Řidičák B = 125ccm

Diskuze o čemkoli.

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 07 črc 2011, 11:41

bohužel jsem se nedozvěděl původ informací z článku na skutrportalu.
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 07 črc 2011, 11:52

A pořád dokola!!!! Přečtěte si řádně novelu a dozvíte se, že když bude schválena, tak k 1.1.2012. Dále doporučuju přečíst poslední Svět motorů, kde je k tomuto přímo vznesen dotaz.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 07 črc 2011, 12:37

a to schálení by mělo být provedeno kdy? jen tak pro upřesnění nějakého data. Jen se snaím doplnit otázky. mezi námi jde třeba o to, že zájemci by mohli stihnout autoškolu ještě letos do podzimu a ne čekat na jaro, kdy než autoškoly vytáhnou motorky a udělá se autoškola chvilku to potrvá
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 07 črc 2011, 12:55

No, u nás v našem Kocourkově je možné všechno, ale parlament už to schválil, teď se čeká na senát a podpis Klause. Kdy to bude senát projednávat nevím, ale účinnost by měla být od 1.1.2012. Tlačí na nás EU, takže si myslím, že senát to schválí. Jediný problém právě je, že autoškoly vlastně budou muset s Béčkem dělat jízdy i na skútu, takže budou muset investovat. Tam by mohl být problém s pozdější účinností, protože se budou někteří snažit to protahovat. A jelikož víme, jací jsou naši politici "nezkorumpovaní", tak je možné, že se budou ze stran majitelů autoškol podmazávat. No, uvidíme.....
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 07 črc 2011, 16:09

No,právě proto je to až od roku 2013,autoškoly by se do roku 2012 neztihly technicky zařídit novým vybavením,nedávno jsem to někde četl,a potvrdil mi to i zk.komisař v autoškole,že 2012 nepadá v úvahu,že to je technicky neproveditelné,a že unie to po nás chce nejpozději v roce 2013,což je patrené i ze článku na SP,a ty autoškoly se do toho zrovna dvakrát nepohrnou,to mám zjištěné i ověřené,je to pro ně náklad navíc.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod satanachist » 07 črc 2011, 16:14

Jenže článek ze SP není "směroplatný" :D Já mám informace přímo od poslance PČR a mj. autoškoly o tom vědí už dost dlouho, tak se mohou vybavit. Ve SM je zase, že už se čeká jen na ten senát a Vaška. Ale jak říkám, v tomto absurdistánu je všecko možné. :evil: Můžeme o tom zatím jen debatovat....
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1057
Registrován: 21 dub 2010, 03:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 07 črc 2011, 16:23

To není,ani neříkám že je,pouze prezentuju svoje informace,a ty jsou:platnost novely od r .2013,jak to ve skutečnosti bude,netuším.Pokud máš info od poslance,že to bude 100% platit od nového roku (2012),a dá za to ruku do ohně,pak nezbývá nic jiného,než začít vybírat a ještě letos koupit stroj o obsahu 125 ccm.Ještě taková otázečka,hledal jsem ve světě motorů ten článek,ale nikde o tom není ani zmínka,v jakém to bylo čísle?Díky
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Gandalf » 07 črc 2011, 17:45

Nezbude nic jiného, než počkat až to Václav podškrtne. Média to hned důkladně rozeberou, protože ze strany prodejců bude velký tlak, aby se tato skutečnost medializovala. Autoškoly mají na přípravu opravdu dost času, navíc i tohle jde upravit nějakým přechodným ustanovením.
Přece pokud několik generací starších B-éčkařů jezdit na skůtru v autoškole nepotřebovalo a získají teď oprávnění, nelze stavět nové uchazeče o "B" do pozice "jízda na skůtru nebo nic".
Já (pouhý B-čkař) jsem se na padesátkách najezdil spoustu km, v Řecku jsme si zásadně půjčovali 125 - 250 a opravdu v tom nevidím nějaké nepřekonatelné dovednostní překážky. Navíc u většiny B-čkařů se už dá očekávat větší rozvaha i zkušenost z provozu na silnici než u 15-letých kluků (snad mi prominou) :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 07 črc 2011, 20:57

Dokud to nebude černý na bílým že to platí,tak tomu nevěřím.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 08 črc 2011, 11:30

takže ve výsledku se nic neví, datum je 2012...2013 podle toho kdo to píše a v jakém plátku. Stejně tak se přesně neví, jestli to bude platit provšechny Béčkaře nebo jen pro nově nastoupivší do autoškol, stejně tak nechápu proč by byla nutnost dovybavovat skútry všechny autoškoly, když povinností se svést nebude
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod MilosVee » 08 črc 2011, 16:35

Ale dokážeš si představit,že někdo kdo v životě neseděl na moto skočí na 125ccm a cásne za plyn?Nechci takové lidi potkat na silnici,nebezpeční už jen sami sobě,natož pro ostatní účastníky silničního provozu.Nějaká ta povinná jízda v autoškole by byla určitě na místě,nebo prostě chceš k béčku i 125ccm?Uděláš nějaký zákl.kurz v rámci autoškoly,a v papírech to bude poznačeno,třeba jako harmonizační kód,pokud řekneš,nechci na tom jezdit,tak nebudeš moct na 125ccm,ale pouze na 50ccm jako do teď.Ale to je spíš fikce,opravdu nechci,aby to do mě někdo narval v kilu na 125ccm,až povezu děti do školy.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 08 črc 2011, 16:49

o je samozřejmě obecná diskuse na toto téma. souhlas, já spíš myslím, že to v tomto tématu nakonec sklouzlo spíš s sondování jakpak je to daleko, co na to ouřady apod. Většinou se zde zajímají právě ti, kteří přemýšlí jestli do autoškoly vyrazit už teď a nebo jim to spadne do klína, když to pročtu celé už to od obecné diskuse má poměrně daleko. spíš jsou zde opravdu zájemci v jakém stavu novela je a hlavně jak že to vypadá s těmi datumy

Tím nechci zpochibnit to nad čím přemýšlíš a to jestli je to nebo není bezpečné
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod Jimmy » 08 črc 2011, 16:57

Ten kdo na skútru sedí opravdu prvně, tak má v očích smrt už ve 40km/h, takže 100kou hned rozhodně nepojede. Navíc povinná jízda v autoškole by znamenala, jízdu na 125ce s metrákovým instruktorem za zády, maximální dosaženou rychlostí 40km/h a s tím jak se slabý skútr chová při jízdě v jednom tak budoucí řidič nezjistí vůbec nic. Nedělal bych z autoškoly žádný zlatý Grál vědění, který budoucího řidiče osvítí a poučí.

Osobně když jsem na podzim dělal papíry na velkou motorku, tak přestože jsem jezdil na Yamaze Fazer 600, která má téměř 100 koní, tak protože jsem mě příkaz ji točit maximálně do 5500ot/min, tak jediné co jsem se při plížení po městě čtyřicítkou naučil bylo, že mám na silné mašině mít prsty na brzdě a přidávat plyn je nepatrným pohybem zápěstí abych se rozjížděl extra plynule a neděsil zkušebního komisaře. Nějaké zkoušení většího zrychlení, nebo i ostřejšího brzdění, nebo nějaké rady jak jezdit jsem se nedočkal. Takže jediné co jsem si z autoškoly odnesl kromě kolonky v řidičáku bylo, že na neznámé mašině je třeba přidávat plyn opravdu zvolna.

Nicméně na 125 skútru se nic děsivého nestane ani když člověk otočí plynem hned na plno. Ono se nic děsivého nestane ani na mém 200ccm Runneru, který je mírně rychlejší než běžné 125ccm skútry, takže pokud za to nováček nevezme naplno těsně před zdí, tak nejspíš během pár metrů zjistí jak moc to jezdí i bez autoškoly.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 297
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod _Tom_ » 08 črc 2011, 17:16

hlavně by to technicky znamenalo opravdu nutné sednutí na 125ccm v autoškole a v tomhle případě skútra takže podle mě je hloupost čekat na nějaké vybavení autoškol. pokud jem zaznamenal právně tady nejde vůbec o autoškoly jako takové ale o novelu která poběží jen na stolech úředníků
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: řidičák B = 125ccm

Příspěvekod jakattara » 08 črc 2011, 18:13

Souhlasím se všema starostma kolem bezpečnosti B/125ccm, ale zase když se takový člověk, bez jakých koliv zkušenosti dostane po získání ŘP třeba k řízení nějakého vozidla ve tří litru, myslím že by mohl udělá taky řádnou paseku. Mohlo by to i být třeba ještě omezeno do 20ti let jen 50, ale i to mi připadá taky mimo mísu, neboť zrovna v těchto letech si již může noty na tu 125 udělat legálně.
Já se na to dívám s pohledu člověka, co má rád svůj život - jestli to příjde, pro mě to bude přínos a já se na tom budu chovat pozorně - rád se vracím domů v pořádku a celý. Pokud né, nadále budu jezdit jen padoucha a auto ( ve/a na kterých mě může opět sejmout kdokoliv, jakkoliv stár a čímkoliv.) A vlastně i jako chodce ... Asi to bude hlavně o lidech a jejich myšlení.
Kymco Agility 50 MMC - Nimbus 2000 CBR XX:) ,Kymco Downtown 300i - www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=40432 ,www.kymco-club.cz
Agilitka - 27 320km, mnou 26 220km
Downtown - 12 300km, mnou 12 300km
Honda CTX700D - 2 200km, mnou 2 200km
Uživatelský avatar
jakattara

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 986
Registrován: 21 črc 2009, 07:09
Bydliště: Metancity - Ostrava
Skútr / moto: Kymco Agility 50/4T-CBR Nimbus 2000, Downtown 300i
Tuning / úpravy: ...neblokované CDI Naraku v.2.,Multivar Malossi

PředchozíDalší

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků