cbs,abs,abc,ac-dc - různé podpůrné systémy

Diskuze o čemkoli.

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod Miroslav Sedlmaier » 05 říj 2012, 16:49

Řada z nás tady na motorce sedí třeba celej den a najede stovky kilometrů a když mi v nestřežené chvilce něco zaskočí po několikahodinové cestě, tak ABS odvede svoji práci jak má. Za mě jedině ABS ne pro to, že neumime brzdit,ale je to kontrola a pomocník v nouzi. Kontrola trakce je taky super záležitost. Nejedenkrát se mi stalo na mokré vozovce, že byl masný flek nebo jinej bordel a při rozjezdu či řazení mi to pěkně potrápilo a tuhle vychytávku bych ocenil, když máte pod zadkem hnedle 400kg. Myslim, že vývojáři těchto firem nejsou pitomci a my je budeme školit co a jak. Každopádně pokecat můžeme, néé? :wink:
Naposledy upravil Miroslav Sedlmaier dne 05 říj 2012, 20:59, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Miroslav Sedlmaier

1000+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 1015
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Klatovy
Skútr / moto: Klatovy 776 026 101, Burgman 650E K8+B 400 K5 dříve Foresight 250,Pantheon 125

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod janon » 05 říj 2012, 17:38

Jen se zeptam tech, co ABS tak odsuzuji a nechteji, kolik z Vas na moto s ABS jezdilo (ted nemyslim par km, ale nekolik tisic km)?
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod angel2904 » 05 říj 2012, 17:52

Odsuzovat není to správné slovo, ani nic takového nedělám. Jak jsem už psal, v autě ho mám. Jen že pro mě nemá žádnou přidanou hodnotu na motce. Ne takovou abych za něj dobrovolně utratil své peníze :wink:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod FunTom » 05 říj 2012, 23:32

Honzo přiznám se, že na motce s ABS jsem nejel, ale tlumočil jsem zkušenosti Bahňáka a kamarádů motorkářů a přikláním se k jejich názoru... Třeba až na nějaké najezdím pár tisíc km tak změním názor. :wink:
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod TUNER » 22 lis 2012, 16:33

To už si ta unie dělá fakt srandu.... :(

http://www.novinky.cz/auto/285356-eu-ch ... cyklu.html
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod angel2904 » 22 lis 2012, 16:46

Já myslím, že to není nic nového. Ani ABS ani to svícení. Jen už je asi zřejmé od kdy to bude. Na SHčku 2011 světlo už taky nemůžu vypnout.. ABS na moto jsou podle mě jen 2-3kila váhy navíc, nic jiného. Ale bude-li to povinné budeme je muset vozit všichni :roll:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod vraver » 22 lis 2012, 20:13

janon píše:Jen se zeptam tech, co ABS tak odsuzuji a nechteji, kolik z Vas na moto s ABS jezdilo (ted nemyslim par km, ale nekolik tisic km)?


Jestli stačí 12000km za sezonu tak jsem je najel, ABS mi sepnulo jen jednou a na chvilku,skůtr se zaklepal a nekontrolovaně se rozházel zadek.
Jinak to musí být opravdu na krev,sepne se asi dříve na motorce, kde šlapeš na brzdu nohou,na skůtru je třeba velká síla aby se kola zablokovala,na suchém asfaltu téměř nemožné.
To je moje zkušenost a názor.
Uživatelský avatar
vraver

250+
 
Reputace: 28
Příspěvky: 431
Registrován: 17 srp 2011, 10:00
Bydliště: Žižkov-hlavní město Prahy
Skútr / moto: Yamaha XJR1300-2006, Yamaha XJ600 51J-1988

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod janon » 22 lis 2012, 23:40

A z toho plyne... odpurce nebo zastance?
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod TUNER » 23 lis 2012, 00:10

Nejde o system jako takový,ale o možnost volby......kterou nám opět EU sebrala......ať žije demokracie.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod HonzaR » 23 lis 2012, 08:41

Jezdím na SHáčku s ABS 2 měsíce, necelých 2tkm a ABS mi už zapracovalo několikrát. Jak v přímém směru, tak i v mírném náklonu. Skútr se přitom choval normálně. Překvapilo mně, že to bylo pokaždé na suchu, ono taky na mokru člověk jezdí podvědomně se staženým zadkem. Za mně - pro tuctové uživatele, jako jsem já, určitě přínos. Asi určitě.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod Gandalf » 23 lis 2012, 08:59

Neberu tohle jako "omezení" demokracie ze strany EU, i když se jistě dá najít spousta jejich rozhodnutí, která jsou bezesporu chybná a spíš komplikují náš život než ho zlepšují (ukázková jsou biopaliva).
Ale beru to tak, že pokud bychom trvali na demokracii v tomto směru, tak si budeme svobodně vybírat při koupi auto/moto, jestli chceme bezpečnostní pásy, ABS, airbagy, ale také kotouče nebo bubny, karburátor nebo vstřikování, posilovače brzd a řízení nebo třeba zpevněný bezpečnostní rám nebo auto z papíru, které se i při menším nárazu zbortí a nikdo v něm nepřežije.
Vím, že se dá jezdit i s karburátorem, sytičem, s bubny bez posilovače (mám teď na mysli spíš auta), ale komfort jízdy a tím i nároky na řidiče jsou odlišné a dnes je nesrovnatelně vyšší hustota provozu než v 70. nebo 80. letech.
Povinné svícení je kapitola sama pro sebe, dokážu pochopit, že by od určitého roku výroby byla všeobecná povinnost mít na auto/moto DRL - tedy jedno přední světlo s malým odběrem, které se rozsvítí automaticky po nastartování, ale vše ostatní je zbytečná buzerace.
A co se týká ABS na moto, vždy tu budou zarytí odpůrci, tak jako pánové v Top gearu vždy poplivou auto, kterému na okruhu nemohou vypnout EPS nebo TC. Takže respektuji tento názor a uznávám, že systém by měl být vypínatelný. Ale představte si těch soudních sporů v USA i jinde, že to někdo vypnul a nevěděl o tom... :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: cbs,abs,abc,ac-dc...různé podpůrné systémy

Příspěvekod homat » 23 lis 2012, 10:21

Plně souhlasím s Gandalfem, jenom doplním s tím vypínáním je to taková hra pro chlapce z top Gearu, dneska už se ESP nedá vypnou prakticky na ničem, teda dá se rozsvítit kontrolka při které si řidič myslí že teď je pánem situace. Slyšel jsem s tímhle i jednu veselou historku, kdy zájemce o koupi určitého modelu Audi z řady "S" poprosil o posouzení vlastností auta, které si zapůjčil od importéra kamaráda, kterým nebyl nikdo jiný než bývalý tovární jezdec rally ze škodovky. Tomu se během jízdy rozběhlo ESP a zasáhlo do řízení. Následoval dotaz přes české zastoupení do Ingolstadtu, odkud přišla odpověď, "proboha kdo to řídil" a vysvětlení, že vypnutí ESP je nastaveno tak aby se 99,9% řidičům nesepnulo a mohli tak mít pocit "sportovního" nářadí, nicméně pokud by to někdo přehnal přes příliš, tak se kvůli bezpečnosti automaticky zapne. Tady narazili na to 0,1 % :-)
homat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 07 črc 2011, 14:05
Skútr / moto: aprilia Mana 850

Re: cbs,abs,abc,ac-dc - různé podpůrné systémy

Příspěvekod Faki » 01 říj 2019, 14:07

za mě duální brzdy na mém silvoušovi k nezaplacení. Jel jsem i na PanEuropean 1300 a tam duál taktéž bez pochybností funguje skvěle. :lol: :lol: :lol:
by Faki®
Faki

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 05 led 2018, 11:24
Bydliště: Někde v ČR
Skútr / moto: Honda Silver Wing 600
Tuning / úpravy: Cestovní plexi, karbon facelift

Předchozí

Zpět na Volná diskuze

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků