Stránka 2 z 2

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2007, 20:12
od Poli
Mněn typ oleje jak predepisuje vyrobce v casovejch intervalech jak mas napsano v prirucce a nemusis vic resit,ten motor to vydrzi, maji to vyzkousene. Mist ve skutru ktere se mazou moc neni, ja tam mam necele 2 Dcl oleje. Kdyt tam prakticky prevodovka neni.

PříspěvekNapsal: 01 kvě 2007, 22:17
od Vlady
No ja mám interval na olej ( API.SJ SAE 15W40) čo v podstate splňuje aj minerálny olej túto špecifikáciu predpísaný výrobcom tých 2 tisíc vzduchový filter 4tisíc. prevodovka tuším 8 alebo tak nejak. ináč v prevodovke som menil už trikrát a kovového bordelu odtial išlo tie prvé dva razy dosť.A k tomu magnetu jasné že nie len prilepiť na výpustný šroub. najlepšie by bolo spraviť do toho šroubu slepú dieru a do tej strčiť a zalepiť nejaký magnet tyčkového tvaru čo ja viem z čoho musím pokukať čo mám doma alebo kúpiť. ale mám pocit že ten vypúšťak je M8 to potom bude cca 5,5 diera aby sa to nejak moc neoslabilo taký magnet asi nebude len tak dakde doma v šuflíku...alebo som uvažoval dať to do toho velkého šroubu ako je to sítko ten má dosť velký priemer a v ňom je aj priehlbina v ktorej je pružina čo pritláča to sítko tam by sa to možno dalo nejak jednoduchšie spraviť. teraz budem meniť asi olej tak pošpekulujem ako to bude rozobraté a dám info.

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007, 20:08
od IVO
Tet mě napadlo, nešel by ten vypustni šroub, nějak zmagnetizovat a nebo magnet přilepit z venku? Určitě by ale byl, magnetický učínek menši. Pořad ale lepši, nežli nic.

PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007, 21:47
od Poli
[quote=IVO]Tet mě napadlo, nešel by ten vypustni šroub, nějak zmagnetizovat a nebo magnet přilepit z venku? Určitě by ale byl, magnetický učínek menši. Pořad ale lepši, nežli nic.[/quote] to bys musel mit sakra silnej magnet

PříspěvekNapsal: 03 kvě 2007, 09:27
od Vlady
Magnet som zatial nerobil ale mám to vyšpekulované a nachystané ,vypušťák je M10 do toho navrtám 6,5 dieru asi tak 10mm hlbokú a zalepím tam magnet čo som našiel taký tyčkový ani neviem z čoho to je má to 6,4 priemer a asi 30 mm dlžku.Určite to nebude naškodu . síce na dnešných nových motoroch to už nebýva ale volakedy na škodofke som to mal a pri každej výmene oleja tam toho bolo nachytaného dosť. ja viem že to je aj olejom volkedy sa tam dával sajrajtový madit a pod ... čo sa nedá z terajšími olejmi porovnaváť, ale aspoň uvidím či a kolko sa tam toho oteru nachytá. :( a okrem toho je zaujímavé aké rozdielne sú výmenné intervaly oleja pri v podstate tej istej konštrukcii mazania. teda že motor 250ka bez olejového filtra len s tým sítkom na nasávaní pred čerpadlom. KYMCO píše 2000kilákov .DAELIM S2 čo je ten istý motor píše 4000. A napríklad YAMAHA MAJESTY tuším 3000.Asi to fakt budem meniť po tých 3 tisíc. šak za sezónu by som musel ten olej meniť aj 3 krát a to sda mi zdá zbytočne moc.

PříspěvekNapsal: 18 črc 2007, 20:36
od saimon1
Mně na garanče dávají olej značky: RACING 4T 10W-40

Výrobce: LIQUI MOLY
Okamžité promazání motoru při studeném startu. Zajišťuje bezpečné mazání a snižuje opotřebení. Zvláště doporučený pro vysoce výkonné motory. Udržuje čistotu v motoru a zamezuje škubání spojky. Umožňuje nízkou spotřebu oleje a nízké ztráty oleje odpařováním. Testován na motorech vybavených katalyzátory.

PříspěvekNapsal: 22 črc 2007, 14:23
od Vlady
Tak magnet som dal na ten vypúšťací šroub a jazdil s tým jeden interval cca 3000kilákov a niečo málo kovového oteru sa tam nachytalo...ono predsa mám nový scooter takže toho moc nebolo a aj scooter má skoro všetky ložiská valivé až na piestny čap a myslím že aj na kluke ako je ojnica nieje tak isto klasické ložisko takže to je len asi z krúžkov a valca nejaký oter.... kludne by to tam asi aj nemuselo byť ale šak skúšať treba....