Výměna rozvodové sady ?

Diskuze o skútrech větších objemů.

Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod -pepe- » 10 led 2010, 14:35

Zdravím všechny.
Před krátkou dobou jsem se stal majitelem ojetého maxíka Honda Foresight 250, rv.2001 tach.32.000 Km. Z auta vím, že je třeba měnit čas od času rozvodový řemen. Honda Foresight 250 má řetěz a ostatní maxíci se mi zdá taky. Dle odpovědi ze scootlandu bych měl měnit rozvodovou sadu po 40.000 Km. Zdá se mi to ale dost brzo na řetěz. Když má auto řetěz tak se mění jednou za život.
Jaký je tedy prosím Váš názor na NUTNOST výměny rozvodové sady ?
Měníte ji u svých miláčků ?
Co jsem tady četl, tak mi připadá, že to nikdo do 50.000 Km moc neřeší. ALe naopak občas čtu jak se to někomu "potká" což by mohlo být rozvodama.
Díky za odpověď.
-pepe-

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 30 pro 2009, 02:10
Skútr / moto: Honda Foresight
Tuning / úpravy: varec malossi , cestovní plexi

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod banjo » 10 led 2010, 14:43

Když jsem měl Malagutiho K400 měnil jsem řetěz dvakrát do roka. Potom i rozv. kola. Oni začali vyrábět řetěz nový a ten konečně fungoval. Byl to můj hlavní důvod k prodeji tohoto nekvalitního skútru. U dalších je výměna kolem 40tisíc optimální.
Uživatelský avatar
banjo

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 124
Registrován: 19 črc 2007, 12:57

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod Scarabeo » 10 led 2010, 15:01

Taky mám psáno cca 40000km.
Měl jsem skůtra z roku 2000 a údajně měl najeto 30000km ale asi těch posledních.
Rětěz už byl slyšet hlučel tak jsem ho chtěl teď v zimě vyměnit,ale bohužel k tomu už nedošlo,protože řetěz spadl,a byla to bohužel závada mého skůtru poslední ,ten pohled na rozebraný motor nikomu nepřeju.
Rozhodně to nepodcenit jako já ,netušil jsem ,že to může takhle dopadnout :cry:
Uživatelský avatar
Scarabeo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 327
Registrován: 22 zář 2009, 23:44
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: AS 500

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod majkl_bb » 10 led 2010, 17:17

Zdravím kolegy maxíky. Před časem jsem si koupil Burgmana 250 a na rozvody se chystám. Jeho km odhaduju podle stáří a opotřebení pneumatik na 40.000. Otázkou pro mě ale zůstává, jakej řetěz použít. Je nutný koupit originál Suzuki / Morini, nebo můžu použít levnější variantu od firmy D.I.D.? Máte s těmito řetězy někdo konkrétní zkušenosti? Díky za rady. http://www.motobikers.cz/detail/suzuki- ... p-sc-409-/
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod Gullwing » 10 led 2010, 18:57

Sorry za OT ale jak můžeš poznat podle pneu, že má najeto 40 000km?
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod janon » 10 led 2010, 23:32

Ja teda nevim, ale rozvodovy retez jsem jeste nemenil a po konzultaci v servisu, mi bylo sdeleno, at pocitam nejdrive, tak v 80t km. Suibjektivne nic slyset neni. Najeto 64t km. Retez jako takovy, je mazan a navic je tam napinak, takze bych to videl, nejdrive tak na tech 80t km.

Gullwing: Prece podle sjeteho vzorku ne... :mrgreen:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod majkl_bb » 10 led 2010, 23:52

Gullwing píše:Sorry za OT ale jak můžeš poznat podle pneu, že má najeto 40 000km?

Skútr má na tacháči 16.tisíc, ale to o skútru z Itálie nic nevypovídá. Do provozu přišel na jaře 2003. Gumy jsou z roku ´05 a´06 a podle odhadu odborníka mají necelejch 20.tis. Pokud tedy za poslední 3 roky provozu najezdil přibližně 20.tis, dá se předpokládat, že stejným tempem jezdil i ty předchozí 3 roky a tudíž jsou to jeho druhý gumy. Samozřejmě existuje možnost, že gumy byly chvíli skladovány, než byly koupeny a obuty, a že se jedná už o třetí sadu, ale na 60.tis je to až moc zachovalý.
Uživatelský avatar
majkl_bb

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 102
Registrován: 21 pro 2009, 23:54
Bydliště: Brno - Starý lískovec
Skútr / moto: Burgman AN 250, Jawa 50/20, Burgman AN 400 K7

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod MisaKacenka » 11 led 2010, 00:07

Pekna dedukce ;)

Btw, kdyz by byl rozvodak uz stary, vytahany, poznam to nejspis jako jemne cinkani pri volnobehu? Neco mi tam cinka a nevim, jestli je tam neco jen uvolnenyho nebo je to rozvodak ;)
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod -pepe- » 11 led 2010, 10:57

janon: Něco podobného si taky myslím. nejsem odborník do motorů, ale prostou dedukcí se mi zdá, že interval 40.000 Km na rozvodový řetěz je málo. Jestli se nepletu tak skutr točí do cca. 7.500 ot/min to je jako benzínové auto. Jestliže je řetěz a napínák z "normálního " materiálu a v "normální" kvalitě měl by přece vydržet víc. Tech 80.000,- Km se mi zdá odpovídající. Předpokládám, při bežném užívání skútru, ne na okruhu. Domnívám se, že interval 40.000 Km doporučují obchodníci, aby taky tuhle souřástku prodávali.
Otázkou je, jestli jde rozpoznat řetěz před smrtí ? To cinkání jak je uvedeno v jednom z příspěvků je stopa, ale na skútru jak bylo naznačeno toho může na volnoběh cinkat dost a dost :shock:
-pepe-

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 14
Registrován: 30 pro 2009, 02:10
Skútr / moto: Honda Foresight
Tuning / úpravy: varec malossi , cestovní plexi

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod Karamusa » 11 led 2010, 11:24

tak aby se eliminovalo prasknuti tak z toho duvodu se rozvodove řetezy dělaji duplex,teda aspon u aut jsou dvojte u skutru nejsem si jisty,spis jde o to podle me se ze řetez protahne a je volny a hrozi spadnuti jak tu nekdo psal,a ty intervaly pisou kratsi z duvodu jistoty a ochraně vyrobce aby byl chraněny
Uživatelský avatar
Karamusa

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 105
Registrován: 10 srp 2009, 14:56
Bydliště: Frýdek-Místek/Hodoňovice
Skútr / moto: Madison125-prodám
Tuning / úpravy: Neon,reflexni proužky na kolech,na červeno třmeny a tlumiče

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod FunTom » 11 led 2010, 11:37

Taky si myslím, že řetěz musí vydržet víc než 40 000 km. Jen mi přijde divné jak psal BANJO, že ho měnil 2x do roka a díky tomu si myslí, že je Malaguti nekvalitní. Na to bych vinu nesvaloval. :? Nedávno jsem měnil v servisu klínový řemen na Fiatu Marea TD 125, měl ho tam 3 měsíce a najel na něm pouze 3000 km, ale byl vytahaný a vypadal tak na 50 000 km. Zjistili jsme, že má v háji jednu z vodících kladek, což mu v tom jiném servisu neřekli. Bohužel na kladku neměl peníze, takže se dal jen nový řemen a prý na jaře přijede. :)
Naposledy upravil FunTom dne 11 led 2010, 15:08, celkově upraveno 2
Mene tekel
Uživatelský avatar
FunTom

750+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 775
Registrován: 13 črc 2008, 19:33
Bydliště: Praha 9
Skútr / moto: Piaggio X9 500 i.e. (PRODÁNO)
Tuning / úpravy: xenon+stroba na oslňování, siréna na plašení zvěře, cestovní plexi a válečky Dr. Pulley

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod BG650 » 11 led 2010, 13:58

On ten řetěz spíš přeskočí než praskne ale ve výsledku je to totéž. Mimo dodržení intervalu výměny ho lze skouknout po sundání ventilového víka. Nesmí mít vůli. Jinak v manuálu na běžnou údržbu interval není, takže bych to určitě neřešil dříve než po těch 80 tis. jak píše Honza.
Uživatelský avatar
BG650

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 402
Registrován: 27 lis 2007, 17:57
Bydliště: Lety u Dobřichovic
Skútr / moto: B 650, X9 250,ČZ 175,KLR 600 602371312

Re: Výměna rozvodové sady ?

Příspěvekod Wulf » 25 led 2010, 17:22

Něco málo osvěty,všichni výrobci motocyklů a skůtrů používají rozvodové řetězy zn.Morse např.Suzuki,nebo DID např.Honda.Takže objednáš jen správný typ a počet článků.Prodloužení řetězu závisí na typu zda je jednoduhý,nebo složený a ne na proběhu km.Je jich zhruba 10 typů a zjistit přesné prodloužení zjistíš:Za 1 nastavíš píst do HÚ,jako při seřizování ventilů.za 2 z napínáku odšroubuješ strědový šroub a vytáhneš pružinu,pak odšroubuješ celý napínák a spočítáš kolik zoubků zbývá k úplnému vysunutí.Třeba honda také používá napínák se skrutnou pružinou,pak se před vyndání napínáku musí šroubovákem spočítat otáčky.
Uživatelský avatar
Wulf

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 23
Registrován: 16 pro 2009, 21:42
Skútr / moto: Beverly500,Sportcity200
Tuning / úpravy: výfuk termignoni,airbox4stroke power


Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník