio Skipper 150/Beverly 500

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod JohnyLBC » 27 bře 2017, 15:11

Ahoj chlapi,
dá se nějak poštelovat zadní brzda? Skutr má najeto 2000km a přijde mi že zadní brzda je hodně slabá. Skoro vůbec nebrzdí... Z kopce bych na ni ani nezastavil...

Řešil jste někdo úpravy variátoru? Jezdím většinou sám, 95kg a to je v pohodě, ale když jedeme ve dvou je to fakt pomalý... Nevím jestli by třeba nějaká levná úprava nepomohla těm rozjezdům... Jinak jsem koupil skutr za 8500,- jako low cost tak se mi do toho nechce vrážet aby to zůstalo low cost...
Stačí, že helma stála víc jak polovinu ceny skútru :D

-- 27 bře 2017, 15:54 --

Řemen - jak často měníte? Dle stáří nebo nájezdu? Jaký typ nebo originál auto kelly? Skútr má rok 2010 a najeto 2000 km a myslím že řemen nikdo neměnil...
Jezdím do práce low cost, proto si můžu dovolit plný plyn ;)
Uživatelský avatar
JohnyLBC

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 27 bře 2017, 14:55
Skútr / moto: Maxon Forcer 50
Tuning / úpravy: restrikce off

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod JohnyLBC » 11 dub 2017, 18:45

Ahoj, brzda poštelovana, ale pořád mi píská přední asi kotouče... Mel jsem tk rozdělaný, rozhejbany, promazany a destičky jsem obrousil, nečistoty na kotouči jsem obrousil a očistil a chvíli byl klid a ted zase píská...

Hele ale hlavně kvůli jinému... Trápí mě volnoběh za studena, málo otáček, chcípa.... Za totacly ok ale po chvíli ae dusí a chcípne, a když přidám tak se asi uchlasta a chcípne hned... Pak chvili nejde natočit... Poraďte mi jak postelovat prosím... Bud nevypina sytič nebo bohatá směs na karburátoru?
A třetí problém... Na výfuku jsem našel červené skvrny... Je dira v tom horním dilu, a kape mj jakoby rezava voda na spodní dil, viz foto... Ale myslim si ze to neni rez ale zbytky oleje? Mam tam cinol 2t profi a je přesně takhle cervenej..... Co myslíte? Je to boharou směsi ze se to ani nespálí a jde to do vyfuku? To by přeci strilelo ne?

-- 11 dub 2017, 19:44 --

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Jezdím do práce low cost, proto si můžu dovolit plný plyn ;)
Uživatelský avatar
JohnyLBC

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 27 bře 2017, 14:55
Skútr / moto: Maxon Forcer 50
Tuning / úpravy: restrikce off

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Majkyto » 27 zář 2017, 20:16

Zdravim,
Mám maxona ardour ale vesmes ty maxony jsou stejny.
Potrebuju poradit se 3 vecma: 1.nechce mi nastartovat skutr,benzin vse tam je ale nwm cim to je.Svicku nemuzu zaboha najit :D
2.na bocni strane skutru se leje asi motorovy olej,ale kde se vypousti ?
3.to same u prevodoveho.kde ho najdu ? a kde ho napustim ?

Nikde jsem zadny navody nenasel.Predem dik
Majkyto

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 27 zář 2017, 20:12
Skútr / moto: Maxon ardour 125
Tuning / úpravy: žádné

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Karelbrezky » 28 zář 2017, 09:53

Lépe hledati třeba. :D


http://rhon.nunak.eu/
Uživatelský avatar
Karelbrezky

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 271
Registrován: 29 zář 2012, 18:57
Bydliště: Skoro Zlín
Skútr / moto: Aprilia SR Max 300i, JAWA 350/ 632
Tuning / úpravy: Netřeba.

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Heluska39 » 27 dub 2020, 15:58

Dobry den, jsem trochu off topic, ale poradil by mi nekdo takhle z patra jakou baterii do tohoto skutru? Nemam moznost zkontrolovat rozmery a ostatni parametry fyzicky na baterii a auto Kelly tvrdi, ze baterii na tento druh skutru nemaji. Chtela bych proto objednat nejakou alternativu, pokud nejaka tedy existuje. Dekuji moc
Heluska39

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 27 dub 2020, 15:54
Skútr / moto: Skutr

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Juridzy » 18 kvě 2020, 23:11

YB4L-B
Yamaha Cygnus X - Yamaha Beluga - Piaggio ZIP - Yamaha X-Max 1- Yamaha X-Max 2 - Piaggio NRG MC3 - Maxon Forcer 50 - Yamaha Maxster - Piaggio Typhoon 50
Uživatelský avatar
Juridzy

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 18 kvě 2020, 23:09
Bydliště: Mladá Boleslav
Skútr / moto: Yamaha Cygnus X
Tuning / úpravy: TOP TUNING

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Radek40 » 06 srp 2021, 20:26

Dobrý den, Dá se někde stáhnout návod na Forcer 50?
Radek40

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 04 srp 2021, 18:45
Bydliště: Prostějov

Re: Maxon Forcer 50

Příspěvekod Fill Hua » 27 srp 2023, 10:20

Zdravim skutr mi zacal pri vetsich otacka dusit a nemit tach az skoro chcipat porad te prosim pri startu j chyta pekne jak teply tak studeny diky za radu
Fill Hua

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 27 srp 2023, 08:12
Skútr / moto: Maxom

Předchozí

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků