Stránka 1 z 1

Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 14:35
od -pepe-
Zdravím všechny.
Před krátkou dobou jsem se stal majitelem ojetého maxíka Honda Foresight 250, rv.2001 tach.32.000 Km. Z auta vím, že je třeba měnit čas od času rozvodový řemen. Honda Foresight 250 má řetěz a ostatní maxíci se mi zdá taky. Dle odpovědi ze scootlandu bych měl měnit rozvodovou sadu po 40.000 Km. Zdá se mi to ale dost brzo na řetěz. Když má auto řetěz tak se mění jednou za život.
Jaký je tedy prosím Váš názor na NUTNOST výměny rozvodové sady ?
Měníte ji u svých miláčků ?
Co jsem tady četl, tak mi připadá, že to nikdo do 50.000 Km moc neřeší. ALe naopak občas čtu jak se to někomu "potká" což by mohlo být rozvodama.
Díky za odpověď.

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 14:43
od banjo
Když jsem měl Malagutiho K400 měnil jsem řetěz dvakrát do roka. Potom i rozv. kola. Oni začali vyrábět řetěz nový a ten konečně fungoval. Byl to můj hlavní důvod k prodeji tohoto nekvalitního skútru. U dalších je výměna kolem 40tisíc optimální.

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 15:01
od Scarabeo
Taky mám psáno cca 40000km.
Měl jsem skůtra z roku 2000 a údajně měl najeto 30000km ale asi těch posledních.
Rětěz už byl slyšet hlučel tak jsem ho chtěl teď v zimě vyměnit,ale bohužel k tomu už nedošlo,protože řetěz spadl,a byla to bohužel závada mého skůtru poslední ,ten pohled na rozebraný motor nikomu nepřeju.
Rozhodně to nepodcenit jako já ,netušil jsem ,že to může takhle dopadnout :cry:

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 17:17
od majkl_bb
Zdravím kolegy maxíky. Před časem jsem si koupil Burgmana 250 a na rozvody se chystám. Jeho km odhaduju podle stáří a opotřebení pneumatik na 40.000. Otázkou pro mě ale zůstává, jakej řetěz použít. Je nutný koupit originál Suzuki / Morini, nebo můžu použít levnější variantu od firmy D.I.D.? Máte s těmito řetězy někdo konkrétní zkušenosti? Díky za rady. http://www.motobikers.cz/detail/suzuki- ... p-sc-409-/

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 18:57
od Gullwing
Sorry za OT ale jak můžeš poznat podle pneu, že má najeto 40 000km?

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 23:32
od janon
Ja teda nevim, ale rozvodovy retez jsem jeste nemenil a po konzultaci v servisu, mi bylo sdeleno, at pocitam nejdrive, tak v 80t km. Suibjektivne nic slyset neni. Najeto 64t km. Retez jako takovy, je mazan a navic je tam napinak, takze bych to videl, nejdrive tak na tech 80t km.

Gullwing: Prece podle sjeteho vzorku ne... :mrgreen:

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 10 led 2010, 23:52
od majkl_bb
Gullwing píše:Sorry za OT ale jak můžeš poznat podle pneu, že má najeto 40 000km?

Skútr má na tacháči 16.tisíc, ale to o skútru z Itálie nic nevypovídá. Do provozu přišel na jaře 2003. Gumy jsou z roku ´05 a´06 a podle odhadu odborníka mají necelejch 20.tis. Pokud tedy za poslední 3 roky provozu najezdil přibližně 20.tis, dá se předpokládat, že stejným tempem jezdil i ty předchozí 3 roky a tudíž jsou to jeho druhý gumy. Samozřejmě existuje možnost, že gumy byly chvíli skladovány, než byly koupeny a obuty, a že se jedná už o třetí sadu, ale na 60.tis je to až moc zachovalý.

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 11 led 2010, 00:07
od MisaKacenka
Pekna dedukce ;)

Btw, kdyz by byl rozvodak uz stary, vytahany, poznam to nejspis jako jemne cinkani pri volnobehu? Neco mi tam cinka a nevim, jestli je tam neco jen uvolnenyho nebo je to rozvodak ;)

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 11 led 2010, 10:57
od -pepe-
janon: Něco podobného si taky myslím. nejsem odborník do motorů, ale prostou dedukcí se mi zdá, že interval 40.000 Km na rozvodový řetěz je málo. Jestli se nepletu tak skutr točí do cca. 7.500 ot/min to je jako benzínové auto. Jestliže je řetěz a napínák z "normálního " materiálu a v "normální" kvalitě měl by přece vydržet víc. Tech 80.000,- Km se mi zdá odpovídající. Předpokládám, při bežném užívání skútru, ne na okruhu. Domnívám se, že interval 40.000 Km doporučují obchodníci, aby taky tuhle souřástku prodávali.
Otázkou je, jestli jde rozpoznat řetěz před smrtí ? To cinkání jak je uvedeno v jednom z příspěvků je stopa, ale na skútru jak bylo naznačeno toho může na volnoběh cinkat dost a dost :shock:

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 11 led 2010, 11:24
od Karamusa
tak aby se eliminovalo prasknuti tak z toho duvodu se rozvodove řetezy dělaji duplex,teda aspon u aut jsou dvojte u skutru nejsem si jisty,spis jde o to podle me se ze řetez protahne a je volny a hrozi spadnuti jak tu nekdo psal,a ty intervaly pisou kratsi z duvodu jistoty a ochraně vyrobce aby byl chraněny

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 11 led 2010, 11:37
od FunTom
Taky si myslím, že řetěz musí vydržet víc než 40 000 km. Jen mi přijde divné jak psal BANJO, že ho měnil 2x do roka a díky tomu si myslí, že je Malaguti nekvalitní. Na to bych vinu nesvaloval. :? Nedávno jsem měnil v servisu klínový řemen na Fiatu Marea TD 125, měl ho tam 3 měsíce a najel na něm pouze 3000 km, ale byl vytahaný a vypadal tak na 50 000 km. Zjistili jsme, že má v háji jednu z vodících kladek, což mu v tom jiném servisu neřekli. Bohužel na kladku neměl peníze, takže se dal jen nový řemen a prý na jaře přijede. :)

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 11 led 2010, 13:58
od BG650
On ten řetěz spíš přeskočí než praskne ale ve výsledku je to totéž. Mimo dodržení intervalu výměny ho lze skouknout po sundání ventilového víka. Nesmí mít vůli. Jinak v manuálu na běžnou údržbu interval není, takže bych to určitě neřešil dříve než po těch 80 tis. jak píše Honza.

Re: Výměna rozvodové sady ?

PříspěvekNapsal: 25 led 2010, 17:22
od Wulf
Něco málo osvěty,všichni výrobci motocyklů a skůtrů používají rozvodové řetězy zn.Morse např.Suzuki,nebo DID např.Honda.Takže objednáš jen správný typ a počet článků.Prodloužení řetězu závisí na typu zda je jednoduhý,nebo složený a ne na proběhu km.Je jich zhruba 10 typů a zjistit přesné prodloužení zjistíš:Za 1 nastavíš píst do HÚ,jako při seřizování ventilů.za 2 z napínáku odšroubuješ strědový šroub a vytáhneš pružinu,pak odšroubuješ celý napínák a spočítáš kolik zoubků zbývá k úplnému vysunutí.Třeba honda také používá napínák se skrutnou pružinou,pak se před vyndání napínáku musí šroubovákem spočítat otáčky.